Jouw Marktkraam winkels

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Jouw Marktkraam winkels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 21:15

Misschien heb je ze al gezien in het winkelcentrum, winkeltjes waarin je een eigen stuk 'kraam' kan huren en daarin je spulletjes te koop kan zetten, waarvan later de opbrengst naar jou gaat. Zeg maar een indoor-rommelmarktje...

Afbeelding

Afbeelding

Bij mij in het winkelcentrum zit er ook één en ik ben zowat elke week daar te vinden want het is elke keer weer anders.

Wie kent het ook? (en oja! Lekker goedkoop!)

http://www.jouwmarktkraam.nl/

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Jouw Marktkraam winkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:21

Ben dit nog niet eerder tegengekomen, wel een leuk initiatief!

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Jouw Marktkraam winkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:25

Hier ook een aanwezig. Ben er een keer binnen geweest. Best grappig om zo eens rond te neuzen.
Heb er toen een badkussen voor m'n dochtertje gekocht (nieuw in verpakking) en nog wat dingetjes.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Jouw Marktkraam winkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:26

Ik ben er ook weleens binnen geweest maar kon er niet veel mee..

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Jouw Marktkraam winkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:27

binnen geweest maar allemaal overprijsde 2e hands rommel

kraampjes zijn btw ook aan de prijs

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 21:33

Ojajoh schreef:
binnen geweest maar allemaal overprijsde 2e hands rommel

kraampjes zijn btw ook aan de prijs

Iedereen mag zelf de prijs bepalen, zover ik weet... Heb zelf 2 kleine stereotorentjes gekocht van ieder voor een tientje... en doen het goed! :)

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Jouw Marktkraam winkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:35

Hier is het ook vooral te dure troep. Zal ook heel erg afhangen van waar je zit, maar ik denk niet dat mensen er aan verdienen hier.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:37

CoonArt schreef:
Ojajoh schreef:
binnen geweest maar allemaal overprijsde 2e hands rommel

kraampjes zijn btw ook aan de prijs

Iedereen mag zelf de prijs bepalen, zover ik weet... Heb zelf 2 kleine stereotorentjes gekocht van ieder voor een tientje... en doen het goed! :)

nee maar omdat de kraampjes vrij prijzig zijn willen mensen wel wat hebben voor hun spul, althans hier iig

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Jouw Marktkraam winkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:41

Hier was het vooral veel kleding, maar nauwelijks echt rommelmarkt spul. Ik was heel snel weer buiten.

vuurvlinder
Berichten: 66
Geregistreerd: 08-03-04

Re: Jouw Marktkraam winkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:49

Hier in het noorden zitten deze winkels overal.
Heel veel kleding en spullen die veel te duur zijn.
Ga liever naar een rommelmarkt of een kringloop!

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Jouw Marktkraam winkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 22:11

Hier komen ze ook op maar verdwijnen ze net zo snel. Vaak te duur voor de normale tweedehands spullen (het stikt hier ook van de echte grote tweedehandswinkels en daar is het wel goedkoop) en voor de doelgroep die wel wat meer wil betalen zijn de winkels te rommelig, te laag qua kwaliteit en weinig samenhangend qua aanbod.

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Jouw Marktkraam winkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 08:24

En zelfs kringloopwinkels vragen tegenwoordig de hoofdprijs voor boeken. Vroeger was dat 1 gulden per stuk, nu soms wel 5 euro. Ik kom er daarom lang zo vaak niet meer.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Jouw Marktkraam winkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 08:34

Jup in Hardenberg zit het ook. Die heet 'Je eigen Kraam'.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Jouw Marktkraam winkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:14

Hier in Wolvega hebben ze de Snuffelhal, deze is echt enorm groot en staan giga veel stellingen (ik denk wel rond de 200 stellingen). De huur is te doen met 15 euro per maand en 10% van de afdracht waardoor de prijzen vaak niet idioot hoog zijn, uitzonderingen daar gelaten. Er zit natuurlijk echt troep tussen, maar ook heel veel leuke spullen. Ik koop er regelmatig wat en heb nu zelf ook een stelling wat erg goed loopt met de verkoop. Zelf verkopen de eigenaren nog tweedehands witgoed dus het trekt altijd wel weer mensen naar de winkel.
Eerder zat ik bij mijn tafel in Meppel, maar deze was gewoon veel te duur al in huur, dan krijg je inderdaad hoge verkoop prijzen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:25

We hebben er 3 in de stad en ik vind ze ook behoorlijke prijzen vragen voor tweedehands spullen. Ik ga daarom liever bij de kringloop kijken.

germie schreef:
En zelfs kringloopwinkels vragen tegenwoordig de hoofdprijs voor boeken. Vroeger was dat 1 gulden per stuk, nu soms wel 5 euro. Ik kom er daarom lang zo vaak niet meer.

Ik denk dat het afhankelijk is bij welke je komt. Hier hebben we 1 kringloop die topprijzen vragen voor oud spul, de andere kringloop is een vergaarbak van van alles maar ze hebben soms leuk spul er tussen staan voor relatief weinig en de laatste kringloop heeft best veel leuke spullen voor een leuk bedrag, daar kijk ik vaak even tussen voor spullen of speelgoed voor de kinderen.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Jouw Marktkraam winkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:36

Wij hebben er hier ook een. Tot nu toe nog nooit geweest. Niks nodig en het trok mij niet direct. Het idee vind ik wel erg leuk. Zal zeker eens kijken. :j

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:38

Wij hebben zoiets ook bij ons in het dorp... Ik moet wel zeggen dat ik er nog niet binnen ben geweest, maar het ziet er van buitenaf heel netjes uit.. Terwijl ik de foto's in jouw openingspost er wel redelijk rommelig (dus echt een snuffel/rommelmarkt) uit vindt zien..

Bij de winkel in ons dorp zijn er natuurlijk wel particulieren die een kraampje huren, maar zeker ook kleine (startende) bedrijfjes. Erg leuk om te zien!

http://www.jouwwinkeltje.com/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:40

Jup, ik ben er bekend mee. Weet ook welke jij bedoelt TS maar ben over die totaal niet te spreken. Vooral veel kleine winkeltjes die daar hun spul verkopen en ik gok dat ze daar ongetwijfeld een dealtje voor hebben gesloten en dus niet de volledige kraamhuur betalen. En toen ik er een kraam wilde huren 'kwam ze zo bij me'. Na een half uur wachten ben ik maar weg gegaan. Te veel schappen voor te weinig plek.

Die in Ouddorp ben ik wel over te spreken, die is ook gewoon heel fijn opgezet en is echt gigantisch groot.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:43

Zitten er bij jullie ook ondernemers? Bij ons zitten best veel ondernemers die gewoon nieuw spul verkopen, maar dan wel een stukje voordeliger dan in de winkel. Je kunt er dan bijvoorbeeld ook bloemstukken en houtwerkjes kopen. Dat is wel erg leuk!

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:46

Wij hebben ook zo'n winkel in Nieuw-Vennep.
Ik ben er nog nooit binnen geweest, het is geen uitnodigende winkel.
En dat terwijl ik regelmatig op MP iets koop.

pjerJarig
Berichten: 1578
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:04

ik heb zelf wel eens gedacht om in zo'n winkel spul te verkopen, maar de kraam huur is zo ontzettend hoog dat je dat er echt niet uit krijgt. Was iets van 25 euro per week geloof ik.. dan kom je er niet met 2e hands kleding van max 5 euro per stuk..
Hier in Almere is het ook nog eens op een achteraf locatie dus weinig aanloop. Als de kraamhuur een heel stuk lager zou zijn zou ik het wel interessant kunnen vinden, maar ja zij zitten natuurlijk ook met de huur van de locatie....