[Info]E-on Vue: Creëer je eigen landschap in 3D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Century

Berichten: 5965
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

[Info]E-on Vue: Creëer je eigen landschap in 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 15:20

Al een hele tijd geleden liep ik tegen het programma E-on Vue aan (http://www.e-onsoftware.com/). Een programma om in 3D digitaal landschappen te creëren. Van woestijnen tot bergen tot diepzee, van alles is mogelijk.

Afbeelding
(voorbeeld van http://www.cornucopia3d.com/portfolio/artur-rosa)
(Niet van mij dus ;) )

Films zoals Avatar, Pirates of the Caribbean en nog véél meer maken gebruik van Vue voor hun landschappen. Het kan dus écht heel echt!

Zelf heb ik enige ervaring in 3D-ontwerpen (en vind het enorm leuk), dus dit programma maakte wel wat in mij wakker. Ik heb eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en de gratis versie (Vue Pioneer) en de PLE (Personal Learning Edition) van Complete gedownload. De eerste is gratis en altijd geldig, maar vrij beperkt. De tweede is redelijk uitgebreid (maar content is nog wel beperkt), en maar 30 dagen geldig. Ik wil het programma ontdekken zodat ik kan besluiten of ik het geld ervoor over heb. :)

Mijn eerste render is nog een beetje meh, maar voor een eerste keer nog niet zo slecht denk ik.
Zijn er meer mensen bekend met of geïnteresseerd in dit mooie product?

Afbeelding
(Wel van mij dus :P)
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 03-05-18 20:57, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast naar regels UK

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:21

Wel gaaf! Is dat niet moeilijk om te maken of niet?

Century

Berichten: 5965
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 15:28

Sommige dingen zijn niet zo moeilijk, maar om het echt een geheel te laten zijn wat er echt uit ziet is wel lastig. Echte natuur is vaak behoorlijk gedetailleerd. Dan kom je er niet mee weg met wat struikjes, rotsen en bomen.

Terrein, bergen, water is vrij snel en gemakkelijk toe te voegen. De stenen en struikjes op de grond in mijn render zijn ook automatisch gegenereerd door het kiezen van een ecosysteem, maar je zult wel de parameters moeten tweaken tot het eruit ziet zoals je wil. De tool zelf is naar mijn mening niet zo moeilijk te bedienen, maar om alles samen te laten komen tot een geheel, dat is wel moeilijk. En tijdrovend :P

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [CENTRAAL]E-on Vue: Creëer je eigen landschap in 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:56

Na overleg hebben we besloten dat dit topic beter op [UK]Uit de Kunst past dan op [ENT]Entertainment, dus heb ik het topic verplaatst.