Deken met platte sluitingen aan de voorkant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lonneke

Berichten: 1494
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: limburg/venlo

Deken met platte sluitingen aan de voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 14:05

Hoihoi

Mijn friese merrie wrijft snachts op stal met de voorkant van haar deken tegen de muur aan, (gips) waardoor de muur behoorlijk aan het brokkelen gaat. Ik heb haar al wat meer id stal gehangen om verveling tegen te gaan maar nu ben ik eigenlijk ook op zoek naar een deken met geen ijzeren/harde sluitingen aan de voorkant. Zodat als ze het nog doet de muur heel blijft..

Zie dat de bucas dekens zo'n sluitingen hebben die ik zoek maar ik vraag me af of iemand nog tips heeft voor zon zelfde soort sluiting op een deken in een iets lagere prijsklassen.
Ben wel echt opzoek naar een waterdichte winterdeken :)

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Re: Deken met platte sluitingen aan de voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:07

Hengsten deken een idee? Moet wel over het hoofd maar dan heb je helemaal geen sluitingen

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:09

Realiseer je wel dat als de muur niet meer kapot gaat het met een beetje pech je deken is die enorm gaat slijten.
Had laatst goedkopere dekens fezien met een soort buiksingel sluiting op de borst, zal eens kijken of ik ze terug kan vinden.

_Lonneke

Berichten: 1494
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: limburg/venlo

Re: Deken met platte sluitingen aan de voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 14:15

Ja ben ik ook bang voor dat de deken wel behoorlijk wat te lijden heeft zo, maargoed het is maar een korte periode dat ze de hele nacht op stal staan dus dat scheelt weer.

Hindafree ja een hengstendeken zou ook nog een optie zijn maar mocht ik iets met een ander soort sluiting vinden doe ik dat het liefst. Toch het makkelijkst :)

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:26

Deken met dichte borst: Een deken met een dichte borst ben je zo aan gewent, ik haal zelfs nog wel eens de dekens met open borst er zo af omdat het makkelijker is. :P

Ik heb ook dekens waar ik de haakjes gewoon tussen uit kan halen, en dan doe ik het riempje van de sluiting gewoon meteen door de ring van de andere kant en zo weer terug. Scheelt in ieder geval iets.

[edit] Of wat je nog zou kunnen doen, is een lapje , handdoek of stuk fleece om te borst riempjes heen rollen. Net zo handig, snel en makkelijk.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:42

Een tijd geleden zag ik bij de Eppeljeck een deken die de sluitingen schuin van voor had zitten. Dus bij de schouder ipv bij de borst. Is dat niet wat?

Denk alleen dat je met een Fries ook goed naar de pasvorm moet kijken en dat daar niet zomaar elke deken op kan.

Regendans

Berichten: 4986
Geregistreerd: 17-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:44

Misschien een borstbeschermer? Kan zo op mijn telefoon geen linkje vinden
Afbeelding
De beschermer in het midden. Ik heb hem gekocht voor een tientje en draait niet. Mijn paard wil ook wel eens schuren. Scheelt heel wat nieuwe dekens als het werkt. :)

Solica

Berichten: 453
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Deken met platte sluitingen aan de voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:47

Er zijn volgens mij ook wel dekens die nog een flap hebben over die sluitingen die kan je gewoon dicht maken met klittenband.

SimbaBeau

Berichten: 70
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:54


Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:37

Zo'n sluiting als bucas zal je nog niet gauw vinden die hebben er patent op :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:48

Ik moest ook gelijk aan Bucas denken. Het zijn wel fijne dekens hoor, ons paard is er echt niet zuinig op en de deken gaat nu toch al weer voor de 2e winter mee. Terwijl hij eerder 2 a 3 dekens per winter versleet doordat hij ze sloopte.

_Lonneke

Berichten: 1494
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: limburg/venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 23:23

Bedankt voor de reacties :)! Die van pagony ga ik eens naar kijken bedankt!
Bescherming om de sluiting word lastig denk ik omdat ze het ook met de ringen doet waar je de deken mee kunt verstellen en die zitten niet echt helemaal in het midden.

Had ook nog een deken van horka gevonden met de sluiting meer aan de zijkant en dan een flap erover. Maar die zijn net zo duur als een bucas deken.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:28

Ik heb hier bij een merrie welke altijd met de sluitingen van haar Amigo deken in haar hooinet vast zit, het volgende gedaan: hele dikke singelbeschermer (van Kieffer, geen echt bont en mega dik), deze zit om de sluitingen heen en deze heb ik aan de onderkant met een elastiek aan elkaar geknoopt. Bijkomend voordeel is dat ze ook geen schuurplekken meer heeft op de borst. Ik doe de dekens om, doe het lange singelbontje tussen de borst en deken, vouw 'm dus dubbel met de sluitingen er tussen en doe ze aan de onderkant met een elastiek aan elkaar. Werkt perfect!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Deken met platte sluitingen aan de voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:33

Hengstendeken is dan handig!

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:42

hoogendroog schreef:
Ik heb hier bij een merrie welke altijd met de sluitingen van haar Amigo deken in haar hooinet vast zit, het volgende gedaan: hele dikke singelbeschermer (van Kieffer, geen echt bont en mega dik), deze zit om de sluitingen heen en deze heb ik aan de onderkant met een elastiek aan elkaar geknoopt. Bijkomend voordeel is dat ze ook geen schuurplekken meer heeft op de borst. Ik doe de dekens om, doe het lange singelbontje tussen de borst en deken, vouw 'm dus dubbel met de sluitingen er tussen en doe ze aan de onderkant met een elastiek aan elkaar. Werkt perfect!


Hier gebruik ik afgeknipte oude sokken voor. Die schuif ik voor het sluiten van de deken over de haakjes, haakjes sluiten en sok erover heen schuiven. Grappig dat iedereen zijn eigen oplossing heeft/bedenkt.

In het geval van TS zou ik ook gaan voor een grote handdoek die ik na het sluiten van de deken gewoon de helft tussen de deken en de borst doe en de andere helft erover heen laat hangen. Of alleen achter de gespen langs laten gaan, een oude handdoek heeft iedereen en kan ook snel genoeg gewassen worden.

Nobodylikes

Berichten: 44
Geregistreerd: 02-10-14

Re: Deken met platte sluitingen aan de voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 10:30

De dekens van Horseware hebben allemaal platte gespen? De Amigo is ook nog redelijk betaalbaar!

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Deken met platte sluitingen aan de voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:28

Amigo heeft tegenwoordig ook gespsluitingen aan de voorzijde, net als Rambo.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Deken met platte sluitingen aan de voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:10

Of je huidige deken op elkaar dicht naaien als n hengsten deken.

_Lonneke

Berichten: 1494
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: limburg/venlo

Re: Deken met platte sluitingen aan de voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 15:00

Ja een deken dicht genaaid aan de voorkant heb ik geprobeerd maar dit ging een paar weken goed en toen is hij weer open gescheurd aan de voorkant helaas. Maar vind dat ovee t hoofd omdoen ook niet geweldig.

Heb ook geprobeerd de sluitingen te bedekken maar dan moet ik er al echt iets diks omheen draaien. Zok is 2x schuren en kapot :p

Ben eens naar die amigo dekens aan het kijken

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Deken met platte sluitingen aan de voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:20

Je moet wel t oudere model hebben blijkbaar heeft amigo nu ook de V close Musketon sluiting
Bucas heeft wel platte sluiting