Werkgever verzuimt ontslag te bevestigen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Werkgever verzuimt ontslag te bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 07:33

Wat zijn hierin mijn rechten/plichten?

Mijn contract loopt officieel tot 12 mei, maar ik heb op 4 maart ontslag ingediend vanwege een andere baan. Er werd mij gezegd dat ik een kalender maand moest uitwerken. Tot 30 april dus. Rot, maar het zij zo.

Ik moest mijn ontslag schriftelijk indienen. Diezelfde avond netjes gedaan. Hierin verzocht om schriftelijke bevestiging van mijn ontslag. Tot op heden niet ontvangen.

Ik heb ook nog geen bericht ontvangen van mijn contract ivm verlopen/verlengen. Mogen ze mijn contract stilzwijgend verlengen zonder mijn goedkeuring of moet ik hier eerst voor tekenen? Ging om een 7 maanden contract. Als ik eerst moet tekenen dan doe ik dat uiteraard niet, maar kan mijn werkgever mij verplichten om tot 12 mei te werken? Want ik begin 1 mei op mijn nieuwe werk..

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Werkgever verzuimt ontslag te bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 07:37

https://ontslag.nl/opzeggen/opzeggen-va ... alde-tijd/

Het hangt af van de inhoud van je contract bepaalde tijd. In principe kan je werkgever of jij niet eerder je contract beeindigen. Alleen als er een tussentijds opzegbeding is afgesproken. Dat staat er vaak niet in. Dan zou je tot 12 mei in dienst zijn bij je huidige werkgever.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 07:40

Nog even onder de aandacht brengen bij je werkgever.
Als je het per mail opgezegd hebt dan zou je die mail kunnen uitprinten en meenemen. Liefst ook met de verzenddatum er bij.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

juval

Berichten: 13213
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 07:43

stilzwijgend verlengen na 12 mei, dat kan niet, want het betreft een contract voor bepaalde tijd. Het hangt er verder vanaf wat er in het contract staat, of je tussentijds op mag zeggen, en wat dan de opzegtermijn is. Maar als ze al mondeling hebben aangegeven dat je de kalendermaand moet uitwerken is dat toch al een mondelinge toestemming (voor zover nodig) dat ze akkoord gaan met je ontslag per 30 april.

heb je nog vakantiedagen staan?

als ze ' moeilijk' gaan doen kan je altijd via de vakbond of juridisch loket om bijstand vragen. Maar ik denk dat je beter eerst in overleg met je huidige werkgever even alles op papier moet zien te krijgen. gewoon even om vragen, misschien zijn ze het vergeten.

succes, en gefeliciteerd met je nieuwe baan

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Werkgever verzuimt ontslag te bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 07:54

Bedankt!
Ik heb geen mondelinge bevestiging van de "baas", maar wel van mijn leidinggevende. Heb haar ook voor april nog eens gevraagd of ik de bevestiging nog zou krijgen en ze zei dat ze "er mee bezig waren"..

Zal haar vanmiddag nog eens vragen. Ik heb de brief helaas niet per mail gestuurd. stom eigenlijk, maar heb hem echt schriftelijk afgegeven.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 07:54

de afspraken die besproken zijn via de mail bevestigen aan je baas met de mededeling dat je ervan uit gaat dat het akkoord is dat je ma 30 april bij je nieuwe werkgever kunt beginnen.