[VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:17

Wat jammer dat je in een redelijk korte tijd twee bijrijdpaardjes moest opgeven. Soms lopen die dingen zo.
Ik kom natuurlijk weer volgen, jullie zien er op t filmpje uit als een leuke combi!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 17:30

Reusje_xx schreef:
Wat jammer dat je in een redelijk korte tijd twee bijrijdpaardjes moest opgeven. Soms lopen die dingen zo.
Ik kom natuurlijk weer volgen, jullie zien er op t filmpje uit als een leuke combi!


Inderdaad, Ik hoop dat ik nu lekker kan genieten van Santana! :)
Bedankt voor de complimenten! <3

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:13

Ik volg! :)
Je hebt een leuk dier om te rijden! Filmpje gekeken en haar galop, groooooot! Makkelijk te zitten? :=

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 19:56

Zit wel makkelijk, links zat ik zo uit. Maar rechts... :=
Viel er bijna af. _O-

Komt ook omdat ik nog nooit in een spring zadel had gezeten. :*

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:13

Springzadel werkt inderdaad ook niet zo mee als je daar nog nooit mee hebt gereden. Ik kan ook echt niet op mijn kont zitten met springzadel :')
Heel veel succes en vooral plezier met Santana!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 20:46

Het was wel makkelijk met ademhaling, zo'n gecontroleerde galop! ;)

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:32

Is het niet lastig? Een eigenaresse die Engels spreekt? (Ze spreekt Engels toch)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 09:54

Nee hoor, want we kunnen alle drie Engels (dat van mijn moeder is dan wel super Nederlands, haha), ik heb geluk dat ik dol op Engels ben! :) Als we het niet goed zouden kunnen vinden was het misschien wat lastiger geweest, maar we kunnen het echt goed vinden, dus af en toe een Nederlands of Duits woordje tussendoor is ook wel grappig.
Er zijn best veel Duitse/Nederlandse woorden die met elkaar overeenkomen. :P

Straks ga ik met mijn moeder naar de epplejeck, ik ga ook duidelijk uitleggen waarom we de twee producten/hulpen haal, want ik snap het heel goed als mensen daar hun vraagtekens bij trekken! :j

Ik ben trouwens ook te volgen op mijn blog (zo ook via mijn onderschrift), als jullie het leuk vinden kan ik het ook hier plaatsen. Mijn blog

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:42

Ik volg ook mee. Leuk paardje! Zo kan je heel erg goed je Engels verbeteren :)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 14:39

Dat klopt zeker! :)

Net terug van de epplejeck, zal straks alles laten zien! :D

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 02:12

Zoals beloofd, alleen een beetje later dan verwacht.
Ik mag alle spullen die ik heb gebruiken, de bandages (ze heeft voor bescherming nodig), halster, borstels, snoepjes, dekjes, etc. Heel erg leuk, want die lagen te verstoffen :')
Maar goed, die moest ik/moesten we dus schoon maken etc. Borstels met mesjes en vorken haar-vrij gemaakt en toen in de detol laten weken en gewassen. Daarna laten drogen. Halster, halstertouw, katoenen handschoentjes en mijn Roeckl handschoentjes heeft mijn moeder ook in de dettol en met afwasmiddel gewassen.
Mijn lichtblauwe bandages gaan in de was, en mijn blauwe dressuur dekje, foam dekje en vzh dekje gaan ook apart.
Alle snoepjes geordend, lijnzaad opgeruimd, elastiekjes geordend.
Nieuwe sporen en sporenriempjes gehaald. Super fijn! Laarzen ingevet en ook wat extra 'geverfd' met lederverf van Ariat die precies de goeie kleur is! :D
Verder een proevenboekje aangeschaft mocht ik op wedstrijd gaan en proeven willen oefenen! :)

En het belangrijkst: samen met Santana's eigenaresse hebben we besloten om een longeerhulp te halen die ik en zij langzaam gaan opbouwen . We willen haar natuurlijk weer goed in bespiering krijgen en dan is longeren altijd een goeie optie! :)

Afbeelding
Afbeelding

Weet iemand toevallig bij welke webshop je een cognac sperriempje maat full kan bestellen?
San heeft cognac tuig en een zwart sperriempje. Wilde een cognac halen, maar die hadden ze niet (meer?)...Afbeelding

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:30

Misschien kan je het hoofdstel opzoeken en aan de winkel waar het hoofdstel vandaan is vragen of het ook mogelijk is om alleen de sperriem te kopen?

Bij Agradi hebben ze dit hoofdstel:
https://www.agradi.nl/horka-hoofdstel-v ... d-pony.htm

Misschien is daar iets mee te doen? Ik weet niet of de kleuren overheen komen


Silkwood

Berichten: 2543
Geregistreerd: 24-05-14

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:46

Wat een leuke spullen zeg! De eigenaresse klinkt ook erg aardig, vooral omdat je ongeveer vrij bent in alles wat je wil doen. Super leuk! :D

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:02

Wat ontzettend fijn dat je al je eigen spullen mag gebruiken en ze open staat voor het longeren!
Van dat hoofdstel waren al wat tips gegeven, denk inderdaad kijken waar ze het hoofdstel gekocht heeft en daar vragen :)
Ze heeft een vriendelijk koppie!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 16:21

Uhm, ze komt uit Duitsland hè, het tuig dus ook :P

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 08:39

Anoniem schreef:


Misschien kunnen we hier wat mee, dankjewel! :)

Vandaag heb ik mijn laatste dag stage, op manege Veldt. Ik loop als begeleider mee op ponykamp en het is erg gezellig. Zijn super veel verschillende kinderen!

Vanavond naar San, ik heb er zin in! Mocht ik merken dat het rijden niks wordt door rugpijn of andere gewrichten (door stage), dan kan ik ook longeren. :)
Ga er wel vanuit dat ik gewoon kan rijden!

Zaterdag doe ik haar ook extra deze week.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 22:03

@Pernilla, de frontriem is binnen! Wat gaatjes bij geprikt, morgen passen! Heel erg bedankt!

Afbeelding

Rijden verliep goed maandag. Ze was wel erg spooky, zag van alles (het geluid van de regen op het dak hielp niet echt mee...) maar niet echt schrikkerig en dus erg braaf. Galop zat ik al wat beter, sturen was alleen wat lastig omdat beenhulpen geven nogal vreemd is.
Ik heb morgen les en ga haar dan wat meer oppakken, moet even de juiste methode doorkrijgen. Ga daar liever niet zelf over aanrommelen, omdat ik zelf altijd veel te veel toesta... :3
Denk dat de les ons heel erg gaat helpen, dat hoop ik idg!

Ik was jullie nog een uitleg verschuldigd, al wisten jullie het nog niet. :+ Daarom de volgende quote, uit het Tuiger topic, hier hadden we het over hulpteugels.

AlwaysH schreef:
Ik vind mensen vaak wat overdreven reageren wbt hulpteugels. Ikzelf reed met een coque en die gaan we nu zelf bij Santana ook aanschaffen. Mijn hypermobiel lichaam trekt dat stukje doorzetten niet. Je hebt een constante druk van ongeveer 4 kg nodig om je paard niet alleen via achteren maar ook de voorkant duidelijk te maken dat ze rond gaat lopen. Voorkant houd je tegen en de achterkant en de middenhand spoor je naar voren.
Maar met zo'n lichaam zoals dag van mij houd je dat niet vol, ik houd het vol als ik er eenmaal ben en maximaal 250 gram in mijn handen heb. Mijn rug en vooral schouders en ellebogen houden het niet vol en die coque is dus een extra kracht die ik met mijn lichaam niet kan gebruiken. Een hefboomwerking.

Edit: ik krijg dus echt pijn en kramp van het moeten vasthouden. Het is een onbegonnen gevecht. Die ontspanning en lang en laag lukt zeker wel, het oprichten en rond maken, precies op de loodlijn, dat lukt niet. Als ze er bij mij eenmaal doorheen zijn snappen ze het 'trucje' en dan heb ik geen hulp meer nodig. Verder heb ik ook geen last van de hms.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:10

Snap wel dat je met hulpteugel rijd :j soms heb je net even dat extra beetje nodig dat je zelf niet hebt en dan kan het erg handig zijn. Zolang je het goed gebruikt niks mis mee.

Gebruik zelf ook een hulpmiddel maar dan juist voor mijn benen haha. Heb verminderd gevoel en krachtverlies in mijn benen en daardoor is beenhulpen geven wat lastiger. Bij mijn eigen paarden heb ik dit opgelost door ze helemaal beendoof te maken (geeft mooie reacties als je er iemand anders opzet := ) en ze helemaal op zweephulpen te zetten. Zweep op de schouder is bv aanspringen in galop, met gewoon de normale teugelhulp erbij.

Als ik een paard rijd dat normaal wordt gereden gebruik ik gewoon mijn benen met zweepje erbij om het duidelijker te maken. Werkt prima :)

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:11

Heel veel succes met je les!
En dat de spullen uit Duitsland komen is natuurlijk logisch... :')
Wel fijn dat je een nieuwe sperriem hebt!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 22:52

@Terra, dat snap ik! Bijzonder! :)

@PrimaDonna_, dankjewel! En inderdaad!

xxxmh

Berichten: 3488
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:57

Ik rij op de manege nu ook op een paard die altijd met coque loopt. Als ze zonder loopt dan drukt ze helemaal haar rug weg en dat is voor een manegepaard met minder ervaren ruiters niet handig. Ik rij haar wel altijd met coque tijdens de carrouseltrainingen omdat het net wat makkelijker stuurt. Moet het NK wel met martingaal rijden. Het paard doet haar hoofd zonder hulpteugel heel apart.

Afbeelding
Zoals het linkerpaard maar dan met haar neus nog meer naar boven zeg maar.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 23:59

Klinkt eerder als rugproblemen. :=
Waarom is een coque niet toegestaan? Is vriendelijker lijkt me.

xxxmh

Berichten: 3488
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:05

AlwaysH schreef:
Klinkt eerder als rugproblemen. :=
Waarom is een coque niet toegestaan? Is vriendelijker lijkt me.


Klopt van de rugproblemen denk ik. Maar als er allemaal beginners of licht gevordere ruiters zonder die coque erop zitten dan wordt het alleen maar erger. Is en blijft helaas een manegepaard. Ze is ook heel moeilijk nageeflijkheid te rijden.

Regelement is dat de enige hulpteugel een martingaal mag zijn helaas.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 00:08

xxxmh schreef:
AlwaysH schreef:
Klinkt eerder als rugproblemen. :=
Waarom is een coque niet toegestaan? Is vriendelijker lijkt me.


Klopt van de rugproblemen denk ik. Maar als er allemaal beginners of licht gevordere ruiters zonder die coque erop zitten dan wordt het alleen maar erger. Is en blijft helaas een manegepaard. Ze is ook heel moeilijk nageeflijkheid te rijden.

Regelement is dat de enige hulpteugel een martingaal mag zijn helaas.


Wat vreemd dat je alleen met martingaal mag zeg! En ja, dat kan ik me voorstellen. Manegepaard blijft een manegepaard.