interview met dr. Bowker over HKO

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

interview met dr. Bowker over HKO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 15:02

Interview met dr. Bowker, hij heeft veel research gedaan naar hoefkatrol ontsteking. Korte samenvatting; Dr. Bowker stelt dat HKO wordt veroorzaakt door teveel trillingen, gebrek aan schokdemping, in de voet, wat weefsel beschadigt. Zelfs onbeslagen paarden kunnen HKO oplopen. Hij benadrukt het belang van een gezonde straal die de grond raakt. Het bekappen van de straal heeft een desastreuze uitwerking. Een paard moet landen op de straal zodat de steunsels de juiste ondersteunende functie kunnen uitoefenen. Blootsvoets is meer dan alleen de ijzers eraf halen. Hoefonderhoud moet frequent plaatsvinden, elke 3 tot 5 weken. Paardeneigenaren moeten hun verantwoordelijkheid nemen om zichzelf tes cholenen kennis op te doen over hoefverzorging. Goede voeten hangen samen met goed bekappen en gezonde voeding" En laten we ook vooral de huisvesting niet vergeten dr Bowker! (Een paard moet vrij kunnen bewegen, bij de lang stilstaan in een box valt het hoefmechanisme stil en hebben mest en urine alle gelegenheid om de hoef te slopen.)

http://thenaturallyhealthyhorse.com/dr- ... r-disease/

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: interview met dr. Bowker over HKO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:23

Ik vind de opmerking "bekappen van de straal heeft een desastreuze uitwerking" wel erg kort door de bocht.
De straal teveel bekappen daarentegen wel. Teveel is als in dat daRdoor de straal de grond niet meer raakt.

Ik heb hier echt een paard met een extreem goed ontwikkelde straal en als ik die niet mee bekap krijgt ze hier echt ongemak van (steekt echt uit tov hoefwand).

Anoniem

Re: interview met dr. Bowker over HKO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 10:58

Tsja, ik vind t allemaal best.
Ik kijk naar wat mijn pony nodig heeft ipv alleen maar anti ijzer te blijven. Want dat was ik wel.
En ja, mijn pony heeft nu voor ijzers en geniet weer van lopen zonder pijn.
Altijd zonder gestaan, natuurlijk bekapt, altijd 24/6 buiten... en de röntgen foto's logen echt niet.
En zijn houding, en wil om weer te werken, ook niet.

priscillaks
Berichten: 41
Geregistreerd: 24-11-13

Re: interview met dr. Bowker over HKO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:10

interessant!