Tim Lips: "Ik baal als een stekker"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Tim Lips: "Ik baal als een stekker"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 18:39

Horses / Bokt.nl
Eventing

Afbeelding
Tim Lips en Bayro. Foto door aniek1985

Tim Lips en Bayro leken zo goed onderweg om een plaats in de top drie te bemachtigen tijdens de Coral Estate Renswoude Horse Trials. Bij het laatste onderdeel van de wedstrijd heeft Lips toch zijn zege uit handen moeten geven. Een onfortuinlijke wending naar links kostte hem de kop. "Ik had vandaag een ander bit geprobeerd om de wendingen naar links te verbeteren. Helaas pakte dit niet goed uit", aldus Lips. "Hierdoor raakte Bayro even de focus kwijt in de cross. Aan het eind kwam zijn concentratie weer terug. Ik baal als een stekker, want ik had graag een plaats in de top drie willen halen."
Ze eindigden uiteindelijk op de 21e plaats. Lips was wel de beste Nederlander in het klassement. Met zin andere paard, Vakarlos , eindigde hij op een 8e plaats.

De Duitse Anna Siemer pakte met FRH Butt’s Avondale de winst in de drie sterren wedstrijd. Peter T. Flarup eindigde met Frankie op de tweede plaats. Vincent Martens maakt met Zita de top drie compleet.

Klik hier voor de uitslag.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Tim Lips: "Ik baal als een stekker"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:34

Spijtig, maar wel het risico dat je neemt als je besluit tijdens een wedstrijd iets aan je harnachement/bitten te veranderen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 17:31

Hij stond er zo goed voor. Idd wel een risico om zoiets uit te proberen. Helaas pakte het niet goed uit.