Minder zweten onder bodyprotector?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elieneke_1
Berichten: 293
Geregistreerd: 07-02-12

Minder zweten onder bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 16:12

Dag iedereen,
ik ben iemand dat het nogal snel te warm heeft.
Ik rij altijd met mijn Race Safe BP.
In de winter zie je me meestal al in mijn shirt + BP rijden.
Dan is het perfect, niet kou en niet te warm tijdens het rijden.
maar je hoort me al komen, wat dan in de zomer?

Elke keer rijden in de zomer kom ik van mijn paard af en kan ik mijn topje/ shirt bijwijze van spreke wel uitwringen.

Zijn er nog mensen dat hier zo'n last van hebben?
Shirts waar je dit minder bij hebt?
Trucjes dat me zouden helpen?

Alle ideeën zijn welkom, zelf de allergekste ;)
(Behalve enkel met bikini/sportbh onder het harnas want dat ziet er niet uit
lees: dan heb ik net zo'n vetkwab dat onder m'n BP komt piepen)

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Minder zweten onder bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:18

Met wat voor shirtjes rij je normaal? Ik zou denk ik voor zo'n sportshirt gaan dat speciaal bedoeld is om vocht af te voeren (voor bijv hardlopen). Dat zal misschien niet optimaal werken onder de BP, maar ze komen al bijna droog uit de was dus heel vochtig zullen ze niet worden :)

elieneke_1
Berichten: 293
Geregistreerd: 07-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 16:20

Yessy schreef:
Met wat voor shirtjes rij je normaal? Ik zou denk ik voor zo'n sportshirt gaan dat speciaal bedoeld is om vocht af te voeren (voor bijv hardlopen). Dat zal misschien niet optimaal werken onder de BP, maar ze komen al bijna droog uit de was dus heel vochtig zullen ze niet worden :)


Ik rij met gewone shirts en topjes ;)
Is misschien wel een goed idee om daar eens naar te kijken!

GMekkes
Berichten: 766
Geregistreerd: 23-05-10
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:22

Ik denk dat je met elk shirt blijft zweten, ene shirt zal het alleen meer opvallen als bij de ander. Zelf trek ik na het afdoen meteen een schoon shirt aan.

Roodvos

Berichten: 6660
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:24

GMekkes schreef:
Ik denk dat je met elk shirt blijft zweten, ene shirt zal het alleen meer opvallen als bij de ander. Zelf trek ik na het afdoen meteen een schoon shirt aan.

Dat doe ik ook. Heb een droog shirt bij me. De bezwete hang ik thuis te drogen, en na 2x rijden gaat die in de was. En dan doe ik het "ruil"shirt aan onder de BP, enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:24

Kijk eens voor sportshirts van Under armor. Zijn wel wat prijzig, maar heel fijn. Mijn vriend fietst hier altijd mee, hij zweet ook als een malle, maar de shirtjes absorberen het zweet goed en het droogt ook snel.

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Minder zweten onder bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:01

Gewoon een katoenen shirt en na de crossles direct een schone aantrekken bevalt mij het beste.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:04

Ik ree ook met 33 graden met en dan liefst met katoenen t-shirt en na het rijden gewoon andere pakken (ik ben zo iemand waar het zweet al uitloopt als ie niets doet als het warm is) heb ook die sportshirtjes wel geprobeerd, maar vond ik minder fijn, die absorberen totaal niet, dat is vast fijn als je gewoon sport, maar niet als je er een bp over heen aan hebt.
Oh.. en bij het afspuiten van mijn paard, deed ik zelf vaak mee...

Stormig
Berichten: 10
Geregistreerd: 08-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:10

Zoek eens op 'Dainese waistcoat', misschien is dat iets voor je?
De pasvorm is echt heel fijn en de stof is ademend. Als je hem in je hand hebt lijkt het net niks, maar het materiaal zorgt ervoor dat de klap wordt opgevangen.

elieneke_1
Berichten: 293
Geregistreerd: 07-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 16:41

Sjolvir schreef:
Ik ree ook met 33 graden met en dan liefst met katoenen t-shirt en na het rijden gewoon andere pakken (ik ben zo iemand waar het zweet al uitloopt als ie niets doet als het warm is) heb ook die sportshirtjes wel geprobeerd, maar vond ik minder fijn, die absorberen totaal niet, dat is vast fijn als je gewoon sport, maar niet als je er een bp over heen aan hebt.
Oh.. en bij het afspuiten van mijn paard, deed ik zelf vaak mee...


dat dacht ik dus ook dat die shirt misschien niet meer absorberen als ze geplet zitten onder de BP :p

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:58

Even een ervaring na vandaag:

Ik kom normaal ook zeiknat onder me BP na een crossles vandaan. Ik heb nu bij me set een anky polo en dacht maar eens even proberen. Nou niks he! Ik voelde wel dat ok gezweet had want het was wel klam maar je zag het niet en was zo droog! Ideaal :)

Ik kon zo naar de winkel als het moest, nou normaal echt niet :=

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Minder zweten onder bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:11

Ik draag alleen een bp met crossen maar heb er dan dus ook last van. Ik rij tegenwoordig in een sportshit. Crossshirt, te krijgen bij alle eventingwrbshops en op veel meer plaatsen.
Ik zweet nog wel, maar het is sneller droog.
Maar ik trek wel altojd een schone bh en shirt aan na zweten. Vind ik fris.

En zweten is normaal.. als je niet wilt zweten zou i niet meer gaan paardrijden haha.

elieneke_1
Berichten: 293
Geregistreerd: 07-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 20:05

Cioccolato schreef:
Ik draag alleen een bp met crossen maar heb er dan dus ook last van. Ik rij tegenwoordig in een sportshit. Crossshirt, te krijgen bij alle eventingwrbshops en op veel meer plaatsen.
Ik zweet nog wel, maar het is sneller droog.
Maar ik trek wel altojd een schone bh en shirt aan na zweten. Vind ik fris.

En zweten is normaal.. als je niet wilt zweten zou i niet meer gaan paardrijden haha.


Het zweten kan ik wel tegen, maar ht probleem is altijd die natte shirt he :p

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Minder zweten onder bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:04

Ik zou gewoon een shirt aanschaffen dat ook voor zweten is gemaakt qua stof en dan wisselen. Ik heb me er ook maqr bij neergelegd om te wisselen. Ik vind het een simpele oplossing :j
Denk dat je daar ook het verst mee komt

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Minder zweten onder bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:21

Ik zweet ook altijd liters en heb me neergelegd bij een zwart katoenen shirt en dat verwissel ik na rijden meteen. Missschien toch ook voor mij handig om eens naar een shirt te kijken dat speciaal voor veel zweten gemaakt is. Had ik nooit aan gedacht!

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Minder zweten onder bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:54