Help, wedstrijdstress!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Copernicus

Berichten: 74
Geregistreerd: 25-11-16

Help, wedstrijdstress!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 21:28

Hoi,

1.Ik ben er net achter gekomen dat ik enorme wedstrijdstress heb! Mijn vorige wedstrijd viel hartstikke mee! :) (Ik was 3e geworden!) Maar toch, ik rij op 10.42, en moet paardje overnemen om 10.07! Dat is dus: om 10.14 begin ik dus met poetsen: 20 min,
dus om 10.34 inrijden = Heb ik 8 min, is dat goed?

2. Help, er is thema carnaval, zal ik er iets mee doen? ik wou evt als 'unicorn' gaan! :)

3. Iemand tips voor halthouden bij de G?

Alvast bedankt,
Xxx

jankawijnsma

Berichten: 450
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Raard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:31

8 minuten rijden is te kort, paard is al gepoetst dus gewoon opstappen en losrijden. Als je morgen nog snel iets moet bedenken qua verkleden zou ik t maar niet al te ingewikkeld maken daar heb je geen tijd meer voor. Misschien alleen jezelf verkleden met iets wat je al hebt.
De overgang naar halthouden actief rijden en niet te vroeg, dus pas vanaf x. Of hoef je niet tussen x en g halt te houden?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Help, wedstrijdstress!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:35

Ik gok dat ze F proeven rijdt...en bij sommige proeven moet je idd op G halthouden en groeten. (aan het einde van de proef)

Copernicus

Berichten: 74
Geregistreerd: 25-11-16

Re: Help, wedstrijdstress!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 10:27

@Bellatrix ja die rij ik idd

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Help, wedstrijdstress!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:47

Bij welke manege rij je?

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Help, wedstrijdstress!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:03

Als je een paardje overneemt, komt die dan net niet uit de ring met iemand anders? In dag geval is het paardje toch al gevlochten, gepoetst, gezadeld en losgereden?
Dan zou je dus om 10:14 uur zo op kunnen stappen en verder kunnen rijden, dan heb je een half uur en dat is ruim voldoende!

_AnnelotD
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-16

Re: Help, wedstrijdstress!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:44

Het lijkt mij verstandig om een 'groom' mee te nemen, doe ik zelf ook altijd. Die kan je met alles helpen en als je hem / haar van te voren verteld wat er aan de hand is, kan die persoon de meeste dingen al voor je doen. 2 werken sneller dan 1 ! voor de rest, gewoon genieten. Wat de verkledingspartij betreft, ik zou het niet al te uitgebreid maken, kost alleen maar tijd en de helft van de dingen verlies je toch. denk er ook aan dat het jou of de pony niet in de weg gaat zitten tijdens het rijden. Veel succes!

_AnnelotD
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:46

_AnnelotD schreef:
Het lijkt mij verstandig om een 'groom' mee te nemen, doe ik zelf ook altijd. Die kan je met alles helpen en als je hem / haar van te voren verteld wat er aan de hand is, kan die persoon de meeste dingen al voor je doen. 2 werken sneller dan 1 ! Het vlechten en zo doe ik als ik weet dat ik weinig tijd heb, al de dag van te voren. voor de rest, gewoon genieten. Wat de verkledingspartij betreft, ik zou het niet al te uitgebreid maken, kost alleen maar tijd en de helft van de dingen verlies je toch. denk er ook aan dat het jou of de pony niet in de weg gaat zitten tijdens het rijden. Veel succes!