Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:22

@BalouK Dat is wel een heel heftige reactie zeg! Fijn ook dat je het wel snel oplost! Ik wissel ook (meer uit luiheid maar toch) bit en sidepull af :j
@Suikermeisje Achtjes stappen is ook best een goede oefening toch?
@Klijntje Haha jij had eigenlijk meer armen nodig :+ Ik heb dubbele lijnen maar gewoon opgegeven :+
@nine1987 Wat een leuk dier! En ook goed dat je zo'n beslissing maakt! Je kent tenslotte het dier en jezelf het beste

Vorige week is de zadelpasser langs geweest, zadel lag niet helemaal goed meer dus dat heeft ze bijgewerkt. Nu kunnen we dus weer lekker het bos in!
Maar eerst ben ik weer aan de slag gegaan met longeren, voor wat meer ontspanning, en rijden, om de hulpjes er net wat beter in te krijgen. Is wel zo fijn met al die bomen om je heen :+

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:49

@Nine1987 Leuke Tinker :D Klinkt als een gezellig paardje, die zal t inrijden vast geen probleem vinden :)
@Bobje, ja snap ik idd, fijn om t zo dan ff extra te trainen :j
@nessinator haha, ja met allemaal bomen om je heen is dat wel een slim idee :P Fijn dat de zadelmaker t weer heeft bijgewerkt.

nine1987

Berichten: 8325
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 00:33

Knap ding!! Wat os t voor kleur?

Trouwens voor degenen die hun paarden wegbrengen om te laten beleren.. Hoe vaak hebben jullie contact met degene die met hem bezig is?

GabberGill

Berichten: 5755
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:38


Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:05

hoi, ik ben er net achter gekomen dat mijn nieuwe aanwinst hier al bekend is :D . Ik heb hem gekocht van Gabbergil :j

Ik heb Gab begin dit jaar gekocht en heb hem ondertussen onder het zadel klein beetje doorgereden, ik denk dat ik er misschien 15 x op heb gezeten en dat is denk ik al ruim genomen :o . We hebben alleen nog maar gestapt en gedraafd omdat meneer nog erg slap is, ik doe ongeveer 2 a 3 x in de week wat met hem. Van de week lag er een boomstammetje in het bos en hier zijn we 3 x over heen geweest in stap en 3 x in draf en mnr werd er helemaal enthousiast van *\o/* zelfs onze eerste galoppassen gehad, zo enthousiast was ie na de laatste keer over het stammetje , in de toekomst wil ik cross voor de lol rijden :D , Nadat ik er 3 x op heb gezeten en besloot dat hij wel aardig eerlijk was ben ik daarna alleen maar het bos mee ingeweest, lekker rechtuit lopen ipv al die rondjes :o , gisteren weer even in de bak en hij kan lekker lopen en merk gelijk dat ie stuk sterker is geworden door onze kleine bosrondjes. zie hier hoe Gab nu is <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en een filmpje van onze laatste boomstam <3 , met dressuurzadel _O-

Afbeelding

GabberGill

Berichten: 5755
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:42

Yeahhhh Lissette neem jij het maar van me over hierzo. Gabb is hier begonnen als longerende en nu is hij jouw project! Hier kan je nog wel eens leuke tips vragen en laat iedereen elkaar in zijn waarde.

nine1987

Berichten: 8325
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:16

Wat een leuk paard is gabber.. Heerlijk om ze lekker in t bos te kunnen rijden.. Dat mis ik wel echt hier in de buurt.. :p

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:25

Mijn knappe 3 jarige heeft het afgelopen weken lekker rustig aan mogen doen, eerst lekker twee weken vakantie gehad en daarna 1-2 x per week er even 15 minuutjes opgezeten. Hij doet het zo onwijs goed!! Verder mag die lekker op het land chillen en groeien. Morgen komt mn zadel van de zadelmaker en van het weekend gaat hij een maand mee op stage. *\o/*
Leuk om iedereen zo zijn ding te zien doen ben benieuwd hoe het gaat uitpakken bij jullie :)
Afbeelding

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:11

Ik blijf het een plaatje vinden @Dawson! <3

Jappeloe krijgt aparte kleur nu! Heel mooi! Hij heeft veel plezier in het vrijspringen he?

[***] weer lekker aan de bijzet, nu 5 keer gedaan en ze doet het voorbeeldig. Denk dit weekend zadeltje proberen. :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:14

nine1987 schreef:
Wat een leuk paard is gabber.. Heerlijk om ze lekker in t bos te kunnen rijden.. Dat mis ik wel echt hier in de buurt.. :p


Dankje :D
echt ideaal, ik moet 300 m over de weg of 700 m , al rijden sommige echt asso :( , maar hij geeft niks om auto's, alleen vrachtwagens van voor vind ie spannend, van achteren dan weer niet, raar beest haha. Maar ben met de gemeente bezig om borden te plaatsen. Heb nu zelf A4 formaat uitgeprint en het werkt wel
Afbeelding

Volgende week gaan ze kijken dus hopen dat ze dezelfde conclusie trekken en borden plaatsen

nine1987

Berichten: 8325
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:42

Oh dat zou mooi zijn!!
Dir bordjes zouden ze van mij door t hele land bij alle bekende ruiterroutes mogen plaatsen.. :j

Bobje, je hebt die va jou lekker aan t lopen! Ziet er goed uit..

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:05

bobje, thanks ben ook elke keer weer blijer met hem, die van jouw pakt het ook allemaal goed op het? Ben benieuwd hoe die straks is onder het zadel!

eline1991

Berichten: 1178
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:48

Gabber ziet er goed uit! Leuk dat hij alles zo goed oppakt! Bos heb ik met mijn vorige knollen zo goed als tegen aan gestaan en nu niet meer. Mis het ook wel flink hoor!

Ik vind dat het bij allemaal ook goed te zien is dat ze in hum bespiering ook netjes vooruit gaan :)

Met Coosje hier vorige week grondwerkles gehad, man even pittig! Helemaal op gevoel in plaats van met methodes en dat is wel een knop omschakelen. Wel grappig, ik kreeg van de week van een stalgenoot de vraag, en rij je al?? En dat terwijl ze weet dat Coos pas eind juli 3 word.. Ik denk dat ik dan er ook nog niet op zit. We krijgen dan net sleutel van ons nieuwe huis, lekker druk!

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 10:27

Hallo, ik wil mij graag weer melden in dit super leuke topic. Ik had mij al eerder gemeld maar helaas was mijn jonge schimmel eerder verkocht dan ik wensde.

Maar ik heb weer pas een nieuw paard aangekocht waar we vrolijk mee verder gaan.

Het gaat om een 4jarige merrie van Eyecatcher x inspekteur. Erg leuk en vriendelijk dier maar zo groen als gras!

Dinsdag is ze bij ons gekomen en gister heb ik voor het eerst wat mee gedaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:10

Leuk paardje Liesen! :D

Hier vorige week les gehad, de eerste les na mn vliegactie van bijna een half jaar geleden en t ging best heel goed! *\o/*
We hebben t rustig opgepakt, aangezien t zo lang geleden is.
Mijn instructrice heeft gehangen en ik de begeleiding vanaf de grond, bevalt me goed moet ik zeggen!
Ze heeft ruim de tijd genomen om te hangen, en dit zeker een paar minuten gedaan.
Na een paar pasjes te zetten, weer gestopt, hangend stilstaan, en toen kwam echt t besef van "er is iemand op mn rug". Duidelijk meer bezig met de bewustwording dan vorig jaar :j
Een balkje, daar kon ie alleen echt niet overheen zo, dus daar omheen gestapt :)

Zelf heb ik gister de stoute schoenen aangetrokken en een krukje gepakt.
Onder t mom van "gewoon erop staan naast hem".
Toen k mn cap opzetten kwam mijn spanning al opzetten, maar meneer bleef superchill! :D
Toen ik relaxt was op t krukje gestaan...en zelfs afgesloten met mn been op zn rug *\o/*

In juni weer les, (ze is nu op vakantie), en ik ga zelf lekker door met t krukje :j

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:42

Gaat hard hier, nog even reageren op de laatste updates ;)

@Dawson Blijf het een knap paard vinden!

@Eline1991 Dat kan ik me voorstellen. Toch ook wel weer heel nuttig denk ik, zon andere invalshoek.
@Liesen Leuk dier! Waarom was die andere al vrij snel weg? (heb ik even gemist geloof ik)
@Yamasaki dat is een fijne update! Paardje heeft t vertrouwen, nu jij nog!
@Suikermeisje Zelfs nat is ie mooi vol nu! En hij heeft zo te zien plezier in t vrijspringen!

Hier helaas nog niet erop gezeten. Ze is wat van slag door het 24/7 land en dat er bij stal dus geen andere paarden meer zijn. Erg spokerig al aan de hand toen ik haar eergisteren van het land af haalde, dus besloten dat het niet verstandig was om er met zoveel spanning op te stappen. Lekker gewerkt aan de dubbele lijnen, zowel op de cirkel als menpositie. Heel grappig om te zien dat ze bij menpositie echt wil omkijken van:'Baas waar BEN je?'. (Filmpje volgt nog in haar eigen topic, moet ik even editten).
Ze was ook onderuit gegaan op het land, en het idee dat ze niet 100% in haar vel zit, dus dinsdag komt de osteo haar ook nog even checken (Die zou sowieso in mei komen voor een 2e sessie).

Vandaag zouden we trailerladen gaan oefenen. Helaas gooide het weer roet in het eten. En gezien ze het al zo spannend vindt, vond ik het niet verstandig om dat op een natte (gladde) straat te doen terwijl de regen keihard op het trailerdak klettert. Maandagavond in de herkansing. Zal proberen daar ook beeldmateriaal van te maken.

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:51

@darkadia, ja klopt, nu ik nog! :D (heel fijn dat hij nu zo relaxed is :j )

Klinkt idd als een goede beslissing dat je lekker aan de hand bent gaan werken, zal je topic even opzoeken, leuk om daar ook te volgen :j
Benieuwd wat de osteo zal zeggen komende week!

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:57

Haha ach kritisch zijn mag best, mits men met goed onderbouwde argumenten komt. Zo leren we ook weer van elkaar toch? :)

En ja, ze is al veel verbeterd hoor de afgelopen 5 maanden, maar in de periode ervoor heeft ze gewoon eigenlijk niks geleerd. Dus sja, dan zijn 'verhuizingen' of zonder soortgenoten best gek. Hoewel ze er met buiten wandelen samen weinig last van heeft. Is dan goed gefocust. Met ander paard samen vergeet ze soms nog dat er ook nog iemand naast loopt, dus dan moet ik soms wel even de focus terug halen, maar daarna is ze dan ook gewoon weer braaf en relaxt.
We hebben gelukkig geen haast met het doorrijden van haar, dus ze krijgt ook gewoon de tijd die ze nodig heeft om dingen te verwerken. Waar ze enkele weken geleden nog ging rennen als ik maar met dubbele lijnen naar schuin achter schoof (drijvende positie vanuit het loswerken), begrijpt ze nu dat ze daar meer op de hulpen van de lijnen moet reageren.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:01

Haha nou graag gedaan :)

En ja die vliegles, had ik achteraf kunnen voorkomen. Ik had haar gewoon blijkbaar niet duidelijk genoeg gemaakt wat ik van haar wilde, en toen ik het vervolgens strenger vroeg ontstond paniek. Ook dat hoort erbij, het gaat niet altijd allemaal perfect, ook niet bij meer ervaren mensen. En ik vind dat daarin nog veel meer open kaart gespeeld mag worden in de ruitersport in t algemeen.

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 01:52

iedereen weer mooie stapjes gemaakt! top. mooi dat ieder zijn eigen weg/ manier heeft. Hier vandaag al weer mijn 3e lesje gehad. Dinsrag was de tandarts geweest en dat was voor beide wennen.maar hij liet zich voor al wat makkelijker zakken..Afbeelding

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 08:39

Wat doen alle paarden het hier goed zeg! Reageer niet zo vaak, maar lees wel altijd alles. Mooi om te zien ook hoe iedereen het zo anders doet.

Mijn arme baby meisje is gisteren in blinde paniek twee keer door de draden gegaan. Gelukkig wel direct haar stal in, maar dat ging via de deurpost en de vloer. :(:)

Ze zit nu dus onder de wondjes en schaafplekken. Gelukkig is ze wel zo'n fijne stoere dame, kon goed alle plekken met water schoon maken, terwijl ze water nog niet kent.

Dus voor haar nu even een tijdje rust en vooral lekker aandacht geven, knuffelen en poetsen. Ze ging zo goed! Hopelijk herstelt alles snel en goed, vandaag in ieder geval nog even zalf halen.

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 09:07

@darkadia, helaas had onze vorige merrie wat kleine lichamelijke mankementjes waardoor we hebben besloten om niet mee verder te gaan.

@suikermeisje, jappeloepe gaat goed zeg! Vind m er super uit zien nu. Eerder was ie wel ietsjes schraal maar hij is nu top. Spiertjes beginnen ook al lekker te komen.

@robbie, mooi paard al! Hoe oud is die?

@quir, Ah zielig! Waar kwam de paniek vandaan?
Laatst bijgewerkt door liesen op 13-05-17 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 09:16

Geen idee. Ze was gelukkig ook heel snel weer rustig, daarna even aan de hand laten grazen en toen zakte de paniek gelukkig helemaal weg. Het is eigenlijk zo'n nuchter ding, nergens bang voor.

Had verwacht dat ze vandaag wel wat stijf zou zijn, maar niets van te zien. Ook nergens dik of iets. Nu lekker aan t spelen in de wei. :)

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 09:27

Hoe groot zijn die van jullie nu?

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 09:34

Wat leuk om te zien hoe iedereen bezig is.
Zelf neem ik hele kleine stapjes met mijn driejarige gup. Zijn moeder is door verkeerd inrijden niet meer te rijden. Daarna is ze nog bij 2 verschillende geweest. Beide kunnen erop rijden, maar een ander erop vinden beide onverantwoord. De laatste zei ik zou mijn vrouw hier niet op durven laten.
Waarop besloten is het niet nog een keer te proberen met haar.

Begonnen met grondwerk en longeren (alle commando's zitten er netjes in) en woensdag voor het eerst lange teugelen op een halster en dat pikt ie goed op.
Het kan zijn dat ik in 2017 er nog op zit, maar het kan ook zijn dat het 2018 wordt...ik heb de tijd. Mijn oude paard is inmiddels 24 en die kreeg ik op 2.5 jarige leeftijd dus tja wat is een jaar dan.