Paarden 'achtergelaten' op voetbalveld in Lanaken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14047
Geregistreerd: 20-04-16

Paarden 'achtergelaten' op voetbalveld in Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 16:37

Het Belang van Limburg
Welzijn

Afbeelding
Foto door Amanda

In Lanaken zijn twee paarden achtergelaten op een voetbalveld. De dieren waren gechipt, maar niet geregistreerd op de huidige eigenaar. Er is gezocht naar de verantwoordelijke. Een dierenarts heeft ondertussen de paarden gecontroleerd, zij leken ondervoed en verwaarloosd.

De eigenares van de paarden in Lanaken reageerde al snel op de aantijgingen: "De twee paarden stonden daar niet om achtergelaten te worden. We gaan ze twee keer per dag voederen en ze krijgen hooi bij en water. De witte is iets magerder omdat ze last heeft van haar tanden. De dierenarts komt pas volgende week omdat hij nu vakantie heeft. De bruine hebben we pas van januari en zijn we aan het bijvoederen. We mochten gebruik maken van het voetbalveld van iemand die dat stuk in gebruik heeft van de gemeente."

De gemeente Lanaken reageerde hierop: "Het gemeentebestuur van Lanaken heeft geen toestemming gegeven om paarden te stallen op het voetbalterrein in Gellik. Het gemeentebestuur is eigenaar van het voetbalterrein en is dus de enige partij die het recht heeft om hiervoor toestemming te geven. Dit is echter niet gebeurd. Wij gaan een onderzoek opstarten om te weten te komen wie deze toestemming heeft gegeven. Want deze persoon heeft hiervoor geen autoriteit. De gemeente Lanaken wil haar inwoners oproepen om het gemeentebestuur in te lichten indien ze vaststellen dat er gebruik gemaakt wordt van de terreinen. Ook wordt de politiezone Lanaken-Maasmechelen ingeschakeld om het gebruik van de terreinen te controleren."

Ook in Meeuwen-Gruitrode zijn afgelopen maandag drie paarden in beslag genomen. Ze stonden in een wei en leken verwaarloosd en ondervoed. Een van de dieren bleek niet meer te redden en een veearts liet het paard inslapen. De politie stelde een pv op. De andere twee dieren verblijven momenteel bij het Vogel- en Zoogdierenopvangcentrum in Heusden-Zolder.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Paarden 'achtergelaten' op voetbalveld in Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:40

Ik vraag me toch wel een beetje af hoe simpel je moet zijn om iemand te geloven dat een voetbalveld van hem is :=

desalniettemin, erg sneu voor de dieren. hopelijk redden de andere 2 het wel.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:47

Celiien schreef:
Ik vraag me toch wel een beetje af hoe simpel je moet zijn om iemand te geloven dat een voetbalveld van hem is :=

desalniettemin, erg sneu voor de dieren. hopelijk redden de andere 2 het wel.


Ik heb me ook al een beeld gevormd :')

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paarden 'achtergelaten' op voetbalveld in Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:28

Die op het voetbalveld, zwaar verwaarloosd?? Die witte kan er inderdaad beter uit zien maar die vos, zo te zien aan de hoeven en hals valt dat heel erg mee.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Paarden 'achtergelaten' op voetbalveld in Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:32

Ik kan me niet voorstellen dat je blij wordt van twee paarden die je grasmat kapot lopen :=
Al helemaal niet in deze natte periode :?

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:41

mmm als ze deze 2 ondervoed vinden ken ik er hier in de buurt meerdere die er slechter bijstaan en uitzien....
Wel erg vaag verhaal met zo'n voetbalveld? dat wil je als cluppie toch niet hebben? blijft geen polletje recht zo

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:52

Het voetbalveld ziet er nu ook echt uit alsof er wekelijks gespeeld wordt dus kan me er n.a.v. het filmpje al meer bij voorstellen dat iemand het wel geloofd als gezegd wordt dat het als wei gebruikt mag worden :)

fjordjes

Berichten: 12034
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Paarden 'achtergelaten' op voetbalveld in Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:55

Op Facebook stond een heel ander verhaal. Dat de eigenaresse van de paarden die op het voetbalveld ze daar mocht zetten en na de carnaval weer op zou halen.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:14

Zwaar verwaarloosd is toch een heel zware term die hier gebruikt wordt. Komaan zeg.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Paarden 'achtergelaten' op voetbalveld in Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:25

Ik vind de dieren er ook goed uit zien.. De witte ziet er was smoezelig uit door de wintervacht ja, en mocht wat dikker, maar zo zien heel veel oudere paarden toch uit?

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Paarden 'achtergelaten' op voetbalveld in Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:55

Wat een onzin zeg, zwaar verwaarloosd!

En dat iemand een voetbalveld bezit is mogelijk hoor.
Wij zijn ooit een keer bij een te koop staande boerderij gaan kijken en daar hoorden o.a. een voetbalkantine en twee officiële complete voetbalvelden bij. Alleen denk ik niet dat de eigenaar het prettig had gevonden om daar paarden te laten grazen..

b485
Berichten: 1093
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Paarden 'achtergelaten' op voetbalveld in Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:03

Hier in de buurt is ook een voetbalveld met kantine een kleedkamers waar al jaren koeien op het veld lopen in plaats van voetballers.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:09

dat veld ziet er idd niet uit alsof daar nog gesport wordt.
En verwaarloost zien die dieren er ook niet uit.

gevalletje:


Afbeelding

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:03

Manadeluca schreef:
Zwaar verwaarloosd is toch een heel zware term die hier gebruikt wordt. Komaan zeg.


Dat vind ik dus ook.Paarden die ik opgevangen heb,die zien er 10 keer minder goed uit als deze 2 uit het filmpje.
Voetbalveld is al een poos verlaten zag ik,word niet meer op gespeeld,het gras is n.l. verwilderd en te hoog.

KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:08

Mijn oudje ziet er ook zo uit als die witte :') Zwaar verwaarloosd, jaja.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:13

Raar suggestief artikel.
De paarden waren:
A) niet zwaar verwaarloost, en
B) niet achtergelaten.
Ofwel komkommertijd waarin een misverstand wordt opgeblazen om pagina's te vullen.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Paarden 'achtergelaten' op voetbalveld in Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:15

Zwaaaaar mishandeld. :')

Zien er hartstikke prima uit toch? En bij voetbalveld had ik ook een wat ander beeld, dit is gewoon een weiland. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:17

Nou nou, "zwaar verwaarloost".... := De vos heeft een deken op notabene. Meestal doet men dat niet bij verwaarlozing. :')
Maar of het nu verstandig is om die dieren op een voetbalveld te zetten.. (of het gebruikt wordt of niet veranderd niets aan het feit dat dat niet slim is. De meeste voetbalvelden zijn van de gemeente dus even navragen of dat ding echt verhuurd mag worden als weide is wel zo slim.)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-03-17 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:18

Er wordt gezegd, wat verwaarloosd. Maar ik zie twee goed onderhouden dieren. De witte mogelijk iets te schraal en wat kaal aan het hoofd maar dat is minimaal. Goede hoeven. Deken heel en netjes schoon. En het gras van het veld kan idd wel een maaibeurt gebruiken. Kan beter als het nat is met paarden of schapen dan maaien met een machine die alles kapot drukt.

Mijn pony heeft vroeger in de winter ook wel op dergelijke speelveldjes gestaan om het gras kort te houden. :Y)

Of het mag of niet, ik begrijp dat de gemeente geen toestemming geeft omdat het niet gemeld was aan ze. Oftwel een groot misverstand.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Paarden 'achtergelaten' op voetbalveld in Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:20

eh nee, de gemeente heeft gewoon geen toestemming gegeven.... Heeft niets te maken met gemeld of niet. Het mocht gewoon niet. :) Een of andere clown heeft gedaan alsof dat terrein van hem/haar was en die mensen toestemming gegeven zonder dat de gemeente dat wist.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Paarden 'achtergelaten' op voetbalveld in Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:20

Aha had niet begrepen dat het een gemeente veldje was.

Salora
Berichten: 200
Geregistreerd: 14-02-17

Re: Paarden 'achtergelaten' op voetbalveld in Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:40

Ze worden zowieso ontwormt bij ons en dan komt er een veearts bij kijken.


Jezus.. Doe dat andersom!! Wie zegt dat ze niet net ontwormt zijn? :/

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden 'achtergelaten' op voetbalveld in Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:58

Alsof een DA dat kan zien.....
Mestonderzoek is niet bepaald betrouwbaar. Ik douw bij een nieuw paard of verhuizing van een paard ook een wormenkuur erin. Mooi geen zin in "kruisbestuiving" van een andere stal.