Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:44

Mijn ervaring met Ionic is dat het niet zo warm wordt als Fedimax of BoT, het zijn wel soortgelijke stipjes zoals Fedimax bij de Ionic deken. Die was je er niet zomaar uit hoor, mits je je aan het wasvoorschrift houdt uiteraard ;) ?Ik heb mijn deken nog niet gewassen. Dus geen ervaring op dat gebied.

Klopt, de dekens zijn flink aan de prijs, maar zoals je zegt, zeker geen spijt van.

Viel me trouwens op dat de BoT fleece nu EUR 157,00 kost bij Horze ipv EUR 199,00
Laatst bijgewerkt door Zilly op 02-02-17 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Donnatella

Berichten: 431
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:50

Dus die mesh deken van BOT zou je ook als zomerdeken kunnen gebruiken? Is dat stevig genoeg zodat ik het niet na een maand al in stukjes in de stal terug vind?

Het paard is gelukkig wel zuinig op dekens, maar wel heel moeilijk qua pasvorm. Ze laat het duidelijk merken als een deken niet past...

Het gaat mij niet zozeer over het geld, maar wel om de beste deken qua pasvorm om dagelijks als toekomstig zomerdeken te kunnen gebruiken. Ik merkte zelf bij BOT ook dat je dan het beste resultaat hebt (dagelijks gebruik en meerdere uren).

Momenteel draagt zij al Horseware dekens dus dan zal die ionic ook wel fijn passen. Dat weet ik natuurlijk niet van BOT…

Trouwens goed dat je deze ook gewoon kan/mag wassen.

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:52

Ik dacht dat de BoT Mesh een soort vliegendeken was, maar dat is niet zo? Ik had de BoT Mesh op mijn verlanglijstje staan, maar nu ik de staldeken van Rambo Ionic heb, hou ik het daarbij.

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:58

De mesh vind ik een luchtige zomerdeken. Maar is niet waterdicht. Mijn paard is zuinig op z'n dekens dus die durf ik wel met die deken op stal te zetten. De pasvorm van de Mesh is voor mijn paard wel echt beter dan die van de fleece. Ik heb nu de Rambo original deken en die past hem ook goed.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:29

De mesh is veel dikker en steviger, maar ook warmer dan een vliegendeken.

Ik vind de BoT dekens bij mijn paard toch te strak trekken aan de voorkant om ze echt lang op te laten liggen.
Ik ben bang dat dat op den duur toch niet fijn aan voelt of plekken geeft.

Donnatella

Berichten: 431
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:28

Mmm Nouvel dat is juist wat mijn merrie haat. Daar wordt ze echt chagrijnig van.
Eigenlijk jammer dat bot geen goede pasvorm heeft...

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:41

Op zich liggen ze op mijn paard keurig, mooie pasvorm en mooie kwaliteit, maar bij langer op liggen trekken ze strak voor en daar heb ik ook een hekel aan.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:17

Tja, ik denk niet dat je zo kan stellen dat BoT per definitie zo'n slechte pasvorm heeft (ok, rugwarmers misschien wel, die lijken bij niemand goed te blijven liggen haha). Net als bij alle dekens zullen ze op sommige paarden heel goed liggen en op andere paarden misschien beter. Paard van een stalgenoot loopt hier 24/7 met een BoT Mia als onderdeken en die ligt echt prima.

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:30

Na het doorlezen van het topic, kocht ik rugverwarmer voor mezelf. Ik heb sinds vorig jaar rugpijn door foute zithouding. Hiervoor osteopaat en kinesist behandelingen. Deze helpen om spieren flexibel en sterk te maken. Echter ben ik 2maand geleden van werk veranderd waardoor ik veel zit. Na enkele uren doet mijn rug verschrikkelijk pijn. Ik voel echt mijn rugspieren verkrampen. Als ik na het werk nog in beweging blijft, warmen de spieren op en verdwijnt de pijn. Vandaar als extra ondersteuning (spieren warm houden) op het werk.
Vandaag binnen gekregen, meteen aangedaan. Morgen op het werk tesyen :)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:55

Ik vind de pasvorm van de BoT dekens echt niet slecht, ze zitten heel mooi!
Mooi model ook.
Alleen als ze bij mijn paard langer dan een paar uur op liggen gaan ze wat naar achteren trekken en dat vind ik zelf een vervelend idee, maar daar kijkt iedereen misschien weer anders tegen aan, en het zal ook aan het model van je paard liggen.
Ik vind het nog steeds wel prachtige en hele fijne dekens, vooral de fleece gebruik ik heel veel.

Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:43

Gebruikt iemand de mesh ook wel een als zweetdeken?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:08

ja ik wel eens en in de trailer

Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:33

En drogen ze er goed onder?

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:13

Wie heeft de fedimax onderlappen .
ik wil ze bestellen maar zie dat ze groot zijn.
Hoe bevallen ze
Kun je er een stuk afknippen en weer omstikken zodat je ze met rijden kunt gebruiken

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:06

Ik heb de onderlappen. Ze zijn vrij groot maar ik gebruik ze niet bij mijn paard ;')
Afknippen en omstikken zou kunnen maar daar worden ze niet mooier van. Ze zijn zeg maar verdeeld in 3 vlakken.

Stephanie_W

Berichten: 228
Geregistreerd: 28-02-09
Woonplaats: Nog net niet op de rug van knollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:03

Ik heb beide BoT Mesh dekens (Diamond en Mia) en kan ze zeker aanbevelen! Beide dekens zijn prima te gebruiken als onderdekens of voor transport. Mocht je twijfelen welke van de twee geschikt is voor jou dan heb je misschien wat aan mijn vergelijking:

De Diamond is goedkoper. Deze deken is van steviger materiaal dan de Mia. Daardoor ook iets zwaarder en warmer, waardoor ie voor de zomer maanden iets minder geschikt is dan de Mia. Deze deken zou ik wel op durven houden in paddock/wei. Deze deken valt overigens wat klein dus ik adviseer een maat groter te nemen.

De Mia is van luchtiger materiaal. Daardoor is ie minder sterk en dus is er sneller kans dat ie stuk gaat in paddock/wei. Doordat deze deken lichter en dunner is, vind ik hem beter te gebruiken in de zomer. De deken is overigens qua maten wel zoals ie hoort te vallen (stom hè, dat daar verschil in zit!).

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:26

ziezoziezo22 schreef:
Wie heeft de fedimax onderlappen .
ik wil ze bestellen maar zie dat ze groot zijn.
Hoe bevallen ze
Kun je er een stuk afknippen en weer omstikken zodat je ze met rijden kunt gebruiken



Ik heb ze. ze zijn idd groot. Prima voor op stal maar mijn ervaring is dat die dingen met rijden altijd afzakken

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:29

Waarom zou je uberhaupt met bandages willen rijden? Naast dat het knelt wordt t veel te warm...

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:31

PanamaD schreef:
Waarom zou je uberhaupt met bandages willen rijden? Naast dat het knelt wordt t veel te warm...


Ik ben er ook geen fan van.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:14

Wie kan mij vertellen of de Ionic producten ook worden afgeraden bij dracht? :)

Ik heb een hele collectie BoT dekens maar die hebben nu even vrij ivm dracht. Ik vind de pasvorm erg goed! Ik heb de regendeken, de mesh deken, een onderdeken, winterdeken en uitrijdekens. Gelukkig allemaal (afgezien van de mesh) met dikke korting kunnen scoren (70% ongeveer) dus dan is het te betalen. Enkel de gaasdeken, de zomer versie vind ik een mindere pasvorm hebben. Die valt op de borst erg laag.

Donnatella

Berichten: 431
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:22

Goed om te horen dat er toch wel heel wat tevreden zijn over de bot pasvorm!

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:24

Ja! Ik weet dat de fleecedeken wat krap kan vallen, en de uitrijdekens heb ik ook een maatje groter omdat die anders te kort waren. Qua ligging vind ik ze top. Mijn haf heeft vorig jaar heel veel met de regendeken gestaan en hier nooit schuurplekken van gekregen.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 08:01

Hoe loop jij tegen zulke geweldige kortingen aan? Ik de hoogste die ik tegen kwam was 25% :=
De onderdeken zou ik ook wel willen maar dan misschien als ik die 70% korting tegen kom haha!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 09:39

Onderdeken zou ik ook nog wel willen Ind mits goede korting..

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 09:43

Ik wil ze onder de beschermers doen ,want ik heb luchtige beschermers en wil niet dat het te warm word. De meeste peesbeschermers worden net zo warm als bandages .
ik heb gekeken voor de bot mesh maar daar zit neopreen in .hij heeft een grote gal op zijn been en wil kijken of hij hier minder mee word.
ik heb liever wat met rijden op dan de hele nacht op stal