USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:52

Hier ook ten alle tijden koffer op slot, zelfs handbagagekoffer :=

Klinkt leuk Leo!

Veel plezier Yasmine!

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:10

Heeeeerlijk, Yasmine, ziet er goed uit +:)+ :j
Ik moet nog even wachten.

Leo, mooie rondje gaan jullie doen. Yellowstone is by far mijn favoriete NP in de USA.
Ik zou daar toch minimaal 3 volle dagen plannen voor je doorreist naar Grand Teton.
Hoeveel tijd heb je voor dit rondje?
Ben je al eens in Zion geweest, want anders zou ik dat overslaan, dan heb je meer tijd voor de rest.

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:25

We hebben in principe 3 weken :)
Yellowstone wil ik ook zó graag en dan inderdaad 3 of 4 volle dagen excl de reis. Zodat we echt de tijd hebben.
We zijn afgelopen vooejaar in Zion geweest, we hadden een halve dag toen. Dat vonden we achteraf jammer, er waren twee trails die we graag hadden willen lopen. Maar we zijn, juist omdat we er al zijn geweest, idd wel van plan dat als het niet past, we het overslaan. Liever meer tijd voor plekken waar we nog niet zijn geweest.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:44

Omgeving Moab heb je nog niet gehad? Daar kun je ook zo 2 volle dagen spenderen en zelfs nog langer. Vanuit Denver ligt het eigenlijk wel voor de hand om Rocky Mountains NP ook nog te bezoeken, je bent er dan zo dichtbij.

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:04

Moab inderdaad nog niet, we zijn afgelopen jaar na de Grand Canyon doorgereden naar Bryce en daarna Zion en door naar Las Vegas.
Dit jaar willen we in elk geval Arches bezoeken. :j
Rocky Mountains NP staat inderdaad ook op de lijst als het lukt met de planning! Vorig jaar eigenlijk letterlijk niets van omgeving Denver / Colorado gezien. We vlogen 15 april op Denver en werden in de nacht dat we aankwamen overvallen met een sneeuwstorm. De eerste reisdag was naar Kansas en dat was niet zo grappig op deze manier. Het bord "You're leaving the colourfull state of Colorado" was dan wel weer grappig stiekem :')
Afbeelding

We zijn dus wel benieuwd hoe het er nou uitziet in Colorado :)) (overigens wel weer een stukje colorado gezien toen we vanuit Kansas weer westwaards gingen. We zijn toen door de bergen naar Sand Dunes NP gereden).

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:10

Canyonlands NP bij Moab ook doen ! Zo mooi, mooier dan de Grand Canyon en eigenlijk vind ik Canyonlands ook mooier dan Arches. Als je er het geld voor over over hebt, zou ik een echte Jeep huren in Moab en daarmee off Road richting Canyonlands gaan via de Gemimi Bridges en de Shafertrail terugpakken. Echt prachtig en een super ervaring.

Haha, jullie hebben veel gezien van Colorado :D

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:12

Goede tip! Thanks! Ik ga even uitzoeken. :j

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:27

Heerlijk Yasmine, en een patserbak misstaat in de VS niet snel, dat scheelt :P

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:49

Yasmine schreef:
Wij zijn gisteren goed aangekomen in Miami. Wat een heerlijk weer hier!

Meteen onze auto opgepikt - we hebben een cabrio gehuurd en hebben een Chevrolet Camaro gekregen, beetje een patserbak maar hij rijdt heeeeerlijk :D

[ Afbeelding ]


Is toch een heel beschaafd automobiel.......met toevallig (minstens) 3x het aantal PK's van een Europese middenklasser..... :Y)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:26

Gaaf Yasmine, geniet van de trip!

Voor ons gaat het dit jaar over helaas. De enige periode die ik vrij kan krijgen is de periode dat mijn dierenoppassers op vakantie zijn. De paarden krijg ik wel ondergebracht maar de honden zullen mee moeten op vakantie. Die ga ik zo'n lange vlucht maar niet aandoen ;)

Ik blijf wel meelezen en teren op jullie foto's haha.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:34

Selka schreef:
Gaaf Yasmine, geniet van de trip!

Voor ons gaat het dit jaar over helaas. De enige periode die ik vrij kan krijgen is de periode dat mijn dierenoppassers op vakantie zijn. De paarden krijg ik wel ondergebracht maar de honden zullen mee moeten op vakantie. Die ga ik zo'n lange vlucht maar niet aandoen ;)

Ik blijf wel meelezen en teren op jullie foto's haha.


http://www.oopoeh.nl

Misschien is dit iets?

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 17:12

Tof Yasmine, heel veel plezier!

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:17

Wat voor honden heb je Selka en hoe makkelijk zijn ze, misschien iemand hier die wil/kan helpen?
(Afhankelijk van ras, geslacht, aantal en hoe lang ik misschien wel :) )

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:41

Van onze auto hebben we er in Miami al zeker 11 gezien vandaag, dus hij misstaat zeker niet :))

Wat zijn jullie aanraders voor een goede outlet mall in Orlando? We gaan volgende week pas, maar het zijn er zoveel dat we niet goed kunnen kiezen :+

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:56

Gewoon de international Premium outlet aan international drive. Zit er een in het noorden en een in het zuiden tov Orlando. Vlakbij de noordelijke zit ook een grote mall met oa een western store en allemaal "handgemaakte" minder mainstream winkels. Erg leuk. Artegon marketplace heet het tegenwoordig.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:24

Ik zou graag aan willen haken in dit topic! Komende zomer staat namelijk een trip naar de oostkust van de VS op de planning. We hebben zoals het nu lijkt vier weken de tijd.

We willen dit weekend tickets + hotel voor de eerste nacht + huurauto gaan boeken. En dan verder niks vastleggen zodat we eenmaal daar alle vrijheid hebben.

Ruwe planning is in eerste instantie Boston - New York - Philadelphia - Washington - Orlando - Florida - The Keys - Miami. Alleen Washington-Orlando is een flinke rit (900mi) en we hebben de tijd, dus er komen nog ongetwijfeld wat plaatsen bij (bijv Savannah).

Maar goed, dat is dus nog een héle ruwe planning en alle opties staan nog open. Ik zal sowieso eens wat teruglezen in het topic, maar tips zijn van harte welkom!

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:12

Wij zijn van Miami met de auto naar Boston gegaan, maar het is niet echt vergelijkbaar met jullie plannen. We zijn een week in Florida geweest (grofweg Key West, Everglades, Crystal River en Daytona Beach) met onderweg naar Boston stops bij de Smoky Mountains en Lancaster. Wij zijn meer van de natuur dan cultuur.
Boston is inmiddels een bekende stad voor ons.

Je moet rekening houden met de maximale drop-off kosten als je de auto in Miami achter laat.
Mocht je keuzes moeten maken in verband met tijd, dan vond ik Key West eigenlijk de rijtijd niet waard. Het is leuk (met tijden ook saai) om de route te rijden en niks mis met Key West, maar voor ons zeker niet bijzonder genoeg om die tocht nog een keer te maken.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:24

Key West zelf vonden wij een tegenvaller. Bahia Honda Key was wel echt prachtig en zeker de moeite waard!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:31

Thanks voor de tip! Zeker die van de drop-off in Miami is een waar we naar gaan kijken.
We houden zowel van natuur als cultuur en willen het eigenlijk ook zo plannen dat we beide zien op onze reis. De plekken die jij noemt Grit zal ik eens opzoeken.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:45

Schrik niet, wat ik mij herinner waren de drop-off kosten 500-600 dollar.

Lancaster is een Amish gemeente en Great Smoky Mountains een mooi wandelgebied met het erg pittoreske plaatsje Gatlinburg.
Qua kust kun je het beste voor de westzijde van Florida is kiezen. Crystal River vonden we geweldig vanwege de baai met zeekoeien.

Wij zijn ook altijd zonder overnachtingen te boeken op pad gegaan, als we ergens besloten te blijven dan zochten we op internet een mooie aanbieding in de buurt.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:53

Via welke sites dan?

Wij hebben alleen New York in het voren geboekt en willen onderweg van dag tot dag boeken.

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:57

Mag ik me hier aansluiten :D? Amerika-verhalen vind ik ge-wel-dig!

Volgend jaar maart/april ga ik zelf voor stage naar Lexington (Kentucky). Ik hoop dat ik minimaal een weekje rond kan reizen rondom Lexington.
Eventueel wil ik ook een soort treinreis/busreis maken vanaf Toronto Canada naar Lexington Kentucky maar ik moet even uitzoeken of dat gaat en anders wordt het toch het vliegtuig!

Iemand tips voor de must see's rond Lexington? Het horse park staat uiteraard al op de planning :D!

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:07

Sakura, wij gebruiken meestal booking.com, maar er zijn er meer.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:35

Welkom Plien91! Klinkt als een leuk rondje!

Welkom ook preciousViva, wat leuk je stage, wat voor stage is het?

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 21:01

Plien, ik zou Washington - Orlando lekker vliegen. Is waarschijnlijk goedkoper dan de drop off kosten van de auto en het scheelt enorm veel tijd. :)