Aankomen, het wil maar niet..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xTammyy

Berichten: 4408
Geregistreerd: 20-09-10

Aankomen, het wil maar niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 22:47

Genoeg topics de vinden over afvallen, maar eigenlijk ben ik benieuwd of er meer bokkers zijn die juist moeite hebben met op gewicht te blijven?

Zelf heb ik ondertussen de stap genomen om hulp te vragen bij een health advies bureau. Ik weeg namelijk nog maar 58 kilo terwijl ik 1,80m ben..

Echter kreeg ik nu een voedingsschema van dit bureau waar ik van op keek:

Afbeelding
Het stukje wat mist is: onbeperkt groeten bij het diner en avond snack: magere yoghurt met ananas en daarnaast een handje ongezoute noten.
Punt een: ik had aangegeven dat ik vegetariër ben _O-
Punt twee: mijn vriend heeft exact hetzelfde schema om af te vallen :')

Dus, bokkers die de gouden tip hebben?
Of die dit ook hebben :)
Laatst bijgewerkt door xTammyy op 27-01-17 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Aankomen, het wil maar niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:47

Geef eens aan wat jij op een dag dan wel eet??

xTammyy

Berichten: 4408
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 22:50

Handig om dat er bij te zetten ja:

Ontbijt:
Volle yoghurt met muesli en een banaan

Lunch: 2 pistoletjes met kaas, ei, pesto etc of noodles met een eitje.

Diner: pasta met groenten en vleesvervangers, idem dito voor rijst, lasagne, aardappels etc.

Tussendoortjes: havermout repen, af en toe chips, ontbijt koek, olijfjes.
Ik drink er vaak alleen water bij.
Laatst bijgewerkt door xTammyy op 27-01-17 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Berichten: 25279
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:52

xTammyy schreef:
Genoeg topics de vinden over afvallen, maar eigenlijk ben ik benieuwd of er meer bokkers zijn die juist moeite hebben met op gewicht te blijven?

Zelf heb ik ondertussen de stap genomen om hulp te vragen bij een health advies bureau. Ik weeg namelijk nog maar 58 kilo terwijl ik 1,80m ben..

Echter kreeg ik nu een voedingsschema van dit bureau waar ik van op keek:

[ [url=m/OMsoVA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het stukje wat mist is: onbeperkt groeten bij het diner en avond snack: magere yoghurt met ananas en daarnaast een handje ongezoute noten.
Punt een: ik had aangegeven dat ik vegetariër ben _O-
Punt twee: mijn vriend heeft exact hetzelfde schema om af te vallen :')

Dus, bokkers die de gouden tip hebben?


Of die dit ook hebben :)


Als ik bovenstaande lees, ga ik nog half dood van de honger.... Vind dat nog weinig.

Raar bureau... En je Eigen eten gewoon uitbreiden, dus schepje meer, geen halfvol maar vol etc.?
Chocolade muesli ipv muesli (vind ik ook nog lekkerder ook)

Als tussendoortjes eet je al wel eens noten, gewoon wat meer noten, zitten ook calorietjes in.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 27-01-17 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:54

Ik kan je niet helpen. Wel weet ik wat het is. Op jouw leeftijd ( en ver daarvoor ) was ik ook dun. Hele dunne sprietpootjes....Ik weet nog dat mensen zeiden : * wacht maar af tot je de 30 voorbij bent* en idd...ik ben nu 32 en er zit een stuk meer aan dan vroeger.
Alleen vind ik mijzelf nu weer iets te dik ( heb gelukkig geen overgewicht en bmi is goed ) maarja het kan nooit goed zijn he? :P

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:58

Je eet oom gewoon heel weinig zo te lezen.

Voel je je slap en moe of ben je gewoon gezond?
Ik ben net zo lang en heb tot aan mijn kind (35) ook zo rond de 59/60 geschommeld, maar voelde me daar uitstekend bij.
Mocht alleen geen bloed meer geven bij 59 kg.
Sinds mijn kind blijf ik op 62-63 hangen maar dat zit hem meer in minder elegante kleine hoopjes ipv verspreid.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:58

Plus ipv 1 ontbijtkoek maar 2. Meer pasta en aardappelen eten. Geen havermout repen maar 1tjr met klein stukjes chocola erin.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:59

8)7
Als jij niks eet op een dag en je vriend op chips, snoep en frisdrank leeft, vind ik het logisch dat jullie hetzelfde schema hebben. Maar dat zal wel niet :D
Erg vegetarisch ook _O-

Ik heb ook moeite om op gewicht te blijven. Een paar dagen achter elkaar een boterham minder en ik krijg al commentaar van mijn collega's en mijn moeder...

Ik eet:
- ontbijt: twee volkoren boterhammen met roomboter en vlokken (niet te zuinig)
- tussendoor: beker yoghurt met muesli en rozijnen
- lunch: twee volkoren boterhammen met een flinke laag pindakaas (niet te zuinig). Één keer per week eet ik met een collega in het bedrijfrestaurant, dan neem ik altijd een snack (frikandel of kroket)
- tussendoor: op m'n werk koekjes, thuis rijstewafels met kaas
- avondeten: meestal iets met aardappels en groente (soms in stamppotvorm), soms met vlees, soms vega. Op zaterdag eet ik bij een vriendin, das patatavond :P

Heel veel snoepen doe ik eigenlijk niet; als ik snoep is dat melkchocola of drop. En dat moet dan wel op :P

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:59

Lijkt wel op mijn dieet om af te vallen..

Ik was vroeger ook altijd te dun. Hoe ik dikker geworden ben, eigenlijk door ongezonder te eten. Ipv muesli chocolade cornflakes, witte broodjes, schep extra avondeten, zoveel noten als je wil etc. Het hielp wel maar of het een goeie manier is weet ik niet.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:59

Eet ook eens wat vaker avocado's, vette vis, dat zijn gezonde vetten.
Volle kwark ipv magere kwark zo ook volle yoghurt, roomboter en volle melk.
Geen pistoletjes maar volkoren of speltbrood
Naast de 3 maaltijden, ook 3 tussendoortjes erbij pakken bijv avocado-choco mousse, een hand noten, dadels of een extra boterham

Frieskee
Berichten: 777
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Geldrop

Re: Aankomen, het wil maar niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:01

van die aankom drankjes.. umhh van die nutridrink; die helpen ook best wel goed.. heb het zelf een paar jaar geleden geprobeerd toen ik probeerde om aan te komen (zijn wel mega vies :( )

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:03

Aantal jaren terug was ik ook wat afgevallen door ziekte en wat mij geholpen heeft is ten eerste bijhouden wat ik at in de eetmeter van het voedingscentrum daarmee kwam ik erachter wat de betere keus was qua calorieen.
Ik ben vooral meer noten gaan eten, griekse yoghurt en dubbel beleg op de boterham. En daardoor ben ik rustig weer op 'normaal' niveau gekomen.

Ik ben trouwens nog steeds niet zwaar... nog geen 60 kilo en ook richting de 1.80 maar dat past wel bij mijn bouw. Als ik nu zwaarder zou willen zijn zou ik meer moeten gaan trainen want dan weet ik dat ik wel wat kilo's aankom maar nu nog een kilo eraan eten gaat lastig worden.

xTammyy

Berichten: 4408
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 23:04

Ik ontbijt dus al met volle yoghurt ipv magere en bij die muesli zitten ook chocolade stukjes.
Brood vind ik niet zo lekker, vandaar pistoletjes. Meestal is het dan een laag pesto, kaas en rucola of een eitje met kaas.

Drie tussendoortjes erbij is een goede.
Twee plakken ontbijtkoek, havermoutreep en misschien Savonds volle kwark?

Ik ben niet van plan om weight gainers oid te gaan gebruiken, ik wil eigenlijk 'gezond' aankomen.
Als ik t zo lees zou t dus met de jaren moeten komen, daar hoop ik dan ook maar op!

Ben verder wel gezond. Toevallig nu een wat lagere weerstand, maar dat kwam door veel thuis zitten na een operatie.

Selina

Berichten: 14327
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:05

En ipv zo'n bureau naar een diëtist? Ikzelf blijf ook afvallen, mag nog wel 3 kilo bij. Lust zelf bijna niks en krijg niet veel weg, dus heb verder niet echt tips. Lust je verder wel veel?

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:10

Hier nog iemand die moeite heeft om aan te komen. Ik ben er al voor naar de diëtiste geweest maar ook dat hielp niet echt helaas.

Dat schema lijkt me niet echt een goed schema om aan te komen haha. Echt veel te weinig!

Ik heb heel lang 52 kilo gewogen met een lengte van 1,73 cm. uiteindelijk is het me gelukt om op de 64 kilo te komen. Dat heb ik een hele tijd volgehouden, maar sinds de kerst ongeveer ben ik 6 kilo afgevallen en weeg ik dus nog maar 58 kilo....

Ik lees dus weer even mee. Ik weet niet meer zo goed hoe ik dit moet gaan aanpakken.

Maar heb jij wel onderzoek laten doen naar waarom je zo dun bent? Je eet niet veel zo te zien, maar ook niet heel weinig...

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:10

Komt echt wel met de jaren, adt zie ik wel bij mijn moeder _O-
Wat die vroeger wel niet gedaan heeft om aan te komen. Idd ook de shakes (om af te vallen) naast de gewone maaltijden. Het maakte allemaal niks uit.
Ze was welles waar wat kleiner dan jij, 1.74 maar woog 48 kg.
Dit zo'n beetje tot ze in de overgang kwam bij 50+
Nu 62 en zo'n 72 kg

xTammyy

Berichten: 4408
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Aankomen, het wil maar niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 23:16

Ik vind het niet erg genoeg om er voor naar een diëtist te gaan. Heb er op zich geen last van, vind het alleen niet mooi.. En ik voel me niet echt vrouwelijk als ik ergens maatje xxs van pas :=

Ik lust op vlees en vis na wel vrijwel alles.

Heb het nooit laten onderzoeken, wel weet ik dat ik nooit rare waardes heb gehad aangezien ik in m'n puberteit vaak zat bloed moest laten prikken en m'n ouders bang waren dat ik te korten had vanwege m'n vegetarisme.
Denk dat het ook m'n bouw is, moeders is ook erg dun namelijk.

Ik hoop hier gewoon op goede tips, eventueel maaltijden die ik mee kan nemen zodat m'n lunch ook meer calorien bevat.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:18

... vrouwelijkheid of schoonheid zit niet in een cijfertje ...

Als je wat wil aankomen voor je gezondheid, prima... een beetje reserve is wel prettig maar je gaat je niet opeens op magische manier vrouwlijker of knapper voelen als je op je streefgewicht zit (en dat geldt zowel voor aankomen als afvallen)
Goed zorgen voor jezelf voor je lichaam en voor je geest is belangrijk maar dat heeft maar zeer beperkt te maken met welke maten je hebt.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 27-01-17 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:19

Als je gezond bent en gezond leeft dan zou ik me er gewoon niet zo mee bezig houden.
Je bent wie je bent.

Je gaat doorgaans geen vrouwelijk figuur aaneten als je van nature zo niet gebouwd bent. Hooguit zwembandjes.

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:22

Het is ook allemaal nogal gezond.. van gezonde dingen kom je over het algemeen niet echt aan.
Je blijft eerder zoals je bent of valt zelfs af.

Ik was vroeger ook altijd vrij dun, maar inmiddels heb ik een gemiddeld gewicht voor mijn lengte.

Het geheim? Onbeperkt frisdrank, koekjes, McDonald's. Echt dan komen de kilo's we wel aan. Heb je geen diëtist voor nodig :+

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:23

Een dietist is er ook niet alleen voor erge situaties ;)

Ik vind het ook een opmerkelijk schema en zie daar weinig nut in eigenlijk... sowieso al goed dat je kiest voor volle producten, dat is simpele winst zonder dat je meer hoeft te eten.
Verder zou ik op dezelfde manier te werk gaan als bij afvallen: houd eens een tijdje bij hoeveel je eet in een app en ga dat eens opvoeren met 100-200kcal per week om te zien wat je nodig hebt.

Net als bij aankomen is het gewone standaard dagelijkse eten vaak niet de oorzaak van je lage gewicht. Hoe reageer je op stress? Hoe is je honger gevoel? Vergeet je wel eens te eten? Hie actief ben je?
Allemaal vragen die er mee te maken hebben. De dietist is echt de uitgelezen persoon om dat met je te bekijken.

En ja, met onbeperkt frisdrank en zooi eten kom je aan, maar dan zit je over 20jaar ook dichtgeslibt. Leuk voor iemand van 80die ondervoed is, maar niet voor een jonge meid die nog jaren mee moet.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:24

Ik heb ook een tijd meer gewogen in een tijd dat ik echt achterlijk veel snoepte.
De enige plek waar ik duidelijk aankwam was in mijn gezicht, heel lelijk pafferig werd dat.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:26

_suus19_ schreef:
Het is ook allemaal nogal gezond.. van gezonde dingen kom je over het algemeen niet echt aan.
Je blijft eerder zoals je bent of valt zelfs af.

Ik was vroeger ook altijd vrij dun, maar inmiddels heb ik een gemiddeld gewicht voor mijn lengte.

Het geheim? Onbeperkt frisdrank, koekjes, McDonald's. Echt dan komen de kilo's we wel aan. Heb je geen diëtist voor nodig :+


Dat is zelfs wat de diëtiste mij als advies gaf. Oké, niet onbeperkt maar toch zeker ipv water frisdrank drinken en tussendoor lekker veel chocoladerepen en koekjes. :=

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Aankomen, het wil maar niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:27

Met alle respect, dan heb je gewoon een domme dietist -O-

maxie

Berichten: 2214
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:28

Was ook altijd veel te licht. Na heel lang van alles geprobeerd te hebben (van volle/vette producten tot nutridrink toevoegen aan mijn schema) kwam ik geen gram aan. Woog toen rond de 40 kilo bij een lengte van 1.60. Heb het maar geaccepteerd. Spontaan begon ik aan te komen na mijn 25ste door gewoon normaal en gezond te eten. Weeg nu 50 kilo en blijf daar ook op hangen.

Vergelijkingsfoto

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door maxie op 27-01-17 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt