Huurwoning gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kosje4
Berichten: 1005
Geregistreerd: 10-01-12

Huurwoning gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 08:21

Ik en me vriend wonen nu antikraak mooie 4 kamer flat maar helaas hij gaat plat dus we moeten nu wat nieuws zoeken.

Heb me helemaal rot gezocht kan niks vinden
Via woningnet lukt ook niet staan 7 jaar ingeschven maar helaas


Weten julie iets waar we kunnen zoeken of hebben julie een idee
Laatst bijgewerkt door Coby op 12-06-17 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Info wbt adverteren verwijderd.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:50

Voor die prijs met tuin is wel een uitdaging inderdaad! Ik zou vooral naar de kleinere plaatsen aan de rand van je zoekgebied (zo ver mogelijk zuid en oost vermoedelijk) kijken, dan maak je nog een kans. Misschien ken je daar wel iemand (of via via) die wat kan aanraden? Goed marktplaats en Funda in de gaten houden en nieuwbouwprojecten checken (vaak koopt iemand daar wat huizen op voor verhuur). Wij zijn op die manier in het verleden bij rebo uitgekomen, die hebben binnen jullie prijsklasse (maar zonder tuin) bijvoorbeeld deze: https://www.rebohuurwoning.nl/nl/aanbod ... weg-29-438

Kosje4
Berichten: 1005
Geregistreerd: 10-01-12

Re: Huurwoning gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 11:06

Dankjewel

Anoniem

Re: Huurwoning gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:15

Ik denk met die prijsklasse en de beperkte tijd + eisen dat je bij woningnet (ik gok dat dit sociale huurwoningen zijn?) niet op tijd iets gaat vinden ivm wachttijden. Ik zou inderdaad op funda dan gaan kijken naar huurhuizen, die hebben vaak wel wat staan. En anders toch de eisen naar beneden stellen; hoe belangrijk is de tuin? Hoe lang wil je er bijvoorbeeld blijven wonen en kan je dan dus overbruggen zonder tuin maar met balkon bijvoorbeeld?

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:23

Er is helaas een behoorlijk woningtekort.

Ken het probleem, alleen sta ik pas anderhalf jaar ingeschreven, en had ik anderhalf jaar geleden per direct een woning nodig.

Ben toen in een -ruime- stacaravan/chalet terecht gekomen op een recreatiepark.
Als tijdelijke oplossing.
Alleen blijkt tijdelijk steeds langer te worden, want met anderhalf jaar inschrijftijd kom je echt nergens tussen en urgentieaavraag is afgewezen.

Ik moet zeggen dat ik het inmiddels eigenlijk enorm naar mijn zin heb waar ik nu zit. Had dat anderhalf jaar geleden nooit verwacht, maar eigenlijk wil ik niet eens meer weg hier.

Dat zal ooit wel moeten, omdat ik me er niet in mag schrijven.

Maar goed, voorlopig kom ik toch nog nergens voor in aanmerking, en zit ik hier wel oke!


Wie weet is zoiets voor jullie ook een oplossing.

anjali
Berichten: 15083
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Huurwoning gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:49

Sommige woningcorporaties werken behalve met wachttijden ook met lotingen.Je kunt dan altijd proberen.Geef je zoekprofiel op en je krijgt dan vanzelf de aanbiedingen waarvoor je mee kunt doen.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Huurwoning gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:19

En zelf een advertentie op mp zetten?
Zo heb ik jaren geleden mijn eerste huurwoning gevonden.Particuliere huur en onder de huur sub grens.

Latere huurwoning had ik gevonden op funda via de vastgoedmaatschappij

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:50

Perse een tuin zal moeilijk worden. Als je je eisen bijsteld dan zou je voor een flat in wijk bij duurstede of zeist misschien nog wel in aanmerking komen. In wijk bij duurstede is een erg lange wachttijd en zeker voor woningen met een tuin. Vluchtelingen en andere urgentie krijgen voorrang. Bij ons gaat er ook een flat plat en die bewoners krijgen ook weer urgentie en die reageren op de eensgezinswoningen. Ik sta ook 7 jaar ingeschreven en het gaat nog wel even duren zo. Paar maanden terug stond ik op plekken onder de 10. Keer op plek 2 en 5 gestaan voor woning met tuin. Nu ga ik alweer een paar x richting plek 20

Kosje4
Berichten: 1005
Geregistreerd: 10-01-12

Re: Huurwoning gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 17:35

Dankjulie wel voor julie reacties
Mag ook verder weg tot 25 km
Het liefst een tuin omdat we ook een hond hebben en oppas honden hebben

En het liefst een huisje waar we lagere tijd kunnen zitten

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Huurwoning gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:36

waarom max 25 km?

Kosje4
Berichten: 1005
Geregistreerd: 10-01-12

Re: Huurwoning gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 00:39

Ivm werk kan niet te ver liever

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Huurwoning gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 11:41

Ik woon 60 km van mijn werk af en heb ondertussen geleerd dat kilometers niks zeggen over reistijd.

Ik reken 45 min van deur tot deur (inclusief door bebouwde kom, parkeren en lopen naar werk).

Ik heb collega's die op 30 km afstand wonen en er ook geregeld 45 min over doen, omdat ze door de binnenstad moeten en in de file staan.

Stel je gaat 40 km verderop wonen met lang stuk over snelweg, hoeveel minuten ben je dan langer onderweg?

Bedenk dus hoeveel tijd je max. kwijt wilt zijn aan reizen.