Motivatie gezocht (verloren)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Motivatie gezocht (verloren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 21:26

:')

Best erg dat ik zo'n topic moet maken.

Ik weet niet wat het is, maar ik heb de laatste tijd echt het concentratievermogen van een kip :=

En ik moet mijn eindexamen opdracht maken, er zijn nu al 2 van de 7 weken voorbij waarin het moet gebeuren, maar ik ben nog totaal niet ver gekomen..

Zijn er bokkers die een schop onder de kont kunnen geven of met tips om niet snel afgeleid te worden? :D

(ik wil niet specifiek op de opdracht ingaan maar t is iets met grafische vormgeving en het is veel thuis werken)

(ja, nu zit ik ook weer op bokt mijn opdracht te vermijden *D )

Alvast bedankt _O-

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Motivatie gezocht (verloren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:28

Mag ik me ook melden? Hier ook nog drie deadlines te gaan voor de examens, die over amper drie weken al beginnen. Ik zie het echt niet zitten, heb echt het gevoel dat ik verzuip in het werk. Ik probeer elke dag een beetje eraan te werken maar het duurt nu allemaal gewoon al te lang dat ik mij gewoon echt niet meer kan concentreren :n

Evelyne79

Berichten: 4003
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:29

boktban instellen :p

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 21:30

Snollygoster schreef:
Mag ik me ook melden? Hier ook nog drie deadlines te gaan voor de examens, die over amper drie weken al beginnen. Ik zie het echt niet zitten, heb echt het gevoel dat ik verzuip in het werk. Ik probeer elke dag een beetje eraan te werken maar het duurt nu allemaal gewoon al te lang dat ik mij gewoon echt niet meer kan concentreren :n


Ja hoor :) Pff echt vervelend he.. ik ben gewoon op het punt gekomen dat zelfs naar een muur staren interessanter is dan mijn opdracht :') Maar aan de andere kant heb ik echt al 4 jaar achter de rug en zou het echt oerdom zijn om het nu te verpesten :')

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 21:31

Evelyne79 schreef:
boktban instellen :p


Dat is een optie, maar dan is er nog facebook, instagram, youtube... (de lijst gaat lang door)

Century

Berichten: 5962
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:31

Dit zijn tips die mij goed helpen, maar ik weet niet of ze ook voor jou werken.

1. Deel je opdracht in kleine deeltaakjes van maximaal een paar uur. Maak dit inzichtelijk.
2. Begin elke dag met een taak die je (het) leuk(st) vindt. Meestal is het begin het lastigst. Door te beginnen met iets leuks kom je meestal vanzelf in de flow en dan gaan de minder leuke taken ook wel.
3. Probeer ook in de niet-leuke taken elementen te vinden die je leuk vindt. Wat maakt die leuke taak nu zo leuk? Zie je dat ook terug in de niet-leuke taken? Probeer ze leuk te maken.
4. Zorg dat je niet makkelijk afgeleid kan worden (ban jezelf van bokt bijv.)
5. Zorg voor een opgeruimde, schone omgeving.
6. Neem tijdig pauze. Niet te vaak, niet te lang, maar ook niet te weinig of te kort.
7. Beloon jezelf. Alleen als het terecht is, maar sla het ook niet over als het terecht is!

Succes :)
Laatst bijgewerkt door Century op 18-05-17 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:33

Ik heb nu ook al drie jaar achter de rug en loop nu helaas een jaar achterstand door dat ik begin dit academiejaar van uni ben veranderd. Ik hoop volgend jaar wel mijn bachelor te kunnen afronden, maar als dat aan hetzelfde tempo gaat als dat ik studeer zal het nog niet zo snel gebeuren :')

yvettt02

Berichten: 192
Geregistreerd: 13-03-17
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:36

IsaCalixa schreef:
Evelyne79 schreef:
boktban instellen :p


Dat is een optie, maar dan is er nog facebook, instagram, youtube... (de lijst gaat lang door)

Geen tips van uit hier ik zit met het zelfde probleem :') Dan denk ik slim te zijn en zet ik mn mobiel helemaal uit zodat ik "niks" kan. Maar goed, dan kom je op je kamer en staat er een laptop die toch ook echt hoognodig aandacht nodig heeft :+

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 21:37

Century schreef:
Dit zijn tips die mij goed helpen, maar ik weet niet of ze ook voor jou werken.

1. Deel je opdracht in kleine deeltaakjes van maximaal een paar uur. Maak dit inzichtelijk.
2. Begin elke dag met een taak die je (het) leuk(st) vindt. Meestal is het begin het lastigst. Door te beginnen met iets leuks kom je meestal vanzelf in de flow en dan gaan de minder leuke taken ook wel.
3. Probeer ook in de niet-leuke taken elementen te vinden die je leuk vindt. Wat maakt die leuke taak nu zo leuk? Zie je dat ook terug in de niet-leuke taken? Probeer ze leuk te maken.
4. Zorg dat je niet makkelijk afgeleid kan worden (ban jezelf van bokt bijv.)
5. Zorg voor een opgeruimde, schone omgeving.
6. Neem tijdig pauze. Niet te vaak, niet te lang, maar ook niet te weinig of te kort.
7. Beloon jezelf. Alleen als het terecht is, maar sla het ook niet over als het terecht is!

Succes :)


Dit klinken als goede tips! Ik ga het meteen toepassen. :D

Oke, dan ga ik nu ook maar gelijk goed beginnen en een bokt ban doen :D Dus.. over een uurtje ben ik er wel weer (en hopelijk heeft mijn opdracht zich dan wat verder gevorderd)

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 23:01

yvettt02 schreef:
Geen tips van uit hier ik zit met het zelfde probleem :') Dan denk ik slim te zijn en zet ik mn mobiel helemaal uit zodat ik "niks" kan. Maar goed, dan kom je op je kamer en staat er een laptop die toch ook echt hoognodig aandacht nodig heeft :+


Haha, mijn schoolopdracht MOET op de laptop gemaakt worden. :)) Erg, he?



Maar.. de bokt ban heeft gewerkt! *\o/* *\o/* Ik werd nogal zenuwachtig van die teller dus ik moest en zou binnen die tijd zoveel mogelijk gedaan hebben :') Op de een of andere manier werkt het! Dus.. voor de rest die nog aan de studie moet.. boktban!

Firebug

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:41

Na bijna 4 maanden aan mijn scriptie gewerkt te hebben (ook vooral (soms saai) thuiswerk op de computer) heb ik nu wel de nodige ervaring met mezelf motiveren om iets te gaan doen :D .
Als eerste werken Century's tips ook goed voor mij, vooral de eerste. Als een taak te overweldigend is weet ik vaak niet waar ik moet beginnen waardoor ik uiteindelijk helemaal niet meer begin, dus dan helpt het altijd om die taak op te delen in kleinere stukjes waarvan ik het kan zien als ik ze gedaan heb (bijvoorbeeld door ze af te vinken). Die kleinere taken zijn dan ook makkelijker te plannen. In plaats van in het begin tegen mezelf zeggen "over 4 maanden moet mijn thesis af zijn" kan ik dan zeggen "over een week moet ik dit gedaan hebben, morgen wil ik dat af hebben etc." Die planning verandert dan nog altijd, maar dat maakt niet zo veel uit.

Verder helpt het me ook altijd om een beetje variatie in te plannen. Ik ga vaak naar de studieplek van de uni om te werken omdat dat motiveert en om in de pauzes even een praatje te maken, terwijl ik andere dagen weer lekker thuis blijf waar ik kan doen wat ik wil. De ene dag plan ik ook nog andere dingen zodat ik in korte tijd harder aan school moet werken, terwijl ik de andere dag weer de hele dag de tijd neem waardoor ik rustiger aan kan doen. Ik maak ook vaak in mijn pauzes even een kort wandelingetje (buiten of gewoon door het huis) om even achter dat bureau weg te zijn.

Verder is het ook niet zo erg om een keer wat minder productief te zijn, als je dat dan een andere keer maar weer inhaalt!

Oh en als laatste, sta evengoed op tijd op en ga op tijd naar bed!

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Motivatie gezocht (verloren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 00:01

Dankje nadjajump voor je uitgebreide reactie! In kleine taken opdelen werkt inderdaad beter heb ik het idee, anders is het inderdaad één zo'n groot ding en lukt het niet om ergens mee te beginnen.

Ik werk zelf ook veel beter met strakke deadlines, zoals morgen moet het af of over een paar uurtjes moet je dit gedeelte af.. etc. Nu is het idd ook zo van, over 5 weken moet het een keer af zijn..

Tnx voor je tips. Ik neem ze mee!