Trailer trapbescherming maken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Trailer trapbescherming maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 16:25

Mijn hotra is 10 maar t hout nog steeds perfect op de beschadigingen na aan de binnenkant.
Om stomme financiele redenen destijds geen trapbescherming (of rolzeiltje) laten plaatsen waar ik nog steeds spijt van heb.
Ben nu al 3 jaar aan t bedenken dat ik dus trapbescherming erin wil maken.
Maar dat kost best wat.
Kon eerst niet echt iets bedenken wat goed zou zijn ...maar
Nu heb ik denk ik t goede spul ervoor gevonden om t zelf te doen.
Nou ja ....mijn man.
Het lijkt een soort zeil maar dan meerderlaags dik spul.

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt ooknprecies op t spul van bedrijven die t voor trapbescherming gebruiken.

Hebben jullie nog tips of ideeen.

Denk wand goed ontvetten drogen dan een of andere hulk kit en plakken of alleen vast aan de bovenkant zodat na t schoonmaken je t zeil iets uit kan hangen en de houten wand kan drogen??

speurneusc

Berichten: 5377
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:29

en hier en daar en schroef erin, want lijmen gaat loslaten

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:31

Ik heb een rand van bijna 20 cm hoog aluminium ter hoogte van de vloer rondom de hele binnenkant van de trailer zitten. Het zit als een hoekprofiel ook nog vast onder de gekitte rubbervloer.

Afbeelding

Goed vastgekit met SIKA kit en geschroefd.

Zorg ervoor dat, wat je ook doet, het waterdicht is, want vocht in het hout is echt veel erger dan wat beschadigingen
Laatst bijgewerkt door pjotrg op 12-05-17 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 17:33

Vind je 20 niet te weinig. Lijkt me wat laag. En geen probleem met/ bij de schroeven. Heb je die apart gekit

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:45

Ik heb bij Bos Rubber een heel stuk transportband gehaald van 80 cm breed en in de trailer laten plakken als transport bescherming. Zit ook rondom afgekit. In het rubber zitten meerdere lagen nylon dus knap paard dat dat kapot krijgt.
Alles wat je schroeft moet je ook afkitten anders komt er alsnog vocht in.

ingvdh

Berichten: 6372
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:08

cissy schreef:
Ik heb bij Bos Rubber een heel stuk transportband gehaald van 80 cm breed en in de trailer laten plakken als transport bescherming. Zit ook rondom afgekit. In het rubber zitten meerdere lagen nylon dus knap paard dat dat kapot krijgt.
Alles wat je schroeft moet je ook afkitten anders komt er alsnog vocht in.



ik heb hetzelfde, bij BOSrubber hebben ze de bijpassende kit, zelf erin gezet en het zit al 7 jaar als een huis. Schroeven zitten er niet in, trailer is van aluminium en daar wilde ik niet in schroeven.

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:02

jackyline schreef:
Vind je 20 niet te weinig. Lijkt me wat laag. En geen probleem met/ bij de schroeven. Heb je die apart gekit


De tijd zal het leren. In ieder geval is door dat aluminium profiel en de kit de bodem waterdicht.

De schroeven zijn verzonken en in de kit gedraaid.

Zoals ik al zei: "Niet bezuinigen op kit" Noch op de kwaliteit, noch op de kwantiteit

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Trailer trapbescherming maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:33

Ik heb via marktplaats een rol rubber op de kop getikt, volgens mij 5 meter voor 50 euro, dus genoeg voor 2 trailers. Rubber en wand heb ik licht opgeschuurd en ontvet met amoniak. Daarna met kit aan de wand geplakt. Met zo'n sneldrogende polymeer kit, ik had het eerst met normale polymeerkit gedaan en niet de wand en rubber voorbewerkt. Toen lag het de dag erna er weer af. Reken op bijna 1 spuit per wand, dit is exclusief randen afkitten

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Trailer trapbescherming maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:53

Pjotrg, door zo'n randje heb ik dus eens met een paard op Utrecht gestaan omdat haar halve hoef eraf lag. Paard had een krampbeen en was dus tijdens de trailerrit iedere keer er langs gegaan met haar voet.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 01:07

Ik heb een soort kunststofplaat als trapbescherming in de trailer. Heeft de dealer bij aankoop ingemaakt. trailer is een Humbaur maar de trapbescherming niet, dealer had beter ervaring met deze kunststofplaten ipv rubber ed. Hij zit compleet gekit en niet geschroefd.


Afbeelding

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:20

Ipsilonka schreef:
Pjotrg, door zo'n randje heb ik dus eens met een paard op Utrecht gestaan omdat haar halve hoef eraf lag. Paard had een krampbeen en was dus tijdens de trailerrit iedere keer er langs gegaan met haar voet.


Oef! Da's niet zo mooi. Het randje is maar 4 mm dik en is goed afgekit, dus ik verwacht dat dat geen problemen gaat geven, maar bedacht voor de waarschuwing.

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 13:07

Afbeelding

Dit is t geworden.