Het lelijke eendje die een mooie zwaan werd: Dakar in het Z2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Het lelijke eendje die een mooie zwaan werd: Dakar in het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 17:47

Afgelopen donderdag ben ik weer op wedstrijd gestart in het Z2. We hebben op deze wedstrijd onze laatste winstpunten gereden voor we naar het ZZL mogen. Dit gaan we de aankomende tijd nog niet doen. Ik had een eerste en een tweede prijs met 211,5 en 219 punten.
Dakar heeft tot nu toe nooit moeite gehad met bepaalde oefeningen en we lessen wekelijks om alleen maar beter te worden.

Paspoortje:
Dakar Utopia
1,75m
Ruin
Schimmel bruin geboren
9 jaar
Cartano x ircolando (springgefokt). Maar zijn springtalent valt een beetje tegen.
Super fijn karakter. Zet zich altijd in. Heeft altijd zin en is super vriendelijk.

Goed bedoelde tips zijn altijd welkom. Er zijn nog een hoop werkpunten en daarvoor heb ik goede les. Houdt het vriendelijk :)

5,5 jaar geleden kwam Dakar bij mij. Heb hem zelf ingereden met hulp van moeder. Had al meerdere pony beleerd.
Zo reden we in het L1 in 2013. Waren correcte brave proefjes.
Afbeelding

Wijken toen we in het L2 zaten. (2014)
Afbeelding

Ook dameszadel hebben we gereden. Hier liep ie onder normaal zadel M1. (2014). Hier werd hij al mooier! Of ik had beter gepoetst :))
Afbeelding

En dan nu de foto's van afgelopen donderdag in Heesch.

Foto die ik het mooiste vind: uitgestrekte galop.
Afbeelding

Zijn uitgestrekte draf doet het ook altijd goed
Vind hiervan zelf dat ik wat rechteroog mag blijven zitten. En handen lager. Hier ben ik met instructeur ook mee bezig.
Afbeelding

Aan het einde van de proef op A-C-lijn zit nog een uitgestrekte/middendraf.
Afbeelding

Maar de verzamelde draf wordt ook steeds meer bevestigd.
Afbeelding

Binnenkomen in galop ging voor een 7. Moest zelfs een x opnieuw, de jury had de verkeerde proef voor zich. Was wel even spannend om dan nog een keer te doen, want stel dat het dan niet meer zo fijn gaat... maar het ging goed!
Afbeelding

Na de proeven nog even een fotootje. Ik was zo happy met hem. Werkt altijd hard voor me. De bodem was loeizwaar en dat is hij niet gewend. En toch beide proeven heeft ie lopen zwoegen voor me. Voor en tussen de proeven heb ik bijna alleen maar gestapt. Ik heb hem wel gespaard dus.
Afbeelding

karijn

Berichten: 5406
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:54

Ik ben bevooroordeeld, dat snap je wel.
Maar leuk om inderdaad de transformatie te zien.

Jolien87

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:00

Wat een prachtige ontwikkeling hebben jullie doorgemaakt!

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:05

Wat leuk om de ontwikkeling zo te kunnen zien, zowel qua training/niveau als qua kleurtje! Hij is een stuk massiever geworden, gaaf om te zien.

Ik vind je stangteugelcontact wel behoorlijk veel, zo van de foto's af te zien. Zie hem volgens mij daardoor ook spannen in de lippen/mond.
Verder lijkt het alsof je er veel met de spoor aanzit en dat is jammer, want in combi met de strakke stangteugel lijkt het al gauw of het met hangen en wurgen gaat, terwijl jullie volgens mij met genoeg beweging door de baan sjouwen!
Kijk of je je stang losser kunt laten en je hakken meer naar buiten kunt draaien, zodat je enkels mooi evenwijdig aan je paard blijven.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Het lelijke eendje die een mooie zwaan werd: Dakar in het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:09

Wat is die gaaf en vooral heel mooi geworden :D

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:10

Mooie vooruitgang! Leuk die kleurverandering ook!

Maar ik ga mee met Corelli. Ik vind dat je veel stanggebruik hebt. Op iedere foto is hij aangenomen en op sommige foto's zelfs bijna horizontaal. Je ziet dit terug in zijn ruggebruik. Hij drukt zijn rug namelijk op bijna iedere foto weg. Zonde want hij zou nog beter lopen wanneer hij zijn rug meer zou bollen.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:12

Hij is mooi de breedte in gegaan.
Op de foto's zou hij nog meer mogen sluiten, het is een heel paard om bij elkaar te rijden.
Zou er graag eens filmpje van zien.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Het lelijke eendje die een mooie zwaan werd: Dakar in het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 18:36

Dank voor de reacties :)

Kinketting zit vrij los, dus stang is wel vrij horizontaal, dat klopt. Het viel mezelf ook al op. Stang mag overigens niet loshangen en een constante verbinding ook zijn. Met thuis rijden hangt ie regelmatig gewoon los ook in de oefeningen. Ben het er wel mee eens dat het op sommige momenten wel vriendelijker mag.

Spoorgebruik ga ik ook op letten! Want hij loopt eigenlijk van zichzelf wel. Heb eigenlijk alleen spoortje nodig in bv appuyeren als die door m'n binnenbeen wil lopen. Valt met mijn korte pootjes ook nog niet mee :x. Wissels springt ie gewoon op kuitdruk tenzij die even eigenwijs is ;).

Filmpje ga ik niet (meer) plaatsen op bokt. Heb geen zin finaal in de grond geboord te worden zoals ik heel veel zie bij filmpjes die geplaatst worden. Wat de een wel mooi vindt vindt de ander niks..

Z'n rug is nogal week, drukt ie makkelijk weg. Dat zijn van die dingen waar we mee bezig zijn net als het sluiten en van achter blijven ondertreden. Dat heeft heel lang geduurd voordat dat fijner ging! Dat zijn dingen waar we altijd mee bezig zullen blijven en zie het zelf nu natuurlijk ook terug op de foto's. Ik weet wat er bedoeld wordt.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Het lelijke eendje die een mooie zwaan werd: Dakar in het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:59

Heel knap paard! Ik zit ook in met het stanggebruik, ik ga hier in mee met bovenstaande reacties. Ook de foto waar jij op de verzameling wijst zie ik een paard dat eigenlijk heel erg op de voorhand valt in mijn ogen. Misschien is het beeld wat vertekend omdat de foto scheef genomen is. Ik had ook graag een filmpje gezien maar als je dat niet wil tonen uit angst voor negatieve reacties houdt het ook op :) Vind het mooi om te zien hoe hij spieren ontwikkelt heeft!

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het lelijke eendje die een mooie zwaan werd: Dakar in het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:34

He daar is de kar weer :+

Is alweer een paar jaar geleden dat ik die live heb gezien, toen was het nog een projectje.
Als ik de foto's en filmpjes op Facebook voorbij zie komen en deze in het topic dan zijn jullie flink gegroeid.

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Re: Het lelijke eendje die een mooie zwaan werd: Dakar in het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:19

Ik vind het knap hoe je het slagschip rond stuurt! En dat bedoel ik echt positief!
Gewoon lekker doortrainen :D

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 21:35

Nivada schreef:
Ik vind het knap hoe je het slagschip rond stuurt! En dat bedoel ik echt positief!
Gewoon lekker doortrainen :D


Haha dank! Snap hoe je het bedoeld :'). Valt echt niet mee. Hierdoor komen we de springring ook niet fatsoenlijk rond. Dan komen m'n benen net onder z'n ribben uit. Ik kan hem dan gewoon niet sluiten.

We trainen lekker door. Moet nu even beter worden en dan woensdag weer les.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Het lelijke eendje die een mooie zwaan werd: Dakar in het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:55

Gaaf! Leuk paard maar wat moet hij vreselijk moeilijk zitten! Heb al moeite met de grote galop van mijn ukkie :')

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Het lelijke eendje die een mooie zwaan werd: Dakar in het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:53

Het is moeilijk te zien omdat de foto's scheef zijn maar hij lijkt zijn rug weg te drukken. Ik vind het stanggebruik ook onvriendelijk ogen, maar doe het je niet na hoor dat niveau.

Hij wordt wel knapper naarmate hij ouder wordt :D