[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:09

Spannend FF, hoop dat het pakt! Welke merrie met welke hengst?

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:15

De Bellisimo merrie bij Just Wimphof

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:19

Laten ze hem dan daar gewoon springen?

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:21

Nee heb diepvries mee gekregen

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:52

ET kosten op ons dekstation:

Afbeelding

Jade ook net naar het dekstation gebracht, ei van 4,5 cm, dus zaad besteld en hopelijk morgen insemineren... als de hengstenhouder meewerkt natuurlijk :/
Duimen maar

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:18

Hier is het meeste 2 maal zo duur..

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:20

Jeetje dan is 150 niet duur! Dacht dat het standaard 2500 kostte

FF spannend!

Quir die is gaaf!!

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:25

Ja het is uiteraard wel zonder btw, dus die komt er nog bij. Maar wij mogen niet klagen van ons dekststation, super service en niet te duur.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:28

Wij gaan morgenochtend weer op pad om te scannen. Lara is hengstig en ik wil weten hoever is ze is. Normaal zo'n 5 dagen, maar met een veulen aan de voet durf ik geen risico te nemen. Hengstenkeuze ben ik nog niet over uit, maar daar heb ik morgen nog de hele dag de tijd voor, of niet als Marc morgenochtend zegt dat ze geïnsemineerd moet worden :+ Besloten om nog niets te verkopen, ruimte genoeg bij het nieuwe huis, dus eerst maar eens zien wat Lara ons volgend jaar brengt en dan maken we de beslissing.

Al_Zawraa

Berichten: 2352
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:10

Net gehoord dat de hengst er sowieso dinsdag nog is, dus ze gaan dinsdag afnemen en versturen, en we gaan woensdag insemineren! En dan fingers crossed dat het deze écht allerlaatste mogelijkheid wel lukt..
Het is wel een beetje op de gok, want eerder dan dinsdag kunnen ze sowieso niet versturen, dus we gaan niet scannen, en ik heb gewoon voor woensdag besteld. Maar Aziza is vanaf gisteren hengstig, en heeft altijd netjes een hengstigheid van 5 dagen, dus ga er vanuit dat dat wel goed zit. Heb vrijdagavond ook nog geschouwd, en toen toonde ze geen enkel teken van hengstigheid. Dus woensdag scannen of het ei er nog zit en direct insemineren.
En dan ook direct Mausi scannen op dracht, als ze nog niet hengstig is.

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:27

ik duim Al_Zawraa.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:34

Dat wordt dus even de duimen laten draaien AZ, spannend t/m woensdag.

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:53

Ah dat is goed nieuws, nou spannend dan en hopelijk klopt de timing goed AZ!

Ik heb wat de hele organisatie en de kosten betreft wel een eenvoudig jaar nu. Pony staat bij de hengst en wordt dagelijks een keer uit de hand gedekt totdat ze afslaat en dan maar wachten op het scannen. Dat is op zich wel prettig op deze manier. Maar ik verheug me er ook op om volgend jaar weer met de rijpaarden te gaan fokken. Dan is mijn Groninger 3 jaar, dus wellicht kunnen we erover nadenken om met haar te beginnen. Mijn kwpn merrie laat ik dit jaar ook nog leeg omdat ik anders geen paard onder het zadel heb voor langere tijd en daar heb ik niet zoveel zin in. Nog even een jaar geduld en me hopelijk verheugen op een mini-veulentje, ook geweldig, zo iets kleins! Vandaag was haar 5de dag van de hengstigheid, ze sloeg nog steeds niet af, misschien dan morgen?

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 06:56

FF, spannend!

Tinniie, vandaag insemineren, top!

Suffie, wil je haar in de veulenhengstigheid al laten dekken? Heb je al een hengst in gedachten inmiddels?

AZ, wat fijn! Dan komt het hopelijk allemaal goed! En spannend van Mausi, hoop dat ze mooi drachtig is.

Murosch, ik hoop dat ze snel af slaat, maar dat zal vast wel!

Mijn DA is inmiddels al langs geweest. Ei is gesprongen en alles zag er goed uit. Alleen wat vocht in de baarmoeder dus daar is ze voor behandeld. Kreeg ook nog een opmerking over hoe vreselijk braaf ze is. Hij kwam onverwachts om 6:30 ipv 7:30, dus ik redde het niet om er bij te zijn haha.

AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 08:38

Hopen dat het pakt Myrthee.

Ik duim AZ.

Wow ik vind de ET kosten erg meevallen! Ik had ergens anders gehoord dat het veel prijziger was.

Ik kreeg net een berrichtje dat Esmeralda klaar is (ei weg). Dus ik ga haar vanmiddag ophalen en dan is het aftellen... Vannacht is er toevallig nog een veulentje van Formidable geboren. Als die van Esmeralda ook zo knap word ben ik helemaal blij <3 Afbeelding
Laatst bijgewerkt door AM_Horses op 17-04-17 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 08:55

Spannend Myrthe en AZ! Duimen maar!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:06

Dit is een kliniek in België dacht ik hè? Hier in NL zit je per spoeling en terug plaatsing en begeleiden merrie en draag merrie op ongeveer 900,- ex btw. En dit is dan exclusief stalling, eventueel extra medicatie, draagmoeder en natuurlijk dekgeld.

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:19

Ja dit is in België, lichtaart, vlakbij Bobbejaanland om een situering te geven.
Goede verbinding via autostrade Antwerpen-Eindhoven dus volgens mij voor mensen van die kanten nog wel te doen vanuit Nederland denk ik?

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 10:46

Vanmorgen wezen scannen en Lara is idd hengstig, maar het ei kon nog mooier en zachter. Woensdag terug en als het dan goed is meteen insemineren. De veulenhengstigheid hebben we overgeslagen, omdat Lara wat langer aan de nageboorte is blijven staan. Dit is de eerste "normale" hengstigheid.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:39

veel succes, we duimen mee voor iedereen

das een mooi tarief Tinniie, ik was ook heel tevreden van de bediening, echt een aanrader, alleen van hieruit toch nog best eindje rijden met een kliniek op tien min afstand :P

myrthee wat goed dat alles er zo goed uitzag en ze braaf was, vocht ja daar heeft Flo ook altijd een probleem mee

AM horses spannend, nu duimen tot de scan

oh AZ wel goed dat de hengst nog niet weg is dan en je alsnog eens kan insemineren

murosch das fijn zo, ik ben benieuwd

suffie fijn dat dunja en haar zus nog mogen blijven, kan je nog lekker lang van genieten, alleen vind ik dat het dan alleen maar moeilijker wordt helaas ;)
oh toch al hengstig dan, super

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:51

Spannend Myrthe en AZ! Duimen maar! Ook hier vanochtend Vienna opgehaald, ei was er ook af. Nu afwachten....

Valt me ook mee, de kosten van ET, het is dus vooral de draagmerrie huren die het duur maakt?

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 19:41

Als je in 1 ronde klaar bent valt het mee. Maar het is nog wel altijd dubbel zo veel als wanneer je gewoon dekt. Als je een merrie er bij moet huren is het inderdaad een stuk duurder.
De gemiddelde kosten van een ET veulen zitten rond de 5000,- extra..

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 19:47

@pretty; merrie iets lager zetten, helpt dat? Heb met Caspertje (die een volle 82cm was) een merrie van 1m laten dekken, merrie iets lager gezet en ging zonder problemen.

@AM_horses: knappe combinaties! vooral naar het veulen van schimpie kijk ik uit, zie hem regelmatig op fb voorbij komen, wat loopt die hengst gaaf zeg!

@sjintoo: wat een fopmerrie zeg :+

@mathilda: ik ga hem zeker bekijken volgend jaar op de HK! heb dan een 3jaarse knapperd waar ik een hele leuke beweger op wil hebben.

@quir: ik heb geleerd dat veulens zich aanpassen aan het moment waarop ze geboren worden, dat ze in de winter met wintervacht erop geboren worden dus.

@Kabayo: knappe combi! hopelijk in 2018 een goed jaar voor jou!

@Twinklebel: heel veel sterkte!

@AZ: duimen dat ze nu wel netjes geïnsimineert kan worden, en je andere merrie drachtig is.

@Myrthee_: knappe combinaties!

@Murosch: wat zijn ze lief zeg samen!


Ik had een tijdje getwijfeld om Bocah KI te laten dekken, maar voor een mini is dat niet interessant genoeg helaas.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 19:49

Spannend allemaal. Succes met insemineren en scannen voor wie zo ver is.

Mijn ene merrie is laatste dekdatum 14 april en haar moeder op 4 april. Wil ze volgend weekend gaan ophalen als ze niet weer hengstig worden.

P_Tries

Berichten: 5157
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 19:53

Zamora, leuk! Ik duim voor je dat ze niet weer opnieuw hengstig worden.

Prijzen van ET verschillen nogal lees ik.

Fokfanaat dr merrie wordt morgen geïnsemineerd, spannend!

Guardian S, knap dier inderdaad!

Twinkelbel, wat een verhaal zeg.. pfff -O-