Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:56

Meis een dringend advies, bel eens met een willekeurig ander ziekenhuis en vraag eens naar de gipsmeester, en leg je probleem eerlijk voor... Want er is zoveel raars gedaan bij je moeder.. Klinkt echt asof ze maar wat gedaan hebben. Zoals Vjesta al zegt de houding is totaal anders, nu kan het zijn dat ze dat expres hebben gedaan maar dan zou je toch meer padding verwachten in het korset.

kimmie1

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:55

Een kennis van me heeft ook zo gelegen tussen twee tafels toen ze haar rug gebroken had dus ik denk dat het niet zo raar is. En buiten dat, zullen ze dat niet beter in het ziekenhuis weten waar ze dagelijks dit soort dingen doen als een paar Bokkers hier?

goldith

Berichten: 492
Geregistreerd: 30-09-04

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:18

Hoe gaat het nu met je moeder, TS? Is het nog wat te doen voor haar of is er inmiddels een andere oplossing gevonden?

Dais_

Berichten: 4030
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 21:01

Ze zit haar tijd uit. Er kwam een vriend van mijn vader langs welke 6 maanden!! een gipskorset aan heeft gehad. Ook hij heeft van die smetplekken gehad, maar bij hem hebben ze het ook niet gewisseld. Behalve littekens heeft hij er niks aan over gehouden. Met dat verhaal in haar achterhoofd houdt ze het nu ook vol, onder het motto 'bij mij is het maar 6 weken'.

Ze begint wel een serieus slaaptekort te krijgen. Zelfs met een slaappil slaapt ze amper 3 uur per dag (dus die neemt ze ook niet meer in). Ze is wel heel moe, maar kán gewoon niet slapen. Schijnbaar kan dit te maken hebben met haar medicatie (pijnstilling), maar zonder pijnstilling is het helemaal niet houdbaar. Nog 16 dagen te gaan...

Gisteren hebben we haar voor het eerst buiten in het zonnetje gezet. Het was zulk mooi weer en ze wilde zó graag even naar buiten. We hebben haar goed ingepakt en lekker 10 minuutjes buiten in het zonnetje gezet :D

Ook mag ze sinds een paar dagen stukjes lopen met krukken. Ze mag haar ene been niet belasten, maar ze heeft er inmiddels handigheid in gevonden om op 1 been met krukken te lopen zonder te springen/hupsen en het stemt haar positief dat dit gewoon gaat :D

Ik heb er onwijs veel respect en bewondering voor hoe ze het hele traject/proces ondergaat en er zo sterk onder blijft :o :) .

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:49

Wat een bikkel. Ik had drukplekken bij mijn enkel en werd gek van de pijn. Ik heb het er wel af laten halen, drie keer. Toen bleek dat er een breuk niet gezien was en dat dus de stand verkeerd was. Kan zomaar indenken dat dit bij je moeder ook zo is. Doorbijten is niet altijd het beste, en ze is toch alweer een week verder. Ik zou nogmaals overwegen of opnieuw laten aanmeten niet verstandiger is.

Dais_

Berichten: 4030
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 09:58

Dat wil ze niet en ik kan haar niet dwingen :) .

goldith

Berichten: 492
Geregistreerd: 30-09-04

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:58

Wat knap van je moeder, goed dat ze er zo positief onder blijft. Hopelijk voelt ze zich snel iets beter! Heel veel sterkte en beterschap gewenst! Ook voor jou/jullie, vanaf de zijlijn toekijken is ook niet makkelijk.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 00:20

Dais_ schreef:
Dat wil ze niet en ik kan haar niet dwingen :) .

Zeker waar! Ze heeft wel geluk dat ze zo'n lieve dochter heeft. :)

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 00:47

Hoe gaat het nu met je moeder?

Dais_

Berichten: 4030
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 08:19

Ze is bevrijd uit haar korset en de drukplekken zijn nu onder controle. Het viel me nog mee gezien de hoeveelheid etter die er de laatste week vanonder het korset kwam. Niettemin zijn het toch 6 lelijke plekken.

Ze heeft weer nieuwe oefeningen gekregen van de fysio om te leren lopen en sterker te worden.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:32

Wat een verademing zal dat zijn geweest!! Fijn hoor, heet ze nog veel pijn?

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:13

Blijf het naar vinden. Hoop dat de plekken snel opknappen. Klonk ontzettend pijnlijk allemaal. Sterkte voor je moeder!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 00:23

Ze is er iig uit, respect dat ze het volgehouden heeft. Sterkte met het herstel.

Dais_

Berichten: 4030
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 10:59

Dankjulliewel :)