Stukje huid met haar in paardenworst gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14043
Geregistreerd: 20-04-16

Stukje huid met haar in paardenworst gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:25

Westfriesland Actueel
Overige


De Opmeerse Eline Boshuizen vond vorige week tijdens haar lunch iets in haar paardenworst, dat leek op een pluk haar. Ze zette een foto van haar bizarre vondst op Twitter. De leverancier van de vleeswaren aan de Dekamarkt was geschokt en liet direct uitzoeken wat hier was gebeurd. "Na overleg met onze kwaliteitsdienst, producent en grondstoffenleverancier is er onomstotelijk vast komen te staan dat er een stukje paardenhuid met daaraan bevestigd paardenharen, terecht is gekomen in een partij paardenworst", laat de leverancier aan Eline weten.

De leverancier heeft direct besloten niet langer paardenvlees af te nemen van de Ierse grondstoffenleverancier, maar samen te gaan werken met een Nederlandse paardenslachterij. Ook heeft de leverancier Eline een bos bloemen en welgemeende excuses aangeboden. Ze is blij met de snelle en adequate reactie.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Re: Stukje huid met haar in paardenworst gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:27

:r

Lekkah. Zit je eens een lekker stukje worst te eten...

Het vlees zal uit NL'e paardenslachterijen wel een stuk duurder zijn vermoed ik, hopelijk is de kwaliteit wel beter.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Stukje huid met haar in paardenworst gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:29

Mooi, dat is al een stuk beter voor het milieu op gebied van transport.

Anoniem

Re: Stukje huid met haar in paardenworst gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:08

En daarom eet ik dus geen vlees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:09

Wel altijd bijzonder dat mensen tegenwoordig gelijk maar alles op twitter gooien etc. Ipv gewoon even contact op te nemen met de verkoper/fabrikant..

Lukasje
Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:32

[***] schreef:
En daarom eet ik dus geen vlees.


Ik had vorige week een gebruikte kauwgom in een broodje. Dat smaakte ook niet echt :r

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:19

idinn schreef:
Wel altijd bijzonder dat mensen tegenwoordig gelijk maar alles op twitter gooien etc. Ipv gewoon even contact op te nemen met de verkoper/fabrikant..

Vaak is het handig om iets op sociale media te zetten. De reacties daarop zijn openbaar, en daarom moeten ze dus sneller en netter handelen.
Ik heb het ook wel eens gedaan, als ik geen of een heel vaag antwoord kreeg via de mail.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Stukje huid met haar in paardenworst gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:12

Ja, dat zou niet mogen gebeuren, maar het lijkt me ook niet echt een wereldramp ofzo. Je vlees komt van een dier...

Ik vind het ook niet heel netjes om dat op Twitter te melden, neem eerst contact op om te kijken of je eruit komt met het bedrijf zelf? Maar misschien ben ik daar ouderwets in...

Verder lijkt het me alleen maar goed Nederlandse bedrijven te hebben hiervoor. Is toch onzinnig dat dat uit het buitenland gehaald wordt...

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:18

[***] schreef:
En daarom eet ik dus geen vlees.

Je eet geen vlees omdat Eline een stukje huid in haar paardenworst vond? :o

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:23

TurdusMerula schreef:
Ja, dat zou niet mogen gebeuren, maar het lijkt me ook niet echt een wereldramp ofzo. Je vlees komt van een dier...

Ik vind het ook niet heel netjes om dat op Twitter te melden, neem eerst contact op om te kijken of je eruit komt met het bedrijf zelf? Maar misschien ben ik daar ouderwets in...

Verder lijkt het me alleen maar goed Nederlandse bedrijven te hebben hiervoor. Is toch onzinnig dat dat uit het buitenland gehaald wordt...

Ja precies dit. Vandaag in AH geweest, en echt jongens, ik wist niet wat me overkwam. Aardbeien uit Egypte, Mango's uit Brazilië, rode bessen uit Chili, kiwi's uit Italië,... Ongelooflijk. En het ergste is dat het allemaal als zoete broodjes over de toonbank gaat. Denken mensen dan echt niet na over de gevolgen dat hun koopgedrag heeft? Worst uit Ierland is al helemaal belachelijk! Dat hebben we hier toch ook gewoon? En seizoensgebonden eten zou de nieuwe norm moeten zijn. Net zoals het vroeger ging. Ik denk dat we heus wel een winter zonder besjes en mango's kunnen.
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 24-01-17 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:24

Oh god. Een stuk dier in.. Een stuk dier.

Karma :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:29

Gypsy schreef:
Oh god. Een stuk dier in.. Een stuk dier.

Karma :')

Ik gok zomaar dat het grootste 'probleem' te maken heeft met de hygiene... ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Stukje huid met haar in paardenworst gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:31

Natuurlijk, het hoort zo niet, maar dan hoef je het toch niet zo op de blazen . :=

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:56

Ach dat stukje huid zal heus wel dezelfde behandeling gehad hebben als het vlees, kauwt alleen wat minder :D

Zolang het nog paardenhuid is die je in de paardenworst tegen komt..

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:14

spatter schreef:
Ach dat stukje huid zal heus wel dezelfde behandeling gehad hebben als het vlees, kauwt alleen wat minder :D

Zolang het nog paardenhuid is die je in de paardenworst tegen komt..


Ik zal meer over de kook wezen van een stuk giraf vacht inderdaad :+

Maar zonder te geinen, soms gaat het echt sneller of veel netter via social media. Ik had een keer diepvries vis gekocht en echt een dikke 2 maanden later ging ik het pas eten. Bleek er een bromvlieg/strontvlieg op de vis te liggen (in geseald op de vis) via de winkel waar ik het gekocht had kreeg ik ongelijk. Ik zou die vlieg er zelf in hebben gestopt (ik knipte de verpakking open, draaide het om en ging over mijn nek...)

Op FB gezet (foto, verhaal enz.) met mijn telefoon nummer en binnen 15 minuten hoofdkantoor aan de lijn. Kreeg een bon van 15 euro om uit te geven in de winkel en een excuus. Die bon van 15 euro kwam samen met een grote bos bloemen de volgende ochtend aan. Mijn bericht op FB weer verwijderd, want mijn klacht was gewoon goed afgehandeld.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Stukje huid met haar in paardenworst gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:22

Ze heeft niks op geblazen, ze heeft er over getweet, tegenwoordig tweet of post met net al als de kleine z'n eerste drol gedraaid heeft dus waarom zou dit dan niet gewoon via social media kunnen? :+

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Stukje huid met haar in paardenworst gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:25

Ik regel zoveel met bedrijven via twitter xD das bijna de enige reden waarom ik twitter heb.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:31

[***] schreef:
En daarom eet ik dus geen vlees.

En zo had ik een keer motjes of zoiets in de Brinta Wake-up inclusief web achtig spul waar het ingezeten had.

En nu?
Niets meer eten?

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:36

Heleennn schreef:
TurdusMerula schreef:
Ja, dat zou niet mogen gebeuren, maar het lijkt me ook niet echt een wereldramp ofzo. Je vlees komt van een dier...

Ik vind het ook niet heel netjes om dat op Twitter te melden, neem eerst contact op om te kijken of je eruit komt met het bedrijf zelf? Maar misschien ben ik daar ouderwets in...

Verder lijkt het me alleen maar goed Nederlandse bedrijven te hebben hiervoor. Is toch onzinnig dat dat uit het buitenland gehaald wordt...

Ja precies dit. Vandaag in AH geweest, en echt jongens, ik wist niet wat me overkwam. Aardbeien uit Egypte, Mango's uit Brazilië, rode bessen uit Chili, kiwi's uit Italië,... Ongelooflijk. En het ergste is dat het allemaal als zoete broodjes over de toonbank gaat. Denken mensen dan echt niet na over de gevolgen dat hun koopgedrag heeft? Worst uit Ierland is al helemaal belachelijk! Dat hebben we hier toch ook gewoon? En seizoensgebonden eten zou de nieuwe norm moeten zijn. Net zoals het vroeger ging. Ik denk dat we heus wel een winter zonder besjes en mango's kunnen.


Amen.

Deze paarden en koeien uit Ierland staan namelijk ook gewoon in dikke strontstallen, met minder welzijns eisen dan hier.
Daarbij mogen paarden niet geslacht worden voor consumptie dus hup op transport.

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: Stukje huid met haar in paardenworst gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:48

Dit kan nooit in een Nederlandse slachterij geweest zijn. Hier in Nederland hebben we namelijk 0 tolerantie. Tijdens het slachten lopen er een aantal keurmeesters die kijken of alles goed verloopt. Omdat er nul tolerantie is moet er heel schoon geslacht worden. Als er bv een plukje wol of haartjes op het vlees zijn gekomen, word dat stukje vlees weg gesneden. Als je het met water zou doen bv kan het nog veder over het vlees komen. Ze zijn hier dus echt heel streng en dat is maar goed ook! Ook voor de dieren. Wat. Werken hier snel en hygiënisch. Kan je in andere landen niet zeggen. Vin het dan ook altijd onzin om vlees uit het buitenland te halen. Dierenwelzijn is daar nou niet echt geweldig

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:57

eldora1 schreef:
Dit kan nooit in een Nederlandse slachterij geweest zijn. Hier in Nederland hebben we namelijk 0 tolerantie. Tijdens het slachten lopen er een aantal keurmeesters die kijken of alles goed verloopt. Omdat er nul tolerantie is moet er heel schoon geslacht worden. Als er bv een plukje wol of haartjes op het vlees zijn gekomen, word dat stukje vlees weg gesneden. Als je het met water zou doen bv kan het nog veder over het vlees komen. Ze zijn hier dus echt heel streng en dat is maar goed ook! Ook voor de dieren. Wat. Werken hier snel en hygiënisch. Kan je in andere landen niet zeggen. Vin het dan ook altijd onzin om vlees uit het buitenland te halen. Dierenwelzijn is daar nou niet echt geweldig


Het gaat ook om iers paardenvlees

Anoniem

Re: Stukje huid met haar in paardenworst gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:10

Dat is nog eens iets met huid en haar opeten! :Y)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Stukje huid met haar in paardenworst gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:14

Liever paardenhuid met haar er in dan mensenhuid met haar... :')

Emerald

Berichten: 683
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:22

[/quote]
Deze paarden en koeien uit Ierland staan namelijk ook gewoon in dikke strontstallen, met minder welzijns eisen dan hier.
Daarbij mogen paarden niet geslacht worden voor consumptie dus hup op transport.[/quote]

paarden en koeien staan in Ierland gewoon buiten. En paarden mogen gewoon voor consumptie geslacht worden. Het 'probleem ' is dat Ieren geen paardenvlees eten. Niet. Nooit. Je kan het ook nergens kopen. Dus de paarden die geslacht worden moeten ergens anders opgegeten worden..

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 04:40

Die Ieren nemen de uitdrukking, met huid en haar, wel erg letterlijk...