10 dagen Nederland & Ierland & ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

10 dagen Nederland & Ierland & ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 17:08

Hoi!

Ik ga in het najaar (5-15 Oktober) samen met mijn Canadese vriend naar Nederland.
Nu gaan we uiteraard mijn familie bezoeken (Amsterdam & Venlo), maar wil ik hem graag ook zoveel mogelijk van Nederland en Europa laten zien.
Hij is nog nooit in Europa geweest en wil graag naar Ierland toe (is zelf van Ierse afkomst).

Nu ben ik mij op dit moment een beetje aan het orienteren om zo efficient als mogelijk de toerist uit te hangen.

Wij vliegen waarschijnlijk donderdag 5 oktober naar Schiphol, dus dan zullen wij 6 oktober wel dag en nacht bij familie in Amsterdam blijven.
Ik verwacht 2-3 dagen nodig te hebben in Venlo, denk dat het handigste is om deze op het eind te doen zodat mijn opa mij naar het vliegveld kan brengen.
Hierdoor heb ik nog 6-7 dagen om ergens anders naartoe te gaan (7-13 oktober)

Ik ben zelf nog nooit in Ierland geweest, dus weet niet precies welke plaats ik het meeste voor mijn geld krijg als city trip.
Ik zou ook graag nog een ander land bezoeken, sinds dat ik toch ook wel wat meer van Europa wil zien, maar weet niet precies wat het handigste zou zijn.

Mijn vriend snapt niet helemaal hoe Europa werkt want als Canadees zegt hij constant "dan rijden we toch even naar Denemarken of Zwitserland toe?" Het afstandsbegrip is toch net iets anders in Nederland :')

Alvast bedankt!

StonedRomy

Berichten: 7546
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: 10 dagen Nederland & Ierland & ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:12

rondje Belgie, duitsland, luxemburg, frankrijk doen. Gaat vanuit Venlo allemaal in een dag en dan heeft hij al een flink deel van europa gezien :+

Wat vind je zelf leuk? Waar ben je al geweest? Budget? Je zou bijvoorbeeld via surprise me een verrassingsreis kunnen boeken?

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 17:18

Budget is flexibel, ligt er een beetje aan hoeveel mijn collegegeld blijkt te zijn in September :+

Ik ben zelf al in Engeland, Duitsland, Belgie, Frankrijk, Zwitserland, Italie, Spanje en Griekenland geweest. Maar heb hier natuurlijk ook niet alles gezien en ben bijna altijd met school gereisd of naar een camping/vakantiepark geweest als kind.

Ik vind natuur en kastelen prachtig, maar hij houd veel van historisch belangrijke plekken.

Surprise me ken ik niet?

Er zijn zoveel dingen die ik nog graag wil zien, maar ik zie door de bomen het bos niet meer :')

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:25

_Snow_White schreef:
Ik ben zelf nog nooit in Ierland geweest, dus weet niet precies welke plaats ik het meeste voor mijn geld krijg als city trip.


Vind persoonlijk dat als je naar ierland gaat - een auto moet huren en dan eropuit trekken. Gewoon een dag in Dublin rondlopen vind ik zonde.

Ik zou het volgende doen

Dag1 Vliegen naar Cork, daar een middag/avond rondlopen
Dag2-3 Roadtrip Van Cork en Galway via West cork, Kerry, en Clare. Google eens Ring of Kerry, Dingle en Cliffs of Moher. Overnachten in Killareny of Tralee
Dag 4 - Namiddag /avond in Galway
Dag 5 Doorrijden naar Dublin. Hier ook even rondlopen en dan ofwel overnachten of vlucht terug

Vanuit Dublin zou je dan nog ergens anders goedkoop kunnen vliegen (Ryanair). Bevoorbeeld nog een city trip naar Londen?

Goof

Berichten: 28896
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:30

StonedRomy schreef:
rondje Belgie, duitsland, luxemburg, frankrijk doen. Gaat vanuit Venlo allemaal in een dag en dan heeft hij al een flink deel van europa gezien :+


Meer dan dat zou ik geloof ik niet doen.
Je hebt nog 6 of 7 dagen over. Er is nog veel meer in Nl te zien dan enkel Amsterdam en Venlo, waarom wil je hem niet meer kennis laten maken jouw land en cultuur?
En anders; rijd inderdaad een rondje Ardennen/ Luxemburg en omgeving. Dat haal je prima in die tijd en is compleet anders dan Nederland. Ik vind een (kleine) week te beperkt om meer te doen eigenlijk, zeker als je in die dagen ook enkele steden wil bezoeken of activiteiten wil doen. En gewoon wil genieten, dat vooral.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 17:42

FatCat schreef:
_Snow_White schreef:
Ik ben zelf nog nooit in Ierland geweest, dus weet niet precies welke plaats ik het meeste voor mijn geld krijg als city trip.


Vind persoonlijk dat als je naar ierland gaat - een auto moet huren en dan eropuit trekken. Gewoon een dag in Dublin rondlopen vind ik zonde.

Ik zou het volgende doen

Dag1 Vliegen naar Cork, daar een middag/avond rondlopen
Dag2-3 Roadtrip Van Cork en Galway via West cork, Kerry, en Clare. Google eens Ring of Kerry, Dingle en Cliffs of Moher. Overnachten in Killareny of Tralee
Dag 4 - Namiddag /avond in Galway
Dag 5 Doorrijden naar Dublin. Hier ook even rondlopen en dan ofwel overnachten of vlucht terug

Vanuit Dublin zou je dan nog ergens anders goedkoop kunnen vliegen (Ryanair). Bevoorbeeld nog een city trip naar Londen?


Dit is inderdaad ook een goed idee. Volgensmij wilt mijn vriend ook nog naar de pub waar Michael Collins vermoord is (zijn familie).

Goof schreef:
Meer dan dat zou ik geloof ik niet doen.
Je hebt nog 6 of 7 dagen over. Er is nog veel meer in Nl te zien dan enkel Amsterdam en Venlo, waarom wil je hem niet meer kennis laten maken jouw land en cultuur?
En anders; rijd inderdaad een rondje Ardennen/ Luxemburg en omgeving. Dat haal je prima in die tijd en is compleet anders dan Nederland. Ik vind een (kleine) week te beperkt om meer te doen eigenlijk, zeker als je in die dagen ook enkele steden wil bezoeken of activiteiten wil doen. En gewoon wil genieten, dat vooral.


Heel simpel, omdat ik sinds 2007 niet meer op vakantie geweest ben naar een ander land dan Canada of Nederland. Ik kom bijna ieder jaar in Nederland (kost veel geld) en eigenlijk zie ik nog niet veel.
Ik neem aan dat wij nog wel een tijdje samen blijven en kan hem dan een keer als de tullippen bloeien en mijn tante's vriend vrij is (komt uit Gouda) compleet Nederland laten zien :D
Verder is Ierland voor hem belangrijk en wil ik hem dat ook gunnen :j

Goof

Berichten: 28896
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: 10 dagen Nederland & Ierland & ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:45

Dan moet je het idd bij Ierland houden, maar ik zou dan niet verder nog zoveel mogelijk van Europa willen zien, want dat lukt simpelweg niet.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 17:46

Goof schreef:
Dan moet je het idd bij Ierland houden, maar ik zou dan niet verder nog zoveel mogelijk van Europa willen zien, want dat lukt simpelweg niet.


Dat klopt. Als het een rondreis word hoef ik inderdaad ook niet ergens anders naartoe. Hoop alleen dat het niet de hele week regent :')

Goof

Berichten: 28896
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: 10 dagen Nederland & Ierland & ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:48

Hey, als hij Europa wil ervaren heeft hij daar maar mee te dealen :P

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:53

_Snow_White schreef:
Goof schreef:
Dan moet je het idd bij Ierland houden, maar ik zou dan niet verder nog zoveel mogelijk van Europa willen zien, want dat lukt simpelweg niet.


Dat klopt. Als het een rondreis word hoef ik inderdaad ook niet ergens anders naartoe. Hoop alleen dat het niet de hele week regent :')


Het zal waarschijnlijk elke dag regenen .....maar je heb ook kans op elke dag zon. Het weer is daar zo wisselvallig.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 19:03

Goof schreef:
Hey, als hij Europa wil ervaren heeft hij daar maar mee te dealen :P


Newfoundland heeft net zoveel regen als Nederland/Ierland, dus hij is het wel gewend :D
Ik vind een dag regen ook echt niet erg, maar toen ik de laatste keer in Nederland ben geweest, is het nationaal record koudste Augustus dag en uren regen aan een stuk verbroken.. Dat vind ik toch een beetje overdreven :+

RianneH

Berichten: 28245
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: 10 dagen Nederland & Ierland & ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:13

Ik zou het ook bij Ierland houden en daar een auto huren om rond te reizen. Je kan ook nog Noord-Ierland erbij pakken, ook prachtig.

Sodera

Berichten: 5307
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:26

FatCat schreef:
_Snow_White schreef:
Ik ben zelf nog nooit in Ierland geweest, dus weet niet precies welke plaats ik het meeste voor mijn geld krijg als city trip.


Vind persoonlijk dat als je naar ierland gaat - een auto moet huren en dan eropuit trekken. Gewoon een dag in Dublin rondlopen vind ik zonde.

Ik zou het volgende doen

Dag1 Vliegen naar Cork, daar een middag/avond rondlopen
Dag2-3 Roadtrip Van Cork en Galway via West cork, Kerry, en Clare. Google eens Ring of Kerry, Dingle en Cliffs of Moher. Overnachten in Killareny of Tralee
Dag 4 - Namiddag /avond in Galway
Dag 5 Doorrijden naar Dublin. Hier ook even rondlopen en dan ofwel overnachten of vlucht terug

Vanuit Dublin zou je dan nog ergens anders goedkoop kunnen vliegen (Ryanair). Bevoorbeeld nog een city trip naar Londen?

Ik denk dat je hier ook rustig een week voor uit kunt trekken, dit in zo'n tempo doen betekent dat je eigenlijk alleen maar in de auto zit.

Ik zou zeggen trek hier een dag of 6 of 7 voor uit, dan kun je ook rustig dingen bekijken. Ring of Kerry is bijv al een dagtour en prachtig. Ik vond vanuit Cork naar Killarney al een behoorlijk eind, zeker als je de mooie, toeristische weggetjes neemt.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:33

Sodera schreef:
Ik zou zeggen trek hier een dag of 6 of 7 voor uit, dan kun je ook rustig dingen bekijken. Ring of Kerry is bijv al een dagtour en prachtig. Ik vond vanuit Cork naar Killarney al een behoorlijk eind, zeker als je de mooie, toeristische weggetjes neemt.


Idd. had het zo kort mogelijk gehouden op nog 2 dagen te laten voor een city trip. Hang ook een beetje vanaf was voor een persoon je bent. Of en eindeloos kan rond slenteren of het na een paar uur wel gezien hebt.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 19:50

Ben een beetje met mijn vriend aan het overleggen en hij vind het wel een goed idee om daar rond te trekken en dan niet ergens anders naartoe gaan.

We zullen dan donderdag vliegen, vrijdag in amsterdam rond gaan, zaterdag overdag omgeving amsterdam rond kijken en 's avonds vliegen (als dat kan) in Cork overnachten en dan donderdag(avond) vanuit Dublin terug naar Nederland om dan tot zondag in Venlo te blijven en zondagavond terug naar Canada.

Ben van plan om alle familie bij mijn opa op de vlaai uit te nodigen, dan heb ik ze allemaal in een keer gezien en heb ik dan nog 1.5/2 dagen om wat Limburgse uitstapjes te maken :D

Het scheelt wel dat ik mijn opa & oma (vaderskant) in juli en mijn opa & tante (moederskant) in september in Canada zie. Dit zijn voor mij ook de belangrijkste familieleden, dus het is hierdoor niet heel erg van belang om er heel veel tijd mee te besteden als ik in Nederland ben :)

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: 10 dagen Nederland & Ierland & ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:35

Goed idee om het alleen bij Nederland en Ierland te houden.
Ierland is prachtig, het kan grillig zijn wat het weer betreft. Wij hebben meestal wel mooi weer, maar mijn vriend is ook eens thuis (in Ierland) geweest voor zes weken om het huis te schilderen, toen heeft het bijna elke dag geregend.....

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: 10 dagen Nederland & Ierland & ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:01

Stuur maar een PB als je vragen hebt. Heb zelf 10 jaar in Ierland gewoond, kan je dus mss helpen met practische dingen

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: 10 dagen Nederland & Ierland & ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:50

Kun je niet vanuit Canada eerst een week naar ierland en dan aansluitend een week naar nederland? Scheelt op zich een hoop heen en weer gevlieg.. Dan zou je vanuit Venlo heel makkelijk een stukje Belgie en Duitsland mee kunnen pakken, evt uit te breiden met Luxemburg en Frankrijk.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: 10 dagen Nederland & Ierland & ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 15:07

Ik heb ivm de uni helaas maar een vrijdag en de aansluitende werkweek vrij, waarvan de eerste & laatste dag natuurlijk al een beetje 'weg' zijn door de vlucht.
Het is (voor mij) ook veel goedkoper om Toronto-Amsterdam en Amsterdam-Toronto te vliegen.