USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:41

Ik zou Miami aanraden te combineren met de Bahama's, dat was echt geweldig! Verder zaten wij wel in een air bnb in het Flamingo Resort South Beach. Was erg mooi :) Hotels hebben we daar geen ervaring mee.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:06

Ik lees ook al een hele tijd stil mee. Vandaag geboekt voor een rondreis van 3 weken door het westen :D nu al zin in

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:49

Ultimo, wil je echt alleen naar Miami Beach? Als je daar 9 dagen gaat zitten en je pakt wel de fly-drive kijk dan goed waar je gaat zitten. De parkeerkosten in Miami Beach kunnen echt enorm zijn. Dus zoek een accommodatie waar dat incl. is anders kun je er zo nog $ 25,- per dag bij optellen.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:21

wij gaan zoals het er nu naar uit ziet, vrijdag 14 april naar new york, vliegen in de ochtend en komen ook in de ochtend aan, dus dat is gunstig, en dan zaterdag 22 april terug en dan is de terug vlucht om 10 uur in de avond en kom je hier zondags aan, echt een lekkere week dus!

zoals het eruit ziet gaan we kijken voor een airbnb, mijn nichtje heeft een paar maanden in new york gewoont en weet gelukkig goed de weg , voor mij is het al een tijd geleden dat ik er geweest ben.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 13:30

Klinkt goed Rockey!
En handig dat je nichtje goed de weg weet, dan kom je vast nog op andere leuke plekken.

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:32

Klinkt goed inderdaad! Ik ben nu ook 's nachts teruggevlogen en vond dat er nadelen en voordelen aan zaten. Groot voordeel was dat ik wat kon dutten (had een middenrij van 3 stoelen voor mezelf dus kon een beetje liggen), maar nadeel was wel dat ik niet echt geslapen heb en dat ik dus 3x zo veel last van mijn jetlag had omdat ik 32 uur wakker ben geweest ofzo.

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:05

Hey meiden tijd niet geweest hier, maar megadruk.
We willen dit jaar voor de vierde keer naar Amerika en weer naar Californië.
Dit jaar gaan mijn moeder en zusje ook mee dus we willen het een beetje low budget houden.
We gaan twee weken in de zomervakantie. Even kijken wanneer ik goedkoop kan vliegen voor zes.
En we zitten natuurlijk weer bij mijn tante.
Vorig jaar hebben we van LA tot SF gezien.
Dit jaar willen we naar Las Vegas, grand Canyon, hoover dam, horseshoe bend, antelope Canyon en zion.
Sommige nog meer tips en hoelang doe je hierover?
We zijn niet echt mensen die ergens heel lang willen plakken en willen alles zo veel mogelijk in de ochtenduren doen.
Voor de rest willen we gewoon een dagje hollywood/ Beverly hills, santa Monica enz doen.
Zijn ook met zes pp waarvan onze tweeling van vijf jaar.

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:28

En weer thuis na 10 dagen Florida. Helaas waren veel grotten niet duikbaar, maar toch gewoon elke dag gedoken.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:12

germie schreef:
En weer thuis na 10 dagen Florida. Helaas waren veel grotten niet duikbaar, maar toch gewoon elke dag gedoken.

Nog dolfijntjes gezien? :)

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:19

HorseyDude schreef:
germie schreef:
En weer thuis na 10 dagen Florida. Helaas waren veel grotten niet duikbaar, maar toch gewoon elke dag gedoken.

Nog dolfijntjes gezien? :)

Manatees ja, zelfs gewoon in Manatee springs waar we aan het duiken waren. En gordeldieren, en slangen, en eekhoorns en zoetwaterschildpadden.
Voor mijn paard een prachtig westernhoofdstel gekocht. Een echte :D

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 23:34

Jammer dat de grotten niet duikbaar waren! Maar je hebt het wel leuk gehad dus?

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:06

Nadir schreef:
Jammer dat de grotten niet duikbaar waren! Maar je hebt het wel leuk gehad dus?

Ja, devils cave system en manatee springs waren duikbaar.

Verder een heel gaaf echt usa hoofdstel gekocht. Nu nog een neusriem erbij en een bustrens met studs die aan de knhs eisen voldoet om het compleet te maken. Mijn paard gaat met de bijrijder met het meest gave hoofdstel op wedstrijd.

Afbeelding
Afbeelding

Krijg errors met fotos uploaden helaas niet goed op de foon, maar het is zichtbaar.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:32

Dat is wel een heel gaaf hoofdstel

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:15

Ik ga eind juni weer eens naar Californie. helaas met nog meer medicatie en inclusief epi pen. iemand een idee hoe ze daarmee omgaan in amerika? normaal zou ik gewoon eentje lenen van mijn vrienden, maar omdat ik net in het vliegtuig een hoge kans heb op een allergie, is dit geen optie...

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:30

Je moet een medicijnpaspoort hebben, het moet dus op jou naam staan door de arts. Verder raad de TSA aan om meteen bij de douane te melden dat je iets met een naald mee hebt, dan controleren ze de boel bij een bagagecontrole, no biggie :) Als het op jou naam staat, geen enkel probleem en laten ze je daarna door. Je kunt het er ook op wagen en niks zeggen, maar wordt je er dan toch uitgehaald voor controle en zien ze het, zouden ze moeilijk kunnen doen. (Oh en neem de orginele verpakking mee!)

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:21

je moet inderdaad een medicijnpaspoort hebben.

wij hebben gisteren onze vlucht geboekt, vrijdag 14 april vliegen we.

nu was mijn vraag, is iemand van hier wel eens naar een honkbal wedstrijd geweest in NY? is dat de moeite waard?

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:23

En voor bepaalde medicijnen moet je een verklaring door het consulaat laten ondertekenen, zoek dat ook ruim op tijd uit! Ik was vergeten om zo'n verklaring te regelen voor m'n concerta maar omdat dat onder de opiumwet valt mocht ik het niet meenemen met alleen een medicijnenpaspoort jammer genoeg..

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:24

Emmaa_ schreef:
En voor bepaalde medicijnen moet je een verklaring door het consulaat laten ondertekenen, zoek dat ook ruim op tijd uit! Ik was vergeten om zo'n verklaring te regelen voor m'n concerta maar omdat dat onder de opiumwet valt mocht ik het niet meenemen met alleen een medicijnenpaspoort jammer genoeg..

Ik gebruik methylfenidaat en een verklaring van de arts was voldoende. Ik heb dus ook totaal geen problemen gehad met aangeven.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:26

rockey schreef:
je moet inderdaad een medicijnpaspoort hebben.

wij hebben gisteren onze vlucht geboekt, vrijdag 14 april vliegen we.

nu was mijn vraag, is iemand van hier wel eens naar een honkbal wedstrijd geweest in NY? is dat de moeite waard?

Ik ben naar de Mets geweest. Helaas ben ik eerder weggegaan omdat ik het spel niet snapte en heel veel pijn had vanwege een val. Het is een leuke sfeer, met z'n allen het volkslied zingen en er waren toen ook cheerleaders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:47

purny schreef:
Emmaa_ schreef:
En voor bepaalde medicijnen moet je een verklaring door het consulaat laten ondertekenen, zoek dat ook ruim op tijd uit! Ik was vergeten om zo'n verklaring te regelen voor m'n concerta maar omdat dat onder de opiumwet valt mocht ik het niet meenemen met alleen een medicijnenpaspoort jammer genoeg..

Ik gebruik methylfenidaat en een verklaring van de arts was voldoende. Ik heb dus ook totaal geen problemen gehad met aangeven.

Hmm, ik moest voor (ook methylfenidaat maar dan de langwerkende versie) concerta met een verklaring van mijn arts naar een bepaalde instantie, die moesten het ondertekenen, dan moest ik naar de Canadese ambassade, het daar laten ondertekenen, en dan moest ik weer terug naar die instantie om hem de laatste keer te laten ondertekenen.

Was uiteindelijk geen ramp hoor, ik heb het niet keihard nodig en een weekje zonder was geen drama, maar ik was er liever niet tijdelijk mee gestopt.
Kon jij het gewoon meekrijgen met een briefje van je arts?

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:49

Had het even gemist dat jij in Canada was sorry. Toen ik m'n medicatie aan wilde geven kon ik zo doorlopen

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:31

Emmaa_ schreef:
En voor bepaalde medicijnen moet je een verklaring door het consulaat laten ondertekenen, zoek dat ook ruim op tijd uit! Ik was vergeten om zo'n verklaring te regelen voor m'n concerta maar omdat dat onder de opiumwet valt mocht ik het niet meenemen met alleen een medicijnenpaspoort jammer genoeg..

Klopt dat is voor opiaten en sommige adhd medicatie valt er inderdaad onder. Had hem niet gemeld omdat dit er niet onder valt, maar goed dat je het nog zegt! Verklaring moet je laten stempelen bij de rechtbank nadat hij opgestuurd is geweest naar het CAK

Meer info kun je ook altijd vinden op het CAK Medicijnen mee op reis. Voor alle landen kan je het hier vinden, je klikt je land aan en leest dan wat er gedaan moet worden, en of je uberhaubt iets anders moet doen dan een medicijnpaspoort. Twijfel je, kun je ze mailen, ze reageren binnen een dag is mijn ervaring en weten het heel goed :)

Ieder land laat weer andere medicatie wel en niet toe dus het verschil Canada USA hierboven is daardoor verklaarbaar :j
Zo mag ik bepaalde medicatie met verklaring meenemen naar USA, maar in geen enkel geval naar Turkije, die laat ze nooit toe. Ik ben erg afhankelijk ivm mijn ziekte en zoek het dus al uit voor ik een land boek :j In jou geval is het ideaal dat je het zo kon oplossen Emma!

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:00

rockey schreef:
je moet inderdaad een medicijnpaspoort hebben.

wij hebben gisteren onze vlucht geboekt, vrijdag 14 april vliegen we.

nu was mijn vraag, is iemand van hier wel eens naar een honkbal wedstrijd geweest in NY? is dat de moeite waard?


100% de moeite waard! Hoewel ik een mets fan ben, zou ik je toch adviseren om naar de Yankees te gaan. Meer historie en een mooier stadium.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:02

Ik vind zelf niks aan baseball, maar ik vind live basketbal en American football zien wel supergaaf. Daar gebeurt net iets meer dan tijdens een baseball game :D

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:25

Ben je weer thuis Yasmine? Hoe was de rest van jullie trip? :D (of heb ik dat gemist?)