barock pinto eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:16

Net weer op Sjaak gereden. Heb maar besloten om me op de leuke dingen te concentreren en de dingen die niet lukken even te laten zitten. Veel keuker. Vrijdag komt er iemand zadels passen voor hem. Ben benieuwd wat hij er van vindt ;)

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:20

LiiNd_Y schreef:
Jemig wat banketstaaf. Echt belachelijk dat een instructrice zo gaat doen. Bonte paarden kunnen echt wel wat hoor! :D Bij onze vereniging (ben zelf even geen lid) zijn 2 bonte paarden. 1 loopt M2 en de ander Z1. Zijn alleen geen barock pinto's


En al kunnen die paarden echt niet lopen, wat dan nog. je komt naar les om jezelf of je paard of de combi te verbeteren. Al loopt dat andere paard de sterren VAN de hemel en kijkt die bonte de sterren UIT de hemel. je hebt beiden evenveel betaald en hebt beiden dus recht op aanwijzingen op je Eigen nivo.

Fabster, groot gelijk, paardrijden moet toch leuk zijn en blijven? Wat voor zadel ga je krijgen? Of zie je gewoon wat ze meeneemt?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:38

Rocamor, helemaal waar!

En vrijdag komt ze met een deuber, spaans model. Het is een kennis van mij en zij doet alleen deze zadels. Ik wil er wel zo 1, maar Sjaak mag t zeggen. Anders kijken we verder.

marije1502

Berichten: 83
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Biddinghuizen

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 20:10

lopen jullie nog vaak tegen vooroordelen aan bij dit ras?

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 21:47

Nee toevallig deze 2 lessen, verder nooit eigenlijk. Lesgeefster was ziek een week later op vakantie.

Marije, nee eigenlijk nooit. Dit was de eerste keer dus keek er ook wel raar van op. Normaal hoor ik alleen maar positieve dingen.

@Fabster, goed zo! Lekker concentreren op de leuke dingen! Moet je sowieso doen he, geen dingen doen die je niet leuk vind. ;p

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:21

Maar soms moet je ook dingen doen die goed of nuttig zijn. Die zijn niet noodzakelijkerwijs leuk.... :')

Hij tilt zijn achterbenen niet op. Loopt te sloffen. Als hij dat blijft doen met mij er op, dan slijt hij straks extra hard. Ik train m liever netjes, maar krijg t niet voor elkaar zonder hem te irriteren (en mij trouwens ook). Dus nu maar even zo. Maar er moet toch wel wat aan gedaan worden.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 23:56

Fabster schreef:
Maar soms moet je ook dingen doen die goed of nuttig zijn. Die zijn niet noodzakelijkerwijs leuk.... :')

Hij tilt zijn achterbenen niet op. Loopt te sloffen. Als hij dat blijft doen met mij er op, dan slijt hij straks extra hard. Ik train m liever netjes, maar krijg t niet voor elkaar zonder hem te irriteren (en mij trouwens ook). Dus nu maar even zo. Maar er moet toch wel wat aan gedaan worden.

Dat is waar haha, maar ik bedoel meer dat je niet elke dag serieus hoeft te zijn. Een daggie 'lamballen' zoals ze dat hier noemen, kan geen kwaad. :)

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 06:50

Een vraag voor de mensen hier die uit friesland komen. Zoals sommige weten heeft chameur af en toe problemen met het op de trailer gaan. Nu word het steeds erger en dan met name als we ergens zijn en we moeten weer naar huis. We moeten hem dan letterlijk de trailer in tillen. Wat er fout gaat geen idee en het zal vast grotendeels aan mij liggen alhoewel hij met geen een de trailer opwil. Mijn vraag is dan ook of jullie iemand in friesland weten die goed is in het les geven van trailerladen. Wel iemand die het met rust en geduld doet en niet her paard de trailer in mept dus. Hoor het graag van jullie

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 07:19

Esaqar schreef:
Fabster schreef:
Maar soms moet je ook dingen doen die goed of nuttig zijn. Die zijn niet noodzakelijkerwijs leuk.... :')

Hij tilt zijn achterbenen niet op. Loopt te sloffen. Als hij dat blijft doen met mij er op, dan slijt hij straks extra hard. Ik train m liever netjes, maar krijg t niet voor elkaar zonder hem te irriteren (en mij trouwens ook). Dus nu maar even zo. Maar er moet toch wel wat aan gedaan worden.

Dat is waar haha, maar ik bedoel meer dat je niet elke dag serieus hoeft te zijn. Een daggie 'lamballen' zoals ze dat hier noemen, kan geen kwaad. :)



Daar heb je gelijk in. En vaak serieus met weinig plezier is dan mss nog wel erger dan gezellig en dan sneller slijten. Dus inderdaad gewoon de leuke dingen. Veel beter!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 07:21

meisje2000 schreef:
Een vraag voor de mensen hier die uit friesland komen. Zoals sommige weten heeft chameur af en toe problemen met het op de trailer gaan. Nu word het steeds erger en dan met name als we ergens zijn en we moeten weer naar huis. We moeten hem dan letterlijk de trailer in tillen. Wat er fout gaat geen idee en het zal vast grotendeels aan mij liggen alhoewel hij met geen een de trailer opwil. Mijn vraag is dan ook of jullie iemand in friesland weten die goed is in het les geven van trailerladen. Wel iemand die het met rust en geduld doet en niet her paard de trailer in mept dus. Hoor het graag van jullie


Ik ga t nog even voor je navragen. Toevallig heeft pas geleden iemand uit Groningen (die ik ken) heel wat mensen genoemd die daar goed in zijn. Die komen vast ook in Friesland.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 08:09

Dank je fabster

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:40

Meisje2000; deze 2 kreeg ik als antwoord, met toelichting.
John Erb. Volgens mij zit hij alleen nog oostelijker en zuidelijker dan ik. Wees wel gewaarschuwd dat hij met paarden vrijwel alles op kan lossen, maar tegen mensen nog wel eens lomp kan overkomen. In Friesland zit ook Leon Jongs(e)ma. Die ken ik verder niet maar hij heeft ervoor gezorgd dat Sterre zich liet aanraken, en zijn eebsite ziet er ook wel oké uit.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 12:39

Fabster john erb had ik doorgekregen via pb. Hij zit in emmen ong een uur a een uur en een kwartier hier vandaan. Leon jongsma heb ik nog nooit van gehoord. Zal hem eens even googlen. Bedankt voor de info

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 22:21

Ik ben vandaag bij Chloe wezen kijken.
Ze is er vandaag anderhalve week en vanavond was de 1e x galop.


sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 07:17

Gisternacht met volle maan is Noor bevallen van een bonte merrie. Halsteralarm ging af om 1 u, ik snel heen en toen lag t veulen er al achter. Vlies snel opengemaakt en ze deden t meteen allebei Super. Heel blij met ons mooie meissie en moederkloek Noor.

Afbeelding
Afbeelding

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 07:29

Wat een schoonheid!!! Prachtig merrietje! Gefeliciteerd *\o/*

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 07:45

Ach, wat een poppie <3 ! Gefeliciteerd! En een donkere staart! Groot pluspunt! :D

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 07:59

Proficiat! Lekker bekkie heeft ze

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 08:45

Wauw heel mooi! Gefeliciteerd!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:25

Afbeelding
Zadel voor Sjaak! Hij heeft m goedgekeurd *\o/*

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:34

Sblom, gefeliciteerd!!
Mooi getekend ook.

Nu is het wachten op veulentje van Lykke :D

Cool zadel hierboven!

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:34

Arme Sjaak is nu de sjaak. Hij moet aan de bak.

Mooi zadel Fabster

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:15

Ja nu is Lykke aan de beurt
Mooi zadel fabster!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:26

Hij mag zeker aan de bak! :D Maar hij deed het al best aardig weer, onder het zadel. Ik had m eerder meteen in de bak gezet, maar dat was blijkbaar toch een brug te ver, zo na een half jaar niet rijden. Dus nu weer in de ring begonnen en dat ging goed.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 09:54

Gaaf zadel voor Sjaak! Succes!

En wat een prachtig veulen zeg, inderdaad gezegend met een donkere staart. :Y) geniet er van!

Meisje2000, zeker John Erb dus ;p en ik vind dat dat lompe wel mee valt. Maar dat komt denk ik omdat ik zelf ook wel wat lomp kan zijn. :') hij is zeker heel eerlijk en je hebt er veel aan.