Karakter spinghengsten Etoulon VDL en Chapeau TN

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anneked
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-02-17

Karakter spinghengsten Etoulon VDL en Chapeau TN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 14:41

Hoi allemaal,

Ik heb voor mijn merrie fokadvies van het KWPN ontvangen, uit het advies heb ik twee hengsten gekozen die mij enorm aanspreken, nl. Etoulon VDL en Chapeau TN. Op springgebied kunnen deze hengsten mijn merrie allebei verbeteren, waar het mij nu nog om gaat is welke hengst heeft het fijnste karakter, en dan vooral op stal en in de omgang. Zijn er mensen die ervaring hebben met nakomelingen van deze hengsten (hoe zijn deze in de omgang?) of die deze hengsten van dichtbij kennen of gezien hebben?

Ik zou zeer geholpen zijn met wat reacties.

Alvast hartelijk dank!

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Karakter spinghengsten Etoulon VDL en Chapeau TN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:50

EHK --> F-AM. Aangezien het om info over de hengsten zelf gaat verplaatst naar Fokkerij Algemeen.

Anoniem

Re: Karakter spinghengsten Etoulon VDL en Chapeau TN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:55

Ik heb met een nakomeling van Etoulon gewerkt, een hengst. Super gedrag, in de omgang en met rijden! Je merkte niet dat het een hengst was.

Chapeau heb ik geen ervaring mee.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 15:00

Voor Chapeau zou ik gewoon even bij Nijhof (zijn aardige mensen waarbij je de hengsten altijd kunt komen bekijken) langs gaan, kun je 'm in levende lijve meemaken en weet je gelijk hoe hij is. Zijn eerste veulens komen dit jaar, dus ik denk dat je niet veel info zult vinden. Etoulon is zelf niet de makkelijkste (maar geeft wel mooie en vooral goede paarden), maar bedenk dat ieder paard een moeder heeft.

anneked
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-02-17

Re: Karakter spinghengsten Etoulon VDL en Chapeau TN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 13:55

Bedankt voor jullie reacties!