Het dubbelleven van Willem-Alexander

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Het dubbelleven van Willem-Alexander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 15:33

Afbeelding

Citaat:
Koning Willem-Alexander vloog gisteren voor het laatst als co-piloot bij KLM Cityhopper. Hij heeft 21 jaar gevlogen met de Fokker 70, maar nu laat hij zich omscholen voor het besturen van een Boeing 737. In een groot interview met De Telegraaf vertelt hij daar uitgebreid over.

Als gastvlieger bij de KLM vervoert de koning twee keer per maand passagiers, die geen idee hebben dat de koning de co-piloot is. De afgelopen jaren vloog de koning vaak met gezagvoerder Maarten Putman. In de krant vertelt Putman, die als gezagvoerder de eindverantwoordelijkheid heeft, dat ze veel overleggen. "Maar als we ons KLM-uniform aantrekken, ben ik de gezagvoerder en is de koning de co-piloot."

De koning vertelt in de krant dat het vliegen een hobby is waar hij zich volledig op moet concentreren. "Je hebt een vliegtuig, passagiers en een bemanning. Daar draag je verantwoordelijkheid voor. Je kan je problemen van de grond niet meenemen naar boven."


Rest van het artikel

Dit is toch gewoon geniaal _O- Wat je ook van het koningshuis vindt, ik ken geen enkele wereldleider die hem dit nadoet :D

(En nu ben ik stiekem ook wel benieuwd of ik een x bij hem in het vliegtuig heb gezeten :+)

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Het dubbelleven van Willem-Alexander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:38

Dubbelleven? :')

Gewoon zijn leven. Niets dubbels aan.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Het dubbelleven van Willem-Alexander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:40

Ik heb ook een hobby, geen dubbelleven :+

Buiten dat blijft het gewoon tof natuurlijk! Niks geen bekakt gedoe. Gewoon hoppa.

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Het dubbelleven van Willem-Alexander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:41

Hoezo dubbelleven? Is toch al lang en breed bekend dat hij mag vliegen? En dat ook doet.

Ik zou wel een keer door hem gelogen willen worden :') Ik vlieg alleen zoveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:42

Lache toch, als die man het zo naar zijn zin kan hebben.

Foaly

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het dubbelleven van Willem-Alexander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 15:43

Dubbelleven was natuurlijk ook niet heel serieus bedoeld :+

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:44

Bij dubbelleven denk ik aan spion ofzo :))

Ik had er laatst ook al eens een gesprek over. Je kunt zeggen wat je wil over het koningshuis maar we hebben toch best een toffe koning vind ik :D

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:46

Leffroi schreef:
Ik heb ook een hobby, geen dubbelleven :+

Buiten dat blijft het gewoon tof natuurlijk! Niks geen bekakt gedoe. Gewoon hoppa.

Hij heeft ook zijn dienstjaren vervuld, omdat hij niet wilde dat hij daar als koning te luxe poppetje voor was :)
Ja, ik denk dat we een zeer integere man als koning hebben.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Het dubbelleven van Willem-Alexander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:54

Volgens mij sta je toch wel te kijken als je aan het einde van de vlucht ineens een hand van de koning krijgt, of zelfs maar als je die stem herkent :D
Leuk! Wel een nuttige hobby :))

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:54

Wat ik mij wel afvraag... Is het normaal dat mensen van buiten (met de juiste papieren uiteraard) gewoon als ze zin hebben af en toe een passagiersvlucht mogen vliegen? Of is dit een speciale regeling voor de koning?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:56

LindyH schreef:
Wat ik mij wel afvraag... Is het normaal dat mensen van buiten (met de juiste papieren uiteraard)gewoon als ze zin hebben af en toe een passagiersvlucht mogen vliegen? Of is dit een speciale regeling voor de koning?


Het is kennelijk zo dat piloten per se hun vlieguren moeten maken om hun brevet te houden. En defensie heeft niet genoeg vliegtuigen om alle piloten genoeg te laten vliegen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Het dubbelleven van Willem-Alexander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:01

Ik vind het ook wel humor :D En hij kan het blijkbaar ook erg goed.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:07

Iris82 schreef:
LindyH schreef:
Wat ik mij wel afvraag... Is het normaal dat mensen van buiten (met de juiste papieren uiteraard)gewoon als ze zin hebben af en toe een passagiersvlucht mogen vliegen? Of is dit een speciale regeling voor de koning?


Het is kennelijk zo dat piloten per se hun vlieguren moeten maken om hun brevet te houden. En defensie heeft niet genoeg vliegtuigen om alle piloten genoeg te laten vliegen.


:j Klopt inderdaad!
M'n vriend werkt bij de KLM 737 als GWK en had het er heel toevallig vanmorgen over dat 'Willem gaat op de 737 vliegen' en ik nog heel stom vragen 'welke willem heb je het nu over?!'.... :')

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:12

Iris82 schreef:
LindyH schreef:
Wat ik mij wel afvraag... Is het normaal dat mensen van buiten (met de juiste papieren uiteraard)gewoon als ze zin hebben af en toe een passagiersvlucht mogen vliegen? Of is dit een speciale regeling voor de koning?


Het is kennelijk zo dat piloten per se hun vlieguren moeten maken om hun brevet te houden. En defensie heeft niet genoeg vliegtuigen om alle piloten genoeg te laten vliegen.

Op zich ook niet zo gek natuurlijk :) je bestuurd toch een groot voertuig en bent verantwoordelijk voor een paar 100 man.

En zelfs dan moet ik, als ik straks afgestudeerd ben, minimaal zoveel uur per 5 jaar werken om mijn inschrijving in het BIG register te houden... terwijl ik wat dat betreft nu ook weer niet zo'n bijzonder beroep heb.. :')

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:14

Heel cool, nu vraag ik me ook af of ik eens bij hem gevlogen heb haha.
Bizar idee eigenlijk :Y)

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:17

Kijk daarom bewonder ik als Belg de Nederlandse koning zo!
Geen bekakt gedoe, gewoon lekker een hobby waar hij zich voor inzet én waar hij niet mee te koop loopt/mee loopt te stoefen dat ie piloot is.

Ik betwijfel of er bij de Belgische koning/koningin ook zulke leuke dingen doen waar wij niks van weten!

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het dubbelleven van Willem-Alexander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:20

Wa heeft zelfs bij de flying dokters gevlogen, hij kan echt wel wat. Was hij geen kroonprins/koning geweest dan had hij zeker voor piloot gekozen. We hebben gewoon een hele toffe koning en dat heel het buitenland nu hier op inspringt, tja het zal.

Lukasje
Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:36

_mexx_lady_ schreef:
Kijk daarom bewonder ik als Belg de Nederlandse koning zo!
Geen bekakt gedoe, gewoon lekker een hobby waar hij zich voor inzet én waar hij niet mee te koop loopt/mee loopt te stoefen dat ie piloot is.

Ik betwijfel of er bij de Belgische koning/koningin ook zulke leuke dingen doen waar wij niks van weten!


Ik vind onze (Belgische) koning absoluut gene toffe kerel maar hij vliegt wel met een gevechtsvliegtuig hoor, als piloot. Ook niet zo simpel.
Blijkbaar houden koningen van vliegtuigjes :) .