Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:27

Mijn vitaminepillen (Davitamon mama compleet) ruiken naar smarties maar volgens mijn vriend krijg ik spijt als ik ze doorbijt.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:49

lieveli schreef:
Mijn vitaminepillen (Davitamon mama compleet) ruiken naar smarties maar volgens mijn vriend krijg ik spijt als ik ze doorbijt.

Maar één manier om daar achter te komen, go for it!

Past_Simple

Berichten: 255
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:05

Tivoli schreef:
Past_Simple schreef:
@Rebecca, niet voor de geweldige winkelstraat in ieder geval :P Ballonfeesten of D.E. koffie is mijn gokje :?

Waarom is paracetemol zo vies? :')


Zodat mensen/kinderen ze niet verwarren met een snoepje?


Opzich logisch, maar waarom dan inderdaad ibu wel lekker maken terwijl dat (geloof ik??) veel heftiger is dan paracetemol :+

Froukje
Forever young

Berichten: 10841
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:06

Heb je die ibuprofen wel eens te lang op je tong laten liggen? Dat is ook echt geen lekkere smaak hoor := Wil er helemaal niet aan denken wat voor smaak ze hebben als je ze doorbijt.

Past_Simple

Berichten: 255
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:08

Haha denk niet dat ik dat moet proberen dus :')

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:08

Pcm is goedkoop en is niks aan toegevoegd (alleen een hulpstof) Je hebt het ook met smaakje maar das veel duurder en vaak minder mg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:16

Past_Simple schreef:
@[naam], niet voor de geweldige winkelstraat in ieder geval :P Ballonfeesten of D.E. koffie is mijn gokje :?

Waarom is paracetemol zo vies? :')

Winkelstraat is fantastisch -kuch- op werk en de ijsfabriek na :')

D.E winkel is dicht , museum is geen bal aan :=

Ballonfeesten deze zomer pas , daar hoef je niet op te rekenen in Juni

APCIII

Berichten: 2667
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:23

Rebecca schreef:
Past_Simple schreef:
@Rebecca, niet voor de geweldige winkelstraat in ieder geval :P Ballonfeesten of D.E. koffie is mijn gokje :?

Waarom is paracetemol zo vies? :')

Winkelstraat is fantastisch -kuch- op werk en de ijsfabriek na :')

D.E winkel is dicht , museum is geen bal aan :=

Ballonfeesten deze zomer pas , daar hoef je niet op te rekenen in Juni

Tja, maar weten die toeristen dat ook? :+

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 01:55

Froukje schreef:
Heb je die ibuprofen wel eens te lang op je tong laten liggen? Dat is ook echt geen lekkere smaak hoor := Wil er helemaal niet aan denken wat voor smaak ze hebben als je ze doorbijt.



Ik kan bevestigen dat Ibu als je kem doorbijt GOOR is. Wrang. ieuw.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 04:17

Die moet je ook niet doorbijten, dan werken ze niet meer :')

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 06:15

Veulen84 schreef:
Het kan nog erger. Ik zit al 8 uur naar de hoempahoempa en omroep van amsterdam open air te luisteren en nog 3 uur te gaan. Morgen nog 11 uur. (nota bene 2 km afstand).

Snap niet dat dat soort evenementen niet allemaal 'silent' moeten zijn.

Joh, wij zitten hier een dorp verderop van 7th Sunday/Harmony of Hardcore en het leek vannacht wel alsof de volumeknop steeds verder open ging -:(-

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 07:21

khirshanta schreef:
Froukje schreef:
Heb je die ibuprofen wel eens te lang op je tong laten liggen? Dat is ook echt geen lekkere smaak hoor := Wil er helemaal niet aan denken wat voor smaak ze hebben als je ze doorbijt.



Ik kan bevestigen dat Ibu als je kem doorbijt GOOR is. Wrang. ieuw.

En dan werkt het ook niet meer optimaal :+
Het suikerlaagje zit er juist omheen zodat de werkzame stof pas wordt afgegeven wanneer het zijn werk kan doen (of om je maag te beschermen, bij een aantal soorten medicamenten)

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:57

Waarom komt er zo'n vieze lucht uit m'n tupperware drinkfles (dus niet gewoon plastic). Hij gaat iedere week 1x mee in de afwas (gewoon met de hand). Het water eruit is ook niet echt lekker meer :=

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:35

Eske_B schreef:
Waarom komt er zo'n vieze lucht uit m'n tupperware drinkfles (dus niet gewoon plastic). Hij gaat iedere week 1x mee in de afwas (gewoon met de hand). Het water eruit is ook niet echt lekker meer :=


Geen idee, maar ik zou zeggen even volgooien met warm water en azijn/schoonmaak azijn...

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:39

Laat je je flesje met dop erop staan?

Ik laat mijn Dopper flesje, wanneer ik hem niet gebruik, zonder dop staan.
Die ruikt niet.

Waarom slaap je, nou ja ik, slechter als het buiten warm is?

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:45

Eske_B schreef:
Waarom komt er zo'n vieze lucht uit m'n tupperware drinkfles (dus niet gewoon plastic). Hij gaat iedere week 1x mee in de afwas (gewoon met de hand). Het water eruit is ook niet echt lekker meer :=


of zo'n gebitsverzorging blokje er in doen.


hoe komen mensen op sommige spreek worden ooit. zoals baal als een stekker enz...

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 10:47

Wanneer seizoen 6 van once upon a time op Netflix komt :D

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:30

Macs schreef:
Die moet je ook niet doorbijten, dan werken ze niet meer :')


Nee, maar voordat dit topic er was, was ik al proefondervindelijk bezig :')

Ashleytjuhh schreef:
hoe komen mensen op sommige spreek worden ooit. zoals baal als een stekker enz...


Balen als een stekker is niet heel zeker. Die stekker heeft namelijk nergens een link mee. Het lijkt een onlogische verbastering te zijn van 'balen als een stier'. Dáár kan ik je wèl mee verder helpen.

Vroeger had je het land in als een stier. Het land (in) hebben betekende dat je je als een zeeman aan land voelde (dus niet op je plek, niet lekker,ontevreden). De stier kwam er vermoelijk bij omdat aan land zijn werd geassocieërd aan boerderijen, koeien en stieren.

Later kwam het woord 'balen'. Je had ergens tabak van. Waar dát vandaan komt is niet duidelijk (tabak was een kostbaar iets). Wellicht is het afgeleid van het Franse 'tabac' wat vaak doffe ellende betekende.

Je had er dus tabak van als je er een hekel aan had. Om dat kracht bij te zetten, had je er later balen tabak van. Het woord 'balen' was later genoeg, dus als je baalde, dan snapte iedereen dat je er balen tabak van had.

Die twee gezegden zijn samen gekomen; 'het land in hebben als een stier', en 'er balen tabak van hebben'

Je baalde dus als een stier.


luuntje schreef:
Waarom slaap je, nou ja ik, slechter als het buiten warm is?


omdat de warmte (zeker nu we van tropisch warm naar toch knap koud gaan) best nog een aanslag op je lichaam is. Bovendien raak je je warmte niet goed kwijt nu, waardoor je steeds woelt om verkoeling te krijgen

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:08

Macs schreef:
xxwienekexx schreef:
Die container van geamputeerde lichaamsdelen klinkt trouwens wel lekker luguber, je zal m maar perrongelijk open doen onder de impressie dat je een gewone container in kijkt.. :')

Dat kan niet gelukkig.
Eenmaal de deksel erop krijg je hem er niet meer af
Ze worden dan in de sluis gezet en toegewezen persoon zorgt ervoor dat ze ergens komen waar de afvaldienst het kan ophalen.


Ah oke, kijk weer wat geleerd vandaag *\o/*

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:28

_Anke schreef:
Wanneer seizoen 6 van once upon a time op Netflix komt :D


Ik wacht ook al zo lang :\ Maar het komt pas in het najaar in België -O-

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:46

Tjonge... er is dus een lichaam gevonden in Bunschoten. De kans is natuurlijk groot dat het Savannah is.
Maar nu begon ik me ineens af te vragen; ligt het aan mij of is er de laatste jaren niet meer zoiets voorgekomen? Jonge mensen die vermist zijn en uiteindelijk omgebracht blijken. Een dader die lange tijd uit de picture kan blijven...

Ik denk dan even aan het meisje van Nulde, Marianne Vaatstra, Nicky Verstappen.

Misschien zit hier iemand meer in dat soort dingen, ik vergeet het vaak :o
Maar heb het idee dat je tegenwoordig vaker hoort dat iemand is vermoord en er meteen een link is naar een dader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:48

Janine1990 schreef:
Tjonge... er is dus een lichaam gevonden in Bunschoten. De kans is natuurlijk groot dat het Savannah is.
Maar nu begon ik me ineens af te vragen; ligt het aan mij of is er de laatste jaren niet meer zoiets voorgekomen? Jonge mensen die vermist zijn en uiteindelijk omgebracht blijken. Een dader die lange tijd uit de picture kan blijven...

Ik denk dan even aan het meisje van Nulde, Marianne Vaatstra, Nicky Verstappen.

Misschien zit hier iemand meer in dat soort dingen, ik vergeet het vaak :o
Maar heb het idee dat je tegenwoordig vaker hoort dat iemand is vermoord en er meteen een link is naar een dader.

Waar lees je dat er een lichaam gevonden is in Bunschoten? Er is een paar dagen geleden wel een lichaam van een 14-jarig meisje gevonden bij Achterveld, maar dat is niet Savannah. Voor zover ik weet is er op dit moment een grote zoekactie bezig, maar kan nergens iets vinden over een gevonden lichaam.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:49

Janine1990 schreef:
Tjonge... er is dus een lichaam gevonden in Bunschoten. De kans is natuurlijk groot dat het Savannah is.
Maar nu begon ik me ineens af te vragen; ligt het aan mij of is er de laatste jaren niet meer zoiets voorgekomen? Jonge mensen die vermist zijn en uiteindelijk omgebracht blijken. Een dader die lange tijd uit de picture kan blijven...

Ik denk dan even aan het meisje van Nulde, Marianne Vaatstra, Nicky Verstappen.

Misschien zit hier iemand meer in dat soort dingen, ik vergeet het vaak :o
Maar heb het idee dat je tegenwoordig vaker hoort dat iemand is vermoord en er meteen een link is naar een dader.


Oh waar heb je dat voorbij zien komen?

Volgens mij is dit al een poosje terug inderdaad, maar daar had ik ook nog niet bij stilgestaan.


Wat vreselijk dat een ander gevonden lichaam ook van een 14 jarige bleek te zijn.. brr krijg er kriebels van. Enerzijds wel prettig voor familie dat ze duidelijkheid hebben, anderzijds hoop je natuurlijk altijd een in-orde-zijnde dochter terug te krijgen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:52

Het was een live uitzending van HvN op Facebook. Zij maakten een reportage over de zoektocht die georganiseerd was, bij het verlaten van Bunschoten (waar dus ook een lichaam is gevonden, niet in Achterveld) zagen ze dat er een groot terrein werd afgezet door de politie. ;(
Er is nog niet bekend (volgens mij) waar het lichaam van afkomstig is, wel dat het een mens is.

APCIII

Berichten: 2667
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:53

Janine1990 schreef:
(...)
Maar heb het idee dat je tegenwoordig vaker hoort dat iemand is vermoord en er meteen een link is naar een dader.


Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld 10-15 jaar geleden, hoe veel nieuws werd er toen "razendsnel via internet" versprijd, tegenover "1x per uur kort samengevat op het nieuws".

Dat zou best een groot deel van het verschil kunnen verklaren.