Bonnet maken, waar haal ik Voile vandaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Bonnet maken, waar haal ik Voile vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 14:54

Hoi,

Ik ben voor mijn Regency kostuum een Bonnet aan het maken, en tot nu toe gaat het erg goed. Ik loop op dit moment een beetje vast, want ik heb Voile nodig, een doorzichtige witte stof. Ik vind het erg moeilijk te vinden. Weet iemand waar ik het vandaan kan halen of eventueel een NIET synthetisch alternatief?

Sorry als het verkeerd staat

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:57

Laatst bijgewerkt door Keet op 02-06-17 14:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Bonnet maken, waar haal ik Voile vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:58

Goeie stoffenwinkel met wat assortiment zou dit toch wel moeten verkopen. Even googlen of er eentje bij je in de buurt zit.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Bonnet maken, waar haal ik Voile vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:24

noemen ze ook wel thule?

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 12:01

Dankjewel! Ik zal eens op Tule kijken.

Keet: Als ik Voile zocht vond ik of alleen synthetisch, of net iets te dikke, en dat moet ik juist niet hebben. Dankjewel voor de link!

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:04

Wat gaaf! Ben je bekend met Crien-Oline en/ofde Mertyon Society? Daar weten ze vast ook wel goede adresjes. :)

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 12:06

rider schreef:
Wat gaaf! Ben je bekend met Crien-Oline en/ofde Mertyon Society? Daar weten ze vast ook wel goede adresjes. :)


Oja, ik ken zat mensen van de Meryton society, maar ik zit er nog niet bij. Ik dans bij de Wolves Grove Regency dancers, daar ken ik ze van. Ik had hun inderdaad ook even kunnen vragen :')

Zit jij bij de Meryton society?

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:09

Haha, net even je groep gegoogeld, we hebben een hoop gemeenschappelijke kennissen zo te zien. :') Ik doe Napoleontisch reenactment met de paarden, regiment Rode Lansiers. :) Maar ik ken Corina van Crien-Oline goed en ook veel mensen bij Meryton. :j

Succes met je outfit in ieder geval, laat je hier nog even een fotootje van de bonnet zien als hij af is? :D

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 12:16

rider schreef:
Haha, net even je groep gegoogeld, we hebben een hoop gemeenschappelijke kennissen zo te zien. :') Ik doe Napoleontisch reenactment met de paarden, regiment Rode Lansiers. :) Maar ik ken Corina van Crien-Oline goed en ook veel mensen bij Meryton. :j

Succes met je outfit in ieder geval, laat je hier nog even een fotootje van de bonnet zien als hij af is? :D


Oh, gaaf! Ik ben wel van plan om meer actief te worden, alleen wil ik eerst mijn basis kleding klaar hebben. We gaan elkaar vast en zeker wel een keer zien! Ga je ook naar het Jane Austen festival in Bath?

En ik zal een foto posten als hij klaar is!

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:24

Tule is absoluut geen voile, dan.nog eerder organza. ..action heeft ook wel eens voile.