wat voeren voor mooie vacht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

wat voeren voor mooie vacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 11:12

hoi bokkers
Ik zal vast niet de enige zijn die op zoek is naar (liefst natuurlijke) middelen voor de perfecte vacht bij mijn hond.
Ik heb een border collie (chocolate white) die binnenkort op show gaat uitkomen. natuurlijk wil je dan een mooie vacht.
hij krijgt nu graanvrij en glutenvrij voer van het merk naturis, met dagelijks 6ml zalmolie van naturis. hij heeft nu al ene mooie glanzende vacht e is mooi uit de puppy haren gekomen.
u ben ik benieuwd wat andere mensen voeren voor de perfecte vacht.

mijn reu:

Afbeelding

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:01

Mijn reuen krijgen vers, momenteel Carnibest. Scheutje zalmolie er over en dat is het.

Daarnaast een therapie van dagelijkse modderbaden, laagjes paneer enzo :P Ik was ze eens in de zoveel tijd (eigenlijk alleen voor show) met blauwshampoo omdat hun wit vaak wat grauwig wordt en verder doe ik er echt heel weinig aan. Borstelen doe ik al zelden hahahaha :P En toch glanzen ze als spiegeltjes :D

Afbeelding
Mijn oudste reu. De jongste heb ik eigenlijk geen recente foto van, tenminste, dat ie uit z'n puppyvacht is :P

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: wat voeren voor mooie vacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 13:23

dat is ook een mooie hond!
vers voer ik liever niet ivm mijn teef die erg gevoelig is aan de darmen en het op de naturis nu erg goed doet.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: wat voeren voor mooie vacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:06

Nee maar dat is het helemaal he, de ene hond doet het goed op het een, de ander op het ander. Ik heb de vieze mazzel dat mijn jonkie het ook goed lijkt te doen op het voer wat mijn oudste normaal krijgt. Vriendin van me heeft 5 honden en allevijf krijgen ze ander voer :')

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: wat voeren voor mooie vacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 15:09

mij reu doet het gelukkig ook goed op naturis. en het is toch wat natuurlijker dan gewone supermarktbrok. vers vlees zou ik ooit willen voeren als ik alleen woon. mijn ouders staan ook niet te wachten op hun koelkast vol hondenvlees :')

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: wat voeren voor mooie vacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:18

Hier een rauw eitje 1 keer in de week, vind ie heerlijk.

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: wat voeren voor mooie vacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 15:21

is dat niet ongezond? :p

BulletjeBeer

Berichten: 279
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: wat voeren voor mooie vacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:43

Nee hoor, ik ken wel meer honden die dol zijn op rauw ei (schil kun je er gewoon bij voeren).

Bink kreeg schapenvet door zijn eten.

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: wat voeren voor mooie vacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:31

Nee hoor, is juist goed voor de vacht :j

Schil kun je er bij geven, alleen niet als het gekookt is. Dan is de schil te hard en scherp, en dan verdwijnen de goeie stoffen die in de schil zitten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:36

Zoe_97 schreef:
mij reu doet het gelukkig ook goed op naturis. en het is toch wat natuurlijker dan gewone supermarktbrok. vers vlees zou ik ooit willen voeren als ik alleen woon. mijn ouders staan ook niet te wachten op hun koelkast vol hondenvlees :')

Heb zelf alleen katten, maar die glanzen fantastisch mooi op een brok met hoog vlees%. Nu krijgen ze er ook elke dag een stukje KVV bij. Dan hoef je geen hele vriezer vol vlees te hebben, maar je merkt het echt, ze zien er echt super uit.
Overigens zijn honden en katten in het algemeen juist gevoelig voor brok en vlees gaat er dan weer zó in. (Hier kotsten ze alles onder op Royal Canin :') Ook niet leuk)

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 16:44

Magrathea schreef:
Zoe_97 schreef:
mij reu doet het gelukkig ook goed op naturis. en het is toch wat natuurlijker dan gewone supermarktbrok. vers vlees zou ik ooit willen voeren als ik alleen woon. mijn ouders staan ook niet te wachten op hun koelkast vol hondenvlees :')

Heb zelf alleen katten, maar die glanzen fantastisch mooi op een brok met hoog vlees%. Nu krijgen ze er ook elke dag een stukje KVV bij. Dan hoef je geen hele vriezer vol vlees te hebben, maar je merkt het echt, ze zien er echt super uit.
Overigens zijn honden en katten in het algemeen juist gevoelig voor brok en vlees gaat er dan weer zó in. (Hier kotsten ze alles onder op Royal Canin :') Ook niet leuk)

normaal idd.. maar mijn teef heeft permanent beschadigde darmen door giardia die ze als pup heeft opgelopen, niet is behandeld en toen ze bij mij kwam heb ik 5 maanden behandeld. ze was pas opgelost toen ze 7 maanden was ongeveer. de schade was er toen al.
Ik ben dus erg huiverig voor overstappen, na maanden van vloeibare stoelgang en nu mooi hard worstjes

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: wat voeren voor mooie vacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:20

fokker van mijn teef geeft ook dagelijks een rauw ei door het vlees.

Maar net als bij paarden hoef je imo niks extra's te geven voor een mooie glanzende vacht als je basisvoeding goed is. Hier krijgen ze regelmatig zalm, maar verder geen extra's

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: wat voeren voor mooie vacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:26

Zolang je compleet voert én voer geeft waar jouw honden het goed op doen hoef je niks extra's bij te geven. Goed = goed en dat geldt ook voor hoe ze in de vacht zitten. ;)

Ik geef bijvoorbeeld regelmatig vis (of visolie), daarnaast een rauw eitje, yoghurt met koud geslingerde honing en soms nog wat extra's. Nu is de vis onderdeel van mijn menu om dat compleet te maken. Ik geef het allemaal niet speciaal voor de vacht, maar het zijn gezonde extra's, ze vinden het lekker en zien er goed uit. :+