Bedragen pony's en paarden

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmmaR
Berichten: 5
Geregistreerd: 03-06-17

Bedragen pony's en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 19:48

Hey allemaal,
Ik ben sinds kort opzoek naar een leuk maatje (aka, een paardje), maar ik heb geen ervaring met het kopen van paarden.
Ik weet natuurlijk wel waarop ik moet letten, en dat ik een professional moet meenemen!
Het gaat meer om wat voor pony of paard ik van een bepaald bedrag kan kopen;
Mijn bedrag is rond de 4000 tot 4500 euro, is dit genoeg?
En wat voor ras is haalbaar met dit bedrag?
De enige voorwaarden zijn dat het of een grote pony of klein paard moet zijn, alles een klein beetje moet kunnen en een lief karakter moet hebben.
Ras, kleur enz.. maken niet uit!

Alvast bedankt!
Groet.
EmmaR

aestate
Berichten: 113
Geregistreerd: 03-01-15

Re: Bedragen pony's en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:01

Wat voor opleiding moet het paard hebben gehad?

EmmaR
Berichten: 5
Geregistreerd: 03-06-17

Re: Bedragen pony's en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 20:07

Wat bedoel je daar precies mee?

yvettt02

Berichten: 192
Geregistreerd: 13-03-17
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:09

Voor dat bedrag kan je zeker een leuk paard of leuke pony kopen naar mijn mening. Maar het ligt er ook aan wat je met het paard wil gaan doen, welk niveau hij moet hebben en welke leeftijd.

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:10

Wat voor rassen vind je eigenlijk zelf het leukste? En wil je liever een merrie of een ruin of maakt het je niet uit? Wat bedoel je met alles kunnen , bedoel je een dressurproefje kunnen lopen en een sprongetje maken en braaf buiten of bedoel je mennen of western?

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Bedragen pony's en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:16

Voor dat bedrag kan je prima een leuke E pony vinden die allround opgeleid is.

Misschien handig om eerst te bedenken wat je echt wilt (en wat bij je past) want nu ben je redelijk vaag nog in je wensen.

Kijk ook op marktplaats/sporthorses/Facebook om te zien wat je aanspreekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:18

Op zich is € 4000-4500 een mooi bedrag voor een paard/pony waar je ook in alle rassen (okee, misschien geen ingereden Akhal Theke of Mangalarga Marchador of Peruaanse Paso 8-) ) wel een paard zult kunnen vinden.
Ik denk dat je grootste probleem dan wordt dat je teveel keus hebt als je echt geen enkele voorwaarden stelt. Met dit bedrag kun je ook echt wel een paar 'lievelingsdingen' scoren in je nieuwe paard, dus zou ik ook gewoon een lijstje maken met wat je in de ideale wereld het liefst zou zien:
- stokmaat
- leeftijd
- geslacht
- wat kan hij allemaal al wel (waar je dus geen tijd meer aan hoeft te besteden)
- wat kan hij allemaal nog niet (wat je hem zelf zou willen leren)
- kleur (eventueel)
- uiterlijk (barok, sportief, stevig, slank?)
- ambities: nooit ook maar iets in de wedstrijdring doen, stiekem misschien later toch een dressuur/endurance/western/crosswedstrijd lopen, twee keer per week 2 uur door het bos rijden?
- hoeveel geld wil je reserveren voor een noodpotje voor als er iets met het paard gebeurt?

Als je dat niet voor jezelf helder hebt dan verzuip je denk ik in de paarden, want als alles mag dan wordt ook alles je aangeboden en dan zie je door de bomen het bos niet meer.
Als het écht niet uitmaakt dan kun je voor € 4000 namelijk ook 40 shetlanders kopen. 8-)

Terrydr

Berichten: 81
Geregistreerd: 09-01-17

Re: Bedragen pony's en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:08

Met dat bedrag moet je wel iets leuks kunnen vinden! Ligt natuurlijk ook aan hoe hij is opgeleid en wat voor afstamming t paard heeft. Goed fb en mp in de gaten houden en zeker niet over 1 nacht ijs gaan

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:32

xyzutu2 schreef:
Als het écht niet uitmaakt dan kun je voor € 4000 namelijk ook 40 shetlanders kopen. 8-)


Oehh dat is ook leuk TS :):)

Nee maar voor dat bedrag is er wel iets leuks te koop. Tenzij je een goed sportpaard zoekt, die zijn meestal nog iets duurder.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Bedragen pony's en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:35

Moet lukken!

Daar vind je wel een leuke E pony voor die al wat gelopen heeft! Of een ouder paard zonder (hoge) klassering of een jonkie die nog niet zoveel kent. Genoeg keus denk ik.

Kijk maar eens op sporthorses.nl

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Re: Bedragen pony's en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:38

ik denk dat je eerst moet kijken naar de leeftijd, wil je een jong paardje die je nog alles kan leren of een al wat ouder paard die bomproof is en waarmee je lekker naar buiten kan?
en hoe wil je rijden? springen, dressuur, buiten?
op marktplaats heb je veel opties die je kan selecteren om zo bij een paardje naar jouw keus te komen
je hebt wel geluk met een paard <3 ik zeur al zo'n 10 jaar maar t lukt niet :Z

xx Sanne

Maudfaldo
Berichten: 42
Geregistreerd: 28-04-17

Re: Bedragen pony's en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:42

Ik zou bij zoveel mogelijk paarden gaan kijken!