ervaringen met dieptemassage?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkebenhier
Berichten: 1241
Geregistreerd: 04-01-11

ervaringen met dieptemassage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 21:36

4 jaar geleden heb ik door een val een (sub)luxatie overgehouden aan het sc- gewricht.
Ik heb al verschillende inspuitingen gehad, die vaak bijna een jaar werken. Ik ga nu sinds een half jaar naar de fysio, en dat helpt mij ook goed vooruit. Osteopathie heb ik hiervoor geprobeerd, maar dat maakte de klachten erger.

Nu raadde mij iemand aan om dieptemassage te laten doen.
Maar ik ben een beetje bang, omdat er waarschijnlijk op de pijnlijke plaats wordt gemasseerd en geduwd, dat de klachten erger gaan worden.
Maar langs de andere kant wil ik het wel proberen. Als het echt zou helpen zou dat wel goed zijn.

Iemand ervaring met dieptemassage? (mag ook voor andere problemen zijn)
Of iemand die mij er meer over kan vertellen?

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:45

Balen dat jij er al zo lang mee loopt!
....ik heb plm een jaar geleden mijn clavicula 'uit het zadel' gehad, ofwel een ontwricht sc gewricht.
Fysiotherapie hielp mbt pijnbestrijding, wat tractie, advies en op gegeven moment spierversterking mbt stevigheid van het gewricht.
En osteopathie, die de klachten ook verminderde. Mogelijk blijft het ene sc gewricht wel iets dikker, maar na plm twee maanden was het ergste leed geleden.

De fysiotherapeut deed wat massage, maar dat was pijnbestrijding omdat "ik ondanks alles geen paard ben", een mens heeft een sleutelbeen en als dat niet 'functioneert', gaan een x aantal spieren ""harder werken dan leuk is..."".
Of dat dieptemassage was....? Geen idee. (Maar alle massage rond een ge.sub.luxeerd gewricht is op gegeven moment symptoombestrijding. En een zegen, dat ook.)

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:25

....wat mij nog te binnen schoot: er loopt een spiertje van het sleutelbeen (clavicula) naar de 1ste rib, m. subclavius geheten.

Mogelijk bedoelde iemand massage van dat spiertje - als het arme ding overspannen is (hypertoon) kan dat, zo staat mij nog goed voor de geest, gemeen zeer doen.