Niet meer weten wat te doen in relatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Niet meer weten wat te doen in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 16:39

Lieve bokkers,

Ik heb lang getwijfeld of ik dit zou plaatsen, maar ik weet het gewoon echt even niet meer, en wil het gewoon graag even van me af schrijven en ben benieuwd wat jullie vinden...

Ik ken mijn vriend al meer dan een jaar, waarvan we nu officieel 9 maand samen zijn.
Laten we zeggen dat het vanaf het begin niet altijd heeft meegezeten, er is veel gebeurd in die tijd maar we zijn door alles samen goed heen gekomen. Ook niet belangrijk om te vertellen is dat we 3 kwartier met de auto uit elkaar wonen, hij fulltime werkt, en ik in het laatste jaar van mn opleiding zit. We zien elkaar dus niet veel, dit wisselt van 1 keer per week tot 1 keer per 3 weken.

De laatste tijd verliep het steeds wat moeizamer, ik heb zo m'n issues (waar ik mee bezig ben :) ), en hij moet nog best wennen aan t fulltime werken. Dit verliep eerst goed, maar we kregen steeds vaker discussies over niks. Dit is alleen via what'sapp, als we elkaar zien hebben we ook wel eens een discussie maar zit t verder goed tussen ons. Maar omdat we elkaar gewoon niet zo vaak zien, gaat veel communicatie over whatsapp. Nu gingen die kleine dingen mij steeds meer storen, en heb ik dat vorige week donderdag naar hem uitgesproken en heb ik gezegd dat ik niet wist of ik dit zo nog zag zitten.
Opzich daarna wel goede gesprekken gehad, voor mijn gevoel hadden we het uitgesproken en zat het wel goed tussen ons. Zondag waren we weer bij elkaar, maar deed hij best afstandelijk. Nu blijkt dus dat hij niet weet of hij het nog ziet zitten tussen ons, omdat hij het idee heeft er niet genoeg voor mij te zijn en hij dat lastig vind. Nu zie ik dit dan weer helemaal niet zo, maar zou ik het wel fijn vinden als we elkaar gewoon vaker konden zien omdat daar naar mijn mening best wel ruimte is. Maar hij wil er over nadenken, want hij weet het allemaal niet.

Nu is het vrijdag en ben ik nog niks duidelijker. Ik voel me er echt ontzettend rot onder, loop bijna hele dagen te janken (nu speelt het maandelijkse feest ook nog eens mee), en kan vanaf zondag eigenlijk geen hap door mn keel krijgen en ben ik al ruim 5 kg afgevallen. Hij weet dat ik hier zo mee zit, maar zegt dat hij mij nu gewoon nog geen duidelijkheid kan geven.

Ik weet echt niet wat ik nu nog moet doen, of ik hem met rust moet laten, normaal tegen hem moet doen... We hebben ondertussen wel normale gesprekken, ook wel kuspoppetjes van zijn kant bijvoorbeeld, maar als ik dit doe krijg ik er totaal geen reactie op. Ik heb dus geen idee waar ik nu sta, en ik weet ook echt niet hoe lang ik dit nog vol ga houden. Ik hou echt ontzettend veel van hem, maar ik kan dit zo niet nog een paar weken aan...

Sorry voor mijn lange verhaal, en ik hoop op wat goede adviezen

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Niet meer weten wat te doen in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:43

Ik zou hem laten gaan. Je verdient een vriend die echt voor je kiest en je blij en gelukkig maakt.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:44

Oei, altijd lastig, dan probeer je je twijfels te bespreken en dan krijg je de bal terug gekaatst. Even de rust bewaren, er komt een lang weekend aan, ga gewoon leuke dingen doen en bespreek het. Voelt één van jullie twee het niet meer dan houd het op, hoe vervelend dat ook is. Jij moet nog maar korte tijd studeren dus is er uitzicht op meer tijd samen. Je zegt zelf issues te hebben, heeft dit veel impact op je relatie??

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 16:46

bigone schreef:
Oei, altijd lastig, dan probeer je je twijfels te bespreken en dan krijg je de bal terug gekaatst. Even de rust bewaren, er komt een lang weekend aan, ga gewoon leuke dingen doen en bespreek het. Voelt één van jullie twee het niet meer dan houd het op, hoe vervelend dat ook is. Jij moet nog maar korte tijd studeren dus is er uitzicht op meer tijd samen. Je zegt zelf issues te hebben, heeft dit veel impact op je relatie??

het zijn dingen waardoor ik een beetje in een dipje zit, maar verder niet echt impact op onze relatie heeft.

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Niet meer weten wat te doen in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:52

Ik zou sowieso stoppen met discussie voeren via WhatsApp, dat is zó nekkend. Mijn vriend en ik deden dat eerst ook heel veel en ik kan nogal explosief overkomen via tekst, en hij is juist heel slecht in schrift te interpreteren. Ik snap dat het bij jullie moeilijk is om snel bij elkaar te komen om het uit te spreken, maar dan doe het desnoods over de telefoon of skype.

Ik zou vooral bij je vriend aangeven dat dit heel veel druk op jou legt en dat je behoefte hebt aan duidelijkheid en eerlijkheid over wat hij wil. Probeer dit dus ook over de telefoon of skype te doen, en niet over WhatsApp. Over de telefoon kan hij op zijn minst al je intonatie horen, mochten jullie skypen dan kan hij ook nog je gezichtsuitdrukking erbij zien. Mannen vinden het vaak (dus niet altijd!) al lastig om bepaalde emoties te pijlen en begrijpen, dus denk dat via tekst discussiëren dat alleen maar negatief beïnvloedt. Zo heeft ervaring met mijn eigen vriend mij geleerd.

Een relatie gaat over elkaars taal leren spreken, zeker de eerste tijd. Naar mijn idee ligt dan het maken of breken in of je bereid bent om de taal van de ander te leren. Als dat bij een of beide partijen niet het geval is, dan houdt het op.

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:53

Relatie moet van beide partijen komen.
Dus jij moet er voor de volle 100% achter staan en hij moet dit ook hebben.
Als de één twijfelt, maakt dit het heel lastig. Zeker voor één van de twee of beide erg emotioneel.

Bedenk wel voor jezelf dat je zelf alleen maar gelukkiger wordt als je iemand hebt die voor de volle 100% voor jou gaat en van jou houdt. Gun hem dus de tijd om zijn zaken op orde te stellen en gebruik die tijd om voor jou zelf ook te beslissen of dit wel is wat je wilt.

Sterkte!

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 16:55

xPabloBokt schreef:
Ik zou sowieso stoppen met discussie voeren via WhatsApp, dat is zó nekkend. Mijn vriend en ik deden dat eerst ook heel veel en ik kan nogal explosief overkomen via tekst, en hij is juist heel slecht in schrift te interpreteren. Ik snap dat het bij jullie moeilijk is om snel bij elkaar te komen om het uit te spreken, maar dan doe het desnoods over de telefoon of skype.

Ik zou vooral bij je vriend aangeven dat dit heel veel druk op jou legt en dat je behoefte hebt aan duidelijkheid en eerlijkheid over wat hij wil. Probeer dit dus ook over de telefoon of skype te doen, en niet over WhatsApp. Over de telefoon kan hij op zijn minst al je intonatie horen, mochten jullie skypen dan kan hij ook nog je gezichtsuitdrukking erbij zien. Mannen vinden het vaak (dus niet altijd!) al lastig om bepaalde emoties te pijlen en begrijpen, dus denk dat via tekst discussiëren dat alleen maar negatief beïnvloedt. Zo heeft ervaring met mijn eigen vriend mij geleerd.

Een relatie gaat over elkaars taal leren spreken, zeker de eerste tijd. Naar mijn idee ligt dan het maken of breken in of je bereid bent om de taal van de ander te leren. Als dat bij een of beide partijen niet het geval is, dan houdt het op.

Hier heb je helemaal gelijk in! Dat is dus ook wat we hebben besproken. Het heeft er ook mee te maken dat we allebei stronteigenwijs zijn en beide ons gelijk willen hebben. Nu ging dit de laatste tijd al stukken beter omdat we vaak 's avonds even gingen facetimen ipv whatsappen.

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:57

SophieFT schreef:
xPabloBokt schreef:
Ik zou sowieso stoppen met discussie voeren via WhatsApp, dat is zó nekkend. Mijn vriend en ik deden dat eerst ook heel veel en ik kan nogal explosief overkomen via tekst, en hij is juist heel slecht in schrift te interpreteren. Ik snap dat het bij jullie moeilijk is om snel bij elkaar te komen om het uit te spreken, maar dan doe het desnoods over de telefoon of skype.

Ik zou vooral bij je vriend aangeven dat dit heel veel druk op jou legt en dat je behoefte hebt aan duidelijkheid en eerlijkheid over wat hij wil. Probeer dit dus ook over de telefoon of skype te doen, en niet over WhatsApp. Over de telefoon kan hij op zijn minst al je intonatie horen, mochten jullie skypen dan kan hij ook nog je gezichtsuitdrukking erbij zien. Mannen vinden het vaak (dus niet altijd!) al lastig om bepaalde emoties te pijlen en begrijpen, dus denk dat via tekst discussiëren dat alleen maar negatief beïnvloedt. Zo heeft ervaring met mijn eigen vriend mij geleerd.

Een relatie gaat over elkaars taal leren spreken, zeker de eerste tijd. Naar mijn idee ligt dan het maken of breken in of je bereid bent om de taal van de ander te leren. Als dat bij een of beide partijen niet het geval is, dan houdt het op.

Hier heb je helemaal gelijk in! Dat is dus ook wat we hebben besproken. Het heeft er ook mee te maken dat we allebei stronteigenwijs zijn en beide ons gelijk willen hebben. Nu ging dit de laatste tijd al stukken beter omdat we vaak 's avonds even gingen facetimen ipv whatsappen.


Mijn vriend en ik zijn beiden ook heel erg eigenwijs :+ dan is het van beide kanten een kwestie van je trots opzij zetten en afstand nemen van je discussie. Proberen het iets objectiever te bekijken, beredeneren hoe de ander zich voelt. Rustig aangeven hoe jijzelf je voelt, proberen niet te exploderen. En dan uiteindelijk ofwel toegeven dat de ander gelijk heeft en je aanpassen of een middenweg proberen te vinden.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Niet meer weten wat te doen in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:00

Meid, denk aan jezelf een ander doet het niet!!

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:02

Mijn ervaring is dat als het vanaf het begin al wat stroef verloopt dat dat steeds erger gaat worden.
Kortom als het met een jaar al zo is... hoe gaat het dan zijn als jullie 5 jaar bij elkaar zijn :)

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Niet meer weten wat te doen in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:12

Nah, daar ben ik het niet persé mee eens phormicola.
Mijn relatie heeft ook een stroeve start gehad, maar inmiddels wonen we samen en denken we serieus over de toekomst na (trouwen, kinderen etc).

Verder ben ik het echt compleet eens over de WhatsApp communicatie. Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe dit een relatie van een aantal jaren kapot heeft gemaakt, tot op het punt dat ze in een ruzie in hetzelfde huis naar elkaar aan het WhatsAppen waren en elkaar op de bank negeerden.

Daarnaast is het lastig in te schatten wat je het beste kan doen richting hem. Het met rust laten of normaal doen gedeelte. Ik denk dat je dit beter aan hem kan vragen wat hij hier in prettig vind, hierbij is ook het sleutelwoord "communicatie". Wat in de huidige wereld steeds lastiger blijkt door de social media, in deze generatie ben ik ook opgegroeid, maar mijn vriend en ik hebben de afspraak gemaakt:

Als er iets besproken moet worden, dan wachten we tot we elkaar zien en als dit te lang duurt bellen we. Dit doen we NOOIT via WhatsApp of een andere vorm van messenger. Dit werkt voor onze relatie uitstekend.

Ik wil je veel sterkte en wijsheid toewensen, uiteindelijk verdien je een man die voor de volle 100% voor je wilt gaan, is deze man dat niet, jammer maar helaas. Dan kom je Mr. Right nog wel tegen. :)

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Niet meer weten wat te doen in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 17:32

Jullie hebben absoluut gelijk hoor over de communicatie! Maar vooral als je elkaar bijvoorbeeld 3 weken niet ziet is het gewoon erg lastig om wachten met dingen te bespreken tot je elkaar ziet. En verder doen we eigenlijk alles wel over de telefoon, Maarja overdag stuur je toch even een Appje etc.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Niet meer weten wat te doen in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:39

Oh dat begrijp ik hoor. :j Maar in plaats van wachten tot je elkaar weer ziet, is bellen en/of Skype een hele goede tweede optie.
En het gaat er niet om dat je helemaal niet meer met elkaar aan het WhatsAppen bent, dat doen wij ook en dan hebben we het over de dagelijkse dingen, maar alles wat meer aandacht verschaft, dat doen we niet via WhatsApp.
Dat zijn de zaken waar je zomaar (ongewild) ruzie over kan krijgen, simpelweg omdat de ander of jij het anders kan interpreteren dan bedoelt. Via bellen oid haal je dat er toch zoveel mogelijk vanaf. :)

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Niet meer weten wat te doen in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 17:42

Klopt!

Waar ik nu voornamelijk gewoon mee zit is dat ik gewoon echt niet weet wat ik nog moet doen. De ene kant van mij zegt, laat hem rustig nadenken, wacht het gewoon af. En de andere kant zegt van ja als hij er zo lang voor nodig heeft en weet hoe rot ik mij er onder voel, is het dit dan nog waard?

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:45

Dat communicatie via internet heel slecht kan zijn voor een relatie\vriendschap daar ben ik het mee eens.De bedoelingen komen soms niet goed over ofzo.

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:46

Afbeelding

Ik zou vooral aandacht besteden aan meer echt contact met elkaar, het leven speelt zich niet op de smartphone af.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:48

SophieFT schreef:
Klopt!

Waar ik nu voornamelijk gewoon mee zit is dat ik gewoon echt niet weet wat ik nog moet doen. De ene kant van mij zegt, laat hem rustig nadenken, wacht het gewoon af. En de andere kant zegt van ja als hij er zo lang voor nodig heeft en weet hoe rot ik mij er onder voel, is het dit dan nog waard?

Wat zou je er van denken om er gewoon even helemaal geen aandacht meer aan te besteden en gezellige dingen te gaan doen met andere vrienden of vriendinnen?

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:49

Zoals ik eerder al aangaf, ik denk dat je het antwoord op die vraag niet gaat krijgen, mits je hem aan je vriend vraagt wat hij nu graag zou willen.

Of je het het nog waard vindt is volledig aan jou om te beslissen, hoe moeilijk dat ook is.

:(:)

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 17:53

PureSG schreef:
Zoals ik eerder al aangaf, ik denk dat je het antwoord op die vraag niet gaat krijgen, mits je hem aan je vriend vraagt wat hij nu graag zou willen.

Of je het het nog waard vindt is volledig aan jou om te beslissen, hoe moeilijk dat ook is.

:(:)

Als ik het aan hem vraag zegt hij dat hij er over wil nadenken en dit niet in stilte hoeft.
Maar dat hij ondertussen doet alsof er niks aan de hand is maakt mij gewoon heel onzeker omdat ik het gevoel heb dat het elk moment voorbij kan zijn, maar totaal geen bevestiging krijg. Geen bevestiging dat hij met me verder wil, geen bevestiging dat hij niet met me verder wil...

Gelukkig ga ik dit weekend inderdaad leuke dingen met vriendinnen doen :)

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Re: Niet meer weten wat te doen in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:05

Om heel eerlijk te zijn.. als hij eenmaal twijfelt dan is er wel meer aan de hand dan zijn idee dat 'hij er niet voor je kan zijn'. Je kunt proberen achter de echte reden te komen en daar over te praten, maar eerlijk gezegd denk ik dat het als hij al zo openlijk twijfelt moeilijk wordt om bij elkaar te blijven zonder dat het ten koste gaat van jou. Nu ken ik jouw situatie natuurlijk niet en misschien klopt hier wel niets van, maar zo zou ik het nu inschatten.

Geen energie in stoppen, kijken of hij zelf naar je toe komt. En als je er zo rot over voelt en hij zelfs dan nog geen uitspraak over kan doen.. dan weet je het misschien al wel.

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:37

anjali schreef:
SophieFT schreef:
Klopt!

Waar ik nu voornamelijk gewoon mee zit is dat ik gewoon echt niet weet wat ik nog moet doen. De ene kant van mij zegt, laat hem rustig nadenken, wacht het gewoon af. En de andere kant zegt van ja als hij er zo lang voor nodig heeft en weet hoe rot ik mij er onder voel, is het dit dan nog waard?

Wat zou je er van denken om er gewoon even helemaal geen aandacht meer aan te besteden en gezellige dingen te gaan doen met andere vrienden of vriendinnen?


Precies. Ga je eigen leven leiden en maak jezelf gelukkig.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:10

SophieFT schreef:
Klopt!

Waar ik nu voornamelijk gewoon mee zit is dat ik gewoon echt niet weet wat ik nog moet doen. De ene kant van mij zegt, laat hem rustig nadenken, wacht het gewoon af. En de andere kant zegt van ja als hij er zo lang voor nodig heeft en weet hoe rot ik mij er onder voel, is het dit dan nog waard?

Hij had er toch ook geen weet van dat jij twijfelde, terwijl dat dus ook al even bezig was, geef hem de tijd en verder gewoon doen. Als je je in allerlei bochten moet wringen om een relatie te laten slagen die nog maar zo pril is dan is het waarschijnlijk toch zo dat jullie niet de juiste partners voor elkaar zijn.

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Re: Niet meer weten wat te doen in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 00:51

Hey TS, ik snap heel goed dat je met een rotgevoel rondloopt omdat hij nu twijfelt.

Echter lees ik vooral een communicatie probleem (whatsapp-interpretatie) gecombineerd met elkaar weinig kunnen zien op dit moment. Geen twijfels omdat andere dingen niet goed zitten, of te weinig liefde, of dat jouw issues (waar je gelukkig al aan werkt) zo groot zijn dat een relatie niet mogelijk is, geen 'mayor problems'. Nu is communicatie natuurlijk super belangrijk in een relatie, maar zo te lezen zit dat wel goed wanneer jullie elkaar in real life zien. WhatsApp en opstapeling van irritaties lijkt hier het probleem, niet?

Ik lees niet duidelijk in je OP of je er al langer over denkt om het echt uit te maken. Volgens mij zat het jou gewoon even zo hoog dat je er even hopeloos van werd als dit zo zou blijven doorgaan, maar stond je niet op het punt om het snel uit te maken. Heel begrijpelijk dat je het misschien even niet zag zitten, en goed dat je dit bij hem aangaf. Alleen heeft hij hierdoor een 'wake up call' gehad en is hij diegene die nadenkt over de relatie.

Geef hem de tijd en probeer gewoon liefdevol naar hem te zijn. Wanneer je er nog helemaal voor wilt gaan en wanneer je vertrouwen in hem hebt, laat dit hem dan ook zeker weten. Het voelt vast super naar dat hij plotseling zo afstandelijk doet. Zoals al eerder gezegd: probeer te bellen ipv appen, dan hoef je ook niet te raden wat hij ergens mee bedoelt en of hij met opzet geen kus-poppetjes stuurt.

Gelukkig probeer je al afleiding te zoeken. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt en dat je hem snel weer kan zien. Sterkte! :)

xMarloes

Berichten: 4236
Geregistreerd: 14-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:34

Waarom kiezen jullie er niet voor om wat meer telefonisch contact te hebben, ipv whatsapp gesprekken. Waarschijnlijk begrijpen jullie elkaar dan ook beter omdat je het niet verkeerd kan opvatten, whatsapp is namelijk heel handig maar je kan snel iets verkeerd opvatten...

Ik zou hem opbellen en vragen hoe het nu zit. Dan is het voor beide duidelijk en kunnen jullie ergens aan werken.

Piekosjj

Berichten: 5452
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:47

Ik heb niet het hele topic doorgelezen omdat ik - gelukkig - niet dit soort issues heb, maar wel het probleem van 'elkaar weinig zien'. Mijn vriend woont namelijk in Zweden of all places. We hebben inderdaad veel contact over facebook, maar óók zien we elkaar sowieso eigenlijk altijd een keer per dag - en op vrije dagen soms zelfs twee keer per dag - op skype/facebook video call. Soms kletsen we uren over niks en soms zien we elkaar even snel 10 minuutjes voor het slapen gaan. Dit deden we in het begin iets minder waarin ik het soms heel lastig vond wat er nu allemaal aan de hand was en of ik niet te 'opdringerig' was met m'n berichtjes, maar nu we elkaar elke dag zien voelt het voor mij zó veel fijner en ik voel me ook veel gelukkiger om 'm elke dag eventjes te zien. Het scheelt zo ontzettend veel dat je de anders gezichts uitdrukking en toon kan zien en horen ipv een dooie tekst te lezen :j