Kamer/appartement rond Amsterdam voor studente

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roowsie

Berichten: 132
Geregistreerd: 22-10-15
Woonplaats: Haarlem, NLD

Kamer/appartement rond Amsterdam voor studente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 23:39

Hallo iedereen,

Als alles goed gaat is het binnenkort dan eindelijk zo ver voor mij, ik ga studeren!
Maar ik ben erachter gekomen dat ik misschien niet de handigste stad heb gekozen.
Amsterdam is een prachtstad maar de prijzen zijn niet mild en zeker niet voor een studente.
Als jullie ervaring hebben met het zoeken van woningen hier hoor ik het graag!

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Kamer/appartement rond Amsterdam voor studente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:52

Het hangiste om een woning in Amsterdam te vinden is om iemand te kennen die een kamer over heeft :y

Volg veel op Facebook zoals studentenwoningen Amsterdam oud. Veel animo dus kans is klein maar zeker aanwezig.
Heb je vrienden in Amsterdam wonen? Gooi dan zelf ook op Facebook dat je zoekende bent en of ze willen delen voor je. De meeste kans maak je bij iemand die je via via kent ;)

Verder is er ook een studentenhotel in Amsterdam, Amstel locatie. Die verhuren per semester volgens mij. Weet de naam alleen niet meer.

Daarbij heb je in de buitenwijken (zoals zuid oost) vaak wel meer kans op een kamer en dit is ook vaak een stuk gunstiger in prijs.

Op science park heb je ook veel nieuwe studenten woningen maar zijn wel wat duurder.

Je moet even goed Googlen op locaties + student dan kom je een hele boel tegen waar je je onder andere ook in kan schrijven :)

Succes!

Daantjee12

Berichten: 3082
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Delft

Re: Kamer/appartement rond Amsterdam voor studente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:56

Ik zou ook zeker kamernet goed in de gaten houden! En via DUWO? (of zit dat niet in amsterdam?)

Anoniem

Re: Kamer/appartement rond Amsterdam voor studente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:58

Mijn broer studeerde in Amsterdam en woonde in Utrecht. Vaak was zijn reistijd ook nog eens korter dan zijn medestudenten uit Amsterdam. Misschien een ideetje?

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 00:09

Daantjee12 schreef:
Ik zou ook zeker kamernet goed in de gaten houden! En via DUWO? (of zit dat niet in amsterdam?)

DUWO heeft de Uilenstede geloof ik. :j

TS: Naast Kamernet zou je ook antikraakorganisaties kunnen proberen, zoals Ad Hoc of Camelot. Student Hotel is echt onwijs duur; zelfs als je 800 euro per maand voor een kamer zou betalen, ben je bij het Student Hotel nog drie keer zoveel kwijt. := Ik heb dat toentertijd even overwogen omdat ik graag naar Rotterdam wilde, maar toen ik de prijzen zag heb ik het maar gelaten. :')

Als je een openbare oproep doet op FB en een linkje PB't, wil ik die ook best voor je delen. :)

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 00:11

_Summerly_ schreef:
Daantjee12 schreef:
Ik zou ook zeker kamernet goed in de gaten houden! En via DUWO? (of zit dat niet in amsterdam?)

DUWO heeft de Uilenstede geloof ik. :j

TS: Naast Kamernet zou je ook antikraakorganisaties kunnen proberen, zoals Ad Hoc of Camelot. Student Hotel is echt onwijs duur; zelfs als je 800 euro per maand voor een kamer zou betalen, ben je bij het Student Hotel nog drie keer zoveel kwijt. := Ik heb dat toentertijd even overwogen omdat ik graag naar Rotterdam wilde, maar toen ik de prijzen zag heb ik het maar gelaten. :')

Als je een openbare oproep doet op FB en een linkje PB't, wil ik die ook best voor je delen. :)


Is dat zo duur! :o
Had nou echt niet het idee dat degene die ik ken een geld boom (rijke papa en mama) had.
Hmmm

Edit: https://hotelcasa.nl/nl/studenten/faciliteiten/
Valt ook echt wel mee volgens mij als ik het zo zie. Of het is een 7 dagen tarief. Maar volgens mij is het pm

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Kamer/appartement rond Amsterdam voor studente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 02:09


MoOtJuHh

Berichten: 962
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 07:07

Op de zuidas zijn ze volgens mij ook studenten woningen aan het bouwen. Ik ga even de link zoeken.

edit, was niet de zuidas maar lelylaan
Je eigen studio in Amsterdam? 295 studio's met perfecte OV-aansluiting: Little Manhattan naast Lelylaan! Reageer vanaf dinsdag 28 maart: http://ow.ly/NVbp30ac1xm

roowsie

Berichten: 132
Geregistreerd: 22-10-15
Woonplaats: Haarlem, NLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 09:09

MoOtJuHh schreef:
Op de zuidas zijn ze volgens mij ook studenten woningen aan het bouwen. Ik ga even de link zoeken.

edit, was niet de zuidas maar lelylaan
Je eigen studio in Amsterdam? 295 studio's met perfecte OV-aansluiting: Little Manhattan naast Lelylaan! Reageer vanaf dinsdag 28 maart: http://ow.ly/NVbp30ac1xm


Ik had me al ingeschreven bij duwo en me ook al opgegeven voor die woningen maar mijn inschrijftijd was niet lang genoeg, ik hoop nu een beetje dat genoeg mensen zich uitschrijven.

_Summerly_ schreef:
Daantjee12 schreef:
Ik zou ook zeker kamernet goed in de gaten houden! En via DUWO? (of zit dat niet in amsterdam?)

DUWO heeft de Uilenstede geloof ik. :j

TS: Naast Kamernet zou je ook antikraakorganisaties kunnen proberen, zoals Ad Hoc of Camelot. Student Hotel is echt onwijs duur; zelfs als je 800 euro per maand voor een kamer zou betalen, ben je bij het Student Hotel nog drie keer zoveel kwijt. := Ik heb dat toentertijd even overwogen omdat ik graag naar Rotterdam wilde, maar toen ik de prijzen zag heb ik het maar gelaten. :')

Als je een openbare oproep doet op FB en een linkje PB't, wil ik die ook best voor je delen. :)


Ik ga vandaag even kijken bij die organisaties, zag er wel eens wat over staan :)

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:13

Ik zou in het begin ook niet al te kieskeurig zijn, maar gewoon accepteren wat je tegenkomt. :) Als je er eenmaal zit is het een stuk makkelijker om bijvoorbeeld te gaan hospiteren (wat ook echt niet zo afschuwelijk is als mensen vaak doen voorkomen, je hebt dat ook deels zelf in de hand) of om van je medestudenten te horen of zij nog wat in de aanbieding hebben of weten. Dat is wat een hoop vrienden en ikzelf ook hebben gedaan, way back. :))

O, en je zou ook via een makelaar kunnen kijken. Dit is vaak wel vrij duur, maar je zou dan kunnen overwegen om het jaar erop te verhuizen.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Kamer/appartement rond Amsterdam voor studente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:56

Als Amsterdam niet lukt kan je proberen om in een dorp met goede ov-verbinding naar Amsterdam te gaan wonen. Amstelveen bijvoorbeeld.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:33

Ik heb zelf op de Zuidas gewoond, complex van StudentExperience (Ravel Residence). Prachtig nieuwbouw complex, maar inderdaad qua prijs wel aan de hoge kant. Voordeel daarentegen is wel dat je 21m2 voor jezelf hebt inclusief keuken en badkamer. Het zijn prachtige kamers, complex is mooi, locatie is perfect en je hebt geen last van de 799 andere studenten die er wonen :+

Waarschijnlijk is daar wel een wachtlijst, ik hoorde bij de eerste lading studenten die er woonden. Mijn huur was in het begin 615 euro per maand en na een jaar werd dat 625 euro per maand.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 17:00

Toch vind ik dat voor Amsterdamse begrippen best meevallen Ghostattack. Ik geloof dat de kamers op de campus in diemen ook zoiets zijn (net iets goedkoper denk ik??). Als je ziet wat je soms voor een tochtige vieze oude krakkemikkige kamer met gedeelde dito vieze badkamer en keuken betaald hier... 8)7

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 17:03

Ja klopt hoor! Maar ik ken genoeg studiegenoten die voor circa 300 per maand in de Bijlmer gaan wonen omdat ze dat al duur genoeg vinden :=

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Kamer/appartement rond Amsterdam voor studente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 01:47

Je zou ook nog kunnen kijken voor haarlem en of hoofddorp etc. De verbinding naar Amsterdam is goed te doen.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 02:28

omliggende dorpen afzoeken ook.. Aalsmeer, uithoorn, amstelveen, hoofddorp..

en denk niet alleen aan kamers, maar ook bijvoorbeeld aan ergens in de kost gaan.. niet optimaal (niet voor feestbeesten weggelegd), maar soms wel de manier om een voet in het westen te krijgen..

woningdelers.. mensen die door scheiding etc nauwelijks het hoofd boven water kunnen houden, willen wellicht ook graag kamers verhuren/verdiepingen verhuren..

is wel niet de droom van een student (immers studentenkamer is wel gaaf), maar wel een oplossing voor the time being.

wat is je budget?

Anoniem

Re: Kamer/appartement rond Amsterdam voor studente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:31

Op Uilenstede krijgen studenten die in Amsterdam beginnen vanaf augustus voorrang, daar zou je dan nog iets kunnen proberen. Maar, eerlijk is eerlijk... Amsterdam is gewoon ongelofelijk duur. Veel mensen hebben een soort schuimbekkende drang om binnen de ring te wonen, maar als student moet je dan ongelofelijk veel geluk hebben of ouders hebben die je daarmee kunnen helpen. Diemen Zuid is best een prima campus, Uilenstede ook. Beide zijn nog best een stukje vanaf Amsterdam, Uilenstede ligt in Amstelveen.

Ik zou vooral even goed uitzoeken aan welke campus je straks gaat studeren en dan even kijken of de reistijd het waard is. Als je op de Amstelcampus studeert zou ik persoonlijk niet bij Lelylaan gaan wonen, of bij Sloterdijk. Dan ben je alsnog gigantisch lang onderweg.. Zelfde geldt voor noord, met het pontje erbij ben je vaak echt wel wat tijd kwijt. Als de nood echt hoog wordt zou je ook in bijvoorbeeld Almere kunnen kijken, als je ergens in het centrum terecht kan ben je met de intercity in 20 minuten op Amsterdam Centraal.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:35

Zaandam heeft ook veel goede verbindingen en wel wat kamers te huur .

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Kamer/appartement rond Amsterdam voor studente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:37

Ik heb tijdens m'n studie een jaar in Amsterdam gewoond, maar er bewust voor gekozen om in zuid oost te gaan wonen (in de wijk Gein). Prima verbinding met de metro en een goed fiets netwerk. Nu zat mijn opleiding ook in zuid oost, dus dat scheelde!

Mijn kamer heb ik toen binnen een week gevonden via kamernet.

Afhankelijk van waar je opleiding gegeven wordt, zou ik buiten de ring of in de omliggende steden iets gaan zoeken.

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:41

Alleen in Zuidoost zijn de kamers nog betaalbaar, binnen de ring is echt verschrikkelijk duur. Ik reis al 4 jaar lang van Utrecht naar Amsterdam (Zuid) en heb hier nog nooit problemen mee gehad. Lekker in de trein uitrusten en/of wat aan studie doen!

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Kamer/appartement rond Amsterdam voor studente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:47

Schrijf je zsm in bij studentenwoningweb, dan bouw je wachttijd op om aan een kamer en evt later een studio/appartementje te komen voor een sociale prijs. Is imo de enige manier om een betaalbare kamer in Amsterdam te vinden...

roowsie

Berichten: 132
Geregistreerd: 22-10-15
Woonplaats: Haarlem, NLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 13:06

elenaMM77 schreef:
omliggende dorpen afzoeken ook.. Aalsmeer, uithoorn, amstelveen, hoofddorp..

en denk niet alleen aan kamers, maar ook bijvoorbeeld aan ergens in de kost gaan.. niet optimaal (niet voor feestbeesten weggelegd), maar soms wel de manier om een voet in het westen te krijgen..

woningdelers.. mensen die door scheiding etc nauwelijks het hoofd boven water kunnen houden, willen wellicht ook graag kamers verhuren/verdiepingen verhuren..

is wel niet de droom van een student (immers studentenkamer is wel gaaf), maar wel een oplossing voor the time being.

wat is je budget?


Mijn budget is ongeveer 500 nu, het liefst goedkoper natuurlijk maar ik moet er eerst maar zitten. Daar zie ik dan wel verder.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:29

roowsie schreef:
elenaMM77 schreef:
omliggende dorpen afzoeken ook.. Aalsmeer, uithoorn, amstelveen, hoofddorp..

en denk niet alleen aan kamers, maar ook bijvoorbeeld aan ergens in de kost gaan.. niet optimaal (niet voor feestbeesten weggelegd), maar soms wel de manier om een voet in het westen te krijgen..

woningdelers.. mensen die door scheiding etc nauwelijks het hoofd boven water kunnen houden, willen wellicht ook graag kamers verhuren/verdiepingen verhuren..

is wel niet de droom van een student (immers studentenkamer is wel gaaf), maar wel een oplossing voor the time being.

wat is je budget?


Mijn budget is ongeveer 500 nu, het liefst goedkoper natuurlijk maar ik moet er eerst maar zitten. Daar zie ik dan wel verder.



wellicht een advertentie op marktplaats zetten dat je een hospita zoekt.. en dan samen met je ouders de opties afgaan.. let wel op, in de kost heb je de eerste maanden geen huurbescherming, dus wel het contract goed bekijken.. housingxl schijnen nog wel eens hospita's kamers aan te bieden.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Kamer/appartement rond Amsterdam voor studente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:32

laatste optie is antikraak

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Kamer/appartement rond Amsterdam voor studente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:42

Zeeburg studentenhuisvesting.