Wat doen jullie als je ziek bent?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stoerebanaan

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-07-16

Wat doen jullie als je ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 11:59

Soms als ik ziek ben ben ik alleen in staat om op de bank te liggen en naar de muur te staren. Dit is natuurlijk super saai. Wat doen jullie als je ziek bent? En wat zou je kunnen doen? Naast huiswerk en een filmpje kijken.

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Wat doen jullie als je ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:00

Als ik ziek ben dan lig ik ziek in bed en kan ik alleen maar slapen en verder niks doen. Hooguit een filmpje kijken. Anders ben ik ook niet ziek :)

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:01

Als ik ziek ben lig ik op bed of op de bank. Meer kan ik dan niet anders meld ik mij niet ziek

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:01

Ik ben al anderhalf week ziek.

Ik heb: 2 seizoenen serie gezien
heel youtube gekeken
87 vlogs van jill huijbrechts (internationaal dressuuramazone) gekeken

en een boek gelezen :')

stoerebanaan

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 12:01

Ladybird schreef:
Ik ben al anderhalf week ziek.

Ik heb: 2 seizoenen serie gezien
heel youtube gekeken
87 vlogs van jill huijbrechts (internationaal dressuuramazone) gekeken

en een boek gelezen :')


hahaah

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:02

Meestal ligt mijn hond op mij en kan ik gewoon daardoor alleen al niet bewegen :')

Ik winkel een beetje online, doe wat werk voor het goede doel, lees wat op mijn gsm en kijk wat dingen op Netflix.

Meestal als ik ziek ben kan ik echt niet slapen, dus dan duurt de dag best wel lang.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:02

Als ik echt ziek ben, lig ik de hele dag in coma. Ik ben dan zo beroerd dat ik er echt niet aan moet denken om iets op tv te kijken of te bokken oid. Zo lang ik dat kan, kan ik ook werken (muv gebroken benen etc).
Voor verveling heb ik dan helemaal geen energie. Tegen de tijd dat ik me ga vervelen is dat een teken dat ik gewoon weer wat moet gaan doen.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:03

genja schreef:
Als ik ziek ben lig ik op bed of op de bank. Meer kan ik dan niet anders meld ik mij niet ziek

:j
Hier ook; als ik nog kan functioneren, ga ik werken. Functioneer ik niet meer, dan lig ik hondsziek op de zetel een beetje te slapen/rusten

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Wat doen jullie als je ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:07

Tja ik ben het daar niet geheel mee eens.

Als ik voel dat ik ziek begin te worden kan ik of 2 dagen even rustig aan doen en thuis blijven of toch doorgaan en minimaal 3 weken flink ziek zijn. Keuze is dan snel gemaakt.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Wat doen jullie als je ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:09

Ik ben het daar ook niet helemaal mee eens. Ik functioneer aardig, toch komt eens in de zoveel tijd mijn eten er weer uit, en zijn mn darmen ook niet optimaal.. Toch is dit een reden voor mij om even rustig aan te doen en hopen dat het snel weer over is

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Wat doen jullie als je ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:13

Als ik migraine heb wil en kan ik niks, dus dat is alleen naar slapen en in bad net menthol zitten...

Bij griep oid net een goed boek of serie en een kop thee op de bank

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat doen jullie als je ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:19

In bed liggen en wachten tot het over is :=

Vitaquilla
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-11-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:19

Ik ben ook een soort van ziek momenteel waardoor ik eigenlijk niet veel anders kan dan hangen op de bank of slapen. Heb op tv 24kitchen aan staan die zich elke 4 uur herhaalt en speel wat spelletjes op mn tablet, lees een boek en probeer wat te leren..

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:21

Ik kijk Netflix/tv en nu ik een kind heb moet ik toch ook voor haar zorgen, hoe ziek ik ook ben. Nu twee keer gebeurt dat ik echt heel erg ziek was en nauwelijks iets voor haar kon doen.

Ik kijk overigens tv om mezelf af te leiden van het ziek zijn, ik maak mezelf anders namelijk nog zieker, vooral als ik misselijk ben (fobie).

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:22

Zolang mensen nog kunnen lezen/gamen/tv kijken enz ben je niet zo ziek dat je niet met een aspirine op naar werk/school kunt. Lukt het dan toch niet dan kun je altijd weer naar huis gaan. Maar ja, ik ben zo opgevoed, misschien dat veel mensen tegenwoordig wat sneller thuis blijven.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:24

Slapen en naar de wc lopen en terug. Telefoon uit, rolluik naar beneden en wachten tot het over is.

Fem

Berichten: 12512
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:26

bigone schreef:
Zolang mensen nog kunnen lezen/gamen/tv kijken enz ben je niet zo ziek dat je niet met een aspirine op naar werk/school kunt. Lukt het dan toch niet dan kun je altijd weer naar huis gaan. Maar ja, ik ben zo opgevoed, misschien dat veel mensen tegenwoordig wat sneller thuis blijven.


Er zijn ook mensen die wel hun lichaam respecteren en er naar luisteren...
Daarbij vind ik dat er nog al wat varianten van 'ziek-zijn' zijn, tussen een loopneus en doodziek zitten nog heel veel verschillende stadia..

En ik denk dat het er ook van af hangt wat voor werk je hebt of je je wel of niet ziek zou moeten melden..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:26

Ligt er maar net aan wat voor werk je doet bigone....
Nutteloos series kijken vereist niet de concentratie die een hartchirurg nodig heeft....
En hoestend, proestend en snotterend met bejaarden werken lijkt me ook geen strak plan...

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:28

Winged schreef:
Als ik ziek ben dan lig ik ziek in bed en kan ik alleen maar slapen en verder niks doen. Hooguit een filmpje kijken. Anders ben ik ook niet ziek :)


Dit is natuurlijk een extreem gevaarlijke uitspraak ;)

Het ligt er maar net aan wat je hebt. Bij een fikse griep of migraine kan ik alleen maar in bed of oo de bank liggen, naar de keuken lopen is dan al een fikse opgave.
Echter ben ik nu al 1,5 jaar ziek thuis vanwege een postnatale depressie en blijf echt geen hele dagen thuis. Dat wordt ook niet van me verwacht gelukkig

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Wat doen jullie als je ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:30

Als ik echt ziek ben als in griep lig ik vaak op bed of op de bank spelletjes te spelen en vaak in slaap te vallen.

Met buikgriep/ normaal diarree mag ik ook niet aan het werk maar dan kan ik nog wel naar de winkel en in huis rommelen. En de gewone dagelijkse dingen doen.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:31

Als ik beroerd op bed lig dan heb ik geen energie om filmpjes te kijken, mijn concentratie is dan vergelijkbaar met die van een goudvis. Wat ik wel fijn vind is om muziek aan te hebben, ik pak een tablet of telefoon erbij (als je favoriete muziek er maar op staat) en dan zet ik mijn favoriete koptelefoon op. Afhankelijk van hoe hard de muziek staat en welk genre het is, kan ik makkelijker wakker blijven of juist makkelijker in slaap vallen. Hangt er net van af wat je op dat moment graag zou willen.

Vitaquilla
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-11-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:32

Het ligt er misschien ook aan wat je mankeerd. Mijn richtlijn is normaal dat als ik koorts heb dus echt 39plus dat ik thuis blijf en dan slaap ik idd alleen maar en kan ik niks. Nu mankeer ik iets waar niks aan te doen is en toch echt niks anders kan dan op de bank zitten en liggen. En bij minimale inspanning, een kopje thee zetten of een broodje smeren, gaat het soms al mis.. -O-

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:34

Liselot schreef:
Winged schreef:
Als ik ziek ben dan lig ik ziek in bed en kan ik alleen maar slapen en verder niks doen. Hooguit een filmpje kijken. Anders ben ik ook niet ziek :)


Dit is natuurlijk een extreem gevaarlijke uitspraak ;)

Het ligt er maar net aan wat je hebt. Bij een fikse griep of migraine kan ik alleen maar in bed of oo de bank liggen, naar de keuken lopen is dan al een fikse opgave.
Echter ben ik nu al 1,5 jaar ziek thuis vanwege een postnatale depressie en blijf echt geen hele dagen thuis. Dat wordt ook niet van me verwacht gelukkig

Ik denk dat mensen in dit topic met ziek zijn lichamelijk en niet geestelijk bedoelen. PN of andersoortig depressiviteit is nogal even wat meer dan een verkoudheid of griepje of een pijnlijke rug. Jij sterkte, zwaar hoor.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:35

Ik heb de luxe niet om in bed te kunnen gaan liggen als ik ziek ben of migraine heb hoor. Maar dat betekent niet dat ik dan ook kan werken. Daarbij, als je de nodige dingen hebt gedaan die echt moeten gebeuren, ben je als je echt ziek bent ook wel redelijk kapot. Werken zou in dat geval echt teveel zijn. Plus dat ik denk dat als je alleen maar loopt te snotteren, je hoofd er niet bij kan houden of je met moeite jezelf op de been kunt houden, het niet eens verantwoord is om naar je werk te gaan...
Daarbij werkt vaak even een paar dagen uitzieken beter dan er mee door blijven lopen.

pinto_1

Berichten: 2557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:39

Ladybird schreef:
Ik ben al anderhalf week ziek.

Ik heb: 2 seizoenen serie gezien
heel youtube gekeken
87 vlogs van jill huijbrechts (internationaal dressuuramazone) gekeken

en een boek gelezen :')


Poeh, als ik dit lees ben ik blij dat je geen collega van mij bent... ;)

Ik ben als ik ziek ben meestal de eerste paar dagen alleen maar aan het slapen. Soms zet ik de tv aan, maar ben ik te ziek om geconcentreerd te kijken. Als ik na een paar dagen wat op knap ga ik wat meer tv kijken. Als dat lukt ga ik weer aan het werk. :)