Goede dierenarts gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Re: Goede dierenarts gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 09:58

@ElCid daar zijn we nu mee aan het overwegen. We willen het liefst iets in de buurt aangezien we hem zo min mogelijk stress willen bezorgen wat wel gebeurd als we een lange rit gaan maken.
Bedankt voor de tip :)

@SuzanLarissa Volgens de DA was dit niet zorgelijk en volgens hem gewoon buikvet.
Ik zal eens kijken of ik een aantal foto's van Tijger kan maken zodat jullie hem ook kunnen beoordelen/bekijken.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:03

Ik zou denken blaasgruis of blaasontsteking maar het lijkt me dat iedere dierenarts daarnaar kijkt.

Blaasgruis is echt ronduit gevaarlijk!
Als de blaas niet wordt uitgeknepen, scheurt deze en gaat hij dood.
Misschien moet hij een operatie, zodat de opening wat groter wordt.

Bij mijn kat was de oplossing, als kat alleen verder, in een heel rustig huishouden.
En altijd vers voer.

Ik ken geen dierenarts bij jou in de buurt.

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:05

Laatst bijgewerkt door ElCid op 15-02-17 10:12, in het totaal 2 keer bewerkt

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 10:08

Allereerst het zwarte bultje.
Afbeelding

En op deze foto de buik.
Je ziet goed het verschil tussen het hangbuikje en de ronde buik die hoger zit.
Afbeelding

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Re: Goede dierenarts gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 10:09

Hij loopt ook altijd met een kromme/bolle rug.

SuzanLarissa

Berichten: 2707
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: durkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:24

Als ik zo de foto's zie, zie ik een zieke kat. Hoe en wat kan je natuurlijk niet zien van een foto, maar hij ziet er ongemakkelijk uit. En hij heeft idd een echte bolle buik.
Was zijn blaas wel leeg bij controle? Niet dat hij zijn blaas gewoon stampvol heeft zitten?
Of gaat hij wel goed naar de bak?

Edit: Misschien wat cru gezegd, van ik zie een zieke kat maar zo komt het wel bij me over.
Ook omdat je zegt dat hij altijd zo krom loopt


Ik vind het wel echt top dat je alles tot de bodem uit wil zoeken en open staat voor alles _/-\o_

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 10:50

SuzanLarissa schreef:
Als ik zo de foto's zie, zie ik een zieke kat. Hoe en wat kan je natuurlijk niet zien van een foto, maar hij ziet er ongemakkelijk uit. En hij heeft idd een echte bolle buik.
Was zijn blaas wel leeg bij controle? Niet dat hij zijn blaas gewoon stampvol heeft zitten?
Of gaat hij wel goed naar de bak?

Edit: Misschien wat cru gezegd, van ik zie een zieke kat maar zo komt het wel bij me over.
Ook omdat je zegt dat hij altijd zo krom loopt


Ik vind het wel echt top dat je alles tot de bodem uit wil zoeken en open staat voor alles _/-\o_


Of hij zijn blaas vol heeft zitten weet ik niet.
Hij gaat wel goed naar de bak en je hoort hem dan wel altijd plassen, dus ga er vanuit dat dat wel goed zit.
Wij zien ook echt een zieke kat en vinden dat ontzettend naar...

Ik heb altijd al open gestaan voor alles, ik wil gewoon het beste voor mijn beestjes.
Vind ook dat als je een topic opent je er ook voor open moet staan anders heeft een topic natuurlijk weinig zin :)

SuzanLarissa

Berichten: 2707
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: durkum

Re: Goede dierenarts gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:36

Wel goed dat hij gewoon naar de bak gaat, dan zit de blaas ook niet vol.

Ik zou nu ook niet weten wat je verder kan doen, hij heeft duidelijk last ergens van, zoals je zegt met de pijnstilling. Je kan natuurlijk nog een second opinion ergens anders doen, of bij een gewone Da of een holistische.

Had je nog contact gehad met de Da vandaag?

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:00

Die buik kan toch helaas heel goed FIP zijn, heel simpel gezegd bij natte FIP lekken de organen en vormt er een teveel aan vloeistof in de buikholte. Heb je nog een bloedtest laten nemen want uit het eiwit ratio kun je ook een hoge waarschijnlijkheid concluderen, punctie is zekerder maar eigenlijk moet je dit eerst uitsluiten want als het FIP is dan hebben alle andere behandelingen toch geen zin meer.

Gaat hierom;Albumine/Globuline ratio op plasma of effusievloeistof. Een eiwitgehalte > 35 g/L en A/G < 0,4 is zeer suggestief voor FIP. Wanneer A/G > 0,8 is het zeer waarschijnlijk geen FIP.
Alfa-1-glycoproteïnezuur is gestegen bij FIP. Het probleem is dat dit eiwit bij tal van aandoeningen kan stijgen zoals bij virale, bacteriële, schimmelinfecties en bij recent trauma.



Sorry dat ik daar misschien over doordram maar ik heb dit al eerder meegemaakt (de eerste keer dat ik FIP had bij een van mijn katten herkende de DA het ook niet)