Iphone: wekker gaat af zonder geluid?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Iphone: wekker gaat af zonder geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 12:45

Hoi Bokkers! Ik heb een tijdje geleden een iphone (5 geloof ik) van mijn zus overgenomen. Nu heb ik een probleem met de standaard wekker: in het begin werkte de wekker gewoon goed, maar nu gaat de wekker op de ingestelde tijd af (scherm licht op met snooze enzo) zonder hierbij geluid te maken. Dit gebeurt ook als ik het belvolume en mediavolume op maximaal heb staan. Ik heb de telefoon wel op stil staan (anders word ik 's nachts wakker van alle meldingen :') ), maar dat moet geen probleem zijn want hiervoor deed hij het wel goed. Ook heb ik mijn telefoon niet op nachtmodus staan en heb ik wel een geluid ingesteld bij de wekker zelf. Ik heb een keer de instellingen van mijn telefoon gereset, waarna de wekker het wel weer deed. Het is dus iets in de instellingen, maar ik kom er maar niet achter wat :') Wie heeft de gouden tip?

BlackClaw

Berichten: 624
Geregistreerd: 01-01-13

Re: Iphone: wekker gaat af zonder geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:47

Geluid bij je wekker wel aan?
Die kan ik namelijk ook instellen;
Afbeelding

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Iphone: wekker gaat af zonder geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:50

Ik lees mee want heb hetzelfde probleem. Soms gaat die wel af en soms niet. Heb mijn telefoon standaard op stil staan dus daar ligt het niet aan

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:56

Heb ik ook een tijdje gehad bij mijn Iphone SE. Al het geluid stond aan maar toch ging hij niet af. Telefoon opnieuw opstarten hielp, maar erg gerust was ik er niet op. Toen ik mijn telefoon geupdate heb met de volgende update was het over (geen idee meer welke update).

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:57

Ik heb zelf geen Iphone dus ik weet niet of het hetzelfde werkt, maar kan het door een systeemupdate komen?
Ik heb zelf namelijk een Android en ooit hetzelfde probleem gehad. Wekker op stil en alarm ging altijd, totdat ik een melding kreeg voor de Android-versie te vernieuwen. Braaf gedaan, maar opeens was de functie verandert en kon ik geen alarm met geluid meer hebben terwijl het op stil stond.
Nu met de nieuwere update werkt het weer al voorheen.

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:05

Lees even mee.
Heb dit zelfde probleem met een Windows Phone. :( .
Soms wel afgaan dan weer niet.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:55

Heb dit ook twee weken geleden gehad. Even hard restarten (home+uitknop) en dan doet hij t als t goed is weer!

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:06

Celiien schreef:
Heb dit ook twee weken geleden gehad. Even hard restarten (home+uitknop) en dan doet hij t als t goed is weer!



Idd dit hielp bij mijn vaders vriendin ook.
Die had dit probleem ook.

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Iphone: wekker gaat af zonder geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:09

Als je je wekker gezet hebt voor je je telefoon vergrendeld je belsignaal op vol zetten. Dan heb je geluid.

Dan kan je nog steeds je geluid uitzetten via het schuifknopje aan de zijkant als het belsignaal aangeeft vol open te staan.

Snap je wat ik bedoel?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Iphone: wekker gaat af zonder geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:21

Wat vreemd zeg, ik gebruik mijn iphone altijd als wekker en zelfs op 'niet storen' en met het geluid uit gaat die gewoon af..

__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 21:24

Wat veel antwoorden zeg! Alvast bedankt iedereen :o

Blackclaw: voor zover ik weet kan ik geen apart volume instellen voor de wekker.

Of het aan de update ligt weet ik niet, ik heb namelijk niet onlangs een update geïnstalleerd.

Celiien: dat ga ik zo even proberen!

MinMaxi: ja ik begrijp wat je bedoelt, als ik dat doe heb ik nog steeds geen geluid als de wekker afgaat. Ook bij het selecteren van een wekkergeluid blijft 'ie stil.

Edit: het hard resetten heeft gewerkt! Voor nu gaat de wekker gewoon af. Heel erg bedankt!
Laatst bijgewerkt door __Maartje op 28-03-17 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Iphone: wekker gaat af zonder geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:27

Ben ik toch niet de enige en ik ben niet gek. Ik heb hier met pozen ook zo nu en dan last van, erg vervelend. Helaas heb ik nog geen oplossing aangezien ie het soms dan spontaan weer wel doet.