[FB] Bedrijfspagina problemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[FB] Bedrijfspagina problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:32

Ik hoop dat hier iemand zit die verstand heeft van het volgende probleem:

Wanneer ik mensen (inclusief mijzelf) ging taggen in mijn foto's op mijn bedrijfspagina, kwam dat altijd op de tijdlijn of album terecht van de getagte personen. Op deze manier heeft jouw werk ook meer bereik, wat gewoon handig is.

De laatste tijd lukt dat opeens niet meer. Ik kan de mensen taggen die ik wil taggen, maar het verschijnt niet meer in hun album of op hun tijdlijn en ik denk niet dat dat te maken heeft met de instellingen van hun privé account.. Mijn instellingen staan ook gewoon goed en ook ik krijg de foto's van mijn bedrijfspagina niet op mijn eigen tijdlijn. Wanneer ik mensen tag in foto's op mijn privé account, dan heb ik dit probleem niet.

Ik heb gegoogled en de manieren die ik vond uitgeprobeerd:
Bericht plannen en daarna taggen, klikken op de foto en dan taggen, bericht bewerken en de naam invoeren in "met wie was je?". Helaas zonder resultaat.
Ook lees ik meerderen die hetzelfde probleem ervaren op google, maar nergens staat een mogelijke oplossing.

Is hier nog wat aan te doen? Het is raar dat ik er eerder nooit problemen mee heb gehad..

Ik hoor graag naar jullie adviezen.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: [FB] Bedrijfspagina problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:36

Zou dat niet te maken heb met privacy instellingen van Facebook zelf? Ikzelf zou het niet op prijs stellen als bedrijven mij in iets taggen.

odD_Fotos

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Roggel

Re: [FB] Bedrijfspagina problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:51

Dat kan eigenlijk alleen maar te maken hebben met de privacy instellingen van de persoon die jij tagged. Zij bepalen nl. of ze uberhaubt getagged mogen worden, of dat ze eerst toestemming willen geven voordat een foto waarin ze getagged zijn op hun tijdlijn komt.
Het zou me echter niet verbazen dat er iets gewijzigd is in het beleid van Fb.
Overigens werkt het taggen e.d. het beste vanaf een pc/laptop. Vanaf een mobiel apparaat taggen, kan ook problemen opleveren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:51

HorseTopShop schreef:
Zou dat niet te maken heb met privacy instellingen van Facebook zelf? Ikzelf zou het niet op prijs stellen als bedrijven mij in iets taggen.

Geen idee, bij anderen lukt het wel. En ik tag meestal mijzelf en de eigenaar van het dier op de foto waar ik mee bevriend ben op Facebook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:53

odD_Fotos schreef:
Dat kan eigenlijk alleen maar te maken hebben met de privacy instellingen van de persoon die jij tagged. Zij bepalen nl. of ze uberhaubt getagged mogen worden, of dat ze eerst toestemming willen geven voordat een foto waarin ze getagged zijn op hun tijdlijn komt.
Het zou me echter niet verbazen dat er iets gewijzigd is in het beleid van Fb.
Overigens werkt het taggen e.d. het beste vanaf een pc/laptop. Vanaf een mobiel apparaat taggen, kan ook problemen opleveren...


Ja ik doe dat altijd via mijn laptop. Maar mijn instelling voor het taggen staant open en bij mijn naam lukt het dus ook niet... Wat voorheen dus wel lukte. Vandaar dat ik betwijfel of dat de oorzaak is.

odD_Fotos

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Roggel

Re: [FB] Bedrijfspagina problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:58

welkom in de vreemde/verwarrende wereld van de Fb pagina's... -O- dat spookt aan alle kanten en een reactie of oplossing hoef je van Fb over het algemeen ook niet te verwachten.
Wat gebeurt er trouwens als een persoon iemand tagged in een foto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:08

odD_Fotos schreef:
welkom in de vreemde/verwarrende wereld van de Fb pagina's... -O- dat spookt aan alle kanten en een reactie of oplossing hoef je van Fb over het algemeen ook niet te verwachten.
Wat gebeurt er trouwens als een persoon iemand tagged in een foto?


Echt bizar. Ik heb wel eens eerder gehad dat het taggen even niet lukte, maar dat probleem was al snel over. Opeens verschenen de foto's weer op mijn tijdlijn etc. Maar nu duurt het wel erg lang...

Ik beheer een pagina over mijn fotografie en een pagina over mijn tekeningen en bij beiden heb ik hetzelfde probleem. Het is met name dat ik mijzelf wil taggen in de foto, maar het verschijnt niet op mijn tijdlijn en in mijn album. Mensen die ik ken missen dan ook mijn berichten (pagina's laten ook jouw berichten maar aan weinig volgers zien).

Ik heb nooit gehad dat een persoon een ander tagte in mijn foto's. Deze functie heb ik ook uitstaan. Via mijn persoonlijk profiel konden mensen dat wel doen en diegene die getagt werd, kreeg de foto ook op zijn tijdlijn.

odD_Fotos

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Roggel

Re: [FB] Bedrijfspagina problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:28

Misschien dat het toch helpt als anderen iemand in een foto kunnen taggen. Dat helpt ook weer voor de verspreiding van het bericht. Hoe meer interactie er mogelijk is, hoe eerder en meer jouw bericht in de verschillende tijdlijnen zichtbaar wordt.
Ik moet zeggen dat ik er bij mij nog niet naar gekeken heb wat er momenteel gebeurt als er iemand in een foto getagged word.