Alle Donoren bij elkaar!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:20

Ik ga de week voor ik op vakantie ga even geven.
Want erna mag ik 2 maanden niet ivm malaria gebied.

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 05:42

Ik heb vorige week weer gegeven :)
En een mok gekregen :D

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:06

Net de keuringstest gehad, duurde wel lang voordat ik aan de beurt was. Het was erg druk... Nu wachten op een oproepkaart :D

sandorra

Berichten: 4027
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:31

Ik moet nog 1of 2 keer en heb dan voor de 60e keer gegeven.... maar omdat ik plasma geef mag ik vaker....

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 00:31

sandorra schreef:
Ik moet nog 1of 2 keer en heb dan voor de 60e keer gegeven.... maar omdat ik plasma geef mag ik vaker....

Ik ben ook aan het rondkijken om plasma donor te worden. Weet jij waarom je als vrouw maar 3x per jaar mag doneren maar als je naast bloed nog plasma geeft het wel vaker mag? Met plasma donor halen ze toch ook gewoon bloed uit je?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 00:43

Nee, als je plasma geeft krijg je alles weer terug behalve je plasma. Ze nemen in delen bloed af, dat gaat door een apparaat. Het plasma houden ze en de rest krijg je terug. Het duurt dus wel wat langer dan bloeddoneren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 00:47

saabineex schreef:
sandorra schreef:
Ik moet nog 1of 2 keer en heb dan voor de 60e keer gegeven.... maar omdat ik plasma geef mag ik vaker....

Ik ben ook aan het rondkijken om plasma donor te worden. Weet jij waarom je als vrouw maar 3x per jaar mag doneren maar als je naast bloed nog plasma geeft het wel vaker mag? Met plasma donor halen ze toch ook gewoon bloed uit je?


Bij een plasmadonatie halen ze inderdaad bloed uit je lijf, maar dit gaat door een filter waardoor ze het plasma eruit halen. Vervolgens stroomt je bloed (inclusief een soort anti-stollingsstofje) weer terug in je lijf. Je verliest per saldo dus geen bloed, daarom mag je vaker doneren :)

Ik ben zelf ook plasmadonor geweest, ging om de week. Helaas kost het wel veel tijd doordat je al snel drie kwartier aan het apparaat zit. Bij plasma gebruiken ze ook een dikkere naald, daar kreeg ik helaas vrij veel littekenweefsel van waardoor het prikken steeds lastiger en pijnlijker werd. Nu doneer ik weer volbloed. Dit topic herinnert me er aan dat ik al een tijdje niet ben opgeroepen, toch maar even een belletje plegen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 00:47

Plasma mag ook vaker om die reden dacht ik ...

Ik ben nog een volbloed (arabier? :') ) donor , 17 mei is de truck weer in town denk een oproep dan :) (veel makkelijker in eigen dorp ipv uur met de bus naar een grote locatie ) ben dan ook jarig dus weet nog niet of ik dan ga :P

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 07:38

Van de week weer gebeld om plasma te komen doneren, maar ben zwanger dus voorlopig mag ik even niet.

Vond plasma doneren trouwens veel minder intensief dan volbloed. Op het feit na dat je 45 minuten onder de pannen bent dan, de periode na donatie voelde ik me veel fitter.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 07:59

Ik ga vanmiddag weer bloed doneren. Als ik voor mijn examen die ik vandaag heb zak ben ik mooi savonds rustig :=

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:12

En je kan niet plasma doneren naast het gewone bloed geven.
Omdat het dus een andere behandeling is.

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:56

Ah oke helder dankjewel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:53

Hoe is het met iedereen?


Ik heb weer een oproep :D , alleen is dat volgende week woensdag op mijn verjaardag :)) . Dat word een extra taartje eten :')

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:58

ik krijg wekelijks een herinnering dat plasma van mijn bloedgroep broodnodig is. Maar ik geraak er gewoonweg niet elke 2 weken...
Soms geef ik bij de lokale inzameling nog gewoon bloed, maar meestal probeer ik naar een donorcentrum te gaan voor plamsedonatie, mss dat ik binnenkort ook eens bloedplaatjes wil proberen...

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:56

Ik zou in juli weer een oproep krijgen, nav een tattoo en het niet mocht voor een half jaar.. nu komt er zaterdag een nieuwe piercing, gaat het half jaar weer opnieuw in :+ Lekker handig haha.

Anoniem

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:45

Dat is dan niet anders petit :)

:') goed bezig haha


Vandaag geen probleem , HB was 10.1 :)) normaal op 9.4 a 9.5 .

Was stampdruk en maar 1 keuring hokje bezet , heb ruim een half uur gewacht tot keuring . Maar ging weer soepel het geven zelf

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:47

Ik zou zelf graag bloeddonor willen worden maar ik durf het niet aan
ik heb/had lyme en er zijn grote aanwijzingen (voornamelijk in duitsland en Amerika, want NL is erg slecht met lyme) dat dit via bloed overdraagbaar is. Ik wil dit risico niet lopen voor ontvangers. Dat mijn bloed hen toch besmet

Maar de NL bloedbank accepteert mijn bloed wel, omdat in NL het niet als risico gezien word. na 2 weken ab mag je gewoon weer geven. en ik heb 12 weken gehad. maar wil niet anderen ziek maken

Stamcel is mijn bmi niet goed voor, dus dat gaat ook niet op.
Vind het wel heel knap van jullie dat jullie allemaal doneren!

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:41

Ik hoop dat ik deze maand niet wordt opgeroepen, heb vorige week een ongeluk gehad dus heb allemaal open wonden dus mag niet geven. :o

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:30

Ik heb mij in maart opgegeven voor bloeddonor, keuringsronde gehad en sindsdien niks meer gehoord. Is dat dan omdat ze geen donoren nodig hebben of zal er ergens een foutje zijn? Al 2 maanden geleden...

Froukje
Forever young

Berichten: 10841
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:35

Rustig afwachten, het kan een paar maanden duren voor je de eerste oproep krijgt. Zeker als je een veel voorkomende bloedgroep hebt.

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:39

Froukje schreef:
Rustig afwachten, het kan een paar maanden duren voor je de eerste oproep krijgt. Zeker als je een veel voorkomende bloedgroep hebt.

Oke dankjewel, ben benieuwd.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:56

haha, ik wou dat ik wat minder oproepen kreeg (wekelijks 1 mail en 2 sms'en). Maar volgende week ga ik braafjes nog een keer en mss in mijn vakantie eind juni ook.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 23:17

Ik doneer altijd haar voor stichting haarwens 1x per 2jr is mijn haar lang genoeg.

Ook ben ik stamcel donor en sinds kort bloed donor waar ik morgen bloed voor moet gaan geven.

Ook mogen ze alle organen huid etc van me pakken als me iets over komt

Sjisi

Berichten: 232
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 00:49

Vandaag weer voor de tweede keer bloed gedoneerd. Was best zenuwachtig aangezien ik vorige keer onwel was geworden tijdens de donatie (ik viel altijd flauw als ik een naald zag, probeer dit nu dus te overwinnen) en tot alle verbazing is het helemaal goed gegaan en ook achteraf nergens last van! Ze hielden er wel goed rekening mee (dus meteen stoel naar achter leggen en na donatie nog tijdje blijven liggen). Aan het begin liep het niet door dus constant moeten knijpen maar toch de zak vol gekregen gelukkig. En het was nog spannend of ik wel mocht, want hb was te laag maar toch nog extra getest en mocht toch nog net bloed geven Al met al een fijne ervaring weer dus!

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:17

Iemand enig idee of je je online uit kan schrijven? Ik vind dit echt belachelijk, mijn vader krijgt elke keer een oproepkaart en ik hoor helemaal niks.. Ben van plan om over een aantal maanden tattoo of piercing te nemen, dus dan moet ik alsnog 6 maanden wachten. Echt absurd dat ik niks hoor..