Van trailertrauma naar Prada haar eerste traileravontuur!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Van trailertrauma naar Prada haar eerste traileravontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 17:50

Hallo allemaal,

Mijn knappe guppepony Prada had een serieus trailerprobleem, ze wilde er wel in,al ging dit ook niet van harte, maar er vooral zo snel mogelijk ook weer uit, maakte niet uit hoe, omdraaien en via de klep was zeer favoriet :\
Ik kon zelf het probleem niet oplossen, hier had ik hulp bij nodig en die heb ik in februari gekregen van Chantal van trailerladenzonderstress.
https://www.facebook.com/trailerladenzo ... s/?fref=ts
Dit had ik veel eerder moeten doen! Probleem is verholpen in 2,5 uur....... heel bijzonder om mee te maken. Nu is het aan mij om rustig en zeker te blijven en kilometers te maken, wat we nu dus ook zeer zeker gaan doen! Haar eerste avontuur zit er al op, het oefenen niet meegerekend. O:)

Paspoortje; Prada, 4 jaar, merrie, haflinger x Fries, altijd blij, in voor knuffels, braaf en mijn vriendinnetje.

Verslagje!

We begonnen met grondwerken rondom de trailer om steeds een beetje dichterbij de trailer te komen.

1)
Afbeelding

2)

Afbeelding


Om vervolgens met de klep open hetzelfde te doen en dan moet ze ook over de klep heen lopen.

3)

Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)even kijken

Afbeelding

7)Ennnnn erin!

Afbeelding

Vervolgens was het de bedoeling dat ze er zelf in ging lopen, dit vanuit het principe, alles om de trailer is niet leuk en dan moet ik werken, in de trailer is rust. Wat ik nooit had verwacht, maar het werkte echt, ze draafde er zo in!

8)
Afbeelding

filmpje!

https://www.facebook.com/shakze/videos/ ... =3&theater

Daarna nog geoefend, stukje gereden, tips en tricks mee gekregen en met een zeer tevreden gevoel afgesloten!

Volgende dag direct zelf weer aan de oefening gegaan en we konden het ook zonder hulp *\%/*

9)
Afbeelding

filmpje!

https://www.facebook.com/shakze/videos/ ... =3&theater

Een zeer goede tip was om een camera te installeren, zodat ik niet meer bij elke hobbeltje in de stress schoot en weer ging kijken of ze nog wel goed stond.... echt wat een uitvinding!

10)

Afbeelding

En zo konden met een goed gevoel op pad....kilometers maken en vertrouwen krijgen! Nadat we een paar keer in de buurt zijn gaan rijden hebben we afgelopen weekend onze eerste wedstrijd op vreemd terrein gereden. Wij hebben namelijk de luxe dat er bij ons op stal ook elke maand een KNHS wedstrijd wordt georganiseerd.

11)Oefenen in de clubbak, voor het eerst onder het zadel op vreemd terrein

Afbeelding

Ze was zo braaf en blij, ze vind het echt leuk om mee te gaan!

12)He waar zijn we nu weer :):)

Afbeelding

13) Niet de beste proeven ooit gereden, maar het ging vooral om de oefening en vertrouwen.

Afbeelding

14) Om op de terugweg te gaan staan bunkeren als een bouwvakker in de trailer Y)(^)

Afbeelding

15) En we werden nog 4de ook :)F

Afbeelding

Jullie snappen wel dat ik op een roze wolkje zweef momenteel en dat we nu eindelijk allemaal leuke dingen kunnen gaan doen!

Vragen mag altijd, het is nu best al wel een lang verhaal geworden!

Tot ziens bij ons volgende avontuur! +:)+

Een reactie vinden we altijd leuk!

:evaw: :evaw:

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Van trailertrauma naar Prada haar eerste traileravontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:52

Had het al gezien op FB...maar TOP! *\o/*

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:53

Gaaf! Fijn dat het zo mooi en netjes opgelost is +:)+ <3

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 18:13

NinaCharlie schreef:
Had het al gezien op FB...maar TOP! *\o/*

Oh ja!? Wat leuk!
Deni11 schreef:
Gaaf! Fijn dat het zo mooi en netjes opgelost is +:)+ <3

Ja absoluut, alles zonder dwang en met rust! Dank je!

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Van trailertrauma naar Prada haar eerste traileravontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:54

Goed van je dat je hulp hebt gezocht, er gaat nu een wereld voor jullie open, heel veel veilige kilometers toegewenst op naar veel leuke uitjes en wedstrijden! :D

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Van trailertrauma naar Prada haar eerste traileravontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:57

Wat fijn he! Als je je paard makkelijk op de trailer krijgt! Alle stress valt dan weg!
Ik heb het twee jaar geleden laten doen bij mijn paard (en mezelf :P ), maar jeetje... wat een heerlijkheid.
Ik reed het paard nog maar een week of 6 toen ik er al spuugzat van was _O-

Ik wens je heel erg veel plezier met je trailermakke paard!!

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 19:25

silby schreef:
Goed van je dat je hulp hebt gezocht, er gaat nu een wereld voor jullie open, heel veel veilige kilometers toegewenst op naar veel leuke uitjes en wedstrijden! :D

Precies! De wereld ligt voor ons open nu!

Janine1990 schreef:
Wat fijn he! Als je je paard makkelijk op de trailer krijgt! Alle stress valt dan weg!
Ik heb het twee jaar geleden laten doen bij mijn paard (en mezelf :P ), maar jeetje... wat een heerlijkheid.
Ik reed het paard nog maar een week of 6 toen ik er al spuugzat van was _O-

Ik wens je heel erg veel plezier met je trailermakke paard!!

Het was idd ook heel goed voor mezelf, het duurde bij ons zolang voordat ik de stap maakte omdat wij alles op stal bij de hand hebben dus er was niet echt noodzaak zeg maar, maar wel irritant. Het is echt een heerlijkheid nu!

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Van trailertrauma naar Prada haar eerste traileravontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:05

Wat fijn dat het nu goed gaat.

cheidie

Berichten: 292
Geregistreerd: 23-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:18

Zo blij dat we Chantal hebben laten komen! En wat was het leuk gisteren *\o/* . Nu veel leuke dingen doen met Prada <3.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Van trailertrauma naar Prada haar eerste traileravontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:29

Wat mooi om te zien dat het zo goed gaat!
Hoe heb je dat gedaan met die camera?
Wat voor camera heb je er in hangen en hoe heb je de verbinding met ipad oid gedaan?

Ik heb een paard die super braaf de trailer op gaat maar tijdens het rijden erg onrustig is, dus zou graag een camera erin willen!

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 20:40

cheidie schreef:
Zo blij dat we Chantal hebben laten komen! En wat was het leuk gisteren *\o/* . Nu veel leuke dingen doen met Prada <3.

Ja dat was echt de beste actie van dit jaar! Jaaaaaaaa en jij bedankt voor al je steun! Absoluut, strandritje met Heidie kan nu ook! <3

Kayleigh327 schreef:
Wat mooi om te zien dat het zo goed gaat!
Hoe heb je dat gedaan met die camera?
Wat voor camera heb je er in hangen en hoe heb je de verbinding met ipad oid gedaan?

Ik heb een paard die super braaf de trailer op gaat maar tijdens het rijden erg onrustig is, dus zou graag een camera erin willen!

Dank je wel! De camera is aangesloten op het licht in de trailer, dus zodra het licht in de auto aan gaat gaat ook de camera aan. We hebben een tvschermpje in de auto, het is eigenlijk een camera voor achterop de vrachtwagen dat je kunt kijken als achteruit rijdt, maar het werkt ideaal! Ze maken verbinding met antennetjes, meer verstand heb ik er niet van, handige man en buurman hebben het gemaakt.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:42

saskiaojan schreef:
Kayleigh327 schreef:
Wat mooi om te zien dat het zo goed gaat!
Hoe heb je dat gedaan met die camera?
Wat voor camera heb je er in hangen en hoe heb je de verbinding met ipad oid gedaan?

Ik heb een paard die super braaf de trailer op gaat maar tijdens het rijden erg onrustig is, dus zou graag een camera erin willen!

Dank je wel! De camera is aangesloten op het licht in de trailer, dus zodra het licht in de auto aan gaat gaat ook de camera aan. We hebben een tvschermpje in de auto, het is eigenlijk een camera voor achterop de vrachtwagen dat je kunt kijken als achteruit rijdt, maar het werkt ideaal! Ze maken verbinding met antennetjes, meer verstand heb ik er niet van, handige man en buurman hebben het gemaakt.


Ah oke duidelijk! Dankjewel!

cheidie

Berichten: 292
Geregistreerd: 23-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:50

saskiaojan schreef:
cheidie schreef:
Zo blij dat we Chantal hebben laten komen! En wat was het leuk gisteren *\o/* . Nu veel leuke dingen doen met Prada <3.

Ja dat was echt de beste actie van dit jaar! Jaaaaaaaa en jij bedankt voor al je steun! Absoluut, strandritje met Heidie kan nu ook! <3


Jaaaaaa strandrit! Goed plan! Ik ben voor *\o/* . Camera mee, en mooie zonsondergang! <3

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 21:13

Mando schreef:
Wat fijn dat het nu goed gaat.

Ja echt een opluchting!

@cheidie, jaaaaaaa en eten bij de Mac, maar we nemen nu de rotonde wel goed 8-)
@kayleigh327 het is echt een aanrader, kost maar een paar tientjes, maar geeft zoveel rust!

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:21

Super! Wat fijn dat het je nu met hulp gelukt is, heel veel plezier samen met jullie tochtjes en wedstrijden.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 21:47

blensink schreef:
Super! Wat fijn dat het je nu met hulp gelukt is, heel veel plezier samen met jullie tochtjes en wedstrijden.

Dank je wel!!

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Van trailertrauma naar Prada haar eerste traileravontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:52

Wat fijn zeg! Herkenbare methode, werkte voor ons helaas niet. Maar fijn dat het voor jullie wel werkt. Op naar veel veilige en leuke kilometers! De wereld gaat voor je open :D

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 22:26

Amanda schreef:
Wat fijn zeg! Herkenbare methode, werkte voor ons helaas niet. Maar fijn dat het voor jullie wel werkt. Op naar veel veilige en leuke kilometers! De wereld gaat voor je open :D

Als dit niet had gewerkt was ik ook verder gaan zoeken, maar voor nu ben ik zeer tevreden...... Absoluut! Jij weet er alles van, bedankt!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Van trailertrauma naar Prada haar eerste traileravontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:29

Wij hebben ook een trailercamera inderdaad, heel erg fijn!
Mijn moeilijk te laden paard staat niet zo lastig op de trailer, hij is erg rustig.
Maar we kwamen er wel achter dat hij weer moeilijker begon te laden doordat hij te kort vast stond en enorm hing aan het touw in de bochten. Nu staat hij apart vast en laad hij ook weer veel makkelijker. Hij was gewoon even het vertrouwen kwijt.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Van trailertrauma naar Prada haar eerste traileravontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 13:11

Precies, je kunt precies zien wat ze doen en daarop inspringen. Ik raad het iedereen aan!

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Van trailertrauma naar Prada haar eerste traileravontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:22

Wat voor camera heb jij er in hangen sas?

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 21:41

silby schreef:
Wat voor camera heb jij er in hangen sas?

Een hele simpele van een paar tientjes, is eigenlijk een camera voor achterop de vrachtwagen, zodat je kunt zien wat er achter je gebeurd als je achteruit rijdt.

Anoniem

Re: Van trailertrauma naar Prada haar eerste traileravontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:03

Wat fijn joh TS! :D en gefeliciteerd met de prijs!

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 15:14

_Dominique schreef:
Wat fijn joh TS! :D en gefeliciteerd met de prijs!

Heel fijn idd! Lief dank je!