Massimo. Zadelmaker nodig!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Massimo. Zadelmaker nodig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 14:44

Hoi beste bokkers,

Laat ik meteen de koe bij de horens vatten. Ik heb een Massimo dressuur 2 op mijn paard liggen, nieuw gekocht nu 3 jaar oud. Nu zit ik de laatste tijd met droge plekken, zadelmaker laten komen en die constateert dat de boom óf uitgezakt is of mijn paard meer schoft gekregen heeft (door rijden met oprichting en zij is volwassen geworden en wat veranderd in bouw). Hij is iig iets te breed geworden waardoor hij meer druk uitoefent op haar rug.

Het komt er nu op neer dat ik een zadelmaker zoek die de Massimo boom ter plekke kan verhitten en passen op mijn paard (de boom is kunststof kan minimaal 1x verhit worden en tot 2 maten groter en kleiner gevormd worden). Ik weet dat ik mijn zadel ook op kan sturen naar Massimo zelf, maar vind dat een beetje tricky.

Het hoeft niet meteen acuut, nu ligt het zadel oké (afgezien van de breedte bij de schoft zit het zadel prima) en ik wacht op aanraden de zomer af hoe mijn paard verandert/aankomt met het weideseizoen. Maar het is fijn als ik een adresje weet voor het geval het toch niks wordt.

Ik heb geen voorkeur waar hij/zij vandaan komt, maar wel dat het een ervaren iemand is die het ter plekke kan doen. OF evt. kan meten of mijn boommaat 38 nog steeds mijn 38 is en niet verbreed of vervormd is door het gebruik.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Massimo. Zadelmaker nodig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:46

Jan Timmer kan dat, te vinden op facebook :)

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Massimo. Zadelmaker nodig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 14:52

Klopt het dat hij zadelservice timmer heeft?

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 15:11

Bralindy schreef:
Klopt het dat hij zadelservice timmer heeft?

Ja dat klopt :)

Sizzle

Berichten: 35710
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 15:19

Massimo heeft geen kunsstof boom, gewoon hout met ijzer.
Schoft is bot, dat ontstaat niet door rijden.
Tot 7 jaar kan de schoft echter nog gewoon groeien.
Massimo is redelijk eenvoudig te vormen omdat het kopijzer niet "gelocked' is, wel heb je altijd het risico dat een popnagel het begeeft zoals bij elke flexibele houten boom. Dat het uitgezakt is, is extreem onwaarschijnlijk.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 06-05-17 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 15:23

De zadelmaker heeft dat bij mijn massimo ook al een keer aangepast op locatie.(in een pers dacht ik)

http://www.dezadelmaker.nl

Hij is ook dealer van massimo.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 15:27

@sizzle nou dat heeft mijn zadelmaker mij verteld. En zij verkoopt ook Massimo zadels, alleen vervormt zij niet de boom ;)

@repelsteel bij hem heb ik ook het zadel vandaan! Alleen de vervolg consult (1e keer opvullen) was hij zo snel klaar dat ik het een beetje raar vond.. kan natuurlijk altijd opnieuw wagen

Sizzle

Berichten: 35710
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 15:31

Tja, tenzij ze spontaan gewisseld zijn heb ik afgelopen maand nog een vrijwel nieuwe massimo verbreed en de wol vervangen ;)
Dat was toch heus hout.
Massimo komt uit Argentinie en daar wordt eigenlijk zelden op kunsstof gebouwd.

Edit: Als het al kunsstof is dan kun je ook niet ter plekke verhitten, dan moeten ze meerdere uren onder de UV staan. Maar eigenlijk hebben nagenoeg enkel italianen en kieffer dat principe.
Bijna alle andere kunsstof bomen zoals sommer hoef je niet warm te maken.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 06-05-17 15:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Massimo. Zadelmaker nodig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 15:34

Wat gek zeg.. nou ik weet het pas als het zadel vervormd wordt denk ik :+ Ik wacht iig het weiland nog af en wat er gaat gebeuren met haar lijf en hoe het zich zal voegen. Anders voor eind vd zomer maar kijken hoe verder..

Sizzle

Berichten: 35710
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Massimo. Zadelmaker nodig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 15:34

Zie ook edit.

melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Massimo. Zadelmaker nodig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:56

Ik ben zelf Massimo dealer geweest en Massimo gebruikt geen kunststof bomen. Houten bomen zoals Sizzle zegt. Ze zijn gewoon koud te persen.

Jet

Berichten: 12045
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:46

Massimo komt voor zover ik weet niet uit Argentinië, maar uit Duitsland. Ik heb zelf de beste ervaringen met Herman van de Country Mill in Nijkerk, die komt alleen niet thuis, daar moet je met je paard naar toe. Hij heeft bij zijn winkel/zadelmakerij een binnenbak, waar je dan na het aanpassen in kan rijden. Hij heeft heel veel kijk op paarden en zadels, zijn personeel dat hij daarvoor inzet overigens ook hoor.
Overigens zijn alle Massimo zadels 2 boommaten kleiner of groter te maken, mits dit niet meer dan twee keer gebeurt voor zover ik weet. Maar dan wel door iemand die de juiste apparaten daarvoor heeft, die hebben ze dus in Nijkerk.
http://www.massimo-sattel.de/ , hier vind je de info van de firma die de Massimo zadels ontwikkelt en maakt.
http://www.countrymill.nl/ , hier vind je info over de Country Mill.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Massimo. Zadelmaker nodig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 17:50

Bedankt voor de tips. Ik heb helaas geen mogelijkheid om mijn paard te vervoeren (geen trailer tenzij echt in uiterste noodzaak). Morgen heb ik les en check ik het zweetafdruk. Als die na het opvullen nog niet goed is dan ga ik beginnen met timmers