Asexueel,hoe zit dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 22:49

Oprechte interesse, las net hele eerlijke openbaringen over asexueel mensen. Allereerst respect dat hier zo openlijk over gedaan wordt! Ten tweede, vraag ik me echt af,hoe wat en waarom? Wordt je daarmee geboren,wordt je dat na bepaalde traumatische ervaringen? Mis je dan nooit iets? Nooit geprobeerd hoe het wel is,een seksuele relatie?
Ben echt met oprechte interesse benieuwd,ik merkte dat ik er gewoon echt niets van wist... Ben heel erg benieuwd naar eerlijke antwoorden/ervaringen.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:57

Ik denk dat het erg per persoon verschilt. Een van mijn beste vriendinnen is aseksueel en zij heeft uiteindelijk wel al seks gehad met gewone mensen en dat vindt ze uiteindelijk wel gewoon leuk maar ze heeft gewoon geen seksuele aantrekking tot iemand, dat is hoe zij het beschrijft.
En het moet niet per se door een traumatische ervaring komen, volgens mij word je gewoon zo geboren en werken je hersenen ietsje anders ofzo.

Arianne_94

Berichten: 307
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: Naast de stal van mijn paardjes.

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:00

O pas was er op tv iets over. Alleen weet ik niet meer waar. :(

Was heel intressant, maar daar heb je niks aan ;)

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:02


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:03

bij het programme Geslacht! was er laatst een stukje over. Interessant idd! Kan me er niks bij voorstellen.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:13

Denk dat je er mee geboren word, heb niks traumatisch ervaren iniedergeval.
Heel zwart wit gezegd is het voor mij net als koffie drinken, je vind het lekker of gewoon niet. :')
Soms is het best lastig, want als aseksueel kan je wel degelijk aantrekkingskracht en romantiek naar iemand voelen, alleen sex heb ik echt totaal geen behoefte aan. Waarom? vind er gewoon niks aan, vind het niet leuk of lekker voelen.
Om in te gaan op je vraag: Mis je dan nooit iets? Dat wel, maar wat ik vooral mis is een persoon waar ik wel een emotionele sterke en intieme band kan hebben, fijn mee kan knuffelen etc zonder dat er gelijk sex aan te pas moet komen, er zijn maar weinig jongens die zonder sex kunnen en al mijn relaties lopen hier dan eigenlijk ook op stuk, ontzettend vervelend want de emotionele band heb je wel al opgebouwd. Inmiddels durf ik geen relaties meer aan te gaan wegens dit probleem.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:26

Asexuele personen kunnen zich zeker tot anderen aangetrokken voelen. Zij uiten dit niet op een sexuele manier, maar voelen eerder de behoefte om iemand goed te leren kennen en op die manier intiem te worden.

Betere omschrijving

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:25

Kan het pas later komen? Dus op latere leeftijd? Of is het echt iets wat je van jongs af aan hebt?

7ofhearts

Berichten: 2760
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:37

Dani199764 schreef:
Denk dat je er mee geboren word, heb niks traumatisch ervaren iniedergeval.
Heel zwart wit gezegd is het voor mij net als koffie drinken, je vind het lekker of gewoon niet. :')
Soms is het best lastig, want als aseksueel kan je wel degelijk aantrekkingskracht en romantiek naar iemand voelen, alleen sex heb ik echt totaal geen behoefte aan. Waarom? vind er gewoon niks aan, vind het niet leuk of lekker voelen.
Om in te gaan op je vraag: Mis je dan nooit iets? Dat wel, maar wat ik vooral mis is een persoon waar ik wel een emotionele sterke en intieme band kan hebben, fijn mee kan knuffelen etc zonder dat er gelijk sex aan te pas moet komen, er zijn maar weinig jongens die zonder sex kunnen en al mijn relaties lopen hier dan eigenlijk ook op stuk, ontzettend vervelend want de emotionele band heb je wel al opgebouwd. Inmiddels durf ik geen relaties meer aan te gaan wegens dit probleem.




Wat een geweldig antwoord.......heel herkenbaar.

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:38

Ik ken iemand die asexueel is, ik vind het lastig voorstellen hoe dat is.
Het lijkt mij ook lastig(er) een partner te vinden die dat ook is, of die daar 'mee kan leven'.

Zij heeft het al toen ze erg begin 20 was geloof ik.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:50

Voor zover ik weet wordt je net als bij alle andere seksuele voorkeuren zo geboren. Je krijgt echter natuurlijk geen kaartje mee waarop staat wat je seksuele voorkeur is, dus de meeste mensen 'ontdekken' het pas als puber of jongvolwassene. Of zelfs later, aangezien er niet heel veel bekendheid voor is en het dan opeens 'klikt' als ze horen wat het is.

Verder geen persoonlijke ervaringen.

Ik heb verder nog wel een vraag uit interesse. Hoe staan jullie tegenover demiseksualiteit? (Dat is geen primaire seksuele drift hebben, maar wel seksuele drift opbouwen als gevolg van een intieme relatie). Is dat een vorm van aseksualiteit of staat dat apart?
Dit omdat je vaak bij bi- en panseksualiteit dezelfde discussie ziet ontstaan.

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:54

Een goede vriendin van mij is ace, en die kan het idee van seks gewoon niet verdagen eigenlijk. Maar er zijn ook aces die gewoon seks hebben en het ook nog wel leuk vinden, maar het niet nodig vinden.

Demi is zeker geen aseksualiteit, aangezien dit alleen betekend dat je een band moet hebben met iemand eer je er (seksuele) gevoelens voor gaat hebben.
Voor aseksualiteit is dit niet nodig, ze willen (over het algemeen) gewoon geen seks, verder is het net een normale relatie.

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:10

In welke mate zou seksueel misbruik op vroege leeftijd in deze mee kunnen spelen?

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:12

Desty schreef:
In welke mate zou seksueel misbruik op vroege leeftijd in deze mee kunnen spelen?


Dat hoeft niet denk ik. Als je lesbisch bent betekent dat ook niet dat je nare ervaringen met mannen hebt.

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:39

Ik ben zelf aseksueel. In mijn geval vindt ik knuffelen en zoenen wel heel fijn en vindt ik het ook leuk om de man te plezieren maar ik ben nooit geil en voel er zelf helemaal niks bij :P

Mis ik dat; ja eigenlijk wel. Zou heel graag willen voelen wat een man nou voelt als we bezig zijn. Stoor ik me eraan; mua niet echt. Zo lang ik wel plezier blijf houden in t bevredigen van de man is het voor mij prima. Hij hoeft alleen niet perse bij mij wat te doen :+

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:48

Ik geloof ook dat je er mee geboren wordt, net als dat sommige mensen bi of lesbisch zijn. Nu kan iemand die ace is, zich geloof ik ook nog weer tot verschillende geslachten aangetrokken voelen en in meer of mindere maten lichamelijk contact willen.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:56

Ook ik ben aseksueel en de vragen die jullie stellen krijg ik inderdaad heel vaak. Is het geen fase? Nee...
Je hebt waarschijnlijk gewoon de ware nog niet ontmoet! Dat betwijfel ik...
Ik ga zelf dan ook nooit verder dan zoenen, tongzoenen is voor mijn doen al tijdverspilling en gewoon goor.
Kan me ook zeker vinden in het antwoord hierboven over het gewoon opgegeven hebben wat betreft relaties met mannen, omdat die er over het algemeen gewoon niet tegen kunnen om geen seks te hebben zeg maar.
Vind het daarom ook heel griezelig hoe sommige mannen zich opstellen, alsof het seks hebben met een vrouw die ze 'veroverd' hebben een recht is. Gelukkig ben ik zelf nog nooit met zo iemand geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:15

Volgens mij is de meeste kans op een geslaagde relatie in dit geval dan ook met iemand met dezelde "geaardheid".

Ik als sexueel actief persoon zou nooit met iemand samen kunnen zijn die geen sex met mij wilt. Ik zou me dan keer op keer opnieuw afgewezen voelen (terwijl dat bij een aseksueel persoon helemaal geen persoonlijke afwijzing is zou ik het dus wel zo opvatten), en uiteindelijk opzoek gaan naar iemand die wel aan mijn sexuele behoeftes kan voldoen. Voor mij persoonlijk is het dus wel een afknapper/ reden om een (goede) relatie te verbreken. En ik kan me inderdaad heel goed voorstellen dat velen net zo denken.

Dus ik denk dat je als aseksueel persoon het beste een relatie kan aangaan met een ander aseksueel persoon, dat dat de meeste kans van slagen heeft. Of je moet je inderdaad over je "walging" heenzetten en het zo nu en dan "accepteren" om seks te hebben, of zeeeeer goede afspraken met je partner maken dat die elders heen mag gaan voor de seks, maar voor mij zou dat het zelfde zijn als opzoek gaan naar een nieuwe partner.

Zijn er voor aseksuelen ook forums o.i.d. waar je elkaar op kan ontmoeten? Ik weet dat dat in de ho-le-bi-trans categorieen allemaal wel is.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:22

Ja, je hebt bijvoorbeeld Acebook en Asexualitic. Daarnaast is er nog het Aven forum.
Laatst bijgewerkt door Nala op 07-06-17 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:28

Ik lees even mee, aangezien ik heel veel van mezelf hierin herken :=

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:34

Nooit van gehoord, maar wat herken ik mij erin. Laatst iemand ontmoet en na 2 keer afgesproken te hebben was ik al dat jongen-daten en noem het maar op alweer zat. Niks leuks aan. :')
Heb het dan wel gezegd dat ik het toch niet zat zitten. Vind het een beetje banketstaaf om tegen iemand plots niks meer te zeggen als die je wel ziet zitten. :=

Maarja, heb dus ook niet echt behoefte in een partner, helemaal niks.
Ik hou het wel bij een paard. Veel leuker. Kost alleen een 'beetje' geld in plaats van dat ie wat verdiend. :+

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:37

Puppy, als je helemaal niks voor daten en romantiek voelt valt dat eerder onder aro-ace. Aromantisch dus geen romantische gevoelens en ace voor asexueel. Echter zijn er ook aro's die wel sex willen, soort van friends with benefits.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:45

MorganeR schreef:
Puppy, als je helemaal niks voor daten en romantiek voelt valt dat eerder onder aro-ace. Aromantisch dus geen romantische gevoelens en ace voor asexueel. Echter zijn er ook aro's die wel sex willen, soort van friends with benefits.


Ja hierboven was ergens toch een artikel met onder andere de 'types' (a,b,c en d)?

Maarja, simpel gezegd hoeft het van mij niet. Net als dat je op het moment geen trek/honger hebt en dus niet hoeft te eten en dus ook geen behoefte hebt om te eten.. Zoiets? :P

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:47

Haha ja klopt. Ik ben niet zo heel erg bekend met alle verschillende subgroeperingen, aangezien het voor mij vaak niet zoveel uitmaakt welk labeltje ik draag haha.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:07

Shanna schreef:
Ik als sexueel actief persoon zou nooit met iemand samen kunnen zijn die geen sex met mij wilt. Ik zou me dan keer op keer opnieuw afgewezen voelen (terwijl dat bij een aseksueel persoon helemaal geen persoonlijke afwijzing is zou ik het dus wel zo opvatten)

Ik ben niet aseksueel en heb een relatie gehad met een aseksuele vrouw.
Voor mij vormt aseksuaiteit op zich geen belemmering maar het feit dat ze er niet eerlijk over was (en wat andere dingen) heeft onze relatie de das omgedaan.
Juist door die oneerlijkheid ervoer ik idd dat gevoel van afgewezen worden enzo.