Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:16

Nee niet op commando, haar zusje stond volgens haar in de weg :')

Verder is ze wel lief hoor :D
Ik zat er gisteren heerlijk tussen, zag ik Fflur zo heel sneaky haar achterbeen optillen om Pop te kunnen trappen. Jammer voor haar zat ik bij haar achterwerk, dan doet ze dat niet :')

Wat braaf naar de smid!

Wennie wat oogt die al volwassen op de onderste!

kvulden heerlijk zo genieten :+:

Braaf paardje Murosch. Haha met die benen zie ik die hier zeker ook al doen als ze peesjes op zouden krijgen.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:10

Kabayo schreef:
Noor ziet er uit als een heerlijke wandeling!

Wat een mooie kleur heeft die druppie! Hoe noemen ze dat?

Kvulden wat leuk dat het zo goed gaat! Ik moet dat ook nodig gaan oefenen

Leuke foto Gordy knap koppie!

Aaw baby morrison

Kittydylan haha vette steiger. Al op commando?

Haha fedde en z'n ton. Mooi paard :+:

Murosch ze word alweer mooier zeg! Goede oefening :)

Wennie wat een bewegingen! :wow:

Mijn meisje vandaag voor het eerst sinds ze van mij is naar de smid. Ze gaf geen KIK :D ik ben zo'n trots baasje!
[ [url=m/HRvz6U.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hihi dat weet ik niet zo goed, volgens mij is het best bijzonder! Hij is pintaloosa wat in houd dat hij én stippels, én vlekken heeft. Dat is niet zo bijzonder natuurlijk maar zijn kleur wel, hij is namelijk grijs! Want als hij nat is zie je zijn witte vlekken heel duidelijk, maar hij is geen schimmel die zijn natuurlijk wel vaker grijs.

Maar buiten schimmel zie ik eigenlijk nooit echt grijze paarden, behalve die van mij :)

Op deze foto zie je dat goed dat hij grijs met wit is:
Afbeelding

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:47

Wat doen de puppy's, die bijna puppy af zijn, het goed. Echt leuk om te zien al die foto's.

Ik heb ook van het mooie weer genoten met Jaro. Staat in de wei al lang geen gras meer, dus even langs de weg laten grazen. Oefen nou ook dat meneer meer voorop loopt i.p.v. dat hij ergens achteraan slentert, vind hij spannend, maar hij leek het na een tijdje wel leuk te vinden. Op de flame foto lijkt hij echt zwaar uit verhouding met zn kippennekje, in het echt vind ik hem mooier worden.

Afbeelding
Hij ruikt het voorjaar
Afbeelding
Vreetzak
Afbeelding
Opletten of er niet iets in de bosjes zit

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:44

Afbeelding
Afbeelding

Vriendje! Hij bleef heletijd bij me staan ipv bij ze vrienden hihi <3

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:16

Knappies <3

We hadden heerlijk weer vanmiddag :+:
Afbeelding

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:20

Lief <3

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:18

Hier momenteel erg druk, lees wel bij maar weinig tijd om te reageren.
Erg druk met de lammeren, hebben een baby boom gehad en heb er nu meer dan 100 zitten. :))

Maar wou deze toch wel even delen. <3
Afbeelding
Net gemaakt toen ik even gauw bij ze ging kijken.

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:52

Wat een lieve foto Renske_W! Superzoet zoals ze daar liggen.

En KittyDylan ook heerlijk genieten zo in het zonnetje.

Nieuwsgierige neus heeft ook een lieve uitstraling biancalaylo

Ilayla wat zal hij genoten hebben van de lekkere grasjes. Hier krijgen ze er ook al steeds meer zin in maar ze moeten nog even geduld hebben voordat ze de wei weer op mogen.

Ook zag ik een heel flink meisje bij de hoefsmid van Kabayo, netjes hoor!

wennie19 wat ziet Kallistos er super uit! Die zit lekker in zijn velletje.

kvulden wat heerlijk even chillen in de zon samen met je jonkie. Daar kan je echt van genieten he.

Veronia heeft gisteren weer iets geleerd, namelijk wat een hoofdstel is. We leren dit jaar spelenderwijs allerlei dingen kennen die ze normaal moet gaan vinden en zo zal het later geen grote stap meer zijn om dit soort dingen te leren. Veronia is altijd erg geinteresseerd in het hoofdstel van haar moeder, die ik vaak aan een paal hang voordat ik ga rijden. Nu had ik er eentje voor haarzelf hangen en ze vond het totaal geen probleem om hem eens even te passen:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Staat haar al best mooi al zeg ik het zelf :D

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:39

Wat een knapperd Murosch! Lief hoofd heeft ze <3

Wat een schatjes Renske_W! Die zijn lekker aan het genieten van de zon zo te zien

Net voor de grap een dekje op Nesprit haar rug neergelegd, ze gaf er weinig om haha

Verder nog wat leuke foto's gemaakt,
Ze krijgt steeds meer body :)
Afbeelding
<3
Afbeelding
Afbeelding

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:02

Wat een leuke foto's allemaal weer. Hier ga ik zaterdag weer even wandelen met Jorie.
Die van jullie hebben ook allemaal mooie bredere hoeven al, Jorie heeft echt nog smalle hoge babyhoefjes en ik weet niet hoe ik ze kan verbeteren. Zijn mest is nu wel aardig en hij komt aan in gewicht.

Ik ben nog steeds verliefd op Veronia, dus als je die ooit kwijt wilt <3

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:56

Hier ook een zonnetje!!
Leuke foto.s
Hier morri in de zon vanm

Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:03

Leuke foto's! Iedereen lekker genieten van het zonnetje zo te zien. :D

Ik was dinsdag heel kort even heen.. Werd ineens steenkoud en bevroor gewoon in 5 min.. Niet leuk dus.
Even wat kont haar geknipt.. Zit allemaal onder de bende door wat waterige mest.. Leuk, 'nieuw' ruwvoer. :=

Vandaag ga ik zijn kont en staart even uitspoelen. Zal die vast niet erg vinden.
Daarna misschien nog even een klein rondje lopen. En vooral genieten van de zon. {:}

Hopelijk is de regen in het weekend een grap. Het is eindelijk weer zonnig en warm..

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:40

Hier even wat tijd met de pony's genomen en Puzzle eens flink onder handen genomen!
Afbeelding
Afbeelding

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:06

Wat leuk weer al die foto's! Je kan wel merken dat het weer lekker weer is :)
Wat schattig die minikrulletjes bij Puzzle haha, en die koe op de achtergrond :))

@Murosch: ik zie nu pas hoe grote oren Veronia heeft :)) Het hoofdstel staat haar wel goed!

Ik ben vanmiddag ook bij Jack langsgeweest. Je kunt wel merken dat het voorjaar is, ze hebben allemaal de lentekriebels in de bol. Rondrennen, elkaar klieren, adhd zijn 8)7

Ik wilde Jack borstelen maar hij ging tot twee keer toe rollen zodat ik weer helemaal opnieuw kon beginnen dus ik heb de hoop maar opgegeven.

Afbeelding

Verder stonden ze elkaar allemaal heerlijk te kriebelen:
Afbeelding

Vooral op plekjes waar je zelf moeilijk bij kan :')
Afbeelding

En ik wilde lekker in het zonnetje zitten en van de paardjes genieten. Maar een mens die op de grond zit is wel héél interessant! Ze stonden constant om mij heen en volgens mij werd ik zelfs uitgelachen :n

Afbeelding

Ook geprobeerd om Jack weer eens op te meten, maar meneer is nog steeds bang voor het meetlint :') Uiteindelijk stiekem naar hem toe geslopen terwijl hij stond te kriebelen met een ander paard. Ik denk dat hij nu rond de 1.53 zit, maar ik durf het niet helemaal zeker te zeggen omdat het niet echt een gelijke grond is.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:09

Jack wil gewoon niet schoon zijn. :))

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:15

Renske_W schreef:
Jack wil gewoon niet schoon zijn. :))


Nee schoon zijn is stom, dat past niet bij zo'n stoer paard :Y)

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:31

Mooie foto's weer zeg! Lief, leuk en grappig.
Tjonge, grote metamorfose ook bij Puzzle, staat hem goed dat korte!
Hier weinig te melden. Morgen de hoefsmid, ben benieuwd of Fedde net zo braaf is als de vorige keer.

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:13

Renske_W schreef:
Hier even wat tijd met de pony's genomen en Puzzle eens flink onder handen genomen!
[ [url=m/LphpUj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ouocqK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zonde.. :=


Annikoe schreef:
Wat leuk weer al die foto's! Je kan wel merken dat het weer lekker weer is :)
Wat schattig die minikrulletjes bij Puzzle haha, en die koe op de achtergrond :))

@Murosch: ik zie nu pas hoe grote oren Veronia heeft :)) Het hoofdstel staat haar wel goed!

Ik ben vanmiddag ook bij Jack langsgeweest. Je kunt wel merken dat het voorjaar is, ze hebben allemaal de lentekriebels in de bol. Rondrennen, elkaar klieren, adhd zijn 8)7

Ik wilde Jack borstelen maar hij ging tot twee keer toe rollen zodat ik weer helemaal opnieuw kon beginnen dus ik heb de hoop maar opgegeven.


Ook geprobeerd om Jack weer eens op te meten, maar meneer is nog steeds bang voor het meetlint :') Uiteindelijk stiekem naar hem toe geslopen terwijl hij stond te kriebelen met een ander paard. Ik denk dat hij nu rond de 1.53 zit, maar ik durf het niet helemaal zeker te zeggen omdat het niet echt een gelijke grond is.


Hier juist lekker braaf. Hooguit een poging tot mijn tas pakken, aangezien daar vreetwerk in zit natuurlijk.. Maar hij luistert nog steeds naar een nee. :D


Even een schoonmaak beurt gegeven aan Elano. Dinsdag al wat kont haar geknipt dus kon het vandaag wat makkelijker schoonmaken. 2 keer een emmer water over zijn kont/benen, staart in de emmer gedoopt en sokken gedaan. Duurde even, maar hij is weer mooi schoon. Ben benieuwd voor hoelang.. Hij heeft nog een beetje natte mest.. Wel minder, maarja.. -O-
Afbeelding

En hij verhaart bijna alleen maar bruine haren.. Hij wordt een beetje witjes. Ben benieuwd wanneer de witte ook mee gaan verharen.. Hij houdt bijna alles nog vast namelijk. Terwijl een ander paard bijna kaal is. :=
Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:29

Niks zonde, ik vind dit korte hem zo veel leuker staan. :j

Het was ook heerlijk weer om te wassen.
Hier laten ze beide ook nog amper haar los.
Had gehoopt dat het met dit mooie weer veel meer zou zijn, maar helaas.
Overal komen foto's voorbij van pakken haar die eraf komen, en dan ga ik vol enthousiasme poetsen, en komt er bijna niks af. -O-

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:26

Jorie heeft gelukkig maar 1 stront voetje. Hij heeft die altijd naar achteren staan als hij poept, dus zelfs als zijn mest niet nat is dan komt dat voetje onder de stront te zitten.

@Renske dat is eigen keuze. Ik hou meer van lange manen. Maar dat korte staat Puzzle ook stoer. Jorie gaat waarschijnlijk nooit kort, Shetlanders horen manen te hebben.

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:59

Murosch schreef:
wennie19 wat ziet Kallistos er super uit! Die zit lekker in zijn velletje.

Ja hij is echt helemaal happy op zijn nieuwe plekje. Ik ben ook echt super blij met dit plekje

En leuk zo met hoofdstel
Kallistos maakt daar ook niks van maar die pakt graag dingen in zijn mond dus een bitje erin was geen probleem

@ annikoe zichzelf vies maken vinden ze gewoon erg lekker Kallistos zag er voorheen ook meer uit als het waggelende baggermonster :') gelukkig staat hij nu in een droge paddock

@ Renske korte coupe staat puzzle goed


wat ben ik toch verliefd op hem <3
Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:21

Fennadev schreef:
Jorie heeft gelukkig maar 1 stront voetje. Hij heeft die altijd naar achteren staan als hij poept, dus zelfs als zijn mest niet nat is dan komt dat voetje onder de stront te zitten.

@Renske dat is eigen keuze. Ik hou meer van lange manen. Maar dat korte staat Puzzle ook stoer. Jorie gaat waarschijnlijk nooit kort, Shetlanders horen manen te hebben.


Shetlanders horen idd lange manen te hebben. :j
Bij Olivia gaan de manen ook absoluut niet kort. :n

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 18:25

Wennie, ik snap wel dat je verliefd op hem bent :j

@Renske, hier komen de haren er net een beetje af, alhoewel, vandaag weer niks :D

Puppie, je had dus echt eer van je wasbeurt.

Fennadev, Jorrie wil gewoon een mooi donkerbruin voetje :+

Nou Fedde was super braaf bij de smid. Lekker met een ontspannen touwtje en tilde zelf al zijn voeten op. Ook alle 4 de voeten op de bok met vijlen geen probleem. Alleen merkte je dat zijn concentratie bij de laatste wel een beetje weg was (wat ook wel normaal is) maar ondanks dat nog super braaf.
De smid vond hem weer goed gegroeid en denkt dat er nog wel zeker 15 cm bij komt. We zullen zien....

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:59

@Renske_W Wat een schattige foto van Puzzle en Olivia, zo heerlijk ontspannen. De korte coup staat Puzzle heel sportief!

@Murosch Staat goed zeg Veronia met hoofdstel, ze ziet er happy uit.

@Gordy18 Knappe Nesprit met dekje, is ook nog niet zo bezig met verharen?

@Fennedev, is dat bij shetlanders niet vaak zo dat ze van die kleine hoefjes hebben? Ik zie dat vaak, maar weet niet wanneer ze breder horen te worden?

@missanita84 Wauwie mooie vlekjes <3 Ze komen mooi uit zo.

@puppy1128 konthaar knippen? of staart?
Slim zo'n Voorjaarsschoonmaak, nu kan het weer.

@Annikoe gezellig dat ze allemaal de lentekriebels hebben. Hier zijn de paarden rustiger.

@wennie19 Zo'n lief koppie <3

@nanda1980 Netjes van Fedde zo braaf bij de hoefsmid!

Vandaag weer wat mooie foto's gemaakt, helaas betrok het wel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:03

Super leuke fotos!! Heerlijk he dat de zon zich weer vaker laat zien!
Ik wil deze zomer ook meer gaan doen hoor, hij zal er toch echt meer aan moeten geloven dit jaar..
merk wel dat ik het zelf ook wel (leuk) spannend vind dus ga wel hulp in schakelen voor wat privé lesjes.. als ik het maar een keer gezien heb.
Hebben andere dat ook? Beetje angst voor het onvoorspelbare..
vind knap dat jullie wandelen enzo maar ik lees ook bijna nooit dat er gekke dingen gebeuren, gelukkig!!