Welke stad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 20:47

Ik en twee vriendinnen zouden deze zomer graag voor 4-5 dagen naar een mooie stad gaan. We willen allemaal graag ergens heen waar een beetje zon, maar waar we ook musea en andere culturele dingen kunnen doen. Maar ja, naar welke stad ga je dan? Ik hoop dat jullie ons kunnen vertellen wat nou de leukste stad is waar je op vakantie bent geweest en aan welke prijzen we ongeveer moeten denken (ook niet onbelangrijk ;) ).
Dit is het lijstje wat we tot nu toe hebben samengesteld, even gebaseerd op wat ons mooie steden lijken. We hebben nog niet uitgezocht hoe het zit met prijzen.

Afbeelding

Alvast bedankt!

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:50

Keulen! Makkelijk met de trein, relatief goedkope hostels/jeugdherberg een interessante stad met cultuur, zat winkels en in de zomermaanden is de binnenstad en rond de Rijn echt vreselijk gezellig met straatartiesten, optredens, etc. :)

Anoniem

Re: Welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:53

Porto ben ik geweest en vond ik echt geweldig! Wat een mooie stad! Ik wil daar graag weer heen :)
Het is een stad met een rivier er doorheen, met hoogteverschil en dat maakt het heel sfeervol. De stadkern is ook heel oud en sfeervol.

Goof

Berichten: 28793
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:54

Je maakt het jezelf alleen maar moeilijker door jezelf zoveel mogelijkheden voor te houden.
Kies 3 of 4 plaatsen die jullie leuk vinden, ga kijken wat er te doen is en maak dan een keuze.

Oh, en voeg dan meteen Valencia een je lijstje toe. Dat is echt een leuke stad om met een paar meiden heen te gaan.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:55

Edinburgh is geweldig mooi, zou ik zeker ook even over nadenken! Is alleen niet echt heel goedkoop, weet de precieze prijzen momenteel niet echt.

Lien_

Berichten: 2495
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:55

Niet op je lijstje (wellicht om een reden) maar 'mijn' stad, Edinburgh, is ook superleuk. Het is meestal wel prima weer in de zomer, mooie oude stad met veel historie en natuur. Middenin de stad is Arthur's Seat, wat een oude vulkaan is, verder is het omgeven door heuvels. Alle musea zijn gratis entree (!) en in de zomer is hier het grootste cultuurfestival in de wereld, de Edinburgh Fringe. Genoeg betaalbare vluchten etc., accommodatie weet ik niet zo goed want ik woon hier nu eenmaal :D

Stockholm vond ik schitterend, maar groooot wat moeilijk te belopen is, en je betaalt je echt scheel aan een beetje eten, drankje, of musea := alles is gewoon duur daar.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:57

Krakau is mijn aanrader! Lekker goedkoop, cultureel, Auschwitz om de hoek, heel schoon en netjes! Genoeg te doen, is een erg hippe stad. Ben er zelf ma-vrij geweest met school en was precies goed!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:59

Ik vind boedapest fantastisch. Maar ik ben er dan ook altijd tijdens sziget festival.

puck12345
Berichten: 826
Geregistreerd: 04-02-12

Re: Welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:02

Ben zelf afgelopen zomer naar Barcelona geweest, zeker aan te raden! Je kan ook een reis van srprsme doen, hoef je zelf niet de bestemming te kiezen ;)

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 21:07

Bedankt voor alle reacties!
We maken het onszelf inderdaad best moeilijk :o Maargoed, dat komt ook een beetje omdat we echt niet weten waar we het moeten zoeken. Ikzelf ben nog nooit verder geweest dan Rome, dus ik heb geen idee welke stad nou leuk is!
Edinburgh ben ik ooit geweest, was erg leuk! Die gaat op het lijstje.
Valencia zou erg leuk geweest zijn. Ik heb er een oom wonen waar we evt zouden mogen blijven slapen, dus dan waren kosten ook een minder groot probleem geweest. Maar helaas gaat een van de vriendinnen deze zomer al daar heen, dus dat is dan niet zo leuk voor haar. Barcelona idem :D
Keulen gaat ook op het lijstje!
Krakau incl Auschwitz wil ik graag nog een keer in de toekomst heen, als ik wat meer begrijp van de achterliggende geschiedenis. We gaan wel met de bedoeling van een leuke gezellige vakantie, daar vind ik zo'n heftige plek persoonlijk niet bij passen :) Maar heel erg bedankt!

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:09

Boedapest! Goedkoop en sfeervol. Veel verstopte barretjes (ruined bars) en het is gewoon onwijs mooi. Vergeet dan ook de badhuizen niet <3 dat is echt cultuur daar :)

sauffi

Berichten: 703
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:11

Krakau is echt een aanrader! Geweldig mooie stad, vooral (savonds) de leuke sfeer sprak mij aan. De mensen daar zijn super aardig. Er zijn genoeg dingen te doen zoals een bezoekje aan auschwitz, er is een hele mooie kerk en savonds een rondje met de koets door de stad maakt het af. Wij zijn er 4 dagen geweest en ik vergeet het nooit meer.

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:11

Lissabon vond ik wat tegenvallen.. Zou ooit wel graag naar Porto gaan. Hier hoor ik veel positieve dingen over!

Praag, Rome en Dublin zijn we al geweest. Rome en Praag zijn prachtig. Dublin is snel gezien (en qua weer ook wel wat minder).

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:13

Ben ik echt de enige die Krakau 3x niks vond? :+

Madrid vond ik wel een leuke stad maar helaas niet alles van kunnen zien. Porto is ook de moeite!

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:14

Rome raad ik echt af in de zomer. Been there done that, was echt rot. :') Het was elke dag zo'n 40 graden, dus veel cultuur snuiven zat er niet in. Boedapest schijnt heel leuk (en goedkoop) te zijn!

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 21:17

Boedapest lijkt ons heel gaaf, maar we komen niet erg ver qua (goedkope) hotels/hostels/herbergen. Camping kan ook, maar we moeten er wel kunnen komen en de stad weer in kunnen. Iemand suggesties? :D

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:18

Niet op de lijst maar een van mijn personal favorites: Berlijn! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:22

tesseke schreef:
Lissabon vond ik wat tegenvallen.. Zou ooit wel graag naar Porto gaan. Hier hoor ik veel positieve dingen over!

Praag, Rome en Dublin zijn we al geweest. Rome en Praag zijn prachtig. Dublin is snel gezien (en qua weer ook wel wat minder).


Iok ben in beide geweest en ik vond idd Porto veel mooier dan Lissabon.

Maar idd Courses, Berlijn zijn wij ook verliefd op geworden!!

Goof

Berichten: 28793
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:22

enamorada schreef:
Boedapest lijkt ons heel gaaf, maar we komen niet erg ver qua (goedkope) hotels/hostels/herbergen. Camping kan ook, maar we moeten er wel kunnen komen en de stad weer in kunnen. Iemand suggesties? :D


Even een avondje googlen met zijn alle op 'goedkope hotels' of hostels.
Kijk op airbnb, ook perfect.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:27

enamorada schreef:
Boedapest lijkt ons heel gaaf, maar we komen niet erg ver qua (goedkope) hotels/hostels/herbergen. Camping kan ook, maar we moeten er wel kunnen komen en de stad weer in kunnen. Iemand suggesties? :D

Er zit een camping dichtbij de stad met goede en goedkope ov verbinding. Camping Arena.
Ik kan niet geloven dat er geen goedkope hostels te vinden zijn. Beter zoeken denk ik :D

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:31

Omdat dit topic veel beter past op het subforum [BEU] Bokt Erop Uit verplaats ik het even daar naartoe :)

Lukasje
Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:37

Met een groepje meiden? Barcelona!
Mooi weer, enorm veel sfeer, terrasjes, winkelen, cultuur, enne -en dat maakt het echt wel leuk- strand! Je kan 's ochtends wat cultuur opsnuiven, namiddag even lekker relaxen op het strand. Een strandvakantie en city trip in 1 :) .

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 22:38

Bedankt voor alle reacties nog een keer! We hebben het qua geld allemaal nogal onderschat en gaan het wat dichterbij opzoeken := :j Als we wat langer hadden om te sparen waren we hoogstwaarschijnlijk naar Praag gegaan. Volgende keer beter :D Het wordt waarschijnlijk iets op Terschelling, Texel, Schiermonnikoog of Ameland. Maastricht is ook nog een optie. Dingen die jullie aanraden om te doen zijn welkom!
Laatst bijgewerkt door enamorada op 07-05-17 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:39

Praag is zeker een aanrader! Erg leuke en vooral mooie stad. Er is heel veel te zien en te doen voor relatief lage prijzen. Let wel goed op als je op een terrasje gaat zitten, een glas water is vaak duurder als een glas cola :) Toen ik er was, was er net een hittegolf (40/42 graden), dus dat was helaas net iets te warm, maar desondanks vond ik het een prachtige stad waar echt veel te zien en te beleven is :)

Lukasje
Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:49

Ik vond Praag ook mooi maar 15 jaar geleden nog afschuwelijk corrupt!