Muizengif, waar zijn de muizenlijkjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Muizengif, waar zijn de muizenlijkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 19:41

Hallo,

Heb al even de zoekfunctie gebruikt, maar kon helaas niet zo veel vinden.

Ik heb in mijn huis echt een muizenplaag. Heb al grote schoonmaak gehouden, maar ze blijven komen. In eerste instantie vallen gekocht met daarop een beetje pindakaas, maar daar lopen ze met een grote boog omheen...

Nu dus gif gekocht in van die lokdoosjes (ik vind dit ook zielig, maar goed wil er echt van af! Sorry!). Diervriendelijke val kon ook, maar ben echt doodsbang voor muizen :+ Nu heb ik ze er al meerdere keren van zien en horen eten, maar mijn vriend ziet nergens dode muizen? Sterven ze in hun holletjes? En heeft iemand ooit wel een dode muis met gif gevonden? Bijvoorbeeld midden in de woonkamer? Ik ben echt als de dood dat als ik 's morgens uit mijn bed ga en ik dan ineens op een dode muis trap :+

Het is zo erg dat ik nu bij mijn ouders verblijf en ik mijn vriend heb achtergelaten met de muizen in ons huis...

Alvast bedankt voor jullie reacties <3

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: Muizengif, overal muizenlijkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:44

Wij hadden muizen tussen het plafond,dus ook muizengif neergeled.
Nooit dode muizen gevonden.
Je ruikt ze geloof ik ook niet want ze drogen op :=

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:45

Bij ons (op kantoor) volgen we gewoon onze neus. Als het naar "dode muis" ruikt (stinkt), gaan we erachteraan.

Tussen de kieren van een kast. Onder de keukenkastjes, In een burola.

Juk

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:48

hielkebro schreef:
Wij hadden muizen tussen het plafond,dus ook muizengif neergeled.
Nooit dode muizen gevonden.
Je ruikt ze geloof ik ook niet want ze drogen op :=

Uiteindelijk drogen ze wel ja. Maar voordat je dat bereikt hebt gaat er toch wel een geurrijke periode aan vooraf :+

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:49

Ben een keer een rat tegengekomen die midden in zijn loopje naar de andere kant van het gangpad dood was gegaan, schrok me dood :+ maar meestal kruipen ze gewoon ergens weg en idd, je kan ze goed ruiken

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 19:50

In een bureaula? Pff als ik straks een dode muis in mijn keukenkastje tegenkom.... word ik gek denk ik.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Muizengif, waar zijn de muizenlijkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:52

Jup ik vond ze wel eens dood in de tuin of in mijn konijnenren. Er was er eentje gestorven al etend in de voerbak van mijn konijnen. :')

ponycrosserr

Berichten: 588
Geregistreerd: 07-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:53

Volgens mij kruipen ze vaak eerst terug in hun holletjes en gaan ze dan dood, ik geloof dat er meestal in dat gif een stof zit waardoor ze snel uitdrogen en niet gaan stinken.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:54

Ik hoor de hele winter wel regelmatig muizen tussen het plafon en we hebben ook gif staan.

Soms ruik je ze, soms heb je een uitbarsting van trage dikke bromvliegen maar ik heb nog nooit een dooie muis in het zicht gevonden.
Wel tussen de plafons, in kruipruimtes en tussen muren, maar daar kom ik niet zo vaak ;) .

_sharona_

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-05-07
Woonplaats: Elst ut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:54

Wij hadden hier pas ook muizen tussen het plafond zitten.
Ongediertebestrijding geweest..

Volgens die man ruik je ze niet met het sterke gif dat zij gebruiken en drogen ze gelijk in. In principe gaan ze een rustig plekje zoeken.

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 19:58

Oké, bedankt voor de reacties :) Hoop ze ook echt niet tegen te gaan komen dan... dat ze weg liggen te rotten in de muur en liggen te stinken vind ik minder erg dan dat ik er één tegen kom haha!

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:03

Het duurt wel even met het gif. Bij ons is er van de zomer een muisje naar binnen gelopen, niks hielp.

Gifzakjes opengemaakt en gestrooid onder de keuken. Hij liet zich in de avond zien. Zijn keutels werden gifkleurig maar het duurde 2 weken voordat we hem hadden. Toen was hij te snel om te vangen, maar sloom genoeg om hem ergens mee te raken. De zaklamp werd hem fitaal, maar kan zomaar zo zijn dat hij een dag later van het gif was overleden..

Sterkte, ik heb hem nog wekenlang overal gehoord (in m'n hoofd) panisch was ik voor het kleine beestje..

Sterkte

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Re: Muizengif, waar zijn de muizenlijkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 20:10

Bedankt! Ik blijf gewoon nog even bij mijn ouders zitten hoor. Totdat mijn vriend niets meer hoort... Ha ha! Echt erg! Ze zijn banger van ons dan dat ik van hun hoef te zijn. Maar bah bah echt vieze beestjes en ze zijn ook zo snel! Maar over het algemeen sterven ze dus in hun holletjes... en liggen ze dus niet lukraak overal op de grond en in de bank ofzo... Thnx! voor de reacties.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:20

Ik heb ook een muizenplaag gehad. Heb er een aantal met een val weten te vangen, M&M met pinda en chocotoffs vinden ze kennelijk lekkerder dan pindakaas :+ .
Vorige week had ik ineens een vliegenplaag in huis, ik gok dat dat van een muis af komt die liever gif vrat dan in een val te stappen.

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Re: Muizengif, waar zijn de muizenlijkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 20:24

Haha hoe kom je op zo'n combi van M&M's en chocotoffs! Haha dat had ik zelf nooit kunnen verzinnen :)

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Muizengif, waar zijn de muizenlijkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:27

Normaal gesproken voelen ze zich eerst ellendig, kruipen weg en sterven daar.
Maar dat gaat niet altijd goed, ik heb in ons vorige huis met een muizenplaag een keer of 4 een dode muis gevonden en eenmaal een berg vliegen waar we na onderzoek een half ontbonden muis vonden onder het fornuis. Niet fijn...

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:30

Ik had, van ellende, 8 klemmetjes gezet en ze pakten diegene met M&M's of chocotoffs. Had van een collega te horen gekregen dat die veel succes had met stukjes mars maar dat lust ik zelf niet :D

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Muizengif, waar zijn de muizenlijkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:47

Vallen moet je geloof ik wel op de looproute zetten, omdat ze anders niet geinteresseerd zijn

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Muizengif, waar zijn de muizenlijkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:59

Alle giflijkjes hier stonken niet.
The suïcide mouse wel.
Zijn looproute was tussen twee smalle verwarningsbuizen door en kwam vast tr zitten.
Zoeken natuurlijk... zat ie er tussen vast.
Heb gegierd... niet van dr schrik. Maar van t lachen. Hij was namelijk prachtig om het valletje gelopen. Aan die dood ontsnapt. Gaat hij vastzitten tussen verwarmingsbuizen..... hihi

Jazzythecorg

Berichten: 569
Geregistreerd: 15-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:01

Als je goed gif hebt vind je geen muis meer terug. De muizen nemen het gif ook mee naar het nest dus de kleintjes worden zo ook uitgroeid. Wij hebben 3 jaar terug een enorm nest gehad in de kelder,bleek dat ze zich in de trap hadden gevreten en daar lekker nestjes hadden gemaakt.ik zag er ooit 6 tegelijk rondlopen in de kelder :( . Ze hebben werkelijk alles wat chocolade of snoep was opgevreten, heb alles weg moeten gooien en al het nieuwe spul in plastic bakken moeten doen.ik heb toen vers gif gekregen op het werk van de meneer van rentokil,dat werkte perfect.vallen hebben alleen zin als je ze in de looproute langs de muur zet. Maar gif werkt veel beter en je hoeft geen dode muizen op te ruimen,muizen kunnen ook allerlei ziektes bij zich dragen dus daar word je niet vrolijk van.succes en hopelijk ben je er snel vanaf!

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:04

Wij hadden in ons tuinhuisje ratten -O-
Ratten vergif gelegd en een paar weken later doen we het tuinhuis open en nemen we ergens achteraan een emmer en ligt daar gewoon een mega dode rat in. Beest was gigantisch maar wel zo dood als een pier O:)

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:24

Nou hier gaan ze dus wel gigantisch stinken hoor. Bakken met gif aten ze op, zullen er dus best veel geweest zijn. Ook ratten vermoed ik. Ze zaten onder de houten vloeren want vaak hoorde je ze ook knabbelen en geluid maken. Na 3 dagen begon de stank en die heeft bijna 2 weken aangehouden. Echt verschrikkelijk. Er zijn wat geurkaarsen en spuitbussen doorheen gegaan. En eindelijk hield het op.
Er zal nu wel een enorm skelettenveld liggen onder vloer vermoed ik.

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:30

Ik volg even! Heb ze ook overduidelijk in mijn huis zitten en heb helaas ook wel een beste angst voor die beesten, dus ik ben er nog niet uit of ik ze liever levend rond zie rennen of dat ik thuiskom van mijn werk en ineens een dode zie liggen..

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:32

Bij ons hebben ze mega veel gif gegeten, maar heb nooit een dooie muis geroken. Wel ging ik smacht maar de wc en kwam ik een bijna dooie muis tegen midden in de keuken. Volgens mij hadden die veel gegeten want hij was mega dik. Hij lag te spartelen dus mijn vriend heeft hem uit zijn lijden verlost..

in ons vorige huis ook veel muizen in het begin. Maar nooit muizengif gebruikt omdat daar veel katten liepen. Toen we zelf katten Namen waren de muizen zo weg en nooit meer veel last van gehad. Voor jouw geen optie?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:38

In huis *afkloppen* nog geen muizen of ratten gehad.
Op stal wel.
Sinds vorige week ook weer. Het wordt buiten te koud, niets te eten en komen ze naar binnen.
Ik zag er een lopen in de avond en het gif gaat ineens super hard. 1 dode hebben we wel al zien liggen. Dus ja ze vind soms wel. Dus hopelijk is de rest er ook zo aan.
Dit keer is het de bruine rat, die hebben we nog nooit gehad hier. Altijd de zwarte.
En de bruine is gemakkelijker uit te roeien. En gezien het aantal gif dat ze nu meeslepen naar hun hol zal het binnenkort wel klaar zijn gelukkig.
Ruiken heb ik ze op stal nog nooit gedaan.