Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:39

En even nog Missy spammen, lekker aan het hooi.
Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8888
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:14

Ik geloof inderdaad ook dat die kleintjes eerder de neiging hebben om te trappen, ja.

En toch, ik vertrouw haar voor 90% :+:
Vandaag heb ik heerlijk tussen haar en mijn veulen gezeten. Fflur kan nogal gemeen doen naar Poppy, in de vorm van bijten en soms ook wel trappen, maar ze zal het nooit doen als ik er tussen zit :D Zoals vandaag, Poppy stond volgens haar in de weg, dan loopt ze eventjes weg, en op bijna anderhalve meter afstand gaat ze pas bijten :')

Draakje
Afbeelding

Toch wel erg blij dat ze zo'n rekening met me houdt, haha

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:09

Ik geloof dat paarden in de winter iets minder hard groeien dan in de zomer, toch?

@apple
oh, dat is fijn om te horen dat je het niet hoeft te zien hangen voor de castratie. :D

@Farah
leuke foto's!



Ik voel mij een beetje penny.. <3 *\%/*

[VVDD] Hoe trots kan je zijn, met een simpel drafje?

Morgen en overmorgen krijgt hij van mij vrij. :D

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:18

Wij zijn vandaag voor het eerst buiten wezen wandelen met Kane, het ging echt super goed! Nooit verwacht dat hij zo rustig zou zijn. Natuurlijk waren er wel schrikmomentjes en meneer had op een gegeven moment geen zin meer en dat uitte zich is stijgeren stijgeren en nogmaals stijgeren.
Later liep hij gelukkig weer netjes mee naar huis. Zal later even foto's uploaden

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:24

Leuke foto's weer!
@ Puppy dat hoofdstel staat hem goed!

Over dat schoppen, ik heb ook het idee dat kleintjes eerder de neiging hebben op te trappen. Je moet wat als je klein bent }>

@farahdiba46 wat goed dat je de tandarts laat kijken naar het mondje van tantetje. Zou fijn zijn als ze weer gewoon hooi kan eten.

@Miesjex Leuk dat je lekker bent wezen wandelen met Kane! Wel vervelend dat hij z'n frustraties nog uit in steigeren, maar zal wel overgaan als je rustig aan doet en hij wat meer gewend is. Dat was bij Jaro in elk geval wel zo. Ben benieuwd naar de foto's!

Ik had gisteren wat mijlpaaltjes bereikt. Was alleen wel alleen en m'n mobiel was uitgevallen, dus helaas geen foto's. Volgende keer zal er weer eens wat maken. Heb eerst een rondje gewandeld, dat gaat meestal wel goed en nu ook, in het begin wil hij nog wel eens stil staan, maar verder liep hij braaf mee. Tijdens het wandelen komen we vaak langs een bankje. De laatste paar keren sprong ik steeds op het bankje, liep erover, en sprong er aan de andere kant weer af, terwijl hij gewoon naast me bleef lopen. Gewoon omdat hij het normaal moet vinden als ik iets 'geks' doe. Boeit hem vrij weinig. Op de terugweg deed ik dat weer, maar toen bleef ik even op het bankje staan. Liet hem ernaast stilstaan en hem op die manier even over z'n rug gehangen. Hij bleef gewoon staan, braaf dier.
Terug op stal had ik, hem vastgezet op de poetsplaats, een stuk zeil gepakt en op de grond gelegd met wat stenen erop zodat het niet meteen weg zou waaien. Hij was wat wantrouwig, maar nadat ik hem een paar keer erover heen had geleid vond hij het niet zo spannend meer. Toen heb ik de stenen weggehaald en wat brok gepakt. Om hem vervolgens op het zeil voedsel te laten weigeren. Hij begint dat nou ook echt te snappen. Hij komt nog wel steeds even kijken of hij al mag eten, maar ik denk dat dat ook wel gauw minder wordt. Ik zeg pas dat hij mag eten, als hij geen aandacht schenkt aan het eten. Dusja ik was gisteren even heel blij en trots op z'n vorderingen.

noor14

Berichten: 746
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:20

Miesjex wat fijn dat het wandelen goed gaat!
Kane gaat echt goed vooruit volgens mij :)

Ilayla, wat super van Jaro zeg!
Hij wordt echt mak zo.
Ga je altijd alleen met hem wandelen of is er iemand bij?
Knap dat hij voedsel weigert, hoe leer je dat?
Ik moet dat eigenlijk ook doen, maar dat heeft geen zin als mensen die langskomen voeren.

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:34

noor14 schreef:
Miesjex wat fijn dat het wandelen goed gaat!
Kane gaat echt goed vooruit volgens mij :)

Ilayla, wat super van Jaro zeg!
Hij wordt echt mak zo.
Ga je altijd alleen met hem wandelen of is er iemand bij?
Knap dat hij voedsel weigert, hoe leer je dat?
Ik moet dat eigenlijk ook doen, maar dat heeft geen zin als mensen die langskomen voeren.


Voedsel weigeren? Mij te veel moeite. Geef gewoon vies eten. Loopt ie vanzelf weg als je aan komt met eten. :))

Nu gelukkig wat gevonden wat ie lekker vind.


Ilayla schreef:
Leuke foto's weer!
@ Puppy dat hoofdstel staat hem goed!

Ik had gisteren wat mijlpaaltjes bereikt. Was alleen wel alleen en m'n mobiel was uitgevallen, dus helaas geen foto's. Volgende keer zal er weer eens wat maken. Heb eerst een rondje gewandeld, dat gaat meestal wel goed en nu ook, in het begin wil hij nog wel eens stil staan, maar verder liep hij braaf mee. Tijdens het wandelen komen we vaak langs een bankje. De laatste paar keren sprong ik steeds op het bankje, liep erover, en sprong er aan de andere kant weer af, terwijl hij gewoon naast me bleef lopen. Gewoon omdat hij het normaal moet vinden als ik iets 'geks' doe. Boeit hem vrij weinig. Op de terugweg deed ik dat weer, maar toen bleef ik even op het bankje staan. Liet hem ernaast stilstaan en hem op die manier even over z'n rug gehangen. Hij bleef gewoon staan, braaf dier.
Terug op stal had ik, hem vastgezet op de poetsplaats, een stuk zeil gepakt en op de grond gelegd met wat stenen erop zodat het niet meteen weg zou waaien. Hij was wat wantrouwig, maar nadat ik hem een paar keer erover heen had geleid vond hij het niet zo spannend meer. Toen heb ik de stenen weggehaald en wat brok gepakt. Om hem vervolgens op het zeil voedsel te laten weigeren. Hij begint dat nou ook echt te snappen. Hij komt nog wel steeds even kijken of hij al mag eten, maar ik denk dat dat ook wel gauw minder wordt. Ik zeg pas dat hij mag eten, als hij geen aandacht schenkt aan het eten. Dusja ik was gisteren even heel blij en trots op z'n vorderingen.


Dankje! :D

Wat leuk dat ie braaf is en je gekke dingen kan doen. Altijd fijn. Mocht je ooit op je plaat gaan, is dat straks heel normaal. (zal mij niks verbazen dat ik ooit tijdens het wandelen om lig. Ik en tegels gaan vaak niet samen namelijk. :'))


Miesjex schreef:
Wij zijn vandaag voor het eerst buiten wezen wandelen met Kane, het ging echt super goed! Nooit verwacht dat hij zo rustig zou zijn. Natuurlijk waren er wel schrikmomentjes en meneer had op een gegeven moment geen zin meer en dat uitte zich is stijgeren stijgeren en nogmaals stijgeren.
Later liep hij gelukkig weer netjes mee naar huis. Zal later even foto's uploaden


Wat fijn dat de eerste keer nog vrij goed ging. Jammer van het stijgeren maar wie weet over een paar keer vind ie het alleen maar leuk worden. Elano vind het iig steeds leuker worden het wandelen. :D



Hopelijk wordt het snel droog.. Want overal liggen giga plassen. Niet nornaal. Gelukkig op het land nog droge plekken.. Maarja, toch.
Dinsdag maar weer naar Elano toe. Gaan we weer wandelen en de draf verder oefenen. En misschien ook even op een grasveld veel links en rechts oefenen. Ook fijn voor straks met de fiets. Niet dat ik rechts ga en Elano rechtdoor. Net als mijn hond een keer. Boem. #)

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:41

Ik heb het gedaan... geïnspireerd door Murosch.
Zimba is voor het eerst bij de kapper geweest:

Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8888
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:45

Dapper van jullie... hier gaat er tot de keuring niets af.

Verzopen draakje vandaag
Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:47

Hier gaat er ook niks af. Hij regelt het allemaal zelf wel. Help hem hooguit met verharen. :+

noor14

Berichten: 746
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:52

Ik vind het mooi staan carika!
Lekker sportief :)

Zijn die van jullie ook al zo in de rui?
Dex wel, echt verschrikkelijk hoeveel haar eraf komt Haha.
Je kunt zoveel poetsen als je wilt maar blijft haar vanaf komen :p

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:00

noor14 schreef:
Miesjex wat fijn dat het wandelen goed gaat!
Kane gaat echt goed vooruit volgens mij :)

Ilayla, wat super van Jaro zeg!
Hij wordt echt mak zo.
Ga je altijd alleen met hem wandelen of is er iemand bij?
Knap dat hij voedsel weigert, hoe leer je dat?
Ik moet dat eigenlijk ook doen, maar dat heeft geen zin als mensen die langskomen voeren.


Dankje! Ik vraag me af wanneer die gaat puberen. Hij was laatst wat vlugger, maar nu weer z'n makke zelf. Wel heel makkelijk daar niet van, maar nu heb ik het idee dat hij nu alleen maar minder makkelijk kan worden.
Wandel meestal samen met iemand. Ik sta bij een vriendin die gaat vaak mee met een van de ponies of ik neem iemand mee vind ik wel gezellig. Dus denk dat ik max eens per maand alleen wandel.

Ja is nog best een uitdaging. Ik stop meestal wat voer in een bakje en dat leg ik neer. Dan zeg ik 'Nee' en als hij dan toch probeert te eten duw ik hem weg. Als hij weer terug komt met zn hoofd zeg ik weer nee en duw hem weg als hij niet zelf weg gaat. Net zo lang tot hij zn aandacht op iets anders heeft (Hij draait zn hoofd om, zo van ik kijk de andere kant op, krijg ik het nou wel?). Dan zeg ik ja eten. Ik hoop nu dus dat de tijd korter wordt voor hij ergens anders op gaat focussen en dat ik het aantal nee's kan gaan afbouwen.

Voeren die andere mensen uit de hand en zijn dat eigenaren van de andere paarden of langslopende mensen? Ik heb er niet echt last van als anderen hem zouden voeren denk ik. Hij moet gewoon luisteren als ik het zeg :p

@Puppy haha vies eten voeren is ook nog een manier. Dat heb ik nog niet gevonden, dus ik vind dit wel handig.

Ik denk dat ik nu ook wel op mn plaat kan zonder dat hij dat heel raar vindt. Ik ga het eens proberen!

Ja het is wel erg nat nu. Hoe ga je links en rechts oefenen?

@Carinka idd stoer! Is het nu rond geknipt of lijkt dat zo? Staat wel sportief.

Ah verzopen Fflur. Waneer is de keuring?

Hier nog geen losse haren.

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:12

Hier ook langzaam aan in de rui. Vlak voor de storm kwam er aardig wat vanaf.. Maarja door de storm nog maar even vast gaan houden. :')
Ik heb een soort zweetmes met kartelrandjes. Fijne kartels en grovere. Voor de honden. Werkt ideaal. :D

Overigens wandel ik hier altijd alleen met Elano. Hooguit vriendin erbij maar dat is af en toe.
Hij begint er goed aan te wennen en vind het helemaal niet erg. Hooguit beetje stilstaan en omkijken naar de kudde. Maar vanaf een bepaald punt doet ie dat ook niet meer. :P


Ilayla schreef:
noor14 schreef:
Miesjex wat fijn dat het wandelen goed gaat!
Kane gaat echt goed vooruit volgens mij :)

Ilayla, wat super van Jaro zeg!
Hij wordt echt mak zo.
Ga je altijd alleen met hem wandelen of is er iemand bij?
Knap dat hij voedsel weigert, hoe leer je dat?
Ik moet dat eigenlijk ook doen, maar dat heeft geen zin als mensen die langskomen voeren.


Dankje! Ik vraag me af wanneer die gaat puberen. Hij was laatst wat vlugger, maar nu weer z'n makke zelf. Wel heel makkelijk daar niet van, maar nu heb ik het idee dat hij nu alleen maar minder makkelijk kan worden.
Wandel meestal samen met iemand. Ik sta bij een vriendin die gaat vaak mee met een van de ponies of ik neem iemand mee vind ik wel gezellig. Dus denk dat ik max eens per maand alleen wandel.

Ja is nog best een uitdaging. Ik stop meestal wat voer in een bakje en dat leg ik neer. Dan zeg ik 'Nee' en als hij dan toch probeert te eten duw ik hem weg. Als hij weer terug komt met zn hoofd zeg ik weer nee en duw hem weg als hij niet zelf weg gaat. Net zo lang tot hij zn aandacht op iets anders heeft (Hij draait zn hoofd om, zo van ik kijk de andere kant op, krijg ik het nou wel?). Dan zeg ik ja eten. Ik hoop nu dus dat de tijd korter wordt voor hij ergens anders op gaat focussen en dat ik het aantal nee's kan gaan afbouwen.

Voeren die andere mensen uit de hand en zijn dat eigenaren van de andere paarden of langslopende mensen? Ik heb er niet echt last van als anderen hem zouden voeren denk ik. Hij moet gewoon luisteren als ik het zeg :p

@Puppy haha vies eten voeren is ook nog een manier. Dat heb ik nog niet gevonden, dus ik vind dit wel handig.

Ik denk dat ik nu ook wel op mn plaat kan zonder dat hij dat heel raar vindt. Ik ga het eens proberen!

Ja het is wel erg nat nu. Hoe ga je links en rechts oefenen?

@Carinka idd stoer! Is het nu rond geknipt of lijkt dat zo? Staat wel sportief.

Ah verzopen Fflur. Waneer is de keuring?

Hier nog geen losse haren.


Ja die van mij vond de marstall force eerst wel lekker maar uiteindelijk niet meer.. Op den duur was het zo erg dat hij wegliep wanneer ik eten pakte. :=
Toen wist ik zeker dat ik wat anders moest proberen. Mocht wat uitproberen van de winkel en hij at het steeds beter. Dus een zak gehaald en nu doe ik daar af en toe ook een beetje force in en af en toe lijnzaad.

Niet te hard vallen hoor. Of kussens om je hele lijf doen. Val je zacht. :+

Links en rechts doe ik gewoon het zelfde als bij de honden. Links is links, rechts is rechts. Al hoewel. Bij de honden is links ook wel eens rechts. Dus dan zeg ik 'andere links' en dan gaan ze links. :')

Overigens is dat gewoon bij bochten. Oefen het al tijdje met wandelen door het gewoon erbij te zeggen. Maar op het grasveld zal toch wat anders zijn omdat dat gewoon 1 vlakte is en niet zoals een weg dat je 'lijnen' heb en dus rechtdoor, links of rechts kan zegmaar. Je gaat niet half links half rechtdoor ofzo..

Muronia

Berichten: 19567
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:01

Hey carika, wat zie ik nu??!! Staat hem goed hoor! Dapper van je :D Hij kijkt echt met een blik zo van "wat heb je me aangedaan baas!" haha

Stoer hoofdstelletje puppy en fijn dat het wandelen zo goed ging.

Mijn ervaring is ook dat kleintjes vaker schoppen dan grotere paarden. Mijn knie kan daarover meepraten (meniscus gescheurd dankzij een snel achterbeen van een shetlander).

Groeien.. Ik weet eigenlijk niet of er in de winter minder hard gegroeid wordt dan in de zomer. Zou kunnen, misschien door gras en lengte van de dagen? Ik merk het hier niet zo. Ik moet Veroon nodig weer eens meten, maar ik heb geen officiele meetstok dus het blijft een beetje giswerk. Ik schat haar nu op 1.62 (ze is net groter dan haar moeder) en ze wordt in april 2.

Doen jullie al dingetjes met jullie twenters, afgezien van borstelen en wandelen? Ik wil Veronia dit jaar alvast een beetje wennen aan allerlei dingetjes. Bijvoorbeeld beenbescherming om haar benen, een keertje vrijspringen, een bitje/hoofdstelletje passen, wellicht een beginnetje aan de longe maken, keer een dekje op haar rug leggen, allerlei dingen die ze normaal kan leren vinden zonder echt te belasten.

Ik zal de metamorfose hier ook even showen trouwens...

Veronia voor de kapper (hier nog erg mager van de wormbesmetting die ze heeft gehad):
Afbeelding

En na de kapper (toch ook al mooi wat aangekomen inmiddels gelukkig!):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8888
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:09

Ilayla schreef:
Ah verzopen Fflur. Waneer is de keuring?

Ooit :')
Ik wil misschien volgend jaar meedoen aan de regionale keuring in Sevenum maar dat ligt ook aan hoe Fflur zich ontwikkeld. Anders pas in 2019, maar ik denk dat 2018 wel door zou kunnen.

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:11

Ziet er niet verkeerd uit dat korte kapsel! :D

Wat ik verder doe dan borstelen en wandelen:

-Foto's maken en zorgen dat ie dan ook leuk kijkt.
-paard omkleden [ITP] Elano's verkleedfeestje

-Wanneer het weer droog is wil ik het eerste ijsje samen met Elano gaan halen.
-Van de lente/zomer beginnen met fietsen
-In de zomer in de zee zwemmen met Elano

En nog wel een hoop dingen die ik doe of ga doen. :P

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:23

Die korte manen staan Zimba goed zeg.

Wauw bij Veronia een behoorlijke metamorfose zeg. Was je de lange manen zat? Vond het wel wat hebben die lange blond lokken haha.

Hier is Fedde afwisselend aan het verharen, de ene dag begint het echt ergens op te lijken en de andere komt er niks uit. Komt denk ik Door het afwisselende weer :+
Ik wil binnenkort een keer met hem langs de weg, maar dan met iemand anders erbij die zijn mentor Frodo mee neemt, die is verkeersmak.
Ik weet niet wanneer de jonkies harder groeien, maar het lijkt nu ook minder hard te gaan dan in de zomer. We zullen het zien in deze zomer :D
Zo zag mijn gupje er trouwens uit toen ik hem kocht:
Afbeelding

Wat een hillarische foto's zeg van dat verkleedpartijtje van Elano _O- _O-

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:37

puppy1128 schreef:
Ja die van mij vond de marstall force eerst wel lekker maar uiteindelijk niet meer.. Op den duur was het zo erg dat hij wegliep wanneer ik eten pakte. :=
Toen wist ik zeker dat ik wat anders moest proberen. Mocht wat uitproberen van de winkel en hij at het steeds beter. Dus een zak gehaald en nu doe ik daar af en toe ook een beetje force in en af en toe lijnzaad.

Niet te hard vallen hoor. Of kussens om je hele lijf doen. Val je zacht. :+

Links en rechts doe ik gewoon het zelfde als bij de honden. Links is links, rechts is rechts. Al hoewel. Bij de honden is links ook wel eens rechts. Dus dan zeg ik 'andere links' en dan gaan ze links. :')

Overigens is dat gewoon bij bochten. Oefen het al tijdje met wandelen door het gewoon erbij te zeggen. Maar op het grasveld zal toch wat anders zijn omdat dat gewoon 1 vlakte is en niet zoals een weg dat je 'lijnen' heb en dus rechtdoor, links of rechts kan zegmaar. Je gaat niet half links half rechtdoor ofzo..


Haha bijzonder dier. Meeste zijn niet zo moeilijk over eten toch? Heb het in ieder geval nooit meegemaakt.

Nee zal er aan denken, was niet van plan om mezelf pijn te doen. Doe t wel op het gras ofzo.

O zo! Dat zou ik best knap vinden als je hem dat kan leren. Succes! Met fietsen gaat dat linkse en rechts vrij automatisch. Met een gas, rem en stuur ging het eigenlijk prima.

@Murosch fijn dat Veronia weer wat is aangekomen staat haar goed! Vond de lange manen wel iets mooier staan eerlijk gezegd. Als ze nu al zo groot is wordt ze groot zeg! Of hebben vrouwelijke paarden ook een vroege groeispurt?

@KityyDylan O Haha dacht misschien dat je binnenkort ging, maar leuk vooruitzicht!

Ben dit jaar ook van plan van alles te ondernemen behalve longeren en rijden. Wil graag een keer vrijspringen, een keer singel om, zadel op, peesjes om, deken om, het water in en ik denk dat ik ook een start ga maken met lange lijnen.

Ah mini Fedde en mini vlek leuk! Ik heb helaas geen veulen foto's.

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:03

Verharen is hier nog minimaal, de eerste haren laten los maar het ergste moet nog komen.

Zimba heeft vandaag ook voor het eerste over balken gelopen. Eerst aan de hand en toen twee rondjes vrij.
Hij vind het alles wat nieuw is interessant maar dat was het dan ook... ff kijken en hij gaat er zo over heen.
Voor de rest zijn we regelmatig aan het wandelen, ook alleen omdat de wei 15min van de stal&bak vandaan is.
Langs de weg en een weiland met paarden die ook wel eens gek doen.
Mooie oefening.
Dit jaar vooral veel alledaagse dingen doen, wat verder wandelen en wellicht een keer mee als handpaard.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:42

Zo wat een drukte ineens! :D

Hier haren ze nog amper, maar met dat slechte weer iedere keer geef ik ze geen ongelijk. :)

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:55

Ik zal ook weer eens wat van mij laten horen :)
Leuk om al die goede updates te lezen, dat het bij jullie allemaal zo goed gaat!
Jack heeft vrij dikke manen, dus een sportcoupe zal hem niet echt staan denk ik :)) Daarnaast heb ik ook altijd wel een zwak voor lange manen.

De laatste tijd heb ik niet zo veel kunnen doen vanwege dit bagger weer. Gisteren ben ik bij hem langs geweest en heb ik hem geborsteld. Hij is wel al flink in de rui. Omdat hij met zijn kont in de wind stond, waaide er steeds plukken haar langs zijn hoofd terwijl hij aan het grazen was. Elke keer weer verbaasd kijken en snuffelen als er een pluk van zijn eigen vacht voorbij kwam :')

Verder zou ik ook graag willen dat we wat meer samen kunnen doen, zodat we een beetje een band op kunnen bouwen. Hij herkent mij volgens mij wel, maar hij vind het allemaal nog niet zo interessant. :n
Gewoon nog eventjes geduld voordat wij samen ook leuke dingen kunnen gaan ondernemen!

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:02

Jorie zit nu middenin zijn verharing haha. Sorry dat ik het hier niet echt heb bijgehouden. Maar de kleine man doet t prima. Ik ben allang blij dat hij al sinds halverwege februari aan het verharen is ipv begin april pas te beginnen.

Leuke snor op de vorige pagina <3

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:52

Netjes hoor, al die korte manen. Ik hou d'r van :j ik heb tantetje vandaag kort gedaan, die had net niks zeg maar. Van de manen van Missy blijf ik af, die heeft, zo'n mooi gezond dik pak, dat vind IK zelfs zonde (en dat terwijl ik toch wel van dat korte nette houd).tot nu toe bij Missy netjes afgebleven, maar die hou ik ook echt goed bij, regelmatig de dunne puntjes eraf en elke dag helmaal uitkammen. Het saat anders zo snel onverzorgd :(

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:11

Afbeelding
Foto van toen ze nog op het land konden, helaas is het nu echt te nat en staan ze nu in de paddock en/of bak
Afbeelding
Zijn manen groeien rustig, ik punt ze af en toe bij, maar verder laat ik ze lekker groeien
Afbeelding
Mini en maxi haha, hier zie je hem met Frodo op stal. Ze staan met z'n 2-en in 1 stal, maar die is dan ook lekker ruim, 6x3m

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:35

Hier zoals beloofd de fotos van kane en zijn eerste keer buiten wandelen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding