TREC - wat vinden jullie ervan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

TREC - wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 18:29

Ik ben nog geen meningentopic tegengekomen over TREC (veel over endurance, dat wel), dus ik dacht, ik zet er even eentje op. Ik ben van plan dit jaar zelf te starten in de TREC, en na zelf te vrijwilligen in Eersel ben ik wel benieuwd naar andere meningen.

Het parcours vond ik erg afwisselend, en ook de route telde paadjes mee waar paarden vaak niet door wilden, hekken die wat nauwer waren, poorten (en zodus de sidepass, of ik vind toch dat als je paard de sidepass kan het opeens een heel stuk gemakkelijker is), de slalom, etc.

Kortom, ik ben vrij enthousiast, maar ook omdat ik ruiters ontmoet heb die dag die simpelweg uit de eventing en topdressuur kwamen (en heel erg hoog scoorden). Dit waren supersympathieke mensen, en ik hoop ze zeker nog eens tegen te komen.

Dus nu - wat is jullie mening over de TREC? Wat zijn de ups, wat zijn de down? Wat zou je veranderen als het aan jou lag?

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:23

Tsja, een mening? Hartstikke leuk gewoon :D Ik ben in 2007 voor de lol een keer gestart en blijven plakken. Ben daardoor op een hoop plekken geweest waar ik anders niet was gekomen :+ en een hoop vrienden erbij.
Dit jaar voor het eerst met de nieuwe poownie starten :)

Iets veranderen? Meer wedstrijd :+ en dan bij voorkeur overal verspreid door het land. Maar helaas is niet iedereen zo gek om een wedstrijd te organiseren :')

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: TREC - wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:06

Ik zou heel graag eens TREC willen starten, hopelijk komende jaar ergens maar vind het inderdaad een nadeel dat de wedstrijden qua locatie niet erg verspreid zijn.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: TREC - wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 12:27

WendyBZ, dat kan ik me indenken! Het is momenteel hard gaan voor mijn BE om nadien een trailer aan te schaffen (meteen tweepaards, aangezien ik twee paarden at hand heb en een vriendin die graag zou meedoen) maar ik hoop zeker mijn eerste wedstrijd dit jaar mee te doen. Waar is het vooral geconcentreerd in NL?

Hier in BE is het voornamelijk in Wallonië te doen. Meer plek ook :')

Brego93, inderdaad. Ik vind dat zelf ook wel erg jammer. Maar ja, ik ben destijds nog naar een initiatie geweest en die was zó slecht georganiseerd... maar hupweg over een paar oefeningen gaan, niet echt les krijgen erin, want in feite wist de persoon op zich er ook maar weinig van, ook al deed hij T3. Heel jammer.

Ik hoop wel dat het niveau wat wordt opgerokken, want ik heb zelf gevrijwilligd in Eersel en sommige T3ers, soms zelfs T4 die ik tegenkwam waren, in het kort, gruwelijk in omgang met hun paard. Wat ik niet snap is dat veel mensen voor de TREC dressuur opzijschuiven. Dressuur is evengoed een deel van de TREC.

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: TREC - wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:16

Daar kan je als jurylid wel een opmerking over maken he :) Bij een aantal hindernissen kan je de wijze van rijden meenemen in je cijfer. Verder wordt over het algemeen ook gevraagd aan de juryleden om ongewenst gedrag tegenover het paard te noteren of als het echt erg wordt, te melden. Een enkele melding kan je nog zien als een uitzondering, maar als er meer juryleden zijn die het constateren, kan je de ruiter er op aanspreken. En dat wordt ook echt wel gedaan :j

De wedstrijden zijn nu heel erg verspreid. Een aantal in het noorden, een enkele in het zuiden en een aantal in het midden. Meer wedstrijden is leuk, maar heb je meer organisatoren voor nodig. Mijn ervaring is dat mensen helaas toch liever alleen rijden dan ook organiseren.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: TREC - wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:01

Volgens mij valt dat wel mee, dressuur aan de kant voor trec. Tenminste de meesten die ik ken gaan toch zeer regelmatig (+/-1x per week of 3x per maand) naar les.

Als ik voor mezelf spreek, met mijn ruin ga ik zelfs 2x per week behalve in de wedstrijd weken dat het weekend wedstrijd is, dan 1x. Met mijn merrie ging ik 1x per week en niet als er wedstrijd was. Wel kon ze ontzettend heet worden in het parcours waardoor er van dat nette dressuurmatige weinig (niks) overbleef. Helaas heb ik met haar niet meer de mogelijkheid gehad om dat te verbeteren.

Wbt TREC zelf, keigaaf! 3 seizoenen vol meegedaan, incl buitenlandse ervaringen. Wegens jong (en nog niet zo geschikt) paard afgelopen jaar een uitstapje naar de endurance gemaakt om meer km's te maken en daarbij mijn handen vrij te hebben. Zonder kaart is dat toch net makkelijker. Plan is wel om weer meer te starten. Niet meer zo als met mijn merrie, volle seizoenen en veel buitenland en T3/EC (Frankrijk, Duitsland, België) maar wel gewoon lekker in Nederland en T2.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: TREC - wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:20

Ik volg. als alles mee zit ga ik dit jaar voor het eerst trec rijden. Eerder heb ik endurance gereden maar daar had ik het niet meer zo naar de zin.

Nadia89

Berichten: 273
Geregistreerd: 14-02-16
Woonplaats: Drenthe

Re: TREC - wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:34

vorige jaar trec training gedaan. dit jaar hopelijk eerste wedstrijd :)
vind het enorm leuk, vooral omdat je ook nog punten krijgt als je een hindernis in stap of draf doet ipv galop. en dus vooral in het begin niet gelijk alles in 1 keer in galop hoeft :)

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: TREC - wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:10

Ik heb mee mogen doen aan een kennismakingsclinic op Horse Event een paar jaar geleden. Dat was erg leuk! Ik hoop ook nog eens te kunnen startten. Maar heb echt geen idee waar de wedstrijden zijn. Ik hoop dan ook dat er snel een kalender beschikbaar komt. Want tussen de endurance door zou een Trec wedstrijd denk ik wel erg leuk zijn.

Nadia89

Berichten: 273
Geregistreerd: 14-02-16
Woonplaats: Drenthe

Re: TREC - wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 00:08

google maar eens. maar ik weet iig dat op trecnoord.nl wedstrijden komen in het noorden van nl

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: TREC - wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 00:12

Het lijkt me ontzettend leuk om te doen! Vorig jaar heb ik een keer gejureerd bij een rit met TREC hindernissen en zo heb ik er een beetje kennis mee gemaakt. Nu alleen nog wachten tot ik het idee heb dat ik en mijn jonge paard er klaar voor zijn ;)

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:05

Nadia89 schreef:
google maar eens. maar ik weet iig dat op trecnoord.nl wedstrijden komen in het noorden van nl



:wave: :D 30 sept/1 okt is TREC Noord :)

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Re: TREC - wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:23

POR heb ik nog niet gedaan, wie weet proberen we die dit jaar ;) Aangezien ik het leuk vind om lange buitenritten te maken, vond ik alleen de PTV erg kort (2 a 3 km), maar de oefeningen zijn heel erg leuk.

Ik heb 1 dag meegereden en vond het heel leuk om te doen (PTV/MA)! Wat mij betreft zou het wel op 1 dag mogen, aangezien het redelijk ver rijden is naar een TREC wedstrijd. (Vergeleken met dressuur wel al langer natuurlijk, maar mijn voorkeur heeft dan een trail bijv. NTR of NVAH buitenrit met extra's)

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: TREC - wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:39

Ik zelf heb al doel indd een keer een trec te starten, maar zijn voor mij gewoon ver weg. Nu geloof ik is er in Vinkega die is voor mij wel te doen. Dus misschien doe ik die wel mee. Ik snap alleen niks van die rit zeg maar de POR dacht ik

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: TREC - wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:47

Een keer een training met kaartlezen volgen ;) Ik kom binnenkort nog een keer in Vinkega daarvoor.

Ik vind het juist leuk om een heel weekend weg te zijn met paard :) Je bent op elkaar toegewezen. Het is eigenlijk een beetje ponykamp :D

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:57

WendyBZ schreef:
Een keer een training met kaartlezen volgen ;) Ik kom binnenkort nog een keer in Vinkega daarvoor.

Ik vind het juist leuk om een heel weekend weg te zijn met paard :) Je bent op elkaar toegewezen. Het is eigenlijk een beetje ponykamp :D


Dan hou ik dat in de gaten, mij lijkt het ook super leuk, vooral de verschillende dingen die je doet.

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:14

@Wendy, ik zou ik willen dat ik weer op ponykamp kon gaan :+ (met een man in de ploegen, 3 kinderen, honden en paarden)

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: TREC - wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:56

Ik heb helaas geen vervoer. Dus ik zal het met wedstrijden moeten doen die ik onder het zadel kan bereiken. Dat betekent dat ik alles op maximaal 40km van Leusden overweeg. Datzelfde doe ik voor endurance wedstrijden.

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: TREC - wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:28

Ik had me vorig jaar opgegeven voor een training maar die ging helaas ivm te weinig deelname niet door. Ik denk dat ik dit jaar ook weer ga proberen mee te doen aan een training en wie weet een wedstrijd :) vinkega en hoogersmilde zijn bij mij in de buurt :j ik maak met met mijn paard niet zo druk om de PTV maar de andere onderdelen zijn nog nieuw voor ons

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: TREC - wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:33

Ik schop dit topic even omhoog.
Je kan toch ook een training organiseren op je stal?

Jiildou23

Berichten: 147
Geregistreerd: 05-09-16
Woonplaats: Veenhuizen

Re: TREC - wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:02

Roosje_ als jij hem organiseert op stal ben ik zeker van de partij. Donkerbroek is namelijk heerlijk dicht ij!

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: TREC - wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:09

:j Kan zeker, zie pb :)