De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malenka

Berichten: 7563
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 09:51

Mijn prachtige freemax cow gaat de verkoop in.

Gisteren is mijn paard gediagnostiseerd met een ernstige peesblessure. Hij is misschien nooit meer geschikt als rijpaard. Om de dure behandelingen te kunnen betalen verkoop ik nu dus onder andere mijn zadel.

Het is een cow zadel van de eerste generatie. De beugelophanging is vorig jaar vakkundig vervangen door Country Mill en is nu van minstens dezelfde kwaliteit, zo niet nog sterker dan de nieuwere zadels. Het zadel heeft een ruim zitvlak (maat durf ik niet te gokken) en de fork is geschikt voor de wat bredere paarden. Mijn paard wisselde nogal in omvang. Bij hem ving ik de schralere periodes op met extra vulling in de pad.

Ook mijn team equine pad gaat de verkoop in. Een erg zware kwaliteit dubbel gewoven wol met uitneembare viltvulling met ruggengraadvrijheid.
Afbeelding

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:42

Das balen Malenka. Ken dat fenomeen, de mijne is ook kapot. Maar helaas mag je je zadel niet zo in het topic aanbieden (mijn bericht dat de mijne te koop kwam werd ook verwijderd). Verkoopsberichten mogen alleen maar op Markt. Dus sta er niet van te kijken als het ineens weg is.

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:48

Je kunt hem altijd in je onderschrift zetten.

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:38

Oh wat zonde! Niet alleen van je zadel maar vooral ook van je paard natuurlijk... :(:)

Hopelijk valt het toch nog mee en is de situatie na een jaartje rust weer heel anders?

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 18:51

Afbeelding
Ligt mijn zadel zo ver genoeg naar achteren?

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:40

Persoonlijk zou ik 'm juist iets meer naar voren leggen. Het zwaartepunt zit nu namelijk best ver naar achteren (hoe meer naar achter, hoe gevoeliger de paardenrug overigens) Zadel mag heus wat meer naar voren liggen zolang je genoeg schoudervrijheid hebt. Zorg dat je er toch een platte hand tussen kan steken en hef het voorbeen eens op om te checken hoe ver het schouderblad komt.

Overigens wat je kan doen is het zadel in het begin 'extreem' ver naar voren leggen, dan de hoorn vasthouden en hem zachtjes op zijn plaats 'wiggelen'/'schudden' tot je een plekje vindt waar het zadel het beste ligt/settelt. ;)

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:17

Na het rijden lag hij zo
Afbeelding
Toch weer iets naar voren geschoven tijdens galopperen. Maar ligt zo beter?

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:24

De laatste foto ziet er beter uit. De fork moet 3 vingers achter de schouder liggen. Het schouderblad mag niet tegen de fork aan komen of er onderdoor glijden.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:09

Frensie schreef:
Na het rijden lag hij zo
[ [url=m/SSFEjU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toch weer iets naar voren geschoven tijdens galopperen. Maar ligt zo beter?



Na het rijden ligt hij beter, op je eerste foto te ver naar achteren :-)

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 06:19

Bedankt!
Met de kifra pad schoof het zadel helaas nog veel verder.
Nu met Grandeur pad blijft het beter liggen.

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:42

Heeft er iemand ervaring met de Cutter Shockpad onder de Freemax? Ik heb wel iemand hier op bokt gezien met deze pad onder de Barefoot Arizona. Heb na pasconsult vandaag besloten ook voor de Freemax te gaan *\o/* Alleen nu nog de juiste mooie westernpad en singel erbij zoeken!

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 15:16

Ok, bovenste vraag kom ik wel uit, een nieuwe :o

Welke singel gebruiken jullie en hoe bevalt deze? Bij het pasconsult werd er een Busse singel gebruikt. Dan hoorde ik ook nog positieve verhalen van een Westip singel? Of FRA? Met of zonder bont? Een banaansingel, anatomische? Help! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 15:39

Westip en FRA zijn hetzelfde. Ik zweer erbij in ieder geval.

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:20

Ja had begrepen dat Westip de iets goedkopere FRA rip-off was. Welke singel hiervan heb jij precies?

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:34

Nou de Westip is zeker geen rip-off.

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:58

Ik bedoel het niet in negatieve zin, maar als in: zo goed als hetzelfde, maar dan goedkoper?

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:01

Volgens mij is Westip het origineel, en maken die ook singels in opdracht van FRA die ze ook wilde leveren maar dan onder hun eigen naam. Of het 1 en ander moet veranderd zijn, dat FRA ze zelf is gaan maken?

Barefoot maakt ze immers ook zelf, precies hetzelfde idee maar dan met een afneembare neopreen hoe er omheen omdat het materiaal van dergelijke volledig elastische singels toch best wel ruw is.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:11

Weke singel je nodig bent hangt geheel af van de bouw van je paard en de singelplek aan je zadel. Het ene paard heeft een banaansingel nodig de ander kan met een Anatomische uit de voeten, en nr 3 is mss wel een Athletico nodig en nr 4 een gewone rechte. Is echt zo niets van te zeggen.

Mijn ene merrie had een Banaansingel. En de andere een Westip. Maar ik heb ook al 1 gehad die liever en beter een gewone viltsingel had. Het hangt dus echt van je paard af.

Westip is idd het origineel en niet FRA.

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:11

De prijzen ontlopen elkaar niet zoveel.
Elk paardenhuidje is natuurlijk anders, maar persoonlijk vind ik het materiaal helemaal niet ruw.

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:28

Ik vind het materiaal echt super ruw, schrok me rot toen ik de Westip singel jaren (2001/2002 denk ik...?) geleden binnen kreeg toen hij nieuw geïntroduceerd werd in de Divoza gids geloof ik :P

Heb hem meteen achterin de kast gedonderd want dat ruwe ding waar helemaal geen rek in leek te zitten ging ik echt niet gebruiken :n

Ik vind het nog steeds wonderlijk dat hij bij zo weinig paarden problemen geeft...

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:42

Heeft Barefoot deze elastische singels met neopreen dan ook in western uitvoering? Meende slechts 1 (leren) westernsingel te zien op de site?

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:17

Nee de Stretch & Breath singels zijn er alleen als dressuursingels. Westernsingels hebben wel alleen in volledig leer inderdaad.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:28

Nou volgende week komt freemax nummer 2 :-)

Nu ben ik een oad aan het shoppen en wilde eigenlijk weer voor een Kifra gaan maar dan in een andere kleur......nu kwam op Facebook bij Kifra de nieuwe round oad voorbij met wol van burioni en ohhhhh die roze!!!

Kitty wat blijft na indrukken over en zijn ze echt geschikt voor onder de freemax?
Weeg zelf rond de 85 dus wil wel goede drukverdeling.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 07:51

Afbeelding


Afbeelding

Dit is wat er over blijft na flink hard drukken.
De pads zijn geschikt voor boomloze western zadels maar weet wel dat de inlagen niet verwisselbaar zijn. Ik heb testpads liggen.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 07:53

Ja, die roze burioni met wol is voor mij gemaakt! Ben er echt heel blij mee en staat mijn paard ook tof!

(Er zitten beugels aan de BBP om haar "zadelmak" te maken, ze wordt hier niet mee gereden).

Afbeelding