Glimworm Prada in het roze op Ch Oosterwolde

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saskiaojan

Berichten: 7256
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Glimworm Prada in het roze op Ch Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 22:01

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend een zeer mooi concours gehad in Oosterwolde. Dit is bij ons om de hoek, dus ik start dan graag beide dagen. Op zaterdag moest ik midden op de dag in de hitte, maar dankzij de wind die er stond was het goed te doen. Prada heeft alles bij elkaar 10 min op de trailer gestaan en we hebben kort ingereden. Het waren niet onze beste proeven, maar toch 1 winstpunt gescoord.
Ik mocht de cap van mijn nichtje lenen, die zou geluk brengen *\o/* .
Zondag toch maar weer mijn eigen wedstrijdcap opgezet, die is vooral iets luchtiger. Zondag mocht ik ook al vroeg in de ochtend, het gevoel was 300% beter dan zaterdag, helaas geen winst, balen, maar het gevoel is het belangrijkste en houden we vast.

Paspoortje; Prada, merrie, net 5 jaar geworden, L2 dressuur, puberende diva, denkt ook dat ze hengst is ( brult t hele terrein bij elkaar :') ), haflinger x Fries, superlief.

Ons grootste probleem is dat als ze het spannend vind, te diep gaat lopen. Dit is vooral een kwestie van kracht ontwikkelen en ervaring opdoen op vreemd terrein. Prada gaat pas een half jaartje mee, want ze had een mega trailertrauma. Ik heb wekelijks privéles en ga regelmatig naar clinics. Tips zijn zeer welkom maar hou het gezellig! We rijden hooguit 4x per week waarvan 1 privéles, 1 dag naar t bos, 1 dag een staprondje door het dorp en dan nog een keer longeren of dressuurmatig doortrainen. Verder staat ze dagelijks van 8 tot zonsondergang in het land.

Goed de foto's, gemaakt door diverse mensen. *-:) sorry voor de lange intro! :o

1) :wow:
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)

Afbeelding

7)

Afbeelding

8)
Afbeelding

9)
Afbeelding


10) stoer dier <3
Afbeelding

11)

Afbeelding

12)
Afbeelding

13)

Afbeelding


14) braaaaaaaaveeeee pony!

Afbeelding

:evaw: :evaw:

Een reactie vinden wij altijd erg leuk. :):)
Laatst bijgewerkt door saskiaojan op 30-05-17 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

cheidie

Berichten: 292
Geregistreerd: 23-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:09

Knapppieee <3. Het was zeer gezellig Sas :j. Snel weer wat afspreken hoor...

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Glimworm Prada in het roze op Ch Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:27

Lekker zo'n wedstrijdweekend, jammer dat je punten niet zo overeenkwamen met je gevoel de 2e dag, maar top dat je zelf wel de vooruitgang voelde :)

Begrijp ik het goed dat je maar 1x, soms 2x p/week dressuurmatig traint?
Persoonlijk zou ik zeggen dat ze nu wel iets meer aan zou kunnen. Zeker als je tegen wat problemen aanloopt zoals te diep komen. Dat is toch een bepaalde kracht/balans kwestie waar ze in moeten groeien .

saskiaojan

Berichten: 7256
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 22:49

cheidie schreef:
Knapppieee <3. Het was zeer gezellig Sas :j. Snel weer wat afspreken hoor...

Yessssss, 11 juni? :Y)


MariekeS_ schreef:
Lekker zo'n wedstrijdweekend, jammer dat je punten niet zo overeenkwamen met je gevoel de 2e dag, maar top dat je zelf wel de vooruitgang voelde :)

Begrijp ik het goed dat je maar 1x, soms 2x p/week dressuurmatig traint?
Persoonlijk zou ik zeggen dat ze nu wel iets meer aan zou kunnen. Zeker als je tegen wat problemen aanloopt zoals te diep komen. Dat is toch een bepaalde kracht/balans kwestie waar ze in moeten groeien .

Ja nu ik het zo opschrijf denk ik idd, beetje meer kan geen kwaad.... Ik ben erg zuinig op haar en vergeet nog weleens dat ze geen 3 meer is :j

Colaaa

Berichten: 4122
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Zorgvlied.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:02

Toppers !! :+:

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:04

saskiaojan schreef:
cheidie schreef:
Knapppieee <3. Het was zeer gezellig Sas :j. Snel weer wat afspreken hoor...

Yessssss, 11 juni? :Y)


MariekeS_ schreef:
Lekker zo'n wedstrijdweekend, jammer dat je punten niet zo overeenkwamen met je gevoel de 2e dag, maar top dat je zelf wel de vooruitgang voelde :)

Begrijp ik het goed dat je maar 1x, soms 2x p/week dressuurmatig traint?
Persoonlijk zou ik zeggen dat ze nu wel iets meer aan zou kunnen. Zeker als je tegen wat problemen aanloopt zoals te diep komen. Dat is toch een bepaalde kracht/balans kwestie waar ze in moeten groeien .

Ja nu ik het zo opschrijf denk ik idd, beetje meer kan geen kwaad.... Ik ben erg zuinig op haar en vergeet nog weleens dat ze geen 3 meer is :j


Hihi, nou ja, beter zo dan andersom := Maar zeker als je richting het M wil gaan trainen moet de spierkracht en balans toch ergens vandaan komen. Niet dat dit niet gebeurt in het bos of aan de longe, maar met te weinig kom je op een gegeven moment ook in de 'problemen'.

saskiaojan

Berichten: 7256
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 23:05

Colaaa schreef:
Toppers !! :+:


Jij ook bedankt voor de foto's 8-)

@MariekeS_ precies..... Dank je!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Glimworm Prada in het roze op Ch Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:31

Ik geef wel eerlijk toe dat ik de foto's niet heel prettig vind ogen. Het oogt wat 'Hard' in de hand, je paard hangt erg/ volgt de loodlijn niet geheel.
Ook zie ik veel spanning in je bovenarmen/elleboog, probeer die wat meer af te laten hangen, dat maakt het plaatje al een stuk meer een geheel.
Wel heb je een ontzettend leuk dier, en de laatste foto is superleuk!! Spontaan en blij met je rijdier :j

xLiez

Berichten: 1896
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Glimworm Prada in het roze op Ch Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:35

Knappe pony! Vaker dressuurmatig trainen en jullie komen er wel, leuke combinatie! Ik heb ook een haflingerxfries maar die van mij heeft de donkeroranje haflinger kleur meegekregen

saskiaojan

Berichten: 7256
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 07:09

Lowara schreef:
Ik geef wel eerlijk toe dat ik de foto's niet heel prettig vind ogen. Het oogt wat 'Hard' in de hand, je paard hangt erg/ volgt de loodlijn niet geheel.
Ook zie ik veel spanning in je bovenarmen/elleboog, probeer die wat meer af te laten hangen, dat maakt het plaatje al een stuk meer een geheel.
Wel heb je een ontzettend leuk dier, en de laatste foto is superleuk!! Spontaan en blij met je rijdier :j


Ze was ook wel erg sterk.... en het was knap lastig om haar binnen de baan te houden want al haar vrienden waren in de andere banen :+
Dank je wel!

xLiez schreef:
Knappe pony! Vaker dressuurmatig trainen en jullie komen er wel, leuke combinatie! Ik heb ook een haflingerxfries maar die van mij heeft de donkeroranje haflinger kleur meegekregen

Oh wat leuk, ga even spieken in je profiel!
Thanx!

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Glimworm Prada in het roze op Ch Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:45

Knappe Prada <3
Jammer dat je gevoel niet klopte met je punten, lekker verder trainen (misschien wat meer :P ) dan komt het best wel goed met jullie!

Sjolvir

Berichten: 25288
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Glimworm Prada in het roze op Ch Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:18

Knap paard, denk dat het feit dat je veel spanning had en daar ook wel deels naar rijdt (hh houding) je allicht best veel punten heeft gekost. Maar ach, dat is kwestie van veel weg gaan en met wennen wordt dat wel beter, in proeven moet ik ook wel eens aan damage control doen, noem dat wel eens 6 minuten bluf, lachen en doorrijden alsof er niets aan de hand is. (en met wat geluk valt het dan niet op, ligt er beetje aan hoeveel bluf er nodig is).

saskiaojan

Berichten: 7256
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 22:03

silby schreef:
Knappe Prada <3
Jammer dat je gevoel niet klopte met je punten, lekker verder trainen (misschien wat meer :P ) dan komt het best wel goed met jullie!

Thanx, ja komt vast goed.... Mag ook niet klagen, net 5 al de punten voor t M -:)

Sjolvir schreef:
Knap paard, denk dat het feit dat je veel spanning had en daar ook wel deels naar rijdt (hh houding) je allicht best veel punten heeft gekost. Maar ach, dat is kwestie van veel weg gaan en met wennen wordt dat wel beter, in proeven moet ik ook wel eens aan damage control doen, noem dat wel eens 6 minuten bluf, lachen en doorrijden alsof er niets aan de hand is. (en met wat geluk valt het dan niet op, ligt er beetje aan hoeveel bluf er nodig is).

Ja precies, hahaha damage control, ik ben vooral ook nog bezig met binnen de bordjes te blijven :Y)

saskiaojan

Berichten: 7256
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Glimworm Prada in het roze op Ch Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 07:42

Wat leuk uitgelicht! *\o/*

3timesmom

Berichten: 1324
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: Glimworm Prada in het roze op Ch Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:05

wat een gaaf dier heb je onder je kont.
Ik denk ook dat je zelf meer op je billen mag zitten. Bijna elke foto zie ik dat terug. Mischien is dat omdat ze sterk was op dat moment maar probeer ook dan je billen in je zadel te houden.

Verder komt het vast wel goed, veel succes verder.

maartje_h

Berichten: 8071
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Re: Glimworm Prada in het roze op Ch Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:10

Moet je eens nagaan als je de roze cap niet op had gehad ....

Knappe Prada

En zitten op die billen jij... Daar zijn ze voor gemaakt...

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Glimworm Prada in het roze op Ch Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:37

Gaaf dier!

saskiaojan

Berichten: 7256
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 12:15

3timesmom schreef:
wat een gaaf dier heb je onder je kont.
Ik denk ook dat je zelf meer op je billen mag zitten. Bijna elke foto zie ik dat terug. Mischien is dat omdat ze sterk was op dat moment maar probeer ook dan je billen in je zadel te houden.

Verder komt het vast wel goed, veel succes verder.


Dank je wel!
Ja dat zitten he..... Blijft een dingetje :')
maartje_h schreef:
Moet je eens nagaan als je de roze cap niet op had gehad ....

Knappe Prada

En zitten op die billen jij... Daar zijn ze voor gemaakt...


Ja dan was het helemaal niks geworden ben ik bang!
Ohhhhhh _/-\o_

Shelly21 schreef:
Gaaf dier!

Thanx <3

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:57

saskiaojan schreef:
MariekeS_ schreef:
Lekker zo'n wedstrijdweekend, jammer dat je punten niet zo overeenkwamen met je gevoel de 2e dag, maar top dat je zelf wel de vooruitgang voelde :)

Begrijp ik het goed dat je maar 1x, soms 2x p/week dressuurmatig traint?
Persoonlijk zou ik zeggen dat ze nu wel iets meer aan zou kunnen. Zeker als je tegen wat problemen aanloopt zoals te diep komen. Dat is toch een bepaalde kracht/balans kwestie waar ze in moeten groeien .

Ja nu ik het zo opschrijf denk ik idd, beetje meer kan geen kwaad.... Ik ben erg zuinig op haar en vergeet nog weleens dat ze geen 3 meer is :j


1-2 x in de week dressuur en alsnog L2, ik zou dan alleen het staprondje vervangen of gewoon dressuurmatig je bosrondje doen. In de bak slijten ze toch alleen maar sneller.

Stoer dier!

saskiaojan

Berichten: 7256
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Glimworm Prada in het roze op Ch Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 15:29

@daffie1986,

Dank je! Staprondje is vaak de dag na een intensieve les om de eventuele spierpijn eruit te stappen.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Glimworm Prada in het roze op Ch Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:37

Leuk paard! Galop ziet er ook netjes opwaarts uit.

Leviosa
Berichten: 229
Geregistreerd: 09-04-15

Re: Glimworm Prada in het roze op Ch Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:48

Ik zou de zweep aan het handvat vasthouden, daar is het tenslotte voor :)

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Glimworm Prada in het roze op Ch Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:39

Knappe Prada! Mooie foto's Sas! <3

saskiaojan

Berichten: 7256
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 19:13

roosjenat schreef:
Leuk paard! Galop ziet er ook netjes opwaarts uit.

Dank je wel.... Het is wel een pony ;)

Leila_Lover schreef:
Ik zou de zweep aan het handvat vasthouden, daar is het tenslotte voor :)

Dank voor de tip, heel nuttig 8-)

punk143 schreef:
Knappe Prada! Mooie foto's Sas! <3

Thanx, knap kind heeft jou pony he! <3

BigOne
Berichten: 38382
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Glimworm Prada in het roze op Ch Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:19

Je hebt helemaal gelijk, dat word nog wel even flink doortrainen maar ach, alle begin is moeilijk. Je bent jezelf goed bewust van je tekortkomingen dus daar niks over maarrrr, ik kan totaal geen ruimte aan de voorkant van je zadel zien. Is die boom niet te wijd voor haar want daar kun je ook flinke problemen door krijgen.