[FK] Mukkes en Muts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6639
Geregistreerd: 28-08-12

[FK] Mukkes en Muts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 14:33

Hoi!

Ik vind fotografie erg leuk, maar heb zelf helaas geen fotocamera en dergelijke. Gelukkig heb ik een heel lief vriendje mét een NikonD7200 en 50 mm lens <3 Zo nu en dan steel ik die dus en oefen ik op hun nieuwe kitten.

Ik wil heel erg graag leren, dus kom maar op met die tips en commentaren! Ik probeer alles zoveel mogelijk handmatig in te stellen, maar dit vind ik soms nog wel lastig. Alle foto's zijn binnen gemaakt en dat maakt het allemaal nog wat moeilijker.

Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden! :)

De kitten heet trouwens Mukkes (alhoewel de vriend van mijn moeder nog steeds voor Max kiest) en de volwassen kat is Muts!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Re: [FK] Mukkes en Muts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:38

Leuk he, fotograferen! Leuke katten ook trouwens.
Betreft belichting etc. ga ik geen advies geven, er zijn anderen die dat veel beter kunnen.

Qua compositie vind ik de meeste foto's niet zo prettig. De tweede wel, de anderen vind ik te druk, rommelig. De beker op de voorgrond snap ik ook niet zo goed.
Succes.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6639
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 14:45

rien10 schreef:
Leuk he, fotograferen! Leuke katten ook trouwens.
Betreft belichting etc. ga ik geen advies geven, er zijn anderen die dat veel beter kunnen.

Qua compositie vind ik de meeste foto's niet zo prettig. De tweede wel, de anderen vind ik te druk, rommelig. De beker op de voorgrond snap ik ook niet zo goed.
Succes.


Qua compositie is het met een kitten wel eens lastig :') Ik heb hem meer gefotografeerd terwijl hij bezig was met z'n eigen ding, want hem ergens neer zetten in de hoop dat ie leuk gaat poseren was onmogelijk.

Voor de rest heb ik niet zo veel moeite met composities, maar dat is wellicht een kwestie van smaak.

De kleuren zijn op mijn telefoon echt heel anders dan op mijn laptop trouwens, maar dat terzijde!

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:53

Poseren kan inderdaad niet met een kitten. Maar je kunt wel je eigen positie zo kiezen dat je tegen een betrekkelijk lege muur aankijkt in plaats van tegen de luxaflex. Of je zet het kitten in een andere kamer. Of je ruimt de tafel eerst leeg. De foto van het katje op het wollen kleed is wel heel rustig van compositie. En die is denk ik in dezelfde kamer genomen. Dat bedoel ik dus. :) Mogelijkheden te over. Als "je niet zoveel hebt" met composities komen je onderwerpen minder mooi uit dan dat ze daadwerkelijk zijn. Want het zijn echt heel mooie katten.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6639
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 11:16

rien10 schreef:
Poseren kan inderdaad niet met een kitten. Maar je kunt wel je eigen positie zo kiezen dat je tegen een betrekkelijk lege muur aankijkt in plaats van tegen de luxaflex. Of je zet het kitten in een andere kamer. Of je ruimt de tafel eerst leeg. De foto van het katje op het wollen kleed is wel heel rustig van compositie. En die is denk ik in dezelfde kamer genomen. Dat bedoel ik dus. :) Mogelijkheden te over. Als "je niet zoveel hebt" met composities komen je onderwerpen minder mooi uit dan dat ze daadwerkelijk zijn. Want het zijn echt heel mooie katten.


Bedankt voor je feedback! :)