Stage kiezen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxxAnouk98
Berichten: 56
Geregistreerd: 25-04-12

Stage kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 22:42

Hi,

Ik zit een beetje te twijfelen.
Ik heb op dit moment 2 stages aangeboden gekregen. Maar nu zit ik dus te twijfelen waar ik het liefst heen wil.

Ik kan kiezen om bij dezelfde plek te blijven. Maar dan wel andere dingen doen dan dat ik nu doe.
Of naar een andere plek te gaan maar dan minder vrijheid en minder vrije tijd. Want voor die stage moet ik ook in de vakanties beschikbaar zijn. Ook zou ik dan minder kunnen volleyballen.

Nu heb ik dus gisteren voor school een opdracht gekregen waarbij we vacatures moesten gaan opzoeken. Hierbij ben ik er achter gekomen dat je dus een hbo opleiding moet hebben afgerond nu was ik al van plan om een hbo opleiding te gaan doen. Maar is hier door mijn twijfel wel meer geworden.

Ik loop op dit moment stage bij een bedrijf waar ze allemaal activiteiten organiseren; kinderfeestjes, paintballen, robinson.. ik begeleid voor al deze activiteiten op dit moment.

Ik zou gaan stage lopen volgend jaar bij het jongerenwerk. Hier moet ik dus best veel vrije tijd op gaan heffen.

Hopelijk kan iemand me helpen
Laatst bijgewerkt door XxxAnouk98 op 07-06-17 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Stage kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:45

Zou je een beetje gerichter kunnen vertellen over welke branche je werkt zoekt, waar de stage voor zou zijn en welke opleiding je doet/wil gaan doen?

XxxAnouk98
Berichten: 56
Geregistreerd: 25-04-12

Re: Stage kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 22:48

Ik loop nu stage bij een bedrijf waar ze allemaal verschillende activiteiten organiseren zoals; paintballen, kinderfeestjes, robinson zulke dingen allemaal.
Als ik bij de andere plaats zou stagelopen zou ik naar het jongerenwerk gaan.
Ik doe op dit moment de opleiding sociaal cultureel werk en wil hierna de opleiding Social work doen

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Stage kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:54

Persoonlijk zou ik naar het Jongerenwerk gaan. Het klinkt alsof dat beter aansluit bij je huidige opleiding en de opleiding die je wilt gaan doen en het is altijd beter om ervaring op te doen op verschillende stageplaatsen :)

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:03

Ik begrijp je niet helemaal geloof ik.
Je hebt nu een stageplek waar je kan blijven, maar waar je andere dingen doet en uiteindelijk een hbo opleiding voor nodig hebt? En de andere stageplek past meer bij de opleiding die je nu doet, maar je liever niet wil?

Gaat het alleen om je vrije tijd die je op moet geven? Of om wat je leuk vind om te doen qua werk?

XxxAnouk98
Berichten: 56
Geregistreerd: 25-04-12

Re: Stage kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 23:40

Ik heb nu op dit moment een stageplek wat wel met Mn opleiding te maken heeft maar anders is dan bijv het jongerenwerk. Hier begeleid ik meer de activiteiten dan dat ik iets met jongeren en of kinderen doe. De andere stageplek is echt op jongeren gericht en als je hier mee wilt werken heb je dus later een hbo opleiding voor nodig.

Ik twijfel dus soms er ook nog echt over of ik het jongerenwerk echt in wil... en ook de vrije tijd die ik op moet geven. Ik zou dus volgend jaar niet veel kunnen werken, ik zou niet meer de sport kunnen beoefenen die ik nu doe.. dus het is allemaal ene beetje dubbel voor mij...

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Stage kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 00:01

Je komt er maar op 1 manier achter of je jongerenwerk wilt doen; die stage gaan volgen. Is het een grote instelling? Dan krijg je waarschijnlijk wel uitbetaald.

Ik weet niet in welk jaar je van je opleiding zit maar bij mijn opleiding zijn de stage periodes 28 uur per week; kan soms uitlopen op meer maar die uren teveel mag je in principe een andere week minder lopen.

Je zou dan dus nog genoeg vrije tijd moeten hebben.

Ik liep een halfjaar lang 34 uur per week, inderdaad iets teveel uren, en kon de dingen die ik wou doen meestal nog gewoon doen. Is een kwestie van plannen.

Ik doe trouwens de opleiding MZ niveau 4.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 07:46

Als je twijfelt moet je juist die stage bij jongerenwerk gaan doen. Alleen op die manier krijg je een goed beeld wat het werk is.

Het vrije tijd deel vind ik geen excuus om bij je huidige stage te blijven. Ook voor school staat een 40 urige week namelijk. Dat het normaal in minder tijd lukt is leuk en voordelig, maar dat is niet altijd zo.

En na je studie zal je (gok ik) ook gewoon een full-time baan willen in eerste instantie.

XxxAnouk98
Berichten: 56
Geregistreerd: 25-04-12

Re: Stage kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 09:25

@change3x ondanks dat ik wel bij een vrij grote instelling stage ga lopen krijg geen stagevergoeding.. en ik snap dat school een 40uurige werkweek is maar ik moet vooral heel veel s avonds stagelopen... dus dat ik veel uren moet draaien vind ik niet heel erg... maar ik moet denk ik voor mezelf op een rij-tje gaan zetten of ik dit wel wil....

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:18

XxxAnouk98 schreef:
@change3x ondanks dat ik wel bij een vrij grote instelling stage ga lopen krijg geen stagevergoeding.. en ik snap dat school een 40uurige werkweek is maar ik moet vooral heel veel s avonds stagelopen... dus dat ik veel uren moet draaien vind ik niet heel erg... maar ik moet denk ik voor mezelf op een rij-tje gaan zetten of ik dit wel wil....


Maar dat wordt dan als het goed is wel gecompenseerd met uren overdag vrij. Dus dan kun je alsnog de dingen doen die je wil.

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Stage kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 01:57

Inderdaad een stageplek kan je bij twijfel ook helpen om te weten hoezeer het werk bij jouw past.
In de hulpverlening zijn overuren en jezelf flexibel inzetten alsook in veel gevallen avonduren niet ongewoon.
Ik werk zelf deeltijds in de hulpverlening en doe meer uren dan hetgeen waarvoor ik betaald wordt. Daar staat wel tegenover dat ik mijn overuren terug op mag / moet nemen en daardoor ook regelmatig verlof heb. Ik heb zelf een leidinggevende functie en mag zelf tot op zekere hoogte bepalen welke dagen en van hoe laat tot hoe laat ik werk. Die flexibiliteit is prettig, maar er staat ook tegenover dat ikzelf ook flexibel moet zijn. Bv omdat de nood er is dat ik meerdere verschillende dagen aanwezig ben, geef ik vanaf binnenkort een van mijn vrije dagen op om een halve dag te gaan werken, ookal zou ik dat voor mezelf liever niet doen.
Als leidinggevende verwacht ik ook van medewerkers dat zij ook enige mate van flexibiliteit aan de dag leggen en bv indien nodig ook eens komen werken op een bv een weekdag die niet in hun basisrooster voorkomt.
Het is imo altijd geven en nemen.
Wil je een nine-to-five job dan raad ik je aan niet de hulpverlening in te gaan.

XxxAnouk98
Berichten: 56
Geregistreerd: 25-04-12

Re: Stage kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 14:44

Ik weet dat je flexibel moet zijn en dat vind ik ook totaal geen probleem, ben van mezelf al vrij flexibel... maar ik moet nu elke avond werken terwijl ik van mezelf weet dat ik hier na hbo wil gedaan en dan Mn volleybal sws op geef, ik kan op dit moment niet meer opzeggen en dit zou betekenen dat ik weer een heel seizoen voor niks betaal. Daarnaast zit ik gewoon heel erg te twijfelen met Mn huidige stageplek waar ik ook veel avonduren draai.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:56

Als je het op je huidige stageplek naar je zin hebt en er genoeg uitdaging voor je is, zou ik gewoon op die plek blijven. Er komt duidelijk naar voren dat je je volleybal toch wel erg leuk en belangrijk vindt en ik kan me goed voorstellen dat je dat niet graag op wil geven. Zeker als je hierna nog Social Work wil gaan doen, is er nog genoeg tijd om uit te zoeken of jongerenwerk iets voor je is.